"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Flesh Tearersit Blood Angelsin säännöillä GTssä?

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Lumiukko

Flesh Tearersit Blood Angelsin säännöillä GTssä?

Viesti Kirjoittaja Lumiukko »

Osaisiko kukaan sanoa mitään varmaa siitä sopiiko Successor Chapterin väreissä olevilla ukoilla pelata GTssä "emächapterin" säännöillä? Tiedän että Ultra Marineiksi maalatuilla ukoilla ei saa pelata vaikkapa Space Wolvesin säännöillä, mutta koskeeko sama rajoitus Primary/Successor -tilanteessa? Nuo Flesh Tearers -säännöt ovat vaan niin yössä verrattuina perus-BAhan..

Marko
Fantasiapelit Turku
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Successor chaptereilla on tarkoituskin pelata primaryn säännöillä, koska kuitenkin nämä jälkichapterit ovat periaatteessa samaa genepoolia, eri väriteemalla :) Peliteknisesti ainakin :D
Ainoa poikkeus tähän taitaa olla imperial fists/black templars/yms..

Loogisesti ajatellen ainakin.
Mutta logiikka on sitten taas... :) Nojoo. Olen aika varma että saa kyllä, omalla väriteemalla saa käyttää 1st founding chapterin sääntöjä niin miksi ihmeessä ei saisi successorilla, jolla ei ole omia sääntöjä.. eikös näin ollut?
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Deetwo kirjoitti:Successor chaptereilla on tarkoituskin pelata primaryn säännöillä, koska kuitenkin nämä jälkichapterit ovat periaatteessa samaa genepoolia, eri väriteemalla :) Peliteknisesti ainakin :D
Ainoa poikkeus tähän taitaa olla imperial fists/black templars/yms..
Öööh...Flesh tearerille ON omat sääntönsä...
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Lumiukko

Viesti Kirjoittaja Lumiukko »

tneva82 kirjoitti: Öööh...Flesh tearerille ON omat sääntönsä...
Juu, ja ovat lievästi syvältä. Siksi pelaisin mieluummin Blood Angelsin säännöillä, jos se vaan on soveliasta.

Marko
Fantasiapelit Turku
tneva82

Lumiukko kirjoitti:
tneva82 kirjoitti: Öööh...Flesh tearerille ON omat sääntönsä...
Juu, ja ovat lievästi syvältä. Siksi pelaisin mieluummin Blood Angelsin säännöillä, jos se vaan on soveliasta.

Marko
Fantasiapelit Turku
Pahasti pelkään ettei ole sallittuja, GT kun käyttää lievästi sanottuna omituisia sääntöjä tuon suhteen. Eli taitaa olla vaihtoehtoina flesh tearer säännöt tai pikamaalaus toiseen teemaan(ei vaikeata jos pikavärin haluat, vaikka vasen olkapäälaatta eriväriseksi ja tehty) mutta jos pidät fleshtearerin väreistä niin ei tuokaan ole vaihtoehto...

Surkea tilanne mutta minkäs teet.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Pahasti pelkään ettei ole sallittuja, GT kun käyttää lievästi sanottuna omituisia sääntöjä tuon suhteen.
ei se nyt kovin erikoista ole jos olettavat että vastustajalla on oikeus nähdä millä pelaat eikä arvata. En usko että sääntöä kuitenkaan järjestäjien puolesta mitenkään pakotetaan pelaajille. Luulisin että antavat pelata eivätkä rankaise jos ba_:lla tulee.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
tneva82

MakeH kirjoitti:ei se nyt kovin erikoista ole jos olettavat että vastustajalla on oikeus nähdä millä pelaat eikä arvata.
No arvata ne joutuu JOKATAPAUKSESSA jos kaikenmaailman hui hai itse keksityt väriteemat saavat käyttää mitä lystää. Fluffikaan ei voi olla selitys koska esmes dark angel säännöt ei dark-angel teemalla on _hyvin_ epäfluffillista(ja turha selitellä mitään successor yms huitin haitin juttuja. GENEETTISET ominaisuudet kuten blood angelien black rage yms periytyvät, organisaationalliset/varustukselliset kuten BA honour guard, dark angel plasma cannon, BA overcharged engines yms eivät).
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Älä unohda että pelkkä väriteema ei määrää vielä mitään. Kaikki Ultramarine bluella maalatut marinet eivät ole Ultramarineita. Kaikki kenellä on tämän lisäksi UM tunnukset ovat Ultria.

Ei ole mitään estettä miksei successor chapter voisi omaksua samoja organisaatio/varuste tekijöitä kuin samoilla marineilla on ollut ennenkin. Muista että 2nd Foundingissa marinet vain maalasivat haarniskansa eri väriseksi. Eivät ne marinet mitenkään fyysisesti muuttuneet, vaikka Legioona pilkottiin. Joitain muutoksia kuten Imperial Fist->Black Templar on selitetty käytetyillä jakoperusteilla. Fanaatikot Templareihin esim.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Deetwo

tneva82 kirjoitti:Öööh...Flesh tearerille ON omat sääntönsä...
Sääntöjä saa vaikka puunoksalle esittämään jotain.. ihan mitä vaan.. eri asia on se että onko ne sitten virallisia?
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Deetwo kirjoitti:Sääntöjä saa vaikka puunoksalle esittämään jotain.. ihan mitä vaan.. eri asia on se että onko ne sitten virallisia?
Hmh? Index Astartes-säännöt ovat yleensä aika virallisia...
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
tneva82

Deetwo kirjoitti:
tneva82 kirjoitti:Öööh...Flesh tearerille ON omat sääntönsä...
Sääntöjä saa vaikka puunoksalle esittämään jotain.. ihan mitä vaan.. eri asia on se että onko ne sitten virallisia?
Hmmmm...Katsotaanpa...Säännöt tehty GW:n poikien toimesta, säännöt julkaistu white dwarffissa, säännöt uudelleenjulkaistu index astartes kirjasta, MISSÄÄN säännöissä ei sanota että ne olisi epävirallisia/vaatisivat vastustajan hyväksymistä.

Mistä IHMEESTÄ sinä keksit että ne eivät olisi virallisia?!? Samaan syssyyn voisit väittää että iron hands, white scar, iron warrior yms marine/kaaos marine listat eivät ole virallisia.
Deetwo

Noh, nevermind. My bad.
Oli vain kommentti, ei sen kummempaa. En minä millään väittänyt että juuri FT säännöt olisivat olleet epäviralliset.
Eipä niistä juuri koskaan taas tiedä mikä on mitäkin ja mikä taas ei.

Ehkä paras vaihtoehto nyt kuitenkin tässä tilanteessa olisi maalata sitten figusi joksikin muuksi kuin tearereiksi jos kerran BA sääntöjä haluat käyttää... Tai sitten BAksi :)

Ellet ole jo maalannut niitä tearereiksi.
tneva82

Deetwo kirjoitti:Noh, nevermind. My bad.
Sori, taisi kuulostaa turhankin nenäkkäältä...Pahoittelut jos oli liian tylyltä kuulostava vastaus. Eipä kai flesh tearerit turhan tunnettuja olekkaan, wanhasta white dwarffista(olikos WD250 tai 251) eikä IA kirjat suosittuja ole + säännöt surkeita.
Ehkä paras vaihtoehto nyt kuitenkin tässä tilanteessa olisi maalata sitten figusi joksikin muuksi kuin tearereiksi jos kerran BA sääntöjä haluat käyttää... Tai sitten BAksi :)

Ellet ole jo maalannut niitä tearereiksi.
Tuohan olisi paras ratkaisu mutta taitaa herra Lumiukko olla maalannut ne jo tearerin väreille. Mutta jos ei väriteema ole häntä erityisesti kiehtova niin ainahan sitä voi hitusen muokata, olkapäälaattaa uuteen väriin ja vot. Helppo homma ja väistää GT:n hullun säännön ilman pienintäkään vaikeutta. Itseasiassa sittenhän voi halutessaan käyttää mitä tahansa sääntösettiä mitä haluaa. Wolffit kiinnostaa? Siitä vaan, seuraavaan peliin sitten black templareja yms.
Deetwo

Tuo nyt on ehkä vähän turhan kärjistettyä.. sekä turhaa pilkun*beep*.. tarkoitus ei ole mahdollistaa tuollaista käyttäytymistä, vaan sitä että jos on oma chapteri niin niillä voi käyttää jotain sääntöjä sitten.. joka sovitetaan tarinalla armeijaan. jne.
jeps.. no, sitten joko repaint tai FT säännöt :)
tneva82

Deetwo kirjoitti:Tuo nyt on ehkä vähän turhan kärjistettyä.. sekä turhaa pilkun*beep*.. tarkoitus ei ole mahdollistaa tuollaista käyttäytymistä,
No mitäh. Etkö ole kuullut Black Scarin vanki-chapterista(?) jonka fluffi tehtiin nimenomaan sallimaan tuollainen käytös. Hän todistettavasti on käyttänyt white scarin JA black templarien sääntöjä(lähinnä templareja, mutta ainakin kerran näin hänen käyttävän white scareja. Hitusen hankalaa sanoa mikä on kulloinkin käytössä kun figut on samoja aina :D) eikä mikään olisi estänyt häntä käyttämästä muita sääntöjä.

Kunhan vain figuja on riittävästi niin mikäs häntä estää.
Iceman
Viesti:

DIY chapterin ollessa kyseessä ei pelin aikana tule oletettua väärin, koska figut on maalattu "ei minkään"-värisiksi. Jos Black Scars taas olisi maalannut figunsa Balck Templareiksi, joilla on myös Black Templarien tunnukset, niin hän olisi jumissa Templarien kanssa ja tässä tilanteessa vastustaja olettaisi figujen olevan Templaria, koska kaikki viittaa Templareihin. Pelkät mustat power armorit taas ei vielä tee kenestäkään Black Templaria, joten mustilla harrniskoilla voisi pelata joko vanilla tai erikoischaptersäännöillä.
Adam Savage
tneva82

Iceman kirjoitti:DIY chapterin ollessa kyseessä ei pelin aikana tule oletettua väärin, koska figut on maalattu "ei minkään"-värisiksi. Jos Black Scars taas olisi maalannut figunsa Balck Templareiksi,
No jopas. Onko ihmisillä tosiaan noin hankalaa pitää mielessänsä mitä sääntöjä vastaan ne pelaa. Jos toinen on sanonut että nämä käyttävät space wolf sääntöjä ei luulisi olevan hankaluuksia muistaa noin pieni seikka oli sitten väriteemana ultramarinet tai space wolffit tai joku huuhaa väri.

Jos muisti on tosiaan noin surkea niin no jo on. Oma muisti vuotaa kuin seula toisinaan mutta ei se nyt ihan NOIN kauheasti vuoda.
Iceman
Viesti:

Niin miksi pelata oikeilla figuillakaan. Kyllä vastustajan luulisi muistavan että männyn kävyt on tacticaleja ja kuusen kävyt assault marineja. Iso kivi taas on selvästi lantikka....

Miksi maalata figut esim. Imperial Fisteiksi asiaankuuluvilla tunnuksilla ( seikka minkä tunnut unohtavan kaiken kitinäsi keskellä ), jos aikoo pelata ihan eri säännöillä? Mikäli tykkää keltaisesta, niin pakkoko ne Fistien tunnuksetkin on tehdä?
Adam Savage
tneva82

Iceman kirjoitti:Miksi maalata figut esim. Imperial Fisteiksi asiaankuuluvilla tunnuksilla ( seikka minkä tunnut unohtavan kaiken kitinäsi keskellä ), jos aikoo pelata ihan eri säännöillä? Mikäli tykkää keltaisesta, niin pakkoko ne Fistien tunnuksetkin on tehdä?
Jos vaika sattuu pitämään koko väriteemasta + tunnuksista? Oletko unohtanut moisenkin vaihtoehdon?

Jos omatekoisilla väriteemoilla saa pelata millä säännöillä tahansa ei ole MITÄÄN järkevää syytä kieltää virallisia väriteemojakin käyttämästä mitä väriteemaa tahansa.
chrome

Viesti Kirjoittaja chrome »

Loppuisi nämä kitinät jos GW julkaisisi kaikki viralliset tuhat chapteria nimineen ja väreineen (ei edes paha homma) ja sanoisi että tässä nämä ja muita ei saa käyttää.

Kumma kun kaaos saa sotkea ukkojaan miten haluaa ja kukaan ei oleta että kaikki black legioonan heput on oikeasti mustia ja jokainen punainen marine on WE heebo.

Pelottaa ajatellakkin jos vaikka jollain on kentällä siniharmaissa maastokuvioissa olevia marineita ilman selkeitä tunnuksia... onko ne aina hukkia vai ultria?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”