"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Flesh Tearersit Blood Angelsin säännöillä GTssä?

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

chrome kirjoitti:Loppuisi nämä kitinät jos GW julkaisisi kaikki viralliset tuhat chapteria nimineen ja väreineen (ei edes paha homma) ja sanoisi että tässä nämä ja muita ei saa käyttää.

Kumma kun kaaos saa sotkea ukkojaan miten haluaa ja kukaan ei oleta että kaikki black legioonan heput on oikeasti mustia ja jokainen punainen marine on WE heebo.
Täysin mahdoton olettamus, GW nimenomaan haluaa säilyttää sen vapauden että aina saa suunnitella itse jos näin haluaa tehdä. Kannustetaan luovuuteen ja persoonallisuuteen.

WB on myöskin punainen ;)
Mutta kaaos onkin kaaos ja kaaos tarkoittaa yllättäen kaoottistakin, kuten näin pikaisesti nimestä päättelemällä selviää.
Black Legion on muuten erittäin huono esimerkki, kun ovat automaattisesti vanillaa.. kaaoskirjan generic lista on kirjoitettu esittämään black legionin monipuolista kirjoa ja tämä jopa kerrotaan hyvin selkeästi siellä.
Järjenkäyttö on myöskin sallittua.. Ja varmaankin GTssä jos ryhtyy tälläistä touhua harrastamaan niin ei varmasti saa niitä ylimääräisiä maalaus/fluff pisteitä kasaan.

Mutta eikö tätä ole jo vatvottu ihan tarpeeksi.
Chrome kirjoitti:Pelottaa ajatellakkin jos vaikka jollain on kentällä siniharmaissa maastokuvioissa olevia marineita ilman selkeitä tunnuksia... onko ne aina hukkia vai ultria?
Oletus on että vastustajalle kerrotaan jos on epäselvää kumpia ne on, voivat olla vaikka kaaoksia tai yms.
Viimeksi muokannut Deetwo, Ke 10.03.2004 11:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Niin, jos tykkää sekä väristä että tunnuksista on tilanne ongelmallisempi, mutta vaikea uskoa kenenkään olevan niin pinttynyt myös tunnuksiin, koska harvemmassa armeijassa olen nähnyt täysin käytetyn oikeita tunnuksia.

Virallinen väriteema vs. DIY chapter:
- mahdollisuus sotkea toiselta näyttävät figut eri sääntöihin
- jos pelaat marineilla, niin käytät marinefiguja, miksi maalaukseen pitäisi suhtautua erilailla? Maalaat Imperial Fisteja, pelaat Imperial Fisteillä
- fluffillisesti ei ole mahdotonta 1st Founding Legionin ja successor Chapterin olevan identtisiä.

Teet lapsellisen suuren numeron säännöstä, mikä ei todellisuudessa rajoita pelaajia juuri lainkaan. GWn kannustamilla DIY chaptereilla saa edelleen vapaasti pelata ja virallisia väri-tunnusteemoja on aika rajallisesti ja tarkalleen niitä seuraa harva. Suoralta kädeltä voi mainita Maken&Jorgen Dark Angelit, joissa asialliset tunnukset ajoneuvoissakin. Näitä on GTssä paha väittää muiksi kuin DA:ksi, mutta tuskin kumpikaan pelaaja edes haluaisi.

Loppujen lopulta on yhdentekevää mitä perusteluita minä tai kuka tahansa muukaan asian tiimoilta keksii, koska olet mielipiteesi muodostanut ja keskustelu asiasta menee vain juupas-eipäs-mun ukki on vahvempi kuin sun ukki-linjalle.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Iceman kirjoitti:- mahdollisuus sotkea toiselta näyttävät figut eri sääntöihin
Ei jos vastustaja on kyllin hyvä ja muistaa mainita millä codexilla pelaa, minkä joutuu jokainen ei-virallista väriteemaa käyttävä tekemään JOKATAPAUKSESSA.
- jos pelaat marineilla, niin käytät marinefiguja, miksi maalaukseen pitäisi suhtautua erilailla? Maalaat Imperial Fisteja, pelaat Imperial Fisteillä
Et maalaa dark angeleja, ei pitäisi käyttää niitä sääntöjä.
- fluffillisesti ei ole mahdotonta 1st Founding Legionin ja successor Chapterin olevan identtisiä.
Äärimmäisen harvinaista, niin harvinaista ettei käytännössä pitäisi näkyä. Geneettiset seikat säilytät, taktiikka/organisaatio/wargear seikat eivät. Vai kantavatko marinet noita seikkoja geeneissänsä :roll:. Ne nimittäin on tasan tarkkaan se seikka mikä säilyy vanhasta kun uutta chapteria perustetaan.

Miksi ihmeessä turnaussäännöissä pitäisi sorsia niitä jotka haluavat figujensa olevan ultramarine yms näköisiä muttei pidä niiden säännöistä? Turhaa syrjimistä tuo on, fluffia kun sillä nyt ei ainakaan nykymuodossa noudateta...

No onneksi tuota sääntöä on järkyttävän helppo kiertää. Erivärinen piste vaikka selkärepun takapuolelle(alle niin on entistä hankalampi nähdä) ja ongelma ratkaistu.
Viimeksi muokannut tneva82, Ke 10.03.2004 12:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Deetwo

tneva82 kirjoitti:Miksi ihmeessä turnaussäännöissä pitäisi sorsia niitä jotka haluavat figujensa olevan ultramarine yms näköisiä muttei pidä niiden väreistä? Turhaa syrjimistä tuo on, fluffia kun sillä nyt ei ainakaan nykymuodossa noudateta...
Niitä nimenomaan ei sorsita jotka haluavat pelata vaikka ultraa mutta eivät pidä väreistä. Ei tässä olla ketään sorsimassa, vaan nimenomaan lisäämässä mahdollisuuksia. Iceman tarkoitti varmaan kommentillaan sitä että saa käyttää niitä sääntöjä :)
tneva82 kirjoitti:No onneksi tuota sääntöä on järkyttävän helppo kiertää. Erivärinen piste vaikka selkärepun takapuolelle(alle niin on entistä hankalampi nähdä) ja ongelma ratkaistu.
No jos sulla on marineita jotka ovat ultrien värisiä ja ultrien logoilla, mutta pieni piste jossain jalassa niin ne kyllä edelleenkin ovat ultramarineja, niillä vain sattuu olemaan joku pirun piste jossain pirun jalassa tai selkärepun takana tai mitä vaan.
Jos on logot niin silloin on sen chapterin logot ja sillon ollaan sitä chapteria.
Väriteema voi vaihdella jo pelkästään chapterin sisällä, jos on vaikka jotain eliittiporukkaa tai muuta vastaavaa. (esim. DA ja sen eri osastot tai BA ja death company).
Jos taas ei ole logoja niin sillonhan on vaihtoehto toki, mutta itse en ainakaan suostuisi pelaamaan ketään vastaan joka ryhtyisi tälläiseen "täällä on piste jalkojen välissä mistä sitä ei nää ellei kato tosi tarkkaan, nää on nyt angeleita vaikka näyttääki susilta" idiotismiin.

Miksi kaikesta täytyy tehdä niin ***** hankalaa?
tneva82 kirjoitti:Äärimmäisen harvinaista, niin harvinaista ettei käytännössä pitäisi näkyä. Geneettiset seikat säilytät, taktiikka/organisaatio/wargear seikat eivät. Vai kantavatko marinet noita seikkoja geeneissänsä :roll:. Ne nimittäin on tasan tarkkaan se seikka mikä säilyy vanhasta kun uutta chapteria perustetaan.
Mutta ei mahdotonta. Ei ole kiellettyä olla identtinen. Ihan hyvin ne voivat luonteenpiirteitäänkin geneseedissä kanniskella, jolloin organisaatioista on mahdollista muodostua samanlaisia, niinkuin taktiikoistakin ja wargearin käytöstä. Miksi se mahdollisuus pitäisi kieltää.. sen takia ettei kovin usein niin tapahdu?
Viimeksi muokannut Deetwo, Ke 10.03.2004 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Iceman
Viesti:

tneva82 kirjoitti:Äärimmäisen harvinaista, niin harvinaista ettei käytännössä pitäisi näkyä. Geneettiset seikat säilytät, taktiikka/organisaatio/wargear seikat eivät. Vai kantavatko marinet noita seikkoja geeneissänsä :roll:. Ne nimittäin on tasan tarkkaan se seikka mikä säilyy vanhasta kun uutta chapteria perustetaan..
Miten 2nd Founding Chapter eroaa alkuperäisestä, jos edellisellä viikolla Legioonan 2nd Company onkin tällä viikolla uusi Chapter? Eiköhän organisaatio, perinteet, tavat ja varusteet säily ennallaan. Kaikkia Chaptereita ei polkaista nollista liikkeelle.
Adam Savage
tneva82

Deetwo kirjoitti:No jos sulla on marineita jotka ovat ultrien värisiä ja ultrien logoilla, mutta pieni piste jossain jalassa niin ne kyllä edelleenkin ovat ultramarineja, niillä vain sattuu olemaan joku pirun piste jossain pirun jalassa tai selkärepun takana tai mitä vaan.
Näytäppä missä sanotaan ultramarineilla olevan musta täplä selkäreppunsa takana?

Aivan. Ei missään. Ergo he EIVÄT ole ultramarineita.

Ja miksi tehdä noin vaikeata? Siksi että GW:n hullut säännöt pakottavat.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Deetwo

tneva82 kirjoitti:
Deetwo kirjoitti:No jos sulla on marineita jotka ovat ultrien värisiä ja ultrien logoilla, mutta pieni piste jossain jalassa niin ne kyllä edelleenkin ovat ultramarineja, niillä vain sattuu olemaan joku pirun piste jossain pirun jalassa tai selkärepun takana tai mitä vaan.
Näytäppä missä sanotaan ultramarineilla olevan musta täplä selkäreppunsa takana?

Aivan. Ei missään. Ergo he EIVÄT ole ultramarineita.

Ja miksi tehdä noin vaikeata? Siksi että GW:n hullut säännöt pakottavat.
Sinun hulluja juttujasi tämä nyt on.
Ei kerrota ei. Onko kerrottu että ei ole?
Minulla on usein marineilla mustaa tai tms selkärepun takana, siitä syystä että olen pirun laiska maalaaja, eikö minun marineni ole sitten kaaoksia?

Minäpä lopetan omalta osaltani tämän pelleilyn lietsomisen, jos ei kerran järkeä osata käyttää niin antaa olla sitten.
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

No jopas. Onko ihmisillä tosiaan noin hankalaa pitää mielessänsä mitä sääntöjä vastaan ne pelaa.
eipä todellakaan ole mikään mahdoton tilanne että tiukan pelin tiimellyksissä jokin noin pieni seikka voi hämät ja aiheuttaa sekaannuksia. Jos armeijasta selvästi huomaa sen olevan jotain, pitäisi sen myös sitä olla. Jos siitä ei huomaa, ei vastustaja myöskään erehdy. Pieni piste ultrien selkärepussa ei auta vastustajaa tunnistamaan figujasi joksikin muuksi. Pinkin pöksyt taas tekisivät tämän.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Minä kyllä epäilen, että vaikka miten muistuttelisi minulle pelin alussa, niin jossain vaiheessa unohtaisin, että se piste siellä selässa (joka minulle hätäisesti pelin alussa esitettiin) antaa noille ultrillesi fall backin sijaan fall forward säännön...
tneva82

MakeH kirjoitti:eipä todellakaan ole mikään mahdoton tilanne että tiukan pelin tiimellyksissä jokin noin pieni seikka voi hämät ja aiheuttaa sekaannuksia.
No jos unohtat millä armeijalla vastustaja pelaa niin ei siinä väriteema auta. Joudut JOKATAPAUKSESSA tarkistamaan millä toinen pelaa.

Jos on huono muisti niin on huono muisti, siihen ei auta mikään ellei sitten erikoissääntöjä sallita vain virallisille väriteemoille. Koska ei ole niin tehty niin miksi sitä rajoittamaan(varsinkin kun rajoitus kierretään sairaan helposti). Ei apua ongelmaan, fluffia ei noudateta yhtään tarkemmin saatika muutakaan hyvää syytä.
tneva82

Teräratas kirjoitti:Minä kyllä epäilen, että vaikka miten muistuttelisi minulle pelin alussa, niin jossain vaiheessa unohtaisin, että se piste siellä selässa (joka minulle hätäisesti pelin alussa esitettiin) antaa noille ultrillesi fall backin sijaan fall forward säännön...
No jos on noin huono muisti niin mites siihen auttaa että marinet ovatkin vaikka pinkin/sinisen/vihreän yhdistelmiä. Tuo ei ole mikään virallisen chapterin yhdistelmä joten jos unohtaa vastustajan käyttämän codexin loogisin oletus on vanilla lista. Ainakaan mitään virallista listaa on huono mennä veikkaamaan pelkän värityksen perusteella.
Teräratas
Valvoja

tneva82 kirjoitti:
Teräratas kirjoitti:Minä kyllä epäilen, että vaikka miten muistuttelisi minulle pelin alussa, niin jossain vaiheessa unohtaisin, että se piste siellä selässa (joka minulle hätäisesti pelin alussa esitettiin) antaa noille ultrillesi fall backin sijaan fall forward säännön...
No jos on noin huono muisti niin mites siihen auttaa että marinet ovatkin vaikka pinkin/sinisen/vihreän yhdistelmiä.
Kyllähän se auttaa, muistissani ei ole valmista sääntömallia sinivihreille kavereille, joilla on pinkit pöksyt. Ultrien säännöstö siellä sen sijaan on. Siitä johtuen minua kyllä hämäisi, jos armeija käyttäisi kuitekin BT sääntöjä.

En minä tuota sääntöä puollustele, ei se minustaakaan mikään aikamme hienoin idea ole. Mutta kuitekin, maalaamalla BT:si Ultriksi, saisit ainakin minua vastaan sillä ansaitsematonta etua.
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

No jos unohtat millä armeijalla vastustaja pelaa niin ei siinä väriteema auta. Joudut JOKATAPAUKSESSA tarkistamaan millä toinen pelaa.
Kuinka vaikeata sinun on tämä ymmärtää. Et nimenomaan joudu tarkistamaan jos näet selvästi millä toinen pelaa... jos taas et näe, joudut tarkistamaan, mutta tällöin ei tule sitä väärinymmärryksen vaaraa koska et alunperinkään voi väreistä päätellä mikä chapteri on kyseessä. Miksi et ymmärrä tätä?

tämän takia sääntö on olemassa, ei minkään fluffin "ultrien repuissa ei ole pisteitä"-takia. Timpalle tuntuu vain asiat olevan hiukan vaikeampia kuin muille.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Iceman
Viesti:

tneva82 kirjoitti:Ei apua ongelmaan, fluffia ei noudateta yhtään tarkemmin saatika muutakaan hyvää syytä.
Fluffissa jätetään useammassa kohtaan auki Chaptereiden oikea määrä ja minkä verran mistäkin geneseedistä on uusia Chaptereita tehty. Fluffissa ei myöskään mikään estä etteikö successor Chapter olisi identtinen sääntöjen valossa alkuperäisen Chapterin/Legioonan kanssa.

Ainoa mikä tässä on esteenä on jonkun pelaajan valtava intohimo maalata esim. Ultramariineja kaikkinen asiallisine tunnuksineen ja silti powergameta turnauksissa toisella sääntöpaketilla, koska arvatenkin vanilla marine-ssäänöt on pelaajan mielestä vajaat ja erikois-Chaptereilla on turnausmielessä paremmat säännöt.
Adam Savage
Rejector

Viesti Kirjoittaja Rejector »

Käsittääkseni tneva ei edes osallistu koko GT:in, joten miksi ihmeessä tästäkin asiasta pitää olla niin ehdottoman varma miten säännöt toimivat? Antaa todellisten osallistujien pelata ihan keskenään hyviksi havaitsemillaan sääntöjen tulkinnalla eikä antaa Timon jankkaamisen sekoittaa päätä.

Ihan vielä pohjustukseksi, itse aion osallistua Ulthwélla joka on maalattu nimenomaan Ulthwéksi enkä aio siitä parkua että oikeastaan nämä vain näyttävät Ulthwélta mutta jos oikein tarkasti katsot, huomaat että haarniska sävyttyy pikemminkin harmaaksi ja onkin oikeasti Alaitocia. Vähän valinnanvaran rajoittaminen kismittää vanillaeldarin puolesta mutten sentään idioottimaisuuksiin aio mennä.
Galleriaan pääsee tästä.
tneva82

Rejector kirjoitti:Käsittääkseni tneva ei edes osallistu koko GT:in,
Tulen jos kuljetus/yöpymis ratkenee niin ettei kokonaiskustannus mene 140€ miksi se yksinkertaisimmillaan(no ainakin näillä säännöillä). Ja jos olisi viellä marine figuja niin tulisin ultramarine väriteemalla jota rikottu parista paikkaa ja sitten sääntöinä mikä huvittaa. Kaaos käväisi myös mielessä.

Ja miksi jankutan? Tälläiset kaksinaamaiset säännöt(emme välitä fluffista pätkääkään mutta vaadimme silti tietyiltä fluffi osien noudattamista ihan vain sen takia että virallisesta väriteemasta pitävät joutuvat käyttämään heidän sääntöjänsä väliäkö sillä onko säännöt toimivia) ovat varsin ärsyttäviä. Onneksi sentään kiertäminen on sairaan helppoa.

Kun 40k GT sitten joskus taas tulevaisuudessa tulee suomeen niin ellei sääntöä muuteta järkevämpään suuntaan niin teen tarkalleen tuon teeman, näennäisesti ultramarineita mutta sääntöinä käytän mitä sattuu sillä hetkellä huvittamaan.
Teräratas
Valvoja

tneva82 kirjoitti: Kun 40k GT sitten joskus taas tulevaisuudessa tulee suomeen niin ellei sääntöä muuteta järkevämpään suuntaan niin teen tarkalleen tuon teeman, näennäisesti ultramarineita mutta sääntöinä käytän mitä sattuu sillä hetkellä huvittamaan.
*sadistista, pahaa naurua, pikkurilli suupielessä, kissa sylissä.*
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

tneva82 kirjoitti:Kun 40k GT sitten joskus taas tulevaisuudessa tulee suomeen niin ellei sääntöä muuteta järkevämpään suuntaan niin teen tarkalleen tuon teeman, näennäisesti ultramarineita mutta sääntöinä käytän mitä sattuu sillä hetkellä huvittamaan.
Miksi nyt nostaa tämmöinen haloo ihan ymmärrettävästä säännöstä? Jos ei siitä pidä niin eihän kukaan pakota tuonne tulemaan...
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
tneva82

Abu kirjoitti:Miksi nyt nostaa tämmöinen haloo ihan ymmärrettävästä säännöstä? Jos ei siitä pidä niin eihän kukaan pakota tuonne tulemaan...
Koska sääntö on surkea, epälooginen, syrjivä mutta onneksi helposti kierrettävissä sääntöjen sallimissa rajoissa.

Siksi.
Iceman
Viesti:

Sääntö ei ole epälooginen kuten on jo muutamaan kertaan perusteltu, mutta sillähän ei ole mitään merkitystä, koska olet saanut pakkomielteen pienistä täplistäsi ultrien reppujen alla. Ei ole mitään syytä miksei jokin DIY Chapter olisi sääntöjen valossa identtinen jonkin erikois-Chapterin kanssa, mutta on selvä syy miksi jokin tunnettu Chapter ei voi pelata toisilla säännöillä. Mistä muuten tiedät, että pienet pisteen reppujen alla ei silti merkkaa figujasi ultriksi? Onko säännössä esimerkiksi metrin tunnistusmatka, jos siltä matkalta voit erehtyä pitämään figuja jonain erikois-Chapterinä, niin niiden pitää pelata sen erikois-Chapterin säännöillä?
Adam Savage
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”