"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

tyranidien historia

Jos et tiedä, mitä C'tanit ovat tai kuka on Cypher ja ketkä olivat Primarkit, tieto löytyy tältä palstalta.
Eater

tyranidien historia

Viesti Kirjoittaja Eater »

niin ei nyt satu codexia olleenn ainakaan vielä niin kysyn et miten nää tyranidit on syntyny?ja kertokaa toki muutaki niiden historiasta ja en oikeen jaksanu alkaa lukeen yhtä juttuu joka on enklantia koska en sitä kovin hyvi osaa no laittakaa tänne tietojanne KIITOS
Perzzza
Viesti:

Re: tyranidien historia

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

susi mies kirjoitti:niin ei nyt satu codexia olleenn ainakaan vielä niin kysyn et miten nää tyranidit on syntyny?ja kertokaa toki muutaki niiden historiasta ja en oikeen jaksanu alkaa lukeen yhtä juttuu joka on enklantia koska en sitä kovin hyvi osaa no laittakaa tänne tietojanne KIITOS
Nidit tulevat toisesta galaksista, tai jostakin kaukaa ja vain ja ainoastaan syömään kaiken elävän wh40k-galaksissa. Päätarkoitus on siis tuhota kaikki elävä lähimaastosta (=koko galaksi) ja siten pitää hauskaa(=mässäillä). Tämä on varmaankin niiden päätarkoitus.
niih.
Uzi-99
Viesti:

Tyranidit

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Kuten sanottu, kaikki mitä Tyranideista tiedetään on että ne tulevat toisesta galaksista, niillä on yhteismieli, ovat biologisesti äärimmäisen kehittyneitä, eivät käytä koneita tai teknologisia vermeitä ja syövät kaiken tieltään.

Planeetat kuoritaan kaikesta mahdollisesta eloperäisestä materiaalista kaasuja ja ilmakehää myöten, kunnes jäljellä on vain karu, ilmakehätön kivipallo.

Saaduilla materiaaleilla Tyranidit kasvattavat lisää olentoja. Uusilla DNA-rihmoilla kehitetään lajia eteenpäin, tehokkaammaksi kohdattuja vihollisia vastaan.

Tyranidit koostuvat itseasiassa useista erilajisista olennoista, joita kaikkia hallitsee yhteismieli (Hive Mind). Tavallaan voisi puhua yhdestä yksittäisestä psionisesta olennosta, jonka ruumiin osia kaikki fyysisesti olemassaolevat Tyranidit ovat.

Historiallisesti ensikontakti tapahtui kun pesälaivue Behemoth hyökkäsi 745.M41. Behemoth jyräsi heikosti puolustettujen Keisarillisten planeettojen yli kohti Ultramaria, jossa Ultramarinet ja mittava määrä Keisarillisen avaruuslaivaston aluksia onnistui tuhota Behemothin Tyranidit kutakuinkin viimeiseen ötökkään, raskain tappioin.

Toinen pesälaivue, Kraken, hyökkäsi 992.M41. Siinä missä Behemoth oli puskenut läpi massalla, Kraken levittäytyi laajemmalle alueelle. Itäisessä sektorissa oli puhjennut laajoja levottomuuksia, jotka paljastuivat Genestealer-kulttien aiheuttamiksi, ja tekivät planeetoista helpompia Tyranidien valloittaa.

Ultramarinet murskasivat yhden Krakenin lonkeroista IcharIV:llä, ja Eldarit toisen Iyandenilla. Nämä tappiot ovat hidastaneet Krakenin liikkeitä, mutta laivuetta ei ole vielä tuhottu. Lisäksi IcharIV:n taistelusta paenneet hajalaivueet matkaavat yhä edemmäs kohti galaktista keskusta, muodostaen uhan kaukana päärintaman selustassa.

Kolmas laivue, Leviathan, on vastikään hyökännyt täysin odottamattomasta suunnasta, ja uhkaa kaikkia galaksin keskeisiä alueita.

Tyranidien ahmittua kaiken syötävän tästä galaksista on seuraavan vuoro.

Lähteenä ennenkaikkea 2nd ja 3rd edition Tyranid Codex, mutta myös Fluff Bible.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
elPANTERA

Viesti Kirjoittaja elPANTERA »

http://www.wendndom.karoo.net/background/backgrnd.htm

Tuolla on kaikkea kivaa tietoa, myös tyranideista.
But for the dead, their life will never be the same again.
Volmanen

Viesti Kirjoittaja Volmanen »

Minun mielestäni Tyranidit elävät vain totellakseen Hive mindia ja tuhotakseen kaiken elävän...
In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

Volmanen kirjoitti:Minun mielestäni Tyranidit elävät vain totellakseen Hive mindia ja tuhotakseen kaiken elävän...
Tämähän tuli jo selväksi, eikös vain :)
niih.
Grotsky

Viesti Kirjoittaja Grotsky »

kääpiökuningas kirjoitti:Nidit tulevat toisesta galaksista, tai jostakin kaukaa ja vain ja ainoastaan syömään kaiken elävän wh40k-galaksissa. Päätarkoitus on siis tuhota kaikki elävä lähimaastosta (=koko galaksi) ja siten pitää hauskaa(=mässäillä). Tämä on varmaankin niiden päätarkoitus.
Uzi-99 kirjoitti:Kuten sanottu, kaikki mitä Tyranideista tiedetään on että ne tulevat toisesta galaksista, niillä on yhteismieli, ovat biologisesti äärimmäisen kehittyneitä, eivät käytä koneita tai teknologisia vermeitä ja syövät kaiken tieltään.
[pilk.nus.]Oikeastaan ne tulevat galaksien välisestä tyhjiöstä...[/pilk.nus.]

Ja sitten hieman raudanlujaa faktaa... 'Nidit ovat C'taanien luomuksia ja Hive mindin sanotaan olevan C'taana Outsider (tjms.).
Tosin jos kirja ei avaudu, kannattaa ensin kokeilla ottaa suojamuovi pois.
- The Captain
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Grotsky kirjoitti: Ja sitten hieman raudanlujaa faktaa... 'Nidit ovat C'taanien luomuksia ja Hive mindin sanotaan olevan C'taana Outsider (tjms.).
Tuota, ihan uteliaisuuttani kysyisin, että mistä tämä raudanluja fakta on peräisin? :)

Kaikki virallinen fluffi mitä olen tyranideista lukenut kyllä kertoo, että ´nidit tosiaan tulevat toisesta galaksista. Ovatpa vain saapuneet omaamme matkustettuaan galaksien välisen tyhjiön poikki syötyään ensin omansa tyhjäksi.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Grotsky

ankara halla kirjoitti:
Grotsky kirjoitti: Ja sitten hieman raudanlujaa faktaa... 'Nidit ovat C'taanien luomuksia ja Hive mindin sanotaan olevan C'taana Outsider (tjms.).
Tuota, ihan uteliaisuuttani kysyisin, että mistä tämä raudanluja fakta on peräisin? :)

Kaikki virallinen fluffi mitä olen tyranideista lukenut kyllä kertoo, että ´nidit tosiaan tulevat toisesta galaksista. Ovatpa vain saapuneet omaamme matkustettuaan galaksien välisen tyhjiön poikki syötyään ensin omansa tyhjäksi.
No okei... Asia voi olla näin, mutta Hivemind kelluu tyhjiössä, josta se johtaa 'nidejä...
- The Captain
yuriel

Arvauksia...

Viesti Kirjoittaja yuriel »

Itse jonkin verran paljon 40k historiaa lukeneena ja 'nidi pelaajana voisin väittää että Tyranidit ovat alunperin vesi eläimiä. Kun katsoo figuja, niistä piirrettyjä kuvia ja lukee niitä tekstejä voi päätellä että ne ovat alunperin jonkin näköisiä vesissä eläviä eläimiä. Syy jonka takia he sitten ovat lähteneet vesistään on epäselvä (ehkäpä liiallinen vesien saastutus? ;) )

Tyranidien nimi tulee planeetasta jonka ne ensimmäisenä tuhosivat (Tyran).
(\ _ /)
( o.0 ) Yuriel's Legion
(") (")
Grotsky

Minäpäs väitänkin että 'nidit olivat aluksi koppakuoriaisia, joita jonkin planeetan ilkeämieliset asukkaat dissasivat (söivät, liiskasivat...).Lopulta evoluutio muokkasi niistä hirviöitä jotka voivat nyt dissata kaikkia muita elollisia =).
- The Captain
ankara halla
Valvoja

Yksi (...monista...) asioista mitä olen aina ihmetellyt tässä C´Tan-tyranid-yhteys väitteessä on ns. warppi-faktori

Fakta: C´Tanit eivät ole yhteensopivia warpin kanssa. Ovat jopa enemmän kuin warp-null olentoja vaan jopa äärimmäisen haavoittuvaisia warppienergialle. C´Tanit ovat täysin kykenemättömiä mitenkään vaikuttamaan warppiin, matkustamaan warpissa, kommunikoimaan warpin kautta yms. yms.

Fakta: Tyranid hive mind toimii nimenomaan warpin kautta. Tyranidit matkustavat warpissa. Tyranidit hallitsevat warp-(bio)teknologiaa. Tyranidit ovat käytännössä Necronien (C´Tanien luomuksien) täydellinen vastakohta, niin olomuodossaan kuin motiiveissaan.

Itse en usko, että C´Taneilla on mitään tekemistä ´nidien kanssa ennenkuin sen GW:n fluffista luen. (...edes vihjattavan). Kaikki teoriat mitä olen toistaiseksi aiheesta lukenut ovat olleet (Necron) fanien mielikuvituksen tuotetta.
Uzi-99
Viesti:

Grotsky kirjoitti:
Uzi-99 kirjoitti:Kuten sanottu, kaikki mitä Tyranideista tiedetään on että ne tulevat toisesta galaksista,
--- Doh, tottakai niiden on kuljettava galaksista toiseen välissä olevan tyhjiön kautta päästäkseen tänne! :P

Mutta alunperin ne ovat toisesta galaksista (Imperiumin ja Eldareitten mukaan).
Grotsky kirjoitti:Ja sitten hieman raudanlujaa faktaa... 'Nidit ovat C'taanien luomuksia ja Hive mindin sanotaan olevan C'taana Outsider (tjms.).
--- Todella "raudanlujaa"... Yksi epämääräinen viite Necron-Codexissa joka sanoo Outsiderin olevan galaksin ulkopuolella ja tulevan takaisin valloitamaan kaiken itselleen.

Ei todellakaan riitä vakuuttamaan minua eikä ketään muutakaan joka on seurannut Tyranidien historiaa vähänkään kauemmin.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Itiöpesäke

Viesti Kirjoittaja Itiöpesäke »

Jos tämän historia-alueen viestejä jaksaa kelailla taaksepain ja lukaisee ne tyranid ja necron kohdat, huomaa yhtäläisyydet ja saa hyvän kokonaiskäsityksen tyrkkyjen historiasta. En sitä vähään aikaan ole seurannut, mutta kutakuinkin niin, että necronit loivat tyranidit kotigalaksissamme lyödäkseen kaaoksen voimat ja ne lyötyään takaisin warppiin, ötököistä tuli ongelma. Tehtii tyrkkyjä puoleensa vetävä mötikkä ja iskettiin se syvään avaruuteen ja tyrkyt seurasivat. Nyt ötökät söivät jonkin toisen galaksin tyhjäksi ja tulivat takaisin. Tämän takaisinpaluun takia necronit heräsivät maanalaisista holveistaan.

Jotkut voivat sanoa tätä virheelliseksi, koska olen varmasti saanut vaikutteita eräästä gw:n ulkopuolisesta epävirallisen fluffin kirjoittajasta.

Ja sitten lisää hötöä
elPANTERAN ilmoittaman linkin fluffillinen yhdenpitävyys gw:n fluffin kanssa ei välttämättä pidä paikkaansa. Hyvin ja huolella tehdyt sivut osaavat kirjoittaa "The Tryannids" oikein. (tyranids)

Hivemind on mielenkiintoinen käsite. Yhteismieli suomeksi sanana kertoo mielen yhteydestä, eli kun yksi ötökkä näkee jotain, kaikki näkevät sen jne. Jos kaikki ötökät tuntisivat käsittämätöntä kipua yhden kuollessa, olisi tyrkkyarmeija erittäin huono, koska liika kipu aiheuttaa shokin, mikä voi johtaa kuolemaan. Eli voidaan päätellä, että tyrkyt eivät tunne kipua. Tämän seikan luulisi lisäävän woundeja ötököille. Ötökkä pysyy taistelukunnossa niin kauan, kuin se voi liikkua ja voi aiheuttaa vauriota..

Lisäksi yhdyn uzi-99:n kommenttiin C'tan outsiderin hivemindina olemisesta. Vaikka necronit loivat tyranidit, se ei tarkoita että tyrkyt olisivat yhtä jonkun seitanin kanssa. Heti kun necronien seitanien fluffi julkaistiin alkoi kauhea epäilysten noidankehä kuinka joku seitan on taun "greater good" taikka marsin "machine spirit" jne jne.

Ja Ankara Halla, mistä ovat peräisin tietosi tai "faktasi" tyrkkyjen suhteesta warppiin? Tyrkkyjen kodekissa nimenomaan sanotaan, että tyrkyt joutuvat matkaamaan normaaliavaruudessa käsittämän pitkiä aikoja.

Samoin Grotsky ja yuriel, mihin perustatte väitteenne?
Tyrkkyjen nimi kuitenkin nimenomaan tulee tyran planeetasta, jossa tyrkyt kohdattiin ensimmäisen kerran.

Ja lukekaa myös niitä aikaisempia posteja!
Ensimmäisenä itiöt
seuraavana lictorit
jonka jälkeen hivet
viimeisenä ripperit
Uzi-99
Viesti:

Tyranid

Itiöpesäke kirjoitti:Jotkut voivat sanoa tätä virheelliseksi, koska olen varmasti saanut vaikutteita eräästä gw:n ulkopuolisesta epävirallisen fluffin kirjoittajasta.
--- GW:n virallisessa fluffissa ei ole lainkaan selkeitä viitteitä yhteyksistä Tyranidien ja Necroneiden välillä.

Jollei sitten romaaneissa ja novelleissa, joita en itse ole lukenut...
elPANTERAN ilmoittaman linkin fluffillinen yhdenpitävyys gw:n fluffin kanssa ei välttämättä pidä paikkaansa. Hyvin ja huolella tehdyt sivut osaavat kirjoittaa "The Tryannids" oikein. (tyranids)
--- Pystyn vahvistamaan että kyllä kyseessä on ihan virallista GW:n tavaraa, joskin vanhaa sellaista josta osa ei enää ole ajankohtaista (kuten Zoatit).
Tyrkkyjen kodekissa nimenomaan sanotaan, että tyrkyt joutuvat matkaamaan normaaliavaruudessa käsittämän pitkiä aikoja.
--- Codexissa sanotaan että 'Nidit voivat liikkua sekä Warpissa että normaaliavaruudessa. Viimeksimainittua 'Nidit käyttävät halutessaan yllättää saaliinsa.

Molemmat liikemuodot vahvistetaan Codexissa.
ankara halla
Valvoja

Itiöpesäke kirjoitti: Ja Ankara Halla, mistä ovat peräisin tietosi tai "faktasi" tyrkkyjen suhteesta warppiin? Tyrkkyjen kodekissa nimenomaan sanotaan, että tyrkyt joutuvat matkaamaan normaaliavaruudessa käsittämän pitkiä aikoja.
Arvasin, että tätä joku ennenpitkää kysyy :)

Eli eli, jos kaivetaan aivan alkuperäistä fluffia RT kirjasta niin siellä todetaan, että kaikki Hive-tyrantit ovat aina neljännen tason (korkeimman) psyykkereitä. Ollakseen psyykkereitä täytyy näiden osata valjastaa warppiavaruuden voimia.
Tämä on olennainen seikka joka pätee tiettyyn pisteeseen vielä jopa nykysäännöissä (Hiveille voi ostaa psyykkisiä kykyjä => tekemistä warppiin).

Mutta löytyy toki muutakin faktaa (eli GW:n virallista canonia) joka kertoo Tyranidien warppiyhteydestä. Esimerkiksi Ian Watsonin romaani -Space Marine on ensimmäisiä Tyranidien Hive Fleetteihin liittyviä fluffi teoksia mitä koskaan on julkaistu. Vaikkakin kirja kertoo pääpiirteittäin kolmen mariinin koulutuksesta niin kirjan loppuosa keskittyy Imperial Fistien partioon Tyranidien bio-alusten sisälle. Tällä reissulla mm. löytävät portaaleita warppiin sekä elimiä joilla alukset pitävät psyykkisesti yhteyttä.

Ja jos vielä kaivetaan wanhaa fluffia niin WD 145 kirjoitti mm. ...

The Tyranid hive mind hungers for fresh genetic material, gene-stocks that can be used to create new bio-construct creatures and organic machine-slaves. Their own galaxy is exhausted, its creatures long since absorbed into the hive mind, their flesh turned to unfathomable purposes or discarded as useless. With its billions of humans and countless other creatures the Imperium offers the Tyranids an almost inexhaustible stock of flesh and genes which will invigorate the hive mind and enable it to embody itself in new forms.

Joka siis kertoo omaa tarinaansa siitä kuinka Tyranidit tosiaan tulevat omasta galaksistaan.
Sama artikkeli kertoo myös tarinaansa ´nidien warpissa ajosta...

The Tyranid hive fleet also travels through the warp. Normally any spacecraft moving through the warp sets up vibrations which can be detected by a human Astropath, but the hive fleet is so unimaginably vast that it creates an impenetrable disturbance like a huge blocking shadow. This shadow is the dark, impenetrable will of the hive mind itself, before which the astral spirit of a puny psyker is as safe as a candle in a hurricane.

...ja vaikka kyseinen fluffi on jo wanhemman puoleista, niin en ole sitä vielä nähnyt missään GW:n virallisessa lähteessä kumottavan.
Itseasiassa, jos aivan tarkkoja ollaan niin WD 256 (siis nykyfluffin aikainen) kirjoitti...

As we reached the outermost planet of Ultramar, my Astropaths warned me of a great turbulance in the warp. It was approaching at great speed, but whether it was the Tempestus battlefleet or the second Tyranid fleet, they could not say.

...joka siis korkeintaan vahvistaa sitä, mitä ´nidi fluffi on jo yli vuosikymmenen kertonutkin => Tyrkyt matkaavat warpissa kun on kiire jonnekkin.

Mitä puolestaan ´nidien koodeksiin tulee, niin Uzi-99 selvensi jo tämän asiakohdan :)
Viikate
Sotavasaran WH40k-tarinamestari

Viesti Kirjoittaja Viikate »

Tyranidithan ovat nimenomaan tunnettuja "Shadow in the Warp":sta, joka ympäröi niiden laivastoa ja katkaisee hyökkäyksen kohteeksi joutuneen planeetan astropaatti-viestiyhteydet. Tyranidit kommunikoivat telepaattisesti, todennäköisesti warpin kautta. Kaiken lisäksi niillä on psykereitä jotka selvästi käyttävät poimuavaruuden energiaa (Warp Blast). Eikö se nyt ole selvää, että niillä ei voi mitään suhdetta C'taneihin (Iä, iä Cthulhu Ftagn, anyone?) olla? Paitsi jos GW vetää ässän hihasta ja päättää että Outsider asuukin warpissa ja tykkää siitä tai jotain...

Eli olen samaa mieltä ankaran hallan kanssa.
"Ja tarkemmin silmäillen löydykkään ei mitään naurettavaa"
Fatman

Viesti Kirjoittaja Fatman »

Grotsky kirjoitti:
kääpiökuningas kirjoitti:Nidit tulevat toisesta galaksista, tai jostakin kaukaa ja vain ja ainoastaan syömään kaiken elävän wh40k-galaksissa. Päätarkoitus on siis tuhota kaikki elävä lähimaastosta (=koko galaksi) ja siten pitää hauskaa(=mässäillä). Tämä on varmaankin niiden päätarkoitus.
Uzi-99 kirjoitti:Kuten sanottu, kaikki mitä Tyranideista tiedetään on että ne tulevat toisesta galaksista, niillä on yhteismieli, ovat biologisesti äärimmäisen kehittyneitä, eivät käytä koneita tai teknologisia vermeitä ja syövät kaiken tieltään.

Ja sitten hieman raudanlujaa faktaa... 'Nidit ovat C'taanien luomuksia ja Hive mindin sanotaan olevan C'taana Outsider (tjms.).

Piru noista C'Tanien Rojuista on pelkkää harmia.
Uzi-99
Viesti:

Iä Cthulhu Ftagn!

Viikate kirjoitti:(Iä, iä Cthulhu Ftagn, anyone?)
--- Tyranidithan ovat kauhu universumin ääristä?

Hive Mindin fyysinen inkarnaatio makaa oikeasti Terralla, meren uumenissa R'Lyehin rauniokaupungissa, odottaen hetkeä jolloin parvet tulevat ja herättävät sen jälleen...

Ruumis Kultaisella Valtaistuimella on Nyarlathotep, joka hämää ihmiskuntaa, ja oikealla hetkellä luo lisää kaaosta Imperiumiin!

Tästähän voisi kehittää vaikka mitä! :D
Viikate
Sotavasaran WH40k-tarinamestari

Viesti Kirjoittaja Viikate »

Miksei niinkin, mutta oikeastaan tarkoitin C'Tanin ja C'Thulhun selviä yhteneväisyyksiä, kun metallisia tähtivampyyriystäviämme täällä Caatanaksi haukutaan. Vaikka voihan sekin olla osittain nimen takana.
"Ja tarkemmin silmäillen löydykkään ei mitään naurettavaa"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Historia”