BTW: Mitä siipiiä olette käyttäneet konverttaukses ? Esim. Green Dragonin, jne...
Hive Tyrant, se lentävä tappokone
Hive Tyrant, se lentävä tappokone
HIve tyranidille on loistava mahdollisuus saada siivet jolloin se pääsee vihollistensa kimppuun vaivatta, mutta se täytyy bio morphata, eli eikös se saa siivet (+plus vakiotiedot) 40 pojolla ? Eli 130:llä, ellei osta muuta ? (90+40=130). Basic cost taisi olla n.74pts... Kiitti jokaiselle asiantuntijalle ja asiaan perehtyneelle amatöörille. 
BTW: Mitä siipiiä olette käyttäneet konverttaukses ? Esim. Green Dragonin, jne...
Re: Hive Tyrant, se lentävä tappokone
Ilman mitään muuta hive siivillä maksaa 104 pistettä, tosin sille on pakko pistää parit aseet, eli hinta nousee n. 116 minimissään... Siipiähän ei voi saada tavalliselle 90 pisteen peruslistatyrantille, vaan se pitää tehdä mutabletyrantista, eikä 90 pisteen peruslista tyrantti ole 90 pisteen hintainen, koska siihen ei ole laskettu mukaan bioweaponieita ollenkaan.SiMe kirjoitti:HIve tyranidille on loistava mahdollisuus saada siivet jolloin se pääsee vihollistensa kimppuun vaivatta, mutta se täytyy bio morphata, eli eikös se saa siivet (+plus vakiotiedot) 40 pojolla ? Eli 130:llä, ellei osta muuta ? (90+40=130). Basic cost taisi olla n.74pts... Kiitti jokaiselle asiantuntijalle ja asiaan perehtyneelle amatöörille.
Tyypillinen tappajatyrantti (siivet, venomcannon, kaikenmoisia upgradeja) maksaa sen parisataa pistettä ja vähän yli.
Kaikenlaisista modeleista niitä siipiä varmaankin saa.. mutta luulisin että noi muoviset dragonsiivet on suosituin, vaikka suolainen onkin hinta
Esim. khorne daemon prinssistä napatuilla siivillä näkyi pari tyranttia hyvinkään taannoisessa turnauksessa.. tosin modelitkin olivat vanhat versiot, eli huomattavasti pienempiä...
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
-
DarkStalker
Muoviset lohikäärmeen siivet toimivat mainiosti Hive Tyrantin siipinä. Itselleni tuommoiset ostin ja olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Nuo siivet ovat tarpeeksi massiiviset, mutta eivät kuitenkaan liian isot.
Siivet laitoin kiinni ylimpiin olkakilpiin ihan tavallisella liimalla ilman sen kummempia pinnauksia. Sitten vain greenstuffia aukkoihin ja hyvä tulee! Joku voi tietysti epäillä, että pysyvätkö nuo siivet pelkällä liimalla ja GS:llä kiinni... Noh, itselläni ne ainakin ovat pysyneet, eivätkä ole mitenkään heppoisen tuntuisetkaan.
Siivet laitoin kiinni ylimpiin olkakilpiin ihan tavallisella liimalla ilman sen kummempia pinnauksia. Sitten vain greenstuffia aukkoihin ja hyvä tulee! Joku voi tietysti epäillä, että pysyvätkö nuo siivet pelkällä liimalla ja GS:llä kiinni... Noh, itselläni ne ainakin ovat pysyneet, eivätkä ole mitenkään heppoisen tuntuisetkaan.
- The Captain
- Valvoja
Itse asiassa on yllättävää, että lähes kaikki tyranidipelaajat ovat hakeneet tyranteilleen jonkinmoisia lohikäärmeen/lepakonsiipiä. Fluffillisesti 'nidit ovat kuitenkin lähempänä hyönteisiä, joten harsomaiset kärpäsen/perhosensiivet olisivat järkevämpi vaihtoehto. Laticus on tämmöisiä käyttänytkin.
Lisäksi kärpässiipien kärkivälin ei tarvitse olla niin suuri. Kärpänen lentää siivillä, joilla sen kokoisen otuksen ei olisi aerodynamiikan lakien mukaan edes mahdollista lentää. Hitaasti läpsyvät nahkasiivet vaatisivat Hive tyrantin kokoiselta otukselta (noin nelimetrinen?) noin 20-metrisen siipien kärkivälin.
Lisäksi kärpässiipien kärkivälin ei tarvitse olla niin suuri. Kärpänen lentää siivillä, joilla sen kokoisen otuksen ei olisi aerodynamiikan lakien mukaan edes mahdollista lentää. Hitaasti läpsyvät nahkasiivet vaatisivat Hive tyrantin kokoiselta otukselta (noin nelimetrinen?) noin 20-metrisen siipien kärkivälin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Mitkäs voisivat olla sopivat tääläisiksi siiviksi? Ja näyttävätkö ne järkeviltä? Pitäisi nimittäin tässä joskus omallekin tyrantille siivet asentaa ja olisihan se aina hauskaa hieman poiketa massasta. Faktahan on että ne lohikäärmeen siivet näyttävät upeilta tyrantilla (IMHO), mutta voisivatko kärpäsen siivet näyttää jopa paremmilta?The Captain kirjoitti:Itse asiassa on yllättävää, että lähes kaikki tyranidipelaajat ovat hakeneet tyranteilleen jonkinmoisia lohikäärmeen/lepakonsiipiä. Fluffillisesti 'nidit ovat kuitenkin lähempänä hyönteisiä, joten harsomaiset kärpäsen/perhosensiivet olisivat järkevämpi vaihtoehto. Laticus on tämmöisiä käyttänytkin.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-
Katso uusimmat Golden Demon voittajat siitä WD mukana tulleessaMitkäs voisivat olla sopivat tääläisiksi siiviksi? Ja näyttävätkö ne järkeviltä? Pitäisi nimittäin tässä joskus omallekin tyrantille siivet asentaa ja olisihan se aina hauskaa hieman poiketa massasta. Faktahan on että ne lohikäärmeen siivet näyttävät upeilta tyrantilla (IMHO), mutta voisivatko kärpäsen siivet näyttää jopa paremmilta?
liitteessä. Siinä oli yksi tyyppi tehnyt Hive Tyrantille kärpäsen siivet.
-
Grand Admiral Prawn
The Captain kirjoitti:Itse asiassa on yllättävää, että lähes kaikki tyranidipelaajat ovat hakeneet tyranteilleen jonkinmoisia lohikäärmeen/lepakonsiipiä. Fluffillisesti 'nidit ovat kuitenkin lähempänä hyönteisiä, joten harsomaiset kärpäsen/perhosensiivet olisivat järkevämpi vaihtoehto.
Ota huomioon, että ennakkotapaukset puhuvat sinua vastaan. Gargoilien ja Harridanien siivet ovat aika lepakkomaiset
Eipä silti, tekisin omilleni varmaan mielelläni erikoisetkin läpsyttimet, koska idea on hieno jos sen voi toteuttaa kunnolla. En kuitenkaan halua rikkoa armeijani ulkonäköä, koska muilla siipiveikoilla on jo nuo edellämainitut nahkasiivet...
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
Omat siivet
Omilleni (Tyrant ja Gargoylet) olen aikeissa kasata siivet ihan itse, Scything Taloneita ja vihermassaa apuna käyttäen.
Gaunttikokoisille siivet Gaunt ScyTalista, johon muokataan siipien välinen kalvo viheriäisestä.
Tyrantille:
1x Monstrous ScyTal perusrungoksi (taivutetaan avoimemmaksi)
2-3x keskikokoinen (Warrior/Lictor) ST:n teräosa välirangoiksi
Ja viheriäisillä kalvot väliin.
Jos tahtoo välttämättä pitää yleisen 6-raajamallin, voipi noihin Tyranttimalleihin liimata vielä yhdet ST-terät siiven etulaitaan, ja jättää yhdistämättä ne kalvolla "pääsiipeen". Sitten vaan kiinnitetään ylimmän käsiparin tilalle sopivaan asentoon. WYSIWYG siivet ScyTal:eilla.
Gaunttikokoisille siivet Gaunt ScyTalista, johon muokataan siipien välinen kalvo viheriäisestä.
Tyrantille:
1x Monstrous ScyTal perusrungoksi (taivutetaan avoimemmaksi)
2-3x keskikokoinen (Warrior/Lictor) ST:n teräosa välirangoiksi
Ja viheriäisillä kalvot väliin.
Jos tahtoo välttämättä pitää yleisen 6-raajamallin, voipi noihin Tyranttimalleihin liimata vielä yhdet ST-terät siiven etulaitaan, ja jättää yhdistämättä ne kalvolla "pääsiipeen". Sitten vaan kiinnitetään ylimmän käsiparin tilalle sopivaan asentoon. WYSIWYG siivet ScyTal:eilla.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Onko olemassa jokin fluffin / säätöjenmukainen deep strike korkeus? Tuskin se kilometrejä taikka useita satoja metrejä on. Ja sääntöjenhän mukaan Tyranidien siivet ovat varsin haurasta tavaraa: jos joudut deep strikessä difficult terrainiin, niin henkihän Hive Tyrantilta (tuolta mahtavalta tappokoneelta) lähtee oitis. Ei savea, ei pulinoita...Grand Admiral Thrawn kirjoitti:
Ota huomioon, että ennakkotapaukset puhuvat sinua vastaan. Gargoilien ja Harridanien siivet ovat aika lepakkomaisetJohtuneeko sitten mistä, en tiedä, mutta voisin veikata että esim. kovassa tuulessa (ja nämä kaverit lentävät deepstriketessään tosi korkealla) ohuet hyönteissiivet ovat melko hankalat (lue: avuttomat), joten kennomieli on kasvattanut niille jotain käytännöllisempää.
Avaruudesta käsin tämä yleensä tapahtuu. Kertokoot joku kuinka pitkä matka moinen onlaticus kirjoitti:Onko olemassa jokin fluffin / säätöjenmukainen deep strike korkeus? Tuskin se kilometrejä taikka useita satoja metrejä on.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
-
Nahkaruoska
-- Voi voi kun kaikki ei lue codexia kunnolla... Siis jos Hive joutuu Difficult Terrainiin DS:n takia, se menettää vain 1:n woundin.laticus kirjoitti:
jos joudut deep strikessä difficult terrainiin, niin henkihän Hive Tyrantilta (tuolta mahtavalta tappokoneelta) lähtee oitis. Ei savea, ei pulinoita...
" page 38. Movement Biomorphs: Winged = 2x Move. Ignore terrain moved over, may not enter difficult or impassable terrain (if forced to enter, model suffers one wound with no armour save.) ".
Ja lisäksi olin jostain lukevinani että siipiä, reppuja käyttävät henkilöt jotka omaavat jalat, kyllä voi liikkua Difficult terrainiin jalkaisin, ilman mitään vahinkoja (tosin ei auta jos DS
(Btw, virheesi varmaan johtui siitä että gargoyleillä on 1 wound perusoletuksena, joten sen takia gargoyle tekstissä lukee "are removed as casualties").
Greetings, nerdlings! Teach me how to play with your little men!
--- Kuten korjattiin, lähtee vain 1 Wound.laticus kirjoitti:jos joudut deep strikessä difficult terrainiin, niin henkihän Hive Tyrantilta (tuolta mahtavalta tappokoneelta) lähtee oitis. Ei savea, ei pulinoita...
Kannattaa myös muistaa että DS:stä ja difficult terrainista kärsivät ainoastaan yksiköt joilla on spessusääntöjä vaikeaan maastoon liittyen.
DS:äävät yksiköt joilla ei moisia ole eivät kärsi vaikeasta maastosta lainkaan.
On yllättävää miten monet ihmiset luulevat että DS:äävä, siivetön Seeding Swarm- ötökkä kuolisi vaikeaan maastoon... Taikka Red Terror.
En väitä ettet sinä, Laticus, tietäisi, kunhan vain yleisesti mainitsen tämän asianlaidan.
--- Tämä lukee Rulebook Clarificationeissa (Online&CA2004), eikä valitettavasti päde Tyranideihin. On se kumma etteivät ne osaa pistää siipiään suppuun niinkuin kaikki muut lentiäiset...Nahkaruoska kirjoitti:Ja lisäksi olin jostain lukevinani että siipiä, reppuja käyttävät henkilöt jotka omaavat jalat, kyllä voi liikkua Difficult terrainiin jalkaisin, ilman mitään vahinkoja (tosin ei auta jos DS)
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
- The Captain
- Valvoja
Se johtuu siitä, että tyranideilla on säännönmukaisesti kuusi raajaa, joista (yleensä) neljää käytetään taistelussa. Siivet siis käytännössä korvaavat normaalit liikkumisraajat, joten siivekkäällä Tyrantilla ei ole jalkoja! Monikos konvertoija on tämän ottanut huomioon?Uzi-99 kirjoitti:--- Tämä lukee Rulebook Clarificationeissa (Online&CA2004), eikä valitettavasti päde Tyranideihin. On se kumma etteivät ne osaa pistää siipiään suppuun niinkuin kaikki muut lentiäiset...Nahkaruoska kirjoitti:Ja lisäksi olin jostain lukevinani että siipiä, reppuja käyttävät henkilöt jotka omaavat jalat, kyllä voi liikkua Difficult terrainiin jalkaisin, ilman mitään vahinkoja (tosin ei auta jos DS)
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
Tsekkaapa forgen tyrantti. Siinä siivet tulevat yläraajoihin, ja toimivat samana scything talonsseina. Tuo on mielestäni paras vaihtoehto, tyrantin on kuitenkin kokonsa takia varmaan pakko jalkautua ennen mättämiseen ryhtymistä. Että saa tukevan lyöntiasennon jne. Siivet olisivat myös todella haavoittuvaisia jos niitä pidettäisiin auki lähitaistelussa.The Captain kirjoitti: Se johtuu siitä, että tyranideilla on säännönmukaisesti kuusi raajaa, joista (yleensä) neljää käytetään taistelussa. Siivet siis käytännössä korvaavat normaalit liikkumisraajat, joten siivekkäällä Tyrantilla ei ole jalkoja! Monikos konvertoija on tämän ottanut huomioon?
-Älä poika wareta!
-en mää wareta. mää vaan varmuuskopioin netin. jos se vaikka hajoo.
-en mää wareta. mää vaan varmuuskopioin netin. jos se vaikka hajoo.
--- Henkkoht mielipiteeni on että 6 on yleinen normi, johon on poikkeuksia... Vähän niinkuin mutantit.The Captain kirjoitti:Se johtuu siitä, että tyranideilla on säännönmukaisesti kuusi raajaa, joista (yleensä) neljää käytetään taistelussa. Siivet siis käytännössä korvaavat normaalit liikkumisraajat, joten siivekkäällä Tyrantilla ei ole jalkoja! Monikos konvertoija on tämän ottanut huomioon?
Mutta ei se vaikeaa ole pitää 6-raajanormi mielessä, ja silti jalat kunnossa. FW:n Tyrantti on mainittu, ja sisällytin aiempiin siiventeko-ohjeisiini kohdan miten ylläpitää 6-raajanormia jos välttämättä haluaa.
Olen myös nähnyt Ravenerin ja RTerrorin käärmeruumiseen konvertattuja lentäviä Tyrantteja.
Eli kyllä se mahdollista on, GW vaan on päättänyt pitää siivekkäät 'Nidit heikkona, luultavasti ihan syystäkin.
Eikös se tässä pelissä ole yleensä niin että virallisesti voi olla 6 jalkaa, mutta oikeasti niitä on niin monta kun armeijan tekijä haluaa niille laittaa ;PThe Captain kirjoitti: Se johtuu siitä, että tyranideilla on säännönmukaisesti kuusi raajaa, joista (yleensä) neljää käytetään taistelussa. Siivet siis käytännössä korvaavat normaalit liikkumisraajat, joten siivekkäällä Tyrantilla ei ole jalkoja! Monikos konvertoija on tämän ottanut huomioon?