"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

40k: Watcher Of Darkness, Alkuosa

Onko kynä (tai näppäimistö) miekkaa mahtavampi? Tule ja todista, että näin on - muuten emme usko.
Frenzy
Viesti:

40k: Watcher Of Darkness, Alkuosa

Viesti Kirjoittaja Frenzy »

Ajattelin aluksi kertoa hieman itsestäni. Minussa on monia ihmeellisiä piirteitä verrattuna ihmisrodun edustajiin, mutta niitä ei erota helposti. Mutta ihmiseksi minua ei missään nimessä voi sanoa. Olin ennen vain ajatus ilmassa joka kutsuttiin palvelemaan parempaa tarkoitusta, näkemään galaksia, oppimaan. Olen kulkenut pitkään, mutta vielä en ole löytänyt päämäärää tai matkani tarkoitusta. Toivon että vielä saan nämä asiat selville.
Olen pieni pimeä sielu, jolle on suotu mahdollisuus selviytyä ja saattaa tehtäväni päätökseen. Minulla ei ole muuta tarkoitusta kuin kunnioittaa pyhän Keisarin tahtoa. Näin vannoin kun minua opetettiin kauan sitten astuessani pimeydestä tähän maailmaan. Uskon Keisarin mahtiin, joka on antanut minulle kyvyn selviytyä melkein kaikista epäpuhtaiden olentojen aiheuttamsita haavoista ja kestämään jopa paljon enemmän kuin space marine.

Heittäydyn muurin suojiin. Mestarini, inkvisiitori Morachias tulittaa varjoista esiin tunkevia olioita. Kun hänen pistoolinsa viimeisen ammuksen hylsy kilahtaa temppelin lattialle, hän ryntää karjuen eteenpäin apurit kannoillaan. Nousen nopeasti ja pienellä äänelläni häntä tukien seuraan joukkiota varjoihin. Taistelemme jossain Armageddonin pimeimpien luokkojen sydämessä, mutten anna varjojen mustata uskoani. Nopesti herrani repii jäljellejääneet epäsikiöt ja kääntyy apujoukkojensa puoleen. Hänen kultainen haarniskansa on kolhuilla ja sekä hänen omansa, että vihollisten veren tahrima. Pyyhin kaapuuni panssarin ornamentit puhtaiksi ja käännyn muiden puoleen. "Eivät loppuneet tähän.." herrani lausahtaa tuijottaen suruissaan vasaraansa tulleita kolhuja. "Pian, eteenpäin. Eivät saa saavuttaa lähtöalustaa!"
Jotain tehtävästä mutisten herrani kokoaa voimansa ja lyö lattiaa kaikin voimin. Siihen repeää aukko ja alhaalta kajastaa vihreänkelmeää valoa. Herrani huitaisee viittansa sivuun, loikkaa alas ja tömähtää maahan raskaasti. Myös hänen neljähenkinen apujoukkonsa alkaa laskeutua tikkaita. Kuulen alhaalta tuttua vasaranmätkettä ja mielipuolista kaaoksen mutanttien örinää, kunpa herrani ei olisi vaarassa. Seuraan muita viimeisenä alas luukusta ja huomaan saapuneemme viemäriin. Uppoan melkein kokonaan likaiseen veteen, mutta nojaan sauvaani ja pääsen pinnalle. Muut taistelevat jo kaukana, raivaten tietä mutanttiseinämän lävitse. "Odottakaa..!" huudan, mutta he katoavat mutkan taakse, enkä näe heitä enää. "Voih, mikseivät he muista minua?" kysyn hiljaa itseltäni ja lähden kahlaamaan eteenpäin.
Juostessani puristan kaavustani viemärivettä, mutta kuulen muutakin kuin pelkät taistelunäänet ja oman huohotukseni. Vaistomaisesti käännähdän ympäri, mutta takanani ei ole mitään. Mutta kääntyessäni takaisin, erotan epäsikiön punaisten silmien hohteen. Valmistaudun ennen kuin mutantti ehtii liikahtaakkaan, ja kerään ympäriltäni tunne-energiaa. Ehkäpä mutantti vaistoaa sen, karjahtaa ja loikkaa minua kohti. Nostan äkkiä käteni ja päästän energian vapaaksi karjuen rukousta Keisarille. Tilan pyöreät seinät kylpevät hetken valosta ja vesi perääntyy ympäriltäni seinämiksi minun ja viholliseni ympärille. Mutantti karjuu kivusta ja räjähtää sitten värjäten ympäristön verellään. "Onnistuin." mietin tyytyväisenä, mutta tiedän taistelun verottaneen voimiani. Herrani taistelun äänet kuuluvat kaukaa tunnelin pimeydestä.

Ilmeisesti myös herrani mahti hiipuu väsymyksen tehdessä tuloaan. Heidän rynnäkkönsä on muuttunut aluetaisteluksi, pimeän tunneliverkoston herruudesta. Ryhmä taistelee paikallaan putkistojen liittymäkohdassa kun viimein saavun paikalle. Kolme suurta mutanttia on jo lävistänyt yhden isäntäni lojaaleista henkivartijoista, ja loikkivat seuraavan saaliinsa ympärillä. Kahlaan apuun iskien sauvani terän lähimmän otuksen selkään. Se käännähtää huitaisten minua kynsillään, karjuen kivusta. Iskeydyn tunnelin pyöreään seinään ja sauvani uppoaa sameean veteen. Luisun alas seinältä ja uppoan taas. "Tämä ei ole oikein. Miksei valtuusto avustanut herraani suuremmalla iskujoukolla. Kuolemme tähän tunneliin, Keisari auta meitä!" Saan pääni pinnalle ja näen herrani taistellen selkä selkää vasten viimeisen veteraanivartijansa kanssa. Taitavasti hän torjuu mutanttien lyönnit vaarattomiksi ja tuhoaa niitä nopeilla pistoilla. "Hän on suuri mies."- ajattelen ja nousen jälleen auttamaan. Varjoissa kokoan voimani uuteen tuhovasamaan ja pian täytän taas tunnelin valonvälähdyksellä. Mestarini kääntyy minua kohden nopeasti hymyillen. "Pienin apurimme saapuu, eikä liian myöhään." Ylpeänä tuhoan viimeiset oliot ja ryntään herrani vierellä ruumiiden ohitse, tukien sauvallani pieniä askeleitani.
Juostessani mittailen voimiani; en pysty enää tuottamaan tarpeeksi tuhovoimaa mutanttien tappamiseen. Mutta huomaan ettei niiden tuhoaminen olekaan tarpeen; kolme jäljelle jäänyttä karkulaista loikkii suureen imperiumin aluksen ympärillä. Tila on suuri, katto on satojen metrien korkuudessa, ja kattoluukusta sisään tunkeutuva valonkajo saa sydämeni syttymään iloiseen liekkiin. "Käynnistä aluksen moottori!" herrani karjuu veteraanille huitaisten ensimmäisen mutantin korkealle ilmaan. "Loikkaamme heti warppiin, tuhottuamme tämän kirotun alueen!" Mutanttia vastaan taistellen hän kuiskaa ilmaan sanat warppiavaruuden aukaisemiseksi. Näen miten korkealle ilmaan alkaa muodostua syvänpunainen, kieppuva pyörre. "Se on auki!" inkivisiittori huudahtaa ja murskaa mutantin kallon vasarallaan. "Vie nämä tukipilarin luokse ja aktivoi ne!" herrani antaa minulle tehtävän, ja heittää räjähdepakkauksen. Painava laatikko sylissäni, juoksen mustaa lattiaa pitkin kohti salin reunustalla seisovaa pylvästä. Kiinnitän pommit nopeasti ja painan ajastimen käyntiin. "30 sekuntia!" huudan, ja ravaan kohti alusta minkä kintuistani kerkeän. Mutta mutantteja tulvii viemäriaukkojen syövereistä kymmeniä lisää, ne huomaavat meidät ja lähtevät ryömien, laahustaen ja miten kukin lähestymään alusta. "Ne tuhoutuvat salin mukana!" mestarini karjuu ja heittää pari psyykkistä salamaa hidastamaan kauheaa, nopeasti lähestyvää uhkaa. Alus nousee maan pinnasta ja kiipeän avonaiselle kannelle mestarini viereen. Mutantit pääsevät kantamalle, ja alkavat karjuen tulittaa. Mestarini saa osuman kaulansa tienoille ja säikähdän kuoliaaksi. Mutta vain kultainen rosarius-kaulanauha putoaa soljen katkettua. Pyhä esine putoaa silmieni ohitse, kimaltaen hetken majesteettistä valoa. Se ei saa jäädä mutanttien käsiin. Loikkaan kiljuen sen perään, alas aluksen kannelta pudoten kaapu hulmuten kohti epäsikiöitä. "Ei!!" mestarini karjahtaa, huomatessaan minun putoavan esineen perään. Hän kääntyy nopeasti veteraanin puoleen. "Laskeudu, käskyläiseni..." mutta huomaa pilotin kuolleen mutanttiluodista. Nopeasti hän tönäisee ruumiin pois kojelaudalta, mutta huomaa warpin vetovoiman olevan liian suuri. Hän ei saa alusta laskeutumaan.
Saan lennossa korun sormiini ja tömähdän lattialle, mutanttien keskelle. Olin laskenut sekunteja mielessäni ja aika lähestyi loppuaan. Katson ylös ja näen aluksen ohjautuvan warppiin ja katoavan sen syövereihin. "Siunattua matkaa, herrani". Vieräytettyäni kyynelen suljen rosariuksen alleni, pois mutanttien ulottuvilta. Aika päättyi, ajastin laukaisi räjähteen.

Mitä mieltä porukka on? kokeilin nyt tällaista synkkää ja eityisesti minämuodossa kirjoitettua juttua.
Kritiikki ja muu kommentointi otetaan ilomielin vastaan! =)
Coveria ei jätetä.

WAR HEAD
Sopuli

Viesti Kirjoittaja Sopuli »

aivan loistava. olen sanaton laita ihmeessä lisää vastavia tarinoita
Väitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
-HP
Frenzy
Viesti:

Kiitos! =)
Oliko se todella noin hyvä? Keskiyöllä silmät ristissä kirjoittelin, kun nukkumaankaan en jaksanut lähteä...

Tosiaan jatkoa tulee, kunhan keksin miten tuosta lähden tarinaa eteenpäin rustaamaan.
Coveria ei jätetä.

WAR HEAD
High king Godric

Viesti Kirjoittaja High king Godric »

Ihan hyvä tarina, kirjoita ihmeessä jatkoa.
There is no "Overkill", there is only "Open fire" and "I need to reload".
Sopuli

Terminator kirjoitti:Kiitos! =)
Oliko se todella noin hyvä?.
oli se. todellakin
Väitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
-HP
ShortFatBaldingGuy

Viesti Kirjoittaja ShortFatBaldingGuy »

Tykkäsin kovasti. Ensimmäinen kappale tuntui jotenkin oudolta, johtuen ehkä juuri tuosta minämuodosta. Siitä kun pääsit vauhtiin (tai minä pääsin vauhtiin) niin lukemista ei oikein voinut enää lopettaa. Tarina vei hienosti mukanaan ja loppu oli todella hieno.
Frenzy
Viesti:

Kiitos! :)
Kyllä, mielestänikin juuri tuo ensimmäinen kappale olisi sopinut hieman pitempään tarinaan. Kiva kun porukka tykkää, mutta missä viipyy rakentava kritiikki? (The Captain, Rune, Andromedus, anyone? :) )
Coveria ei jätetä.

WAR HEAD
DarkMinde

Viesti Kirjoittaja DarkMinde »

Oliko se todella noin hyvä? Keskiyöllä silmät ristissä kirjoittelin, kun nukkumaankaan en jaksanut lähteä...

Tosiaan jatkoa tulee, kunhan keksin miten tuosta lähden tarinaa eteenpäin rustaamaan.
Silloinhan ne parhaat tarinat kirjoitetaan. Tarinan kerronta hyvää, mutta tuo loppukohtaus on hieman hämärä.
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Hmm.. Tämähän on todella hyvä. Pakko myönää että en onnistunut muistamaan minkälaisesta Inkvisiittorin Henchmanista tässä oli kyse, mutta sehän ei ole sinun vikasi, vai mitä?

Tället minämuodossa kirjoitetut tarinat tuovat piristystä. Kirjoita ihmeessä lisää jos jaksat.
Frenzy
Viesti:

Niinpä, se ei oikeastaan kuulunutkaan henkivartiokaartiin vaan oli komentaja Azraelin kypäränkantajan- tyylinen henkiolentokaveri...

Tossa vielä kuva:

http://uk.games-workshop.com/40kunivers ... azrael.jpg

Se on se lyhyempi oikealla... :)
Coveria ei jätetä.

WAR HEAD
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Mukavan näppärä tarina, ja mielenkiintoinen lähestymistapa. Ainoa ongelma mielestäni oli tietty "hengästyttävyys" (onpas sanahirviö). Tarina on toimintakuvausta, ilman mitään kunnollista "suvantovaihetta" rytmittämässä sitä. Lähes kuten Salvatore pahimmillaan :). (Hmm, anteeksi huono vertaus, Salvatore parhaimmillaankaan ei ole kuin rajatapauksissa luettavaa).

Fluffillisesti tietenkin pieni epäkohta oli tuo warppiajoon lähtö. Mikään veteraani alusta voi ohjailla warpissa, homma on puhtaasti Navigaattoreiden alaa ;).
Frenzy
Viesti:

Ummm, ajaja olikin inquisitor? Vaikka en warppifluffiin(kaan) tutustunut sen paremmin. Kiitos vain kehuista/kommenteista!
Coveria ei jätetä.

WAR HEAD
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Terminator kirjoitti:Ummm, ajaja olikin inquisitor? Vaikka en warppifluffiin(kaan) tutustunut sen paremmin.
Navigaattorit ovat erikoistuneita psyykkereitä. Sellaista tuskin päästetään inkvisiittoriksi, koska heidän kykyjä tarvitaan tuossa warppimatkustuksessa :).

No ei tosissaan, lueskelin tuossa hieman Fluff Bibleä joten pisti silmään :).
Guardsman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

sopuli kirjoitti:
Oliko se todella noin hyvä?.
oli se. todellakin
Yhdytään edelliseen kommenttiin.

Elikkäs joo, hyvää oli. Hyvää vaihtelua taas muihin tarinoihin ja jatka samaan malliin... tai kenties parempaan :D
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
Sopuli

Terminator kirjoitti:Niinpä, se ei oikeastaan kuulunutkaan henkivartiokaartiin vaan oli komentaja Azraelin kypäränkantajan- tyylinen henkiolentokaveri...

Tossa vielä kuva:

http://uk.games-workshop.com/40kunivers ... azrael.jpg

Se on se lyhyempi oikealla... :)
outoo toi tuli mulle heti mieleen
-HP
Neukku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Neukku »

LISÄÄÄÄÄ!!
All Orks is equal, but some Orks are more equal dan others.

-Goff Warboss Bugrat Skumdreg
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Mahtavaa tekstiä kerrassaan. Aika lyhyt oli, mutta ymmärrän sen jos kerta on kirjoitettu milloin ja miten nyt on. Itse tiedän kyllä tilanteen liiankin hyvin. :)

Katostaas, idea oli hieno, ainakin uusi. Myös pienen olennon mieletön rakkaus ja kiintymys mariiniin oli todella hienosti kuvattu ja sitä luki mielellään, pystyin samastumaan hahmoon helposti kuvailun takia. Myös mariini oli mukavasti toteutettu. Ainakin sellaiset pienet ykstyiskohdat kuin Rosariuksen tipahtaminen ja olion hyppääminen sen perään olivat niin tyylikkäästi kirjoitettu että... minä ainakin tykkäsin. ;) Jotenkin 'mutantit' jäivät hieman kasvottomiksi, mutta toisaalta tällaisessa tarinassa niiden kuvailulla ei olisi paljoa voitettukaan. Ainut ehkä 'fluffin vastainen' homma oli tuossa se, että sen pikkumäystin energiakenttä ei kai riittänyt tappamaan niitä vihulaisia, pelkästään suojaamaan itseään. Mutta en ole taaskaan varma tästä, nelkytkoon fluffi on minulta ihan liikaa hakusessa. Oli mukava aloitus taas viikon mittaisen tauon jälkeen sotusta. :) Seuraavaksi voisin lukea jotain pidempää, tämä toimi hyvänä alkupalana.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Frenzy
Viesti:

Jep, kiitos!
Jatkoa olen nyt aloittanut, mutta haluasin vielä palautetta tuosta minäkerronnasta. Jatkaisinko sitä seuraavassa osassa?

Muutakin palautetta saa luonnollisesti vielä antaa! :)
Coveria ei jätetä.

WAR HEAD
Asavarkull

Viesti Kirjoittaja Asavarkull »

Hyvä tarina kokonaisuudessaan.... tuosta minä kerronnasta sen verran että itse pidän enemmän minä muodossa kerrotuista tarinoista. Niihin on helpompi samaistua joka taas helpottaa lukemista. Hiukan pidempi olisi voinut olla mutta jatkoa odotellaan.
"Life is pain, pain is illusion, life is an illusion."
Hukka

Viesti Kirjoittaja Hukka »

Kiva tarina. Jotenkin tuli vain sellainen olo, että milloin se huipennus tulee? Siis tuntui vähän tasapaksulta, kun alku tuntui jatkuvan kovin pitkään. Anteeksi näin ankarat kommentit. Mutta kerronnallisesti tosi kiva ja tuo minä- muoto yllätti minut ihan täysin!! Odotan jatkoa innolla. :)
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tarinat ja novellit”