Itse en juuri jalkaväen yksilöllisyyttä sen enempää kaipaakaan, mutta suurempi mittakaava tuo mukanaan aina suurempia "palikoita" (titaanit, super-heavyt), joista olisi mukavaa saada jotain muutakin pelattavaa kuin 1kpl iso tykki ja 5kpl pieni ritsa tyyliin. Miksi tehdä 50 erilaista figuuria kuvaamaan stateiltaan 3 erilaista yksikköä? Ja missä on armeijoiden yksilöllisyys? Pelataanko kaikki Armeijoita, joilla on jalkaväkeä, APCtä sekä MBTtä?Mordekai kirjoitti:Tuon eri yksiköiden yksilöllisyyden peräänkuuluttamista vähän ihmettelen. Eikös peli ole Epic, johon kuuluu juuri suurpiirteisyys? Itse ainakin pidän ajatuksesta, että jv-mosurit ovat pieniä muurahaisia, joita on paria eri päätyyppiä (lähitaistelu, tulituki) ja tankitkin aika geneerisiä (APC, keskiraskas, raskas). Jonkun yksittäisen tankin tai viiden miehen jv-ryhmän aseistuksen tarkka mallintaminen ei tue suurta mittakaavaa - komentaja komentaa suuria kokonaisuuksia, onhan siellä kuraportaassa niitä Marinekapteeneja ja örkkipomoja, jotka osaavat äijänsä järjestää parhaalla mahdollisella tavalla.
Minulle sopii aivan mainiosti uusi jalkaväki idea, jossa periaatteessa jalkaväki ei ammu ranged fireä lainkaan. Hosukoon sitten assaultissa. Mutta sitä en sulata, että juuri esim. Orkkien 30 erilaista tankkia sun muuta ajoneuvoa on yhtäkkiä kaikki vaan jotain ympäripyöreitä wagoneita... siitä on fiilis kaukana.
Ja sitten tietty se GW:n ainainen myllertäminen joukko-osastojen koostumuksista. Tänään artillery company koostuu x kpl näitä tykkejä ja y kpl toisia, huomenna jotain aivan muuta. Eilen Siege mortar jaksoi heittää ammuksiaan 50km:n päähän, huomenna sataan metriin. Tästä en jaksa tämän enempää, koska se on turhaa... nämä ovat näitä GW:n jokapäiväisyyksiä.