Sotataito kauppa
Ikävä sanoa, mutta sekä sivujen lähdekoodia tsekkaamalla että stylesheetiä katsomalla (sen voisi muuten halutessaan piilottaa muilta estämällä käyttöoikeudet; nyt sen voi avata vaikka suoraan Wordpadiin, kuten juuri tein), osa hitaudesta tulee todennäköisesti taulukoista.
Aika monessa yhteydessä taulukkojen luonti selaimessa on aivan tolkuttoman hidasta ja sitä kehotetaan välttämään. Kun katsoo lähdekoodia ... aika järkyttävä kokemus tuo alasvetolistan lukeminen!
Kun sen yhdistää PHP:en, niin hitaussoppa on valmis. Haet PHP:llä vielä kaiketi MySQL -kannasta tavaraa, luot niistä sivun dynaamisesti ja pusket sen selaimelle --> php:n koodin suorittamiseen menee hetki, kantayhteyteen menee hetki ja taulukot selaimen päässä. Noin kylmiltään voisi arvailla, että taulukot ja alasvetovalikot jollakin muulla tavalla korvattuina voisi saada sivut nopeammiksi (esim. div -elementteinä, joille on stylesheetissä määritetty lohkonäkymä).
Eipä sen puoleen, kyllä nuo ihan kauniit ovat ulkoasultaan jne.
Minulla on duunissa sen verran nopea yhteys, että kyllä sivuja sentään käyttää voi. Kotona en kyllä uskalla lähteä modeemilla edes yrittää avata.
28mm WW2 äijiä en nähnyt. Mites niiden kanssa on?
Meinaatko tuoda maahan vai kannattaako vaivautua sivuille jatkossa?
EDIT: testaamalla esim. isojen kuvien kanssa vaikka:
http://virtual07.int2000.net/images/mms/usalga.gif
tai pz4lg.gif tai m5alga.gif, ei mitään suuren suurta hitautta ole havaittavissa. Siitäpä voinee päätellä, että kaistaa on serverillä riittävästi käytössä ja hitaus syntyy jossakin muualla kuin kaistanleveydessä.
Aika monessa yhteydessä taulukkojen luonti selaimessa on aivan tolkuttoman hidasta ja sitä kehotetaan välttämään. Kun katsoo lähdekoodia ... aika järkyttävä kokemus tuo alasvetolistan lukeminen!
Kun sen yhdistää PHP:en, niin hitaussoppa on valmis. Haet PHP:llä vielä kaiketi MySQL -kannasta tavaraa, luot niistä sivun dynaamisesti ja pusket sen selaimelle --> php:n koodin suorittamiseen menee hetki, kantayhteyteen menee hetki ja taulukot selaimen päässä. Noin kylmiltään voisi arvailla, että taulukot ja alasvetovalikot jollakin muulla tavalla korvattuina voisi saada sivut nopeammiksi (esim. div -elementteinä, joille on stylesheetissä määritetty lohkonäkymä).
Eipä sen puoleen, kyllä nuo ihan kauniit ovat ulkoasultaan jne.
Minulla on duunissa sen verran nopea yhteys, että kyllä sivuja sentään käyttää voi. Kotona en kyllä uskalla lähteä modeemilla edes yrittää avata.
28mm WW2 äijiä en nähnyt. Mites niiden kanssa on?
Meinaatko tuoda maahan vai kannattaako vaivautua sivuille jatkossa?
EDIT: testaamalla esim. isojen kuvien kanssa vaikka:
http://virtual07.int2000.net/images/mms/usalga.gif
tai pz4lg.gif tai m5alga.gif, ei mitään suuren suurta hitautta ole havaittavissa. Siitäpä voinee päätellä, että kaistaa on serverillä riittävästi käytössä ja hitaus syntyy jossakin muualla kuin kaistanleveydessä.
- Druzhina Captain
- Valvoja
Outoa, sillä itse kokeilin sivuja sekä töistä että kotoa (ADSL 512/512) ja molemmissa tapaukissa näytti toimivan yhtä nopeasti ja se on mielestäni nimenoman nopeasti.VC kirjoitti:Sivut ovat hitaat yhteydellä kun yhteydellä. Vika on selvestikkin serverin päässä.
Nettisovelluksen tapauksessa, jos tietokanta on samalla koneella tai viereisellä koneella nopealla yhteydellä yhdistettynä, tietokantaoperaatiot eivät ole se kriittisin kohta vaan se on nimenoman verkkoyhteys ja nettiserverin yleinen kuorma. Jos tarkastella tietokantatoimintoja, niin nopein niistä on haku indeksin perusteella. Eli kantaoperaatioitva voidaan optimoida indeksoimalla tietokanta ja vähentämällä kirjoitusoperaatioita. Toinen asia, mitä voisi silloin katsoa, on transaktion eheys ja lukkojen käyttö, lähinnä niiden turha käyttö lukuoperaatioiden yhteydessä.behemoth kirjoitti:Haet PHP:llä vielä kaiketi MySQL -kannasta tavaraa, luot niistä sivun dynaamisesti ja pusket sen selaimelle
Itsekin suosin enemmän CSS:n käyttöä, valitettavasti eri selaimet toteuttavat näiden elementtien visualisointi hiukan eri tavalla, joten yhteneväisen ulkonäyn aikaan saaminen useimmiten vaatii kovaa työtä.behemoth kirjoitti:esim. div -elementteinä, joille on stylesheetissä määritetty lohkonäkymä
Jep. Näin on näreet kyllä.
Tuota <table> -sotkua katsellessa kyllä kallistun sille kannalle, että nimenomaan taulukkojen luonti selainpäässä aiheuttaa ongelmia.
Ongelma korostuu tietenkin hitaalla koneella. Nopealla koneella sitä ei välttämättä juurikaan havaitse. Silloin kyseessä olisi tyypillinen taulukoiden aiheuttama hitausongelma.
Tuota <table> -sotkua katsellessa kyllä kallistun sille kannalle, että nimenomaan taulukkojen luonti selainpäässä aiheuttaa ongelmia.
Ongelma korostuu tietenkin hitaalla koneella. Nopealla koneella sitä ei välttämättä juurikaan havaitse. Silloin kyseessä olisi tyypillinen taulukoiden aiheuttama hitausongelma.
Tuota teoriaa puoltaa se, että selailen sivuja 450MHz P3 kannettavallani. Mutta en kyllä ole erityisen ilahtunut, jos se ei kohta kelpaa edes netin selaamiseen...behemoth kirjoitti:Ongelma korostuu tietenkin hitaalla koneella. Nopealla koneella sitä ei välttämättä juurikaan havaitse. Silloin kyseessä olisi tyypillinen taulukoiden aiheuttama hitausongelma.
Eli sivuja keventämään, mars mars.
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
- I.C. Wiener
- Viesti:
Manostetaan tässä Juuson puolesta sotataidon omaa foorumia, jossa voi monipuolisesti keskustella figusta, valmistajista ja sivustosta itsestään:
http://www.sotataito.com/phpBB2/index.php
(Tämä ei tarkoita sitä, etteikö täälläkin tästä saisi keskustella edelleen
)
PS. Mä en enää voi selaila tuota sivustoa ihan vain siitä yksinkertaisesta syystä, että tekisi mieli ostaa joka ikinen saksalainen 20mm ukko ja ajoneuvo tuolta...
http://www.sotataito.com/phpBB2/index.php
(Tämä ei tarkoita sitä, etteikö täälläkin tästä saisi keskustella edelleen
PS. Mä en enää voi selaila tuota sivustoa ihan vain siitä yksinkertaisesta syystä, että tekisi mieli ostaa joka ikinen saksalainen 20mm ukko ja ajoneuvo tuolta...
- I.C. Wiener
- Viesti:
Pannahinen, jostain syystä en ole saanut pitkään aikaan ilmoituksia tämän ketjun viesteistä, enkä ole hoksannut käydä muutenkaan katsomassa. Sori vaan kaikki, kun olen ollut mykkänä!
Mistäs aloittaisi? No, olen kyllä huolestunut tuosta sivujen lataamisen nopeudesta ja erityisesti mainitusta sisäkkäisistä taulukoista. Asialle pitää tehdä jotain, se on selvä. ongelma vaan on se, muutoksiin menee aikaa ja mun pitäis ensin täydentää tietokanta tuotteiden osalta. Toisaalta ei saisi sivujen takia menettää asiakkaitakaan.
Mulla on semmoinen tunne että sivut tahmas viikonloppuna jostain syystä ihan karmeesti mutta nyt olisi hiukan nopeammat. Lisäpalaute sivujen latautumisesta otetaan kiittollisuudella vastaan.
WWII ukkojen tietojen puuttumisen selitän osin sillä, että en ole kerinnyt kirjoittamaan kategorioiden selvityksiä vielä. Pahoittelen ja tulen korjaamaan tilanteen.
ja Behemoth, kyllä voin tilata Foundryn WWII ukkoja jos kerran haluat niitä ostaa.
Mitäs muuta? no katsotaan jos hoidan sen Osuuspankin verkkomaksun myös.
Mistäs aloittaisi? No, olen kyllä huolestunut tuosta sivujen lataamisen nopeudesta ja erityisesti mainitusta sisäkkäisistä taulukoista. Asialle pitää tehdä jotain, se on selvä. ongelma vaan on se, muutoksiin menee aikaa ja mun pitäis ensin täydentää tietokanta tuotteiden osalta. Toisaalta ei saisi sivujen takia menettää asiakkaitakaan.
Mulla on semmoinen tunne että sivut tahmas viikonloppuna jostain syystä ihan karmeesti mutta nyt olisi hiukan nopeammat. Lisäpalaute sivujen latautumisesta otetaan kiittollisuudella vastaan.
WWII ukkojen tietojen puuttumisen selitän osin sillä, että en ole kerinnyt kirjoittamaan kategorioiden selvityksiä vielä. Pahoittelen ja tulen korjaamaan tilanteen.
ja Behemoth, kyllä voin tilata Foundryn WWII ukkoja jos kerran haluat niitä ostaa.
Mitäs muuta? no katsotaan jos hoidan sen Osuuspankin verkkomaksun myös.
No ei tuntunut tänäänkään olevan nopeampi. Mutta bonuksena sivujen LATAAMINEN ei tuntunut kestävän kauan. Veikkaisinkin juuri taulukoiden muodostamisaikaa hitauden syyksi.Juuso kirjoitti:Mulla on semmoinen tunne että sivut tahmas viikonloppuna jostain syystä ihan karmeesti mutta nyt olisi hiukan nopeammat. Lisäpalaute sivujen latautumisesta otetaan kiittollisuudella vastaan.
Jatka vain hyvää työtä ja onnea kaupan pitoon.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Kotiyhteydellä (1Mbit) latautuvat kyllä vikkelästi, mutta tahmaavat lähinnä scrollatessa. Ja täällä rautana siis 600MHz Athlon. Eli vika luultavimmin jossakin koodin puolella tosiaan. Mutta nettisivujen koodista en edes yritä arvailla paremmin, oma ala on tosiaan enempi tuolla tekniikan puolella.
Ei tuo nyt niin häiritsevää ollut kuin tuolla toisella koneella, mutta kyllä tuohon säätöä kannattaa tehdä. Vaikuttaisi siis kuitenkin, että lataamisen määrä ei ehkä olekkaan se oikea ongelma (kuten moni jo epäilikin.)
Ah, ja selaimena molemmilla vehkeillä IE.
Ei tuo nyt niin häiritsevää ollut kuin tuolla toisella koneella, mutta kyllä tuohon säätöä kannattaa tehdä. Vaikuttaisi siis kuitenkin, että lataamisen määrä ei ehkä olekkaan se oikea ongelma (kuten moni jo epäilikin.)
Ah, ja selaimena molemmilla vehkeillä IE.
Vaihtakaa hyvät ihmiset IE:nne firefoxiin. Sillä tavoin voitte tuntuvasti nopeuttaa selailuanne:
http://www.mozilla.org/products/firefox/
OTVC kirjoitti:Vaihtakaa hyvät ihmiset IE:nne firefoxiin. Sillä tavoin voitte tuntuvasti nopeuttaa selailuanne:
Itselläni syynä IE:n käyttöön on se, että nettiä tulee varsin usein käytettyä muilla koneilla kuin omalla, ja jos kotiin vaihtaa jonkun paremman, ei mikään ole niin kauheaa, kuin käyttää sitten väkisin muualla jotain surkuhupaisaa M$ räpellystä...
Eli Ladalla ajaa mukavasti juuri niin pitkään, kun malttaa olla kokeilematta muita.
Pitäydyn siis oletusvälineissä, ne kun ovat yleensä aina saatavilla.
/OT
edit:
Auttoihan se, poisti käytännösä koko nykimisen. Kiitän. Eikun Sotataitoa selaamaan..Juuso kirjoitti:Auttoikohan tuo hätäkorjaus yhtään? Poistin kategoriahaun ja taustaraidat.
Ja jatkopalautteena vielä, eli mitenkäs on näkyvyys hakukoneiden kautta? Helppoa mainosta. Nyt ei ainakaan oikein tärpännyt, kun yritin sivustoasi hakea.
Nyt on joo vilkkaampaa 
Sivun HTML:n meta-tietoihin vain:
<meta content=" <tähän näin matskuu> " name="keywords" />
<meta content="follow,index" name="robots" />
Ja parin viikon sisään varmaan Googlestakin löytyy. Ellei sitten viitsi erikseen käydä ilmoittamassa sinne, että "hei, kato tääl on mulla tämmönen, indeksoi this!".
Juu... ostan 28mm WW2:ta - Baptism of Fire WW2 skirmish -säännöt sain juuri ja parhaillaan koetan beissata figuja ja maalaillakin vähän. Foundryä en ole itse käyttänyt, kun sieltä yksityisenä tilaajana joutuu maksamaan hieman kovia postituskuluja.
Sivun HTML:n meta-tietoihin vain:
<meta content=" <tähän näin matskuu> " name="keywords" />
<meta content="follow,index" name="robots" />
Ja parin viikon sisään varmaan Googlestakin löytyy. Ellei sitten viitsi erikseen käydä ilmoittamassa sinne, että "hei, kato tääl on mulla tämmönen, indeksoi this!".
Juu... ostan 28mm WW2:ta - Baptism of Fire WW2 skirmish -säännöt sain juuri ja parhaillaan koetan beissata figuja ja maalaillakin vähän. Foundryä en ole itse käyttänyt, kun sieltä yksityisenä tilaajana joutuu maksamaan hieman kovia postituskuluja.
Minä olen saanut sen käsityksen, että nuo meta-hakusanat ei olis enää kovin käytetty keino. Olenko saanut väärää informaatiota? Kävin kyllä jo ilmoittamassa sivut Googleen.
Ai tilasitko ihan Uudesta-Seelannista asti? Keero miltä säännöt vaikuttaa kun olet tutustunut. Se on kuulemma oikein hyvä skirmish-tason peli.
Ai tilasitko ihan Uudesta-Seelannista asti? Keero miltä säännöt vaikuttaa kun olet tutustunut. Se on kuulemma oikein hyvä skirmish-tason peli.
Ei tarvinnut uuden seelannin setiä vaivata... Spirit Games Brittein Saarilta hoiti sen minulle 2 päivässä 
Aika pätevältä näyttävät säännöt. Mukavasti kaikenlaisia mahdollisuuksia. Vahvennetun joukkueen tasoiseksi on peli suunniteltu, mutta toimii jopa ryhmätason skrimish-pelinä. Siinä on selvästi pääpaino laitettu miehiin ja johtamisen tärkeyteen. Erityisen hienoa on, että pelaaja ei välttämättä saa sanottua viimeistä siihen mitä kentällä tapahtuu.
Mun hanuria laatikkokasan päällä soittavalle Neukulle ei vieläkään löydy sanottavampaa puuhaa ...
Ja samaan syssyyn saman porukan uuden Wild Fire modernin ajan skirmish -figupelin.
Mitä noihin meta-avaimiin tulee, niin kyllä Googlen hämähäkit vielä niitä lukevat.
Aika pätevältä näyttävät säännöt. Mukavasti kaikenlaisia mahdollisuuksia. Vahvennetun joukkueen tasoiseksi on peli suunniteltu, mutta toimii jopa ryhmätason skrimish-pelinä. Siinä on selvästi pääpaino laitettu miehiin ja johtamisen tärkeyteen. Erityisen hienoa on, että pelaaja ei välttämättä saa sanottua viimeistä siihen mitä kentällä tapahtuu.
Mun hanuria laatikkokasan päällä soittavalle Neukulle ei vieläkään löydy sanottavampaa puuhaa ...
Ja samaan syssyyn saman porukan uuden Wild Fire modernin ajan skirmish -figupelin.
Mitä noihin meta-avaimiin tulee, niin kyllä Googlen hämähäkit vielä niitä lukevat.