"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kaikki SoC:sta

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
kaamoz

Viesti Kirjoittaja kaamoz »

joo, mä ymmärsin ton niin, että grave markeilta voi summonoida lisää porukkaa, koska necromancereita ei käytetä. Grave markkeja voi olla pelissä 2+lord slotit ja gravemarkin teko on bound spell lvl4.
Sitte ku teet Invocationin, saat lisää täydennysta noist gravemarkeist.

Yks kohta jäi epäselväks, et mites monta niit lurkkei tai zombei sit tulee sielt? Sama invocatio lvl7 ku kirjas vai?
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

jep, 2d6 (+2 zombie) kait on tarkoitus olla.. Ja joo toimii niin että grave markit läimästään kentälle ja niistä sitten bound spelleillä invotaan lisää sakkia...

Ei tule muuten toimimaan vakavampien pelien parissa oikein tuo. Nelosen powerit kaadetaan hyvin äkkiä.. Onko muuten mitään tietoa mihin niitä markereita sitten saa ylipäätään laittaa?
Voisi kyllä olla ihan mielenkiintoinen oikeastaan tuo Sylvani lista, pitää varmaankin tehdä moinen kyllä... Ei tartte vaivautua necrojen kanssa, w00h :D
Sen takia tosin magiakin oikeastaan muodostuu SUUREKSI ongelmaksi, kun esim. alle 2k peleissä kukaan ei saa arcaneita, eikä voi myöskään olla kenraali.
2k pelissä taas menee hankalaksi, maksimissaan 6 power diceä, 4 dispel diceä ja 4 rullaa ei paljoa kyllä lämmitä, MR ja -1 cast bloodlinet kuitenkin taas maksaa julmasti pisteitä ja on suuresti ikävää jossei pääse carstein ringiä ottamaan :D

Tuon listan kanssa voisi ehkä jopa jotain tehdäkkin mannfredillä... :) Vaikka viekin ihan liikaa slotteja.
Viimeksi muokannut Deetwo, Ma 08.03.2004 10:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
kaamoz

Viesti Kirjoittaja kaamoz »

eiks se ollu sillee et noi markit laitetaa kentälle bound spelleil ja niit invotaa lvl 7, niist markeist.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Ari kirjoitti:
Greewer kirjoitti:Oli kuulemma liian tarkkaa tietoa, huhua tai ei...
No, GW ei ole tietääkseni ikinä valittanut tuollaisista huhuista, vasta kun pistehinnat ja statit alkavat lennellä, niin aletaan Nottinghamissa kurtistella kulmia.
Jos katsoit tarkkaan, tuolla ON julkaistu statteja ja pistehintoja. Sen takia poistin viestin - kaiken varalta.
Siinähän minulla ei ole mitään sanomista, että jollain muulla foorumilla noita julkaistaan, siellä kun en voi mitään moderoida.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
The Captain
Valvoja

M. Salava kirjoitti: Huomauttaisin tähän väliin kuitenkin modeille, että tekijänoikeuslaki ei suojaa asiasisältöä, vaan muodon, sallien kuitenkin lyhyet suorat siteeraukset. - - Itse kuulin tekijänoikeuksien merkityksestä oikkiksessa opiskelevalta veljeltäni, joten sikäli kyseessä on hiukan vakuuttavampi tieto kuin maallikon moraaliin pohjautuva).
Hmm. Tuosta voisin mieluusti nähdä jotain lainausta muualtakin kuin "oikkiksessa opiskelevan veljen" näkemyksen. Ainakaan tekijänoikeuslaista en löytänyt tuollaista kohtaa.

Jos asiasisältöä ei suojata, ilmoitan julkaisevani parin kuukauden päästä ikioman scifi-strategiapelini "Sotanuija 40000", jonka pelaamiseen voi käyttää GW:n figuja. Säännötkin ovat ihan samanlaiset kuin 40K:n säännöt, mutta kun vähän kirjoittaa eri tavalla, tekijänoikeusloukkauksista ei ole kysymys.
StarSol
Viesti:

Viesti Kirjoittaja StarSol »

[OT]
Tuosta siteerauksesta sen verran, että se mainitaan tekijänoikeuslaissa (http://www.finlex.fi/linkit/kehys/ajansd/19610404) pykälässä 22 seuraavasti:
<I>Julkistetusta teoksesta on lupa hyvän tavan mukaisesti ottaa lainauksia tarkoituksen edellyttämässä laajuudessa.</I>
[/OT]
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

The Captain kirjoitti: Hmm. Tuosta voisin mieluusti nähdä jotain lainausta muualtakin kuin "oikkiksessa opiskelevan veljen" näkemyksen. Ainakaan tekijänoikeuslaista en löytänyt tuollaista kohtaa.
Lopetan nyt välikätenä olon ja pyysin häntä itseään kirjoittamaan asiasta (yv:llä Capulle, koska tämä keskustelu ei oikeastaan kuulu tänne), koska voisin ilmaista asian turhan epäselvästi ja jotain on saanut jäädä ymmärtämättä minulta muutenkin...
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
The Captain
Valvoja

StarSol kirjoitti:[OT]
Tuosta siteerauksesta sen verran, että se mainitaan tekijänoikeuslaissa (http://www.finlex.fi/linkit/kehys/ajansd/19610404) pykälässä 22 seuraavasti:
<I>Julkistetusta teoksesta on lupa hyvän tavan mukaisesti ottaa lainauksia tarkoituksen edellyttämässä laajuudessa.</I>
[/OT]
Tiedän, olen kyseisen lain lukenut (on muuten huonoa suomea tuokin pykälä). Huomaapa sana "julkistetusta". Onko Storm of Chaosta julkistettu? Huomaa myös ko. lain 2. pykälä, jossa sanotaan tekijänoikeuksien haltijalla olevan yksinomainen oikeus päättää teoksen saattamisesta yleisön nähtäviin.

Sitten, kun SoC on julkistettu, saatte lainailla sitä tälle foorumille niin laajasti kuin tarkoitus edellyttää.

Salavan Kallen kanssa olemme YV:tä vaihtaneet.
chokka

Viesti Kirjoittaja chokka »

Deetwo kirjoitti: Tuon listan kanssa voisi ehkä jopa jotain tehdäkkin mannfredillä... :) Vaikka viekin ihan liikaa slotteja.

Hmm....mulla on ollut kauan epäselvänä tää juttu, että onko Mannfred elossa!? Jotain fluffia The VC kirjasta luin, ja sain käsityksen että kaveri on kuollut. En ole saanut varmaa tietoa mistään ja aina joku sanoo toista ja toinen toista :o
Zymeth Salkir Dkhan

Viesti Kirjoittaja Zymeth Salkir Dkhan »

Mannfred kuoli, mutta yhdessä pikku Gotrek tarinassa joku necromancer herättää hänet henkiin.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
delffi

Viesti Kirjoittaja delffi »

Voi Archaon parka jos toi no magig itemien tominta juttu closessa on tollasta
Deetwo

Chokka_ kirjoitti:
Deetwo kirjoitti: Tuon listan kanssa voisi ehkä jopa jotain tehdäkkin mannfredillä... :) Vaikka viekin ihan liikaa slotteja.

Hmm....mulla on ollut kauan epäselvänä tää juttu, että onko Mannfred elossa!? Jotain fluffia The VC kirjasta luin, ja sain käsityksen että kaveri on kuollut. En ole saanut varmaa tietoa mistään ja aina joku sanoo toista ja toinen toista :o
Mannfredille on muistaakseni kirjassa ihan viralliset säännöt, eivätkä ole edes opponents consent.
Ei se yksi kuoleminen paljoa yhtä vampirelordia hetkauta :) Kuolihan Vlad Von Carsteinikin monen monta kertaa.
Cacodemoni

Viesti Kirjoittaja Cacodemoni »

Yep, Mannfred on elossa niin paljon kuin vampyyri nyt vain voi olla. Ihan OT pitää kysäistä, että onko GW:n sivuilla olevat SC:t laillisia jos niissä ei lue sitä "this characters are not thoroughly playtested and cannot be used without opponents consent... blaablaa" -litaniaa? Onko niitä julkaistu muissa paikoissa?

Vanhentuuko Cult of Ulric -armeijalista sen jälkeen kuin Defenders of Middenheim julkaistaan? Yhtäläisyyksiä armeijoiden välillä on näet aika monta, Ar-Ulric, Teutogen Guard jne.
Deetwo

GWn oma SC ei ole opponents consent jos siinä ei sanota että on opponents consent only.. Nettisivuilla ja julkasuissa niitä varmaan julkaistaan lähinnä.

Veikkaanpa että cult of ulric vanhentuu, vähän samaan tapaan kuin SoB vanhentui 40kssa kun witchhunters tuli...
Eli laajempi ja uudempi lista tarjolla niin vanha ei tietenkään enään ole sitten käytössä.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

2+ armor ja 5+ ward? Ja tätä kutsutaan terminaattoriksi? Kukkakeppi, night goblin tai skavenslave olisivat osuvampia nimiä. Kuppaisimmallakin rivilordilla on 1+ re-rollittava panssari ja 4+ ward tai joitain saman tyylistä... vai oliko sarkasmisensorini pois päältä?

Anyways, aika rivisotureiden-hyökkäyksiin-kuolevalta kuulostaa tuo Valtsu mk3. Vaikka nouseekin aina ylös kuoltuaan.

Piru vieköön, jos helffit eivät saa kuutta boltteria jotka ampuvat ilman miinuksia yhden ylimääräisen ampumisvuoron, niin minä en ala mitään! Tai sitten toisinpäin.

Eshin lista kuulostaa hauskalta. Tosin en kyllä ymmärrä, miten täys skirmaavalla rotta-armeijalla voi voittaa ketään. Onko olemassa joku kuppainen rank&file yksikkö, joka häviää parille kymmenelle night runnerille?

Hei! On kuin onkin! Nimittäin skinkki kohortit! Ehkä. Veikkanpa, että tulemme näkemään joitakin tiukkoja vääntöjä mono-skinkki southlands ja Eshin armeijoiden välillä ;) .
Jesh

Viesti Kirjoittaja Jesh »

Amazing Slug kirjoitti:Eshin lista kuulostaa hauskalta. Tosin en kyllä ymmärrä, miten täys skirmaavalla rotta-armeijalla voi voittaa ketään. Onko olemassa joku kuppainen rank&file yksikkö, joka häviää parille kymmenelle night runnerille?
Noh taitavan pelaajan käsissä voi toimiakkin, koska jos olet joskus pelannut Full Skink listaa vastaan ja kaikenlisäksi vastustaja oli erittäin taitava pelaaja, niin tiedät mitä tarkoitan. Gutter Runnerit ja Assasinit (The Triad) hoitavat helposti vihollisen ampuvat pois päiviltä. Seuraavaksi hommataan vihun skirmishaajat ja charrut The Triadin avulla poies. Lopulta pyöritään vihun ympärillä ja heitellän throwing stareja niin paljon kuin kerkiää. Jos pelaaja on taitava, niin vastustaja ei saa rottia kiinni ja peli menee Eshinin piikkiin.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Enpä menisi vannomaan että pelillä heittotähdillä murskataan vihollinen kuin vihollinen.
Totuushan kuitenkin on että eshin armeija tulee olemaan melkoista kuraa, mutta ompahan tyylikäs (ja vastustajalle ikävä vastus)
karhu

Viesti Kirjoittaja karhu »

Deetwo kirjoitti:Veikkaanpa että cult of ulric vanhentuu, vähän samaan tapaan kuin SoB vanhentui 40kssa kun witchhunters tuli...
Eli laajempi ja uudempi lista tarjolla niin vanha ei tietenkään enään ole sitten käytössä.
Hetkonen, tarkoittaako tämä sitä että tuo Bel Lakorin demoniarmeijakin vanhentuu sitten kun SoC on ohi? Hemmett, idea kuulosti todella hyvältä.
Deetwo

Esko Rae kirjoitti:
Deetwo kirjoitti:Veikkaanpa että cult of ulric vanhentuu, vähän samaan tapaan kuin SoB vanhentui 40kssa kun witchhunters tuli...
Hetkonen, tarkoittaako tämä sitä että tuo Bel Lakorin demoniarmeijakin vanhentuu sitten kun SoC on ohi? Hemmett, idea kuulosti todella hyvältä.
Siis Bel Lakor tulee SoC, eikö? Storm of Chaos listat kyllä ovat ihan virallisia sen jälkeenkin. Eikä varmaan ihan heti ole uutta demonilistaa tulossakaan? Sitäpaitsi sehän on supplement demonilistaan, kun taas defenders of middenheim ei ole supplement ulriciin, samaan tapaan kun witchhunters ei ole supplement SoBiin :)
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

Mihinkäs tuo Cult of Ulric vanhentuisi. Kyseessä on kuitenki täysin eri lista kuin defenders of middenheim. Ainoa lista jonka tuo Defenders of M. voisi "korvata" on Boris Todbringerin Middenhein armeija.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”