Örkkien battle wagonin koosta...
Örkkien battle wagonin koosta...
Eli olen tässä suunnitellut että tekisin speed freakeilleni battle wagonin,
ja ajattelin käyttää pohjana "figua" jonka mitat on 5"x10"...
Onko teidän mielestänne liian iso?
Minkä kokoinen pitäisi olla?
Suostuisitteko pelaamaan tuota vastaan?
Minkä kokoinen itsellänne on, siis battle wagon?
Kiitos jo etukäteen...
Kiitos jo etukäteen...
Sexy and Inouj it.
http://www.sirlin.net/articles/playing-to-win
Re: Örkkien battle wagonin koosta...
Siis eihän sille oikeastaan ole mitään väliä minkä kokoinen se on. Eikä tuokaan nyt niin kauhean iso ole, aika passeli sanoisin. Oma battlewagonini tulee koostumaan land raiderista, jota vetää veturi (pituudeksi voisi sano landraider + vanha rhino). Leveydeksi tulee landraiderin leveys tai sitten vähän isompi, riippuu mitä kaikkea aion siihen vielä extraa dumpata...Inouj kirjoitti:Eli olen tässä suunnitellut että tekisin speed freakeilleni battle wagonin,
Kiito jo etukäteen...
Mutta siis, ei battlewagonin koolla nyt niin väliä ole. Mitä isompi, sitä helpompi kohdehan se on, vaikka blokkaakin enemmän näkökenttää.
Jep. Eipä sillä hirveesti mitään väliä ole. Landraiderin kokoinen on tosiaan ihan hyvä. Siitä isompaa en hirveesti pelilliseltä kannalta suosittele, sillä se tuppaa räjähtää vihuliaisen lascannon tuleen ekassa vuorossa, kun se näkyy lähes joka mestaan. Itse olen ihan normaalin örkkiarmeijaan Battlewagonin konfannut juuri Landraiderista. Se on pikkuisen korkeampi kuin Landraider. Jo tuon kokoisena se tuskin kestää toista vuoroa pidemmälle :-).DerAlte kirjoitti:Mutta siis, ei battlewagonin koolla nyt niin väliä ole. Mitä isompi, sitä helpompi kohdehan se on, vaikka blokkaakin enemmän näkökenttää.
Comebackia pelaamisen eturintamaan...
Ummmm...Itse asiassa on. Jos se on järkyttävän paljon pidempi yhtään suuntaan örkki pelaaja voi vääntää itsellensä etua. Oletetaanpa että battlewagon on 20"x5"(juuri niin). Örkki pelaaja deployaa poikittain(eli 20" sivusuunnassa). Paitsi että mieletön LOS blokkeri hän kääntää sen paikallansa ympäri ekalla vuorolla ja hups! Etukohta on 10" päässä deployment linjasta. Sitten 12" liike(+1 red paint jobissa jos ei TVR ole käytössä), 2" disembark(no itseasiassa 3" koska koko basen ei tarvitse olla 2" päästä ajoneuvosta) ja 6" assault. 10"+13"(ei TVR)+3"+6"=32" charge ekalla vuorolla...DerAlte kirjoitti:Siis eihän sille oikeastaan ole mitään väliä minkä kokoinen se on
Eli turha väittää että koolla EI ole vaikutusta. Charge matkaan sillä on aina vaikutusta. Mutta kunhan örkkipelaaja ei kuseta tuolla tavalla ei sillä ole mitään väliä mutta ylläoleva ON laillinen temppu sääntöjen mukaan...
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Jeps, ja tuossahan kukaan ei nää mitään väärää, vaan suostuu tuohon ilman mitään nokan koputtamista. Ei siinä mitään sitten mitään. Terve järki on aika mielenkiintoinen lisälaite ihmisessä... Ja toi ainainen selitys, "tää on laillista sääntöjen mukaan", alkaa maistumaan jo puulta kun sitä käytetään tilanteissa, joissa sokeakin näkee ettei säännöillä ole sitä tarkoitettu.tneva82 kirjoitti:Paitsi että mieletön LOS blokkeri hän kääntää sen paikallansa ympäri ekalla vuorolla ja hups! Etukohta on 10" päässä deployment linjasta. Sitten 12" liike(+1 red paint jobissa jos ei TVR ole käytössä), 2" disembark(no itseasiassa 3" koska koko basen ei tarvitse olla 2" päästä ajoneuvosta) ja 6" assault. 10"+13"(ei TVR)+3"+6"=32" charge ekalla vuorolla...DerAlte kirjoitti:Siis eihän sille oikeastaan ole mitään väliä minkä kokoinen se on
Eli turha väittää että koolla EI ole vaikutusta. Charge matkaan sillä on aina vaikutusta. Mutta kunhan örkkipelaaja ei kuseta tuolla tavalla ei sillä ole mitään väliä mutta ylläoleva ON laillinen temppu sääntöjen mukaan...
Okei, myönnän, mun moka. Unohdin taas että jotkut pelaavat retardien, k*@#päiden ja muuten vaan pellejen kanssa.
Lausahdukseni ideana oli kuitenkin se, ettei battlewagonin koolla ole väliä, kunhan se on tarpeeksi iso (eli ei mikään trukki).
Joo no täytyy myöntää että ei kyllä tullut mieleen tollaista tempua käyttää... tuskin edes käyttäisn wagonia, ainakaan turnaus olosuhteissa transportina, vaan nimen omaan coverina ja tankin tuhoajana...
kun luulisi että örkitkin saisi jotain aikaan zzapilla ja 2 tl rokkitilla...
ja lisäksi jokainen wagoniin ammuttu shotti on pois trukeista...
eli te sallisitte minun pelavaan tuolla 5x10 mötkäleellä... vai??
kun luulisi että örkitkin saisi jotain aikaan zzapilla ja 2 tl rokkitilla...
ja lisäksi jokainen wagoniin ammuttu shotti on pois trukeista...
eli te sallisitte minun pelavaan tuolla 5x10 mötkäleellä... vai??
Sexy and Inouj it.
Vaikeaa turnauksessa estääkään tuota on. Ellei turnauksen järjestäjät erikseen kiellä tuota ei vastapuolella ole mitään konsteja estää tuota. Säännöt kun sen sallivat ja turnauksessa pelataan sillä tavalla kuin säännöt sanovatDerAlte kirjoitti:Jeps, ja tuossahan kukaan ei nää mitään väärää, vaan suostuu tuohon ilman mitään nokan koputtamista.
En väitä että kotipeleissä tuota usein tapahtuu mutta turnauksissa tuolla alkaakin olla väliä.Okei, myönnän, mun moka. Unohdin taas että jotkut pelaavat retardien, k*@#päiden ja muuten vaan pellejen kanssa.
Ja kotonakin tuo voi ilmaantua vaikkei erikseen suunnittelisi. Oletetaanpa että sivustalle on ilmaantunut uusia uhkia. Battlewagon suunnistaa sinne. Pitääkö örkki pelaajan sivuttain kulkea vai eikö hän saa kääntyä(jolloin jälleen pituusboosti iskee) ja kääntää etupanssarin uhkaa päin.
Paras tilanne luonnollisesti jos battlewagon on noin suurinpiirtein yhtä leveä ja pitkä. Silloin tuosta ei paljoakaan vaikutusta ole. Ja viellä parempi jos se PIDEMPI osa on kylki, jolloin jos tuota yrittää tehdä riskeerataan se että vastustaja saa ekan vuoron ja ampuu sivupanssaria(tosin jos metsä on sopivassa paikassa ei tuostakaan paljoa vaaraa ole).
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Jup jup. Ei mitään ongelmia minun puolestani(olen itseasiassa pelannut isompaa vastaan ja silloin itseasiassa tuo kääntymysboosti tuli vastaan mutta ei örkkipelaaja tarkoituksella tehnyt, kun deepstrikettasin sinne niin oli örkeille järkevää mennä sinne päinInouj kirjoitti:eli te sallisitte minun pelavaan tuolla 5x10 mötkäleellä... vai??
No joo, turnauksethan kyllä ovatkin tässä pelaamisessa aivan oma lukunsa. En kyllä kuitenkaan turnauksessakaan purematta nielisi esimerkkisi tapaisia tekeleitä, aivan sama sallivatko säännöt ne vai ei, sillä tyhmempikin sen tajuaa, ettei niitä ole tarkoitettu toimimaan siten.tneva82 kirjoitti:Vaikeaa turnauksessa estääkään tuota on. Ellei turnauksen järjestäjät erikseen kiellä tuota ei vastapuolella ole mitään konsteja estää tuota. Säännöt kun sen sallivat ja turnauksessa pelataan sillä tavalla kuin säännöt sanovatDerAlte kirjoitti:Jeps, ja tuossahan kukaan ei nää mitään väärää, vaan suostuu tuohon ilman mitään nokan koputtamista.. Ja turnauksissa pelaajien pahempi puoli helposti nousee pintaan kun tavoitellaan voittoa periaatteella MUST HAVE IT!
Ja kotonakin tuo voi ilmaantua vaikkei erikseen suunnittelisi. Oletetaanpa että sivustalle on ilmaantunut uusia uhkia. Battlewagon suunnistaa sinne. Pitääkö örkki pelaajan sivuttain kulkea vai eikö hän saa kääntyä(jolloin jälleen pituusboosti iskee) ja kääntää etupanssarin uhkaa päin.
Paras tilanne luonnollisesti jos battlewagon on noin suurinpiirtein yhtä leveä ja pitkä. Silloin tuosta ei paljoakaan vaikutusta ole. Ja viellä parempi jos se PIDEMPI osa on kylki, jolloin jos tuota yrittää tehdä riskeerataan se että vastustaja saa ekan vuoron ja ampuu sivupanssaria(tosin jos metsä on sopivassa paikassa ei tuostakaan paljoa vaaraa ole).
Ja tuo kääntymis asia: sitten kun oma tekeleeni on valmis, voin kyllä pelissä kääntää sitä siten, että nokka on samassa kohdassa kuin kylki oli, joten en hyödy siinä yhtään.
Omastani tulee tuosta isompi (pidempi ja leveämpi + korkeahko), joten ei minulla ainakaan ole mitään tuollaista vastaan. Aivan asialliselta tuo vaikuttaa minun papereissani.Inouj kirjoitti: eli te sallisitte minun pelavaan tuolla 5x10 mötkäleellä... vai??
Itse olen konffaamassa Landraiderin pohjalta wagonia. Hieman isompi tulee, mutta ei ratkaisevasti.Inouj kirjoitti: Minkä kokoinen itsellänne on, siis battle wagon?
Mielestäni battle wagonin mitat voi itse päättää niin kauan kun ne pysyvät hyvän mauan rajoissa...
The same line three times. The same line three times. The same line three times.
No mites estäisit sen? Jos vastustaja ei suostu pelaamaan reilusti niin on hyvin vähän keinoja estää tuo turnauksessa(ellei tuomari suostu tekemään instant turnaus-house rulea). Voihan pelin lopettaa kesken mutta silloin se laskettaneen luovutukseksi=massa voitto vastustajalle...DerAlte kirjoitti:No joo, turnauksethan kyllä ovatkin tässä pelaamisessa aivan oma lukunsa. En kyllä kuitenkaan turnauksessakaan purematta nielisi esimerkkisi tapaisia tekeleitä, aivan sama sallivatko säännöt ne vai ei, sillä tyhmempikin sen tajuaa, ettei niitä ole tarkoitettu toimimaan siten.
Juuri mittasin oman battlewagonini alun: leveys 14cm ja pituus 14cm. Kyseessä on siis keskeneräisen battlewagonin "veturiosa", johon tulee sitten jatkoksi landraiderin pohjalta tehty peräosa. Pituutta tulee siis viel landraiderin + välikappaleiden verran. Peräosasta tulee vielä tuota etuosaa leveämpi, ja korkeuttakin tulee. Ei se mielestäni kuitenkaan huonon maun puolelle mene. Tai riippuu keneltä kysyy.DerAlte kirjoitti:Omastani tulee tuosta isompi (pidempi ja leveämpi + korkeahko), joten ei minulla ainakaan ole mitään tuollaista vastaan. Aivan asialliselta tuo vaikuttaa minun papereissani.Inouj kirjoitti: eli te sallisitte minun pelavaan tuolla 5x10 mötkäleellä... vai??
Pahahan tota on estää, mutta jos joku rupeaa vammailemaan, niin kyllähän se minultakin onnistuu. Kuten sanoin, en sitä purematta nielisi.tneva82 kirjoitti:No mites estäisit sen? Jos vastustaja ei suostu pelaamaan reilusti niin on hyvin vähän keinoja estää tuo turnauksessa(ellei tuomari suostu tekemään instant turnaus-house rulea). Voihan pelin lopettaa kesken mutta silloin se laskettaneen luovutukseksi=massa voitto vastustajalle...DerAlte kirjoitti:No joo, turnauksethan kyllä ovatkin tässä pelaamisessa aivan oma lukunsa. En kyllä kuitenkaan turnauksessakaan purematta nielisi esimerkkisi tapaisia tekeleitä, aivan sama sallivatko säännöt ne vai ei, sillä tyhmempikin sen tajuaa, ettei niitä ole tarkoitettu toimimaan siten.