Huijaamisesta
-
Asavarkull
Tämä juuri on se syy, miksi lopettaisin pelin melkolailla varmasti tuohon.Väkipyörä kirjoitti:Onko sitten sen arvoista vaarantaa oma "hyvä" maine ja hyvä mieli (omissa periaatteissan pysymisestä)?
Eli jos vastustajan pitää voiton tavoitteluun käyttää kaikki keinot, ja pelin nautinnon sekä haastellisuuden kustannuksella, (esim. kieltää minua julistamasta chargeja, kun olen toista yksikköä ensin siirtänyt unohduksen seurauksena.) voi ihan yhtä hyvin sanoa luovuttavani, jolloin ei sitten tarvitse alentua vastustajan pikkumaisuuksien tasolle, vastustaja saa sen himoitsemansa voiton, ja minun ei tarvitse testata hermojani turhaan. Noh, onneksi en ole tuolaisenkaan valinna eteen koskaan joutunut.
Poikkeukset ylläolevaan olisi
1) ISOSTA rahasta(tms.) pelaaminen (Harvinaista warhammerissa, onneksi. Raa'assa huumorittomassa voiton ja tuoton tavoittelussa minun paha kapitalistinen sieluni vähät välittää mistään. Ja tämän laskisin käytännössä automaattisesti tarkoittavan "Hujaa niin paljon kun kiinnijäämisriskiin ja rangaistukseen suhteutettuna on järkevää.")
2) Erikseen ennen peliä sovittaessa, että mitään unohduksiaan ei saa anteeksi (Voisi joskus olla hauskaakin...)
Mutta jos tuollaisesta jää sitten kiinni, niin kylmän viileesti turnauksen_pitäjät/vastustaja saisi vastustajan koko armeijan omaksi... raakaa, mutta uskoisi olevan toimivaa.Teräratas kirjoitti:Tämä juuri on se syy, miksi lopettaisin pelin melkolailla varmasti tuohon.
1) ISOSTA rahasta(tms.) pelaaminen (Harvinaista warhammerissa, onneksi. Raa'assa huumorittomassa voiton ja tuoton tavoittelussa minun paha kapitalistinen sieluni vähät välittää mistään. Ja tämän laskisin käytännössä automaattisesti tarkoittavan "Hujaa niin paljon kun kiinnijäämisriskiin ja rangaistukseen suhteutettuna on järkevää.")
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
Sori, mutta ei toimi. Kyseinen toimenpide olisi Suomen lain vastainen.Aasimar kirjoitti:Mutta jos tuollaisesta jää sitten kiinni, niin kylmän viileesti turnauksen_pitäjät/vastustaja saisi vastustajan koko armeijan omaksi... raakaa, mutta uskoisi olevan toimivaa.Teräratas kirjoitti:Tämä juuri on se syy, miksi lopettaisin pelin melkolailla varmasti tuohon.
Ketään ei voi pakottaa tuohon, sakkorangaistuskin suhteellisen mahdoton ellei se perustu johonkin yleisesti sitovaan sääntöön, esimerksi Ry:n sääntöihin jolloin maksamatta jäämisestä lentää yhdistyksestä ulos. Eli sitäkään ei välttämättä ole pakko maksaa.
Lähtökohtaisesti, nimi lehteen ja maine on taattu. Eipä tarvitse seuraaviin turnauksiin ottaa mukaan samaa sikailijaa enään uudestaan.
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
-
ExoN
Niihän se on....jos laki ei niin kansa rangaitseearchon kirjoitti:Sori, mutta ei toimi. Kyseinen toimenpide olisi Suomen lain vastainen.Aasimar kirjoitti:Mutta jos tuollaisesta jää sitten kiinni, niin kylmän viileesti turnauksen_pitäjät/vastustaja saisi vastustajan koko armeijan omaksi... raakaa, mutta uskoisi olevan toimivaa.Teräratas kirjoitti:Tämä juuri on se syy, miksi lopettaisin pelin melkolailla varmasti tuohon.
Ketään ei voi pakottaa tuohon, sakkorangaistuskin suhteellisen mahdoton ellei se perustu johonkin yleisesti sitovaan sääntöön, esimerksi Ry:n sääntöihin jolloin maksamatta jäämisestä lentää yhdistyksestä ulos. Eli sitäkään ei välttämättä ole pakko maksaa.
Lähtökohtaisesti, nimi lehteen ja maine on taattu. Eipä tarvitse seuraaviin turnauksiin ottaa mukaan samaa sikailijaa enään uudestaan.
Hupipeleissä tuon vielä antaa anteeks, turnauspelissä en kyllä ihan heti antais ottaa takasi.Teräratas kirjoitti:Eli jos vastustajan pitää voiton tavoitteluun käyttää kaikki keinot, ja pelin nautinnon sekä haastellisuuden kustannuksella, (esim. kieltää minua julistamasta chargeja, kun olen toista yksikköä ensin siirtänyt unohduksen seurauksena.)
-Johannes
Tuohan toki oli tiedossa ja tuonkin saa niin yksinkertaisesti kierrettyä, nimittäin allekirjoittamalla kirjallisen sopimuksen. Ja sitten vaan määrää sopimusrikkomuksesta antamaan kaikki paikan päällä olevat figut (viime tietojen mukaan tuo ei pitäisi olla kielettyä)ExoN kirjoitti:Niihän se on....jos laki ei niin kansa rangaitseearchon kirjoitti:Sori, mutta ei toimi. Kyseinen toimenpide olisi Suomen lain vastainen.Aasimar kirjoitti:Mutta jos tuollaisesta jää sitten kiinni, niin kylmän viileesti turnauksen_pitäjät/vastustaja saisi vastustajan koko armeijan omaksi... raakaa, mutta uskoisi olevan toimivaa.Teräratas kirjoitti:Tämä juuri on se syy, miksi lopettaisin pelin melkolailla varmasti tuohon.
Tämä järjestely toki olisi aika groteski, mutta jos tiedossa olisi sellainen hullu 1000-10000€:n pääpotti, niin mielellään tuollaisen sopimuksen kirjoittaa.
Tosin tuollaista sopimusta ei voi alaikäiset allekirjoittaa ilman vanhempien allekirjoitusta... mutta varmasti vanhemmat sen verran myöntää lupaa (€:n kuvat simmuissa kiiltäen tietenkin)
Mutta eipä tuota olisi kumminkaan ihan vakavissaan tarvinnut ottaa.
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
-
Alioppilas
Kuten Murheen viestistä kävikin ilmi, osa asioista on vaan sellaisia, ettei niitä tule mainita mikäli ei halua romuttaa koko ideaa. Dragon armour on yksi hyvä esimerkki. Se pelasti kerran prinssini Empiren tulimaagilta, mutta ei enää toista kertaa, kun vastustaja otti opikseen.
Jos taas onnistuu parkkeeraamaan yllä mainitun yksikön Helblasterin eteen, mutta kaveri syystä tai toisesta unohtaa ampua, liikutaan jo hieman harmaammalla alueella. Herrasmiespelaaja muistuttaa asiasta, se on selvää. Ja siihen tulisi mielestäni pyrkiä. Kyllä ne tykin kimpussa häärivät miehet ampuvat kun vihollinen on viiden metrin päässä, vaikka kenraali unohtaisikin käskeä.
Varsinainen huijaaminen on sangen tuomittavaa ja sitä tulee välttää kaikin keinoin.
Jos taas onnistuu parkkeeraamaan yllä mainitun yksikön Helblasterin eteen, mutta kaveri syystä tai toisesta unohtaa ampua, liikutaan jo hieman harmaammalla alueella. Herrasmiespelaaja muistuttaa asiasta, se on selvää. Ja siihen tulisi mielestäni pyrkiä. Kyllä ne tykin kimpussa häärivät miehet ampuvat kun vihollinen on viiden metrin päässä, vaikka kenraali unohtaisikin käskeä.
Varsinainen huijaaminen on sangen tuomittavaa ja sitä tulee välttää kaikin keinoin.
"Life is not a rehearsal." -The Verve
Minä en varmaankaan muistuttaisi vihua ampumisesta, mutten yrittäisi sekoittaa häntä unohtamaankaan sitä.
Ajattelisin niin että jos ne unohtaa pyssyllään posauttaa niin niillä on ollut joitain teknisiä ongelmia tai ne vaan on jäänyt tuijottamaan jotain muuta rähinää ja unohtivat sen mahdollisuuden että muuallakin on vihuja.
Eipä nuo noissa WD:n matseissakaan aina taikoa, ampua tms. muista eikä toinen osapuoli siitä hirveästi mainitse ennenkuin tilanne on jo ohi.
Ajattelisin niin että jos ne unohtaa pyssyllään posauttaa niin niillä on ollut joitain teknisiä ongelmia tai ne vaan on jäänyt tuijottamaan jotain muuta rähinää ja unohtivat sen mahdollisuuden että muuallakin on vihuja.
Eipä nuo noissa WD:n matseissakaan aina taikoa, ampua tms. muista eikä toinen osapuoli siitä hirveästi mainitse ennenkuin tilanne on jo ohi.
Ja loppujen lopuksi minä olena inakin oppinut pelaamaan järjestelmällisemmin ja mukavammin kun ajattelen kierrokset vuoro vuorolta. Elikkä nyt on charge "ei chargeja" liikutus "nää liikkuu tänne. Nyt unohtu toi, liikutampa ennen magic phasesa" magic "mulla on näin monta noppaa..." ja klosis, mutta näitä tuskin tarvii erikseen muistaa. Pelit tuppaavat menemään paljon nopeammin ja sitten kun on yhdesti taas unohtanut julisaa sen chargen niin kyllä sitä sitten oppii taas ensivuorolla. Kyllä minä ainakin vuoron alussa sanon kaverillekkin, että 'joo julista charget ensin' jos hän on mittaa jo vetämässä esiin. Kunhan tämän saa iskostettua alitajuntaansa niin homma helpottuu aivan oikeasti tosi paljon.
Tämä on ainakin minulle itselleni tärkeä aihe, josta voisin vuodattaa pitkäänkin. Huijaaminen miniatyyripelissä on jotain, mitä minun on hyvin vaikea hyväksyä. Murheen luokitteleman kolmannen asteen huijaamisen jättäisin ehkä tämän oman tilitykseni ulkopuolelle ja rinnastaisin sen ennemmin reiluun ja toivottavaan peliin kuin suoranaiseen huijaamiseen. Toki ainakin omassa toiminnassani pyrin senkin minimoimiseen, eikä varmasti niin tärkeää turnauspeliä eteeni tule, etten antaisi vastustajan omaa unohtamaansa magiavuoroa pelata jälkikäteen. Paljolta turhalta säätämiseltä kyllä selviää jo muistuttamalla tästä ajoissa!
Kohtalaisen kauan olen peliä pelannut ja turnauksiakin kiertänyt kohdaten aika lailla eri vastustajia. Vähemmän yllättävästi mukaan mahtuu muutama peluri, joita en voi sanoa arvostavani kokemuksieni perusteella. Kyseiset tyypit löytyvät itse asiassa tältäkin foorumilta, mutta vähemmän yllättävästi eivät ole tähän keskusteluun osallistuneet (niin no kukapa nyt jokaiseen ketjuun jaksaisi vastaillakaan, mutta olisihan se kiva lukea jotain tästä aiheesta näiltäkin henkilöiltä).
Yhteistä kaikille kohtaamilleni huijaajille on ollut se, että häviötä ei tässä tietyssä tilanteessa voi sallia - oli syynä siihen sitten oma peli, noppatuuri tai joku muu. Vähintäänkin tappiosta on saatava "kunniallisempi", eli mahdollisimman niukka, vaikka se vaatisikin kyseenalaisia keinoja.
Pahimman kohtaamani huijarin olen itse asiassa kohdannut kahdesti. Ensimmäinen sujui kohtalaisen fiksusti, mutta jälkimmäisessä pelissä minulle tuotti aika lailla vaikeuksia pitää pahimmat mölyt sisälläni. Mukana olivat kaikki keinot nopanheittelystä ilman vastustajan mahdollisuutta nähdä tuloksia, kiistanalaisten rynnäköijien liikutteluun vain oman mittauksen perusteella ja katapulttien ampumiset muuttamalla arvausta (tai mittauspaikkaa) tilanteen mukaan. Legendaarinen kommentti oli "Et kai sä vihjaa, että mä huijaan". En todennäköisesti enää suostuisi kaveria kohtaamaan, jos jossain turnauksessa vastaan asettuisi.
Nämä pari muuta tapausta ovatkin sitten lievempiä. Molemmissa tapauksissa nuorehkolla vastustajalla (en minäkään kovin vanha ole, enkä tosiaan sellaiselta näytä) turnaus oli siihen asti sujunut hienosti ja pettymys tappiosta oli ilmeinen. Kuitenkaan kriittisten nopanheittojen selvää "väärinnäkemistä" tai voittopisteiden laskentaa aivan selkeästi alakanttiin ei pitäisi todellakaan turnauspeleissä esiintyä. Etenkin jälkimmäinen tapaus, jossa vastustajalle jäi 2000 pisteen pelissä pöydälle millä laskutavalla tahansa korkeintaan 700 pistettä bonusvoittopisteitteni ollessa 800 pisti miettimään pelaajan aivoituksia, kun kolmannella uudelleenlaskulla kokonaispistepottini kokosi vajaaseen 1500:aan pisteeseen. No se riitti kuitenkin massamurhaan, joten jätin asian siihen.
Mitäköhän tästä jäi käteen? Tuskin kovin paljoa, mutta sainpahan tilitettyä tuntojani. Se tässä yhteydessä on rehellisyyden nimessä sanottava, että olen itsekin syyllistynyt huijaamiseen ihan turnauksessa joskus arviolta seitsemän vuotta sitten. Silloin menin kääntämään Ogre bladea heiluttelevaa maagiani niin, että tämä näki hyökätä vihollismaagin kimppuun. En todellakaan voi sanoa olevani ylpeä tästä, mutta uskon oppineeni sen jälkeen oikealle polulle.
Kohtalaisen kauan olen peliä pelannut ja turnauksiakin kiertänyt kohdaten aika lailla eri vastustajia. Vähemmän yllättävästi mukaan mahtuu muutama peluri, joita en voi sanoa arvostavani kokemuksieni perusteella. Kyseiset tyypit löytyvät itse asiassa tältäkin foorumilta, mutta vähemmän yllättävästi eivät ole tähän keskusteluun osallistuneet (niin no kukapa nyt jokaiseen ketjuun jaksaisi vastaillakaan, mutta olisihan se kiva lukea jotain tästä aiheesta näiltäkin henkilöiltä).
Yhteistä kaikille kohtaamilleni huijaajille on ollut se, että häviötä ei tässä tietyssä tilanteessa voi sallia - oli syynä siihen sitten oma peli, noppatuuri tai joku muu. Vähintäänkin tappiosta on saatava "kunniallisempi", eli mahdollisimman niukka, vaikka se vaatisikin kyseenalaisia keinoja.
Pahimman kohtaamani huijarin olen itse asiassa kohdannut kahdesti. Ensimmäinen sujui kohtalaisen fiksusti, mutta jälkimmäisessä pelissä minulle tuotti aika lailla vaikeuksia pitää pahimmat mölyt sisälläni. Mukana olivat kaikki keinot nopanheittelystä ilman vastustajan mahdollisuutta nähdä tuloksia, kiistanalaisten rynnäköijien liikutteluun vain oman mittauksen perusteella ja katapulttien ampumiset muuttamalla arvausta (tai mittauspaikkaa) tilanteen mukaan. Legendaarinen kommentti oli "Et kai sä vihjaa, että mä huijaan". En todennäköisesti enää suostuisi kaveria kohtaamaan, jos jossain turnauksessa vastaan asettuisi.
Nämä pari muuta tapausta ovatkin sitten lievempiä. Molemmissa tapauksissa nuorehkolla vastustajalla (en minäkään kovin vanha ole, enkä tosiaan sellaiselta näytä) turnaus oli siihen asti sujunut hienosti ja pettymys tappiosta oli ilmeinen. Kuitenkaan kriittisten nopanheittojen selvää "väärinnäkemistä" tai voittopisteiden laskentaa aivan selkeästi alakanttiin ei pitäisi todellakaan turnauspeleissä esiintyä. Etenkin jälkimmäinen tapaus, jossa vastustajalle jäi 2000 pisteen pelissä pöydälle millä laskutavalla tahansa korkeintaan 700 pistettä bonusvoittopisteitteni ollessa 800 pisti miettimään pelaajan aivoituksia, kun kolmannella uudelleenlaskulla kokonaispistepottini kokosi vajaaseen 1500:aan pisteeseen. No se riitti kuitenkin massamurhaan, joten jätin asian siihen.
Mitäköhän tästä jäi käteen? Tuskin kovin paljoa, mutta sainpahan tilitettyä tuntojani. Se tässä yhteydessä on rehellisyyden nimessä sanottava, että olen itsekin syyllistynyt huijaamiseen ihan turnauksessa joskus arviolta seitsemän vuotta sitten. Silloin menin kääntämään Ogre bladea heiluttelevaa maagiani niin, että tämä näki hyökätä vihollismaagin kimppuun. En todellakaan voi sanoa olevani ylpeä tästä, mutta uskon oppineeni sen jälkeen oikealle polulle.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
No ei se ihan noinkaan mene. Tietysti sopimus on sopimus mutta mikäli varsinainen riita tulee niin 99% jää muuten napit luovuttamatta. Etenkin sillä verukkeella että jälkikäteen tuomioistuin voi katsoa sopimuksen kohtuuttomaksi. No mutta anyway. Kuten sanottua, kun siviililaista loppuvat keinot, on rikkurin kohtalo paljon ikävämpi. Ennen vanhaan uitettiin tervassa ja höyhenissä Lucky Luke- sarjakuvien tyyliin. Se olisi hienoa! (tosin pahoinpitely syytteen siitäkin saisi.)Aasimar kirjoitti: Tuohan toki oli tiedossa ja tuonkin saa niin yksinkertaisesti kierrettyä, nimittäin allekirjoittamalla kirjallisen sopimuksen. Ja sitten vaan määrää sopimusrikkomuksesta antamaan kaikki paikan päällä olevat figut (viime tietojen mukaan tuo ei pitäisi olla kielettyä)
Tämä järjestely toki olisi aika groteski, mutta jos tiedossa olisi sellainen hullu 1000-10000€:n pääpotti, niin mielellään tuollaisen sopimuksen kirjoittaa.
Tosin tuollaista sopimusta ei voi alaikäiset allekirjoittaa ilman vanhempien allekirjoitusta... mutta varmasti vanhemmat sen verran myöntää lupaa (€:n kuvat simmuissa kiiltäen tietenkin)
Mutta eipä tuota olisi kumminkaan ihan vakavissaan tarvinnut ottaa.
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Minä antaisin. Mielestäni on naurettavaa pelleilyä se, että lähdetään turnauksessakaan oikeasti millekkään "Hähää, koskit tuohon nappiin ennen kuin julistit charget, nyt et saa sitä enää tehdä, kun siirryit kerran movementtiin." -linjalle. Toki, jos mokasta on jo puoli kierrosta, en minä mitään paluuta takaisin lähde vaatimaan, hirveä vaiva ja säätäminen, luultavasti turhaan kuitekin.johannes kirjoitti:Hupipeleissä tuon vielä antaa anteeks, turnauspelissä en kyllä ihan heti antais ottaa takasi.Teräratas kirjoitti:Eli jos vastustajan pitää voiton tavoitteluun käyttää kaikki keinot, ja pelin nautinnon sekä haastellisuuden kustannuksella, (esim. kieltää minua julistamasta chargeja, kun olen toista yksikköä ensin siirtänyt unohduksen seurauksena.)
-Johannes
Mutta jälleen kerran, kyllä minä sen ymmärrän ja hyväksyn, jos turnauksissa voittoa tuollaisilla keinoilla (ja jopa puhtalla huijakusella [kirjoitinpa hassusti, enpä taida edes korjata]) haetaan, en vain välttämättä jaksaisi pelata peliä loppuun, kun en oikein tuollaista pelaamista jaksa arvostaa. Minä kun luultavasti ennemmin varastaisin palkintorahat, kuin yrittäisin voittaa ne huijaamalla ja nillityksellä...
Oli ihan mielenkiintoista lukea Celebdaen kuvaus. Niitä harvoja kertoja, kun joku oikeasti tunnustaa törmänneensä vähemmän rehelliseen pelikaveriin.
Ihan uteliaisuudesta voisin kysyä tapoja, joilla huijaaminen pelatessa tapahtuu? Puhut nopanheittojen pimittämisestä - miten tämä tapahtui?
Kuvittelisin mittaamisen olevan yleisin tapa päästä vedättämään. Ainakin quess aseita arvailtaessa näkyy silloin tällöin ties millätavoin sormet töissä viivottimen virkaa hoitamassa ja mittaamassa.
Ihan uteliaisuudesta voisin kysyä tapoja, joilla huijaaminen pelatessa tapahtuu? Puhut nopanheittojen pimittämisestä - miten tämä tapahtui?
Kuvittelisin mittaamisen olevan yleisin tapa päästä vedättämään. Ainakin quess aseita arvailtaessa näkyy silloin tällöin ties millätavoin sormet töissä viivottimen virkaa hoitamassa ja mittaamassa.
Tämä tapahtuu seuraavasti (Huom! kokemusta on jonkin verran peleistä, ei omasta takaa!): Heitetään hervoton kasa noppia korkean mäen taakse, tottakai omalle puolelle. Sitten rupeat poimimaan sieltä noppia, jotka osuivat/haavoittivat/tekivät gutaa ja peität samalla ruumiillasi vastustajan näkökentän. Näin voit napsia sieltä tarpeeksi paljon noppia joidenka toivoit osuneen/tvs.Murhe kirjoitti:...nopanheittojen pimittämisestä...
Tällaista on koitettu, mutta onneksi kääpiökuninkaan tarkka silmä löytää jotain epäilyttävää tällaisessa...
niih.
Jos minua vastaan pelatessa joku yrittää tuota noppien pimittämistä, sanon tälle suoraan, että miksei niitä noppia voi heittää tuohon molempien nähtäville ja jos tämä on jo alkanut poimia noppia, joiden tuloksia en nähnyt, vaadin tätä heittämään nopat uudestaan. Yleisesti ottaen en tällaista pimitystä ole kyllä nähnyt käytettävän paljoa.
-
MangaReaper
Herranjestas sentään! Tuohan on aivan selvää huijausta, kyllä mielestäni on aivan yleinen käytäntö heittää nopat kaikkien nähtäville. Itse varmasti kyseenalaistaisin tällaisen toiminnan, todennäköisesti lopettaisin pelaamisen (tai palkinnoista kisatessa ehdottaisin kaverin hylkäämistä, jos tahti ei alkaisi muuttumaan).kääpiökuningas kirjoitti:Tämä tapahtuu seuraavasti (Huom! kokemusta on jonkin verran peleistä, ei omasta takaa!): Heitetään hervoton kasa noppia korkean mäen taakse, tottakai omalle puolelle. Sitten rupeat poimimaan sieltä noppia, jotka osuivat/haavoittivat/tekivät gutaa ja peität samalla ruumiillasi vastustajan näkökentän. Näin voit napsia sieltä tarpeeksi paljon noppia joidenka toivoit osuneen/tvs.Murhe kirjoitti:...nopanheittojen pimittämisestä...
Tällaista on koitettu, mutta onneksi kääpiökuninkaan tarkka silmä löytää jotain epäilyttävää tällaisessa...
Lisää salaisuuksi avatarien takaa:
VD: Animefani, kuvassa Vash Trigunista
Kuolo: Miyazakin ystävä, pienet pallopäät Mononoke himesta
FallenOne: Ei katso animea, silti avatarissa Totoro
VD: Animefani, kuvassa Vash Trigunista
Kuolo: Miyazakin ystävä, pienet pallopäät Mononoke himesta
FallenOne: Ei katso animea, silti avatarissa Totoro
Minä taasen alkaisin tuossa tilanteessa strittaamaan kaveria öögaan kahta kauheammin (Tosin en turnauksessa).MangaReaper kirjoitti:Herranjestas sentään! Tuohan on aivan selvää huijausta, kyllä mielestäni on aivan yleinen käytäntö heittää nopat kaikkien nähtäville. Itse varmasti kyseenalaistaisin tällaisen toiminnan, todennäköisesti lopettaisin pelaamisen (tai palkinnoista kisatessa ehdottaisin kaverin hylkäämistä, jos tahti ei alkaisi muuttumaan).kääpiökuningas kirjoitti:Tämä tapahtuu seuraavasti (Huom! kokemusta on jonkin verran peleistä, ei omasta takaa!): Heitetään hervoton kasa noppia korkean mäen taakse, tottakai omalle puolelle. Sitten rupeat poimimaan sieltä noppia, jotka osuivat/haavoittivat/tekivät gutaa ja peität samalla ruumiillasi vastustajan näkökentän. Näin voit napsia sieltä tarpeeksi paljon noppia joidenka toivoit osuneen/tvs.Murhe kirjoitti:...nopanheittojen pimittämisestä...
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
Pari kertaa proxy matseissa on tullut puhalleltua paperi unitteja lähemmäksi vastustajan proxy armeejaa että pääsisi chargemaan. Joskus myös on tullut yritettyä puhaltaa vastustajan unitteja ulos peli kentältä.
Kerran olen myös heittänyt nopan pompulla alas parvekkeelta - noppien pimittämisestä puheen ollen... Vaikka minkänäköisiä enemmän tai vähemmän tarkoitettuja kömmähdyksiä sitä on tullut tehtyä, mutta tosi peleissä kyllä pyrin pelaamaan mahdollisimman rehellisesti.
Kerran olen myös heittänyt nopan pompulla alas parvekkeelta - noppien pimittämisestä puheen ollen... Vaikka minkänäköisiä enemmän tai vähemmän tarkoitettuja kömmähdyksiä sitä on tullut tehtyä, mutta tosi peleissä kyllä pyrin pelaamaan mahdollisimman rehellisesti.
Sincerely yours, Machiavelli.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
-
Oberon
Minä tunnustan, vasta kun The Captain sen sanoi, tajusin tehneeni pahan virheen joka pelissä jossa olen ratsuväkeä käyttänyt. Menin väittämään että modeli saa tuplasti hyökkäyksiä, EN että modeli hyökkää kahdesti jokaista vastaan... eli käytännössä olen tappanut/väittänyt että vastustajani tappaa 8 modelia 4:n sijaan... *lyö itseään halolla päähän*joku ihan varmana kirjoitti: kertoa säännöt väärin...
ps. miten voi lyödä itseään sädekehällä?