Kuinka/ milla asetuksilla kameralla saa parhaat kuvat figuista?
Olen kokeillut maksrolla ja vastaavilla, mutta aina tulee yli/ali valotusta...
Kuvien napsiminen
Tuo figu zoomilla lähemmäksi. Ainakin omalla Olympus C-350:llä jos käyttää makroa, niin kamera ei tarkenna kunnolla figuun, jos on liian lähellä.
Sen lisäksi valkotasapaino kannattaa valita itse kameran asetuksista, normaaliasetuksella kuvasta tulee liian keltainen.
Siis jos kuvaa sisällä lamppujen valossa.
Salamaa ei kannata käyttää.
Enpä tiedä onko noista hyötyä, mutta tuolla tavalla itse kuvaan.
Sen lisäksi valkotasapaino kannattaa valita itse kameran asetuksista, normaaliasetuksella kuvasta tulee liian keltainen.
Siis jos kuvaa sisällä lamppujen valossa.
Salamaa ei kannata käyttää.
Enpä tiedä onko noista hyötyä, mutta tuolla tavalla itse kuvaan.
Spears shall be shaken, shields shall be splintered. It is a sword-day; a red day, ere the sun rises.
- I.C. Wiener
- Viesti:
Que? Zoomia? Kyllä se makrolla kannattaa ottaan ei pitä tuoda figua niin lähelle ettei pysty ottamaan kuvaa.rampale kirjoitti:Tuo figu zoomilla lähemmäksi. Ainakin omalla Olympus C-350:llä jos käyttää makroa, niin kamera ei tarkenna kunnolla figuun, jos on liian lähellä.
Miniatyyrifiguurien valokuvaaminen
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
Minä kun laitoin makron päälle, niin kameraa piti viedä vielä vähän kauemmaksi, kuin normaalisti. Tai sitten muistan väärin.I.C. Wiener kirjoitti: Que? Zoomia? Kyllä se makrolla kannattaa ottaan ei pitä tuoda figua niin lähelle ettei pysty ottamaan kuvaa.
Spears shall be shaken, shields shall be splintered. It is a sword-day; a red day, ere the sun rises.