"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Silmät! Ne ovat kaikkialla!

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
High king Godric

Silmät! Ne ovat kaikkialla!

Viesti Kirjoittaja High king Godric »

Eli tässä kysyisin neuvoja silmien maalaamiseen, tarkemmin sanoen kääpiöiden. Yleensä nimittäin kun tartun siveltimeen maalatakseni rivikääpille silmät päähän on lopputulos paha. Joko jätän silmät maalaamatta ja kääpiöt näyttävät zombeilta tms. tai yritän tehdä silmät ja kääpiöt näyttävät karseilta. Eli apua, neuvoja ja tekniikoita kaivataan.
There is no "Overkill", there is only "Open fire" and "I need to reload".
An15

Viesti Kirjoittaja An15 »

Noh itse en käppänöitä maalaile, mutta silmät on aina silmät.:P

Itselleni olen helpoimmaksi havainnut maalata ensin silmä mustaksi. Sitten valkoisella silmän keskelle viiva ja lopuksi lisätä mustalla pupillin. Voithan jättää tuon lopun pois ja maalata siihen mustaan vain 2 pilkkua, näin osa tekee. Itse en ainakaan siinä onnistu.

Kannattaa myös muistaa tukea sekä figua pitävä käsi ja pensseliä pitävä käsi pöydän reunaan ranteista, ettei tärisisi käsi niin inhottavasti. Kannattaa hakea itselleen sopiva mahdollisimman vakaa työasento kun silmiä maalailee.

Sitten tietyst ei kannata ruveta maalailee väsyneenä, kovan urhelusuorituksen jälkeen tai suutuspäissään. Itse en ainakaan pysty.:P Ei niiden silmien maalaamiseen mitään poppakonstia ole, harjoitusta vaatii. Niinkuin kaikki asiat.
"May eternal light of heaven shine upon your path!"
-Archangel Tyrael, Diablo II
behemoth
Viesti:

Viesti Kirjoittaja behemoth »

Joskus kun oli sopivasta pensselistä puute, niin koetin tikkutaktiikkaa.
Eli nappasin cocktail -tikun (sellainen pieni teroitettu puutikku), kastoin sen pään siniseen maaliin ja tökkäsin pupillin paikoilleen. Tulin käyttäneeksi tätä moneen muuhunkin figuun myöhemmin, kun toimi ihan kivasti. Tulin myös aikanaan hankkineeksi 6mm figujen maalaamisen hlepottamiseen sellaisen suurennuslasilla varustetun valurautarunkoisen telineen, jossa on kaksi moneen suuntaan vääntyvää metalliklipsuilla varustettua kiinnikettä. Supertarkkaan maalaamiseen sopii sellainen värkki hyvin: base kiinni klipsuun ja vääntää koko mötikän vain sopivaan asentoon, suurennuslasi kohdalleen ja pensseli käteen. Ei tärisi figu käsissä!

Värkki maksoi mainiossa Hong Kong -tavatalossa huikeat 29 mummon markkaa jokunen vuosi taapäin.
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Itse käytän silmien maalaamiseen sellaista itse harvenneyyua pensseliä, jossa on vain muutama karva. Sitten maalaan silmät niin, että ensin maalaan kasvojen perusvärin, sitten varjostan inkillä. Sitten maalaan sillä pienellä pensselillä silmämunan valkoiseksi ja lisään sitten pupillin siihen kohtaan, johon sen haluan. Pupillien oikea sijoittelu on tärkeää, sillä niistä määräytyy hyvin pitkälti figun ilme. Molempien pupillien pitäisi olla silmien samalla reunalla, muuten tulee sekopäisen näköisiä figuja. Lopuksi, samalla kun highlighttaan ihon, rajaan myös silmät. Tässäkin pitää olla tarkkana: Jos silmiä rajaa liikaa, näyttää figu siltä, että se nukahtaa kohta, jos taas liian vähän, figulle tuleekin sellainen tuijottava katse.
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

Mulla silmät luonnistuu yleinsä hyvin ilman suurempia ponnisteluja, mutta kannattaa vaan vakaalla kädellä maalata ensin musta alue, ihan niin kuin joku sanoikin. Jos menee yli, voi maalata laimennetulla mustalla varovasti ympärille ja toivoa parasta!
High king Godric

Viesti Kirjoittaja High king Godric »

Kiitos vastanneille. Pitää vaikka viikonloppuna istua rauhassa alas ja ottaa ne slayerit käsittelyyn. Kiitos vielä kerrann.
There is no "Overkill", there is only "Open fire" and "I need to reload".
MYYRÄ

Viesti Kirjoittaja MYYRÄ »

maalaa ne silmät ennen ku maalaat muuta figua. Vaikka jo spruessa. Pohjamaalaa spraylla ne muut osat ennen ku pistät päät kiinni figuihin, näin ei haittaa vaikka menisi maalia yli kun voi aina korjata. Vasta lopuksi maalaa naama ja loppu päästä ja sitten liimaa päät kiinni maalattuihin figuihin.
jago

Viesti Kirjoittaja jago »

Olen lukenut että jotkut käyttävät semmoisia tusseja. Eli käyttääkö kukaan näitä ja jos käyttää niin mistä saa?
"Brush-licking makes you a better painter"
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

jago kirjoitti:Olen lukenut että jotkut käyttävät semmoisia tusseja. Eli käyttääkö kukaan näitä ja jos käyttää niin mistä saa?
Micron pigma -tusseja saa ainakin Akateemisesta ja Suomalaisesta kirjakaupasta. Hintaa tussilla on kahdesta kolmeen euroon, 005 tuntuu olevan suosittu koko.

En muista olenko silmiä kokeillut kyseisellä tussilla maalata, mutta viime aikoina olen käyttänyt sitä mm blacklineihin, vaatekuvioihin ja scrollikirjoituksen tekemiseen.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
NetDiver

Viesti Kirjoittaja NetDiver »

jullevi kirjoitti:Micron pigma -tusseja saa ainakin Akateemisesta ja Suomalaisesta kirjakaupasta. Hintaa tussilla on kahdesta kolmeen euroon, 005 tuntuu olevan suosittu koko.

En muista olenko silmiä kokeillut kyseisellä tussilla maalata, mutta viime aikoina olen käyttänyt sitä mm blacklineihin, vaatekuvioihin ja scrollikirjoituksen tekemiseen.
Jep. Juuri noita käytän myös itse. Toimii tosi nätisti pensselin vaihtoehtona silmien maalaukselle. Huomattavasti vakaampi käyttää, eli jos hirveässä horkassa innostuu maalaamaan niin ei mene figut piloille. Maalaa vain valkoisen viirun silmien kohdille ja tussilla pupilli. Huonona puolena kyseisessä tekniikassa on värien haaleus, mikä käytännössä rajaa värien käytön mustaan tussiin. Nuo Jullevin mainitsemat scrollit, vaatekuvioinnit, jne onnistuu myös tussilla mainiosti.
Comebackia pelaamisen eturintamaan...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”