"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Fear

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Fear

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

ollaan tässä kaverin kanssa pelailtu jonki aikaa warhammer fantasy battlesia. Riitaa on tullut lähes aina fear ja terror testi heitoista.
Eli, jos joku voisi selventää mitä tapahtuu jos unit joka hyökkää kimppuun epäonnistuu testissä. tai jos minä hyökkään ja vasustaja epäonnistuu.
Ja sitten vielä terror.
Jos unit aiheuttaa fearia ja terroria, täytyykö vastustajan heittää kaksi testiä?
Ja jos ei niin saako itse valita kummanko vastustaja heittää?
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Tankki

Re: Fear

Viesti Kirjoittaja Tankki »

tietääkseni jos sun porukkas aiheuttaa fearia ja sä hyökkäät vaikka goblinien kimppuun ja ne epä onnistuu testissä niin ne goblinit pakenee.
Plissken

Viesti Kirjoittaja Plissken »

exodus kirjoitti:ollaan tässä kaverin kanssa pelailtu jonki aikaa warhammer fantasy battlesia. Riitaa on tullut lähes aina fear ja terror testi heitoista.
Eli, jos joku voisi selventää mitä tapahtuu jos unit joka hyökkää kimppuun epäonnistuu testissä.

Vastustaja ei voi hyökätä/ampua/liikkua.
exodus kirjoitti: tai jos minä hyökkään ja vasustaja epäonnistuu.
Jos vastustajan Unit Strength on pienempi kuin sinun, niin vastustaja pakenee. Jos taas vastustajan Unit Strength on isompi, niin vastustaja voi taistella normaalisti MUTTA ensimmäisen kierroksen aikana lähitaistelussa vastustaja osuu vain noppaluvulla 6.
exodus kirjoitti: Ja sitten vielä terror.
Jos unit aiheuttaa fearia ja terroria, täytyykö vastustajan heittää kaksi testiä?
Ei. Vain yksi testi.
exodus kirjoitti: Ja jos ei niin saako itse valita kummanko vastustaja heittää?
Jos en väärin muista niin...Aina Terroria jos on vain mahdollista (mutta jos sulla on Terror yksikkö ja vastustajalla Fear, niin vastustaja testaa vain Fearia... olettaen että vastustajan yksikkö ei ole immuuni)
Korjatkaa jos meni vikaan.
Call me Snake
Kharon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kharon »

Plissken kirjoitti: Korjatkaa jos meni vikaan.
Eikohan se ihan oikein mennyt.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Lisätään nyt vielä:

Jokaisen uniitin tarvii ottaa pelin aikana vain yksi terror testi.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Lord E

Viesti Kirjoittaja Lord E »

Siis jos failaa fearin ja unit strenght on isompi ku sen jota pelkää tarttee kutosia että osuu
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Lord Eleandelus kirjoitti:Siis jos failaa fearin ja unit strenght on isompi ku sen jota pelkää tarttee kutosia että osuu
Pätee vain otettaessa chargea vastaan. Jos feilaa fearin yritteäessä itse chargea, niin chargea ei yksinkertaisesti tule.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Kharon
Viesti:

Ja h2h combatin jälkeenhän hävinnyt yksikkö lähtee kanssa automaattisesti karkuun jos fear causing enemy outnumberoi sen. Jos ei niin sitten normaali Ld testi. (Tulipas melkoista englanti-suomi sekamelskaa).
Lord E

Viesti Kirjoittaja Lord E »

Viimeisen osan takia minulla on aina spearelfoilla lion standard (ignore fear and terror, 25 pts.) kun pelaan Vampire countteja vastaan, ärsyttävää kun paskempi yksikkö voittaa koska on 1 heppu enemmän...
Kharon
Viesti:

*ilkeää naurua* Tiedän, siksi minä tykkäänkin pelata Vamppyyrikreiveilllä :wink:
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Kiitoksia vain kaikille vastauksista :)
autto aika lailla nyt kaveri ei enää pääse huijaamaan mua :)

jos nyt vielä yhden lisä kysymyksen heittäsin...
Jos unit joka hyökkää mun kimppuun aiheuttaa kanssa fearia pitääkö senkin heittää testi?

ja onko terror testi ja tulokset samanlaiset kun fearissa?
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Iso Susi

Viesti Kirjoittaja Iso Susi »

exodus kirjoitti:Kiitoksia vain kaikille vastauksista :)

Jos unit joka hyökkää mun kimppuun aiheuttaa kanssa fearia pitääkö senkin heittää testi?

Jos aiheutaa fearia on itse immuuni fearille ja jos itse aiheutaa fearia ja vastustaja aiheutaa terroria niin silloin kärsii fearia jos ei ole immuuni.

Terror testi otetaan vain oman rundin alussa jos on terroria aiheuttava 6" päässä ja ei itse aiheuta fearia tai ole immuuni psycologialle. Jos epäonnistuu niin juoksee aina karkuun.
"Tulispa ensi kierroksella vastaan joku nassikka jonka vois massacroida", conissa kuultua osa IV
Kharon
Viesti:

exodus kirjoitti:Kiitoksia vain kaikille vastauksista :)

[/quote]

Jos fearia aiheuttava yksikkö chargaa, fear testi normaalisesti chragen kohteelta. Unit Strength ratkaisee mitä tapahtuu jos Ld epäonnistuu.

Jos yksiköllä on Terror, sillä on automaattisesti myös Fearia
. Yksikkö joutuu ottamaan Terror testin vain kerran pelissä, sen jälkeen Terror yksikkö aiheuttaa ainoastaan pelkoa siihen unittiin. Ja tuosta Terror testin ottamisesta, niin chargessakin täytyy sellainen ottaa (kumpaan suuntaan vain). Ja Terror testin kämmättyä, aina juostaan, kuten sanottiin aikaisemmin, riippumatta unit strengthistä.
Kharon
Viesti:

Tää on oikeasti ihan yksinkertainen asia, mutta vähän vaan vaikea selittää :wink:
SirJopetius

Viesti Kirjoittaja SirJopetius »

Sääntökirjasta löytyy kyllä selvällä englanninkielellä fear ja terror vaikutukset. Terror otetaan gharge tilanteissa vain jos rynnäköivä aiheuttaa terroria, jos missaa ld:n nii automaattinen flee. Ja onhan lion standart hauska (25p) ja unitinlippuna (säilyy viimeiseen mieheen) kun vertaa Icon of Magnukseen (30p) immune fear, mutta terror tulee vielä fearina ja voi ottaa charrulle (enchanted item) hintalaatusuhteessa ei ole mitään järkeä vaikka Helffit onki kyseessä, kunhan inisen...
Wazuuup

Viesti Kirjoittaja Wazuuup »

Eikös se ole että jos terror testi menee pieleen niin sillon aina juostaan
on se niin väärin :wallbash
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Jep. Terrorin vaikutukseen joutuvat joukot fleeaavat. Mutta kukin uniitti ottaa vain yhden testin.
bluebluesky

Viesti Kirjoittaja bluebluesky »

joutuuko unitti siis ottamaan maksimissaan yhden terror testin per peli, vai joutuuko sama ryhmä ottamaan kyseisen testin useammin, jos vastustajalla eri terrorin aiheuttajia? Epäselvän kysymykseni tähden annan esimerkin.

Vastustajan treemen chargaa spearmen yksikköön ja on dragon princeistäni viiden tuuman päässä:terror testi. Seuraavalla vuorolla ratsuni chargaavat vihollisen dryadien kimppuun, ja vihollisen forest dragon on 2 tuuman päässä:fear testi. Tuleeko tässä terroria dragonistakin?
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Ottavat ainoastaan yhden testin (riippumatta onnistuuko se vai ei) tai moniko eri kohde sitä yrittää terrorisoida.
Ghe'dahlg

Viesti Kirjoittaja Ghe'dahlg »

Eikö se ole 1/Terrorin Causettaja, mutta yhden kerran kerrallaan ??

Miten muuten toimitaan, jos Charru, jolla on Icon of Magnus(Immune to Fear) liittyy yksikköön, joka on passannut Terror testin(eli otus joka Causettaa Terroria muuttuu näitä vastaan Fearin Causettajaksi) yrittää chargettaa/joutuu chargatuksi ?? Ottaako testi vai ei ??
Tätä viestiä ei ole testattu kasviksilla eikä siinä mahdollisesti näkyviä perunoita ole vahingoitettu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”