"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Käden poisto

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Fanaatikko

Käden poisto

Viesti Kirjoittaja Fanaatikko »

Jep. Olen tullut siihen tulokseen pitkän harkinnan jälkeen.... Että ostan örkeilleni Grimgornin... mutta heräsi kysymys: Saisiko Grimgornin toisesta kädestä sitä kypärää pois, kun se näyttää minusta aika PALJON tönköltä!

Siis pitääkö minun ottaa koko käsi pois vai saako sen muuten pois?
There is no way to fight than goblin way.
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

http://uk.games-workshop.com/storefront ... orignav=13

No eipä näytä olevan kumpikaan irtonainen, käsi eikä pää.
Mieti sitten kun saat figun ni on vähä helpompaa ajatella keinoja kun pelkistä kuvista.
Badruk ´eadsplitta

Viesti Kirjoittaja Badruk ´eadsplitta »

Periaatteessa sen vois leikata ranteesta ja pistää jonkin muun käden tilalle mutta siitä voi sitten tulla vielä kökömpi
Meitä on moneen junaan ja osa jää vielä asemallekin.
Kellokoneisto

Viesti Kirjoittaja Kellokoneisto »

Ei toi musta kauheen ruma oo, mutta katkaset ranteesta käden ja etsit sopivan käden tai teet ite, jos uskallusta riittää...
Scavenger survivor's find a wa-he-y!
Gimgor

Viesti Kirjoittaja Gimgor »

Tai sit hankit jostain pienen poran jolla poraat sen kypärän pois ite teen niin ku pitää konfata Black Orc Big Boss
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
-Albert Einstein
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Helpoin ja vaivattomin konversio varmasti on tuo ranteesta amputointi. Metallia on suht työläs viilata ja kovertaa millään perustyökaluilla, ja lisäksi kypärä tuhoutuu siinä samalla.

Eli itse tekisin ehdottomasti niin, että kun löytätäisin sopivan käden tuolle figulle, niin katkaisisin ranteesta, ja liittäisin toisen tilalle. Jos teet katkaisun hyvin hienovaraisesti, ei figu käytännössä edes mene pilalle, koska voit myöhemmin halutessasi liittää siihen vanhan käden takaisin. Hienovaraiseen katkaisuun soveltuu esim. hyvin ohut teräinen saha. Itse irrottelen usein ihan vain puukolla painamalla noin 2-3mm syvän uran katkaistavaan kohtaan (siis koko ranteen ympäri), ja sitten pehmeästi nitkuttamalla poikki. Välillä aina lisää leikellen. Leveä teräisellä veitsellä ongelmana on, etä syvään leikatessa metalli painuu lyttyyn siitä reunalta, ja sitä ei sitten korjata kuin viilalla ja green stuffilla. Eli jos noin katkaiset, niin muista olla upottamatta terää kerralla syvälle. Ohut terä taasen voi taipua ja jopa katketa, jos voimaa enemmän käyttää. Ja noiden teräaseiden kanssa verenvuodatus on tietoinen riski... :)
P_H

Viesti Kirjoittaja P_H »

Itse tykkään käyttää ihan lehtisahaa tuohon. Tai sitä gw:n omaa pikkusahaa.

Teräsratas, tylsyykö sulla noi sun puukkosi? Itse en uhraa milloinkaan puukkoa metallien työstämiseen

Jos et keksi mitään muuta sen käden tilalle, niin laita vaikka gs: stä tehty koukku, silmään silmälappu... ;)
...and all the whores and politicians will look up and shout "Save us!"... and I'll look down and whisper "Miees..."
Acoparaptor

Viesti Kirjoittaja Acoparaptor »

jollain puukolla suhit ranteesta tai jos löytyy sopiva käsi niin olasta irti ja vaihat osia!
J-P

Viesti Kirjoittaja J-P »

puukon tylsyminen on aina ongelma kyllä. Itellä on hyvä hiiliteräspuukko (lyhyt sellainen) sillä leikkaa metallia aika kivasti, eikä tylsy ihan heti onneksi, tosin sen terotus on hieman työläämpää sen tylsyttyä. Sivuleikkurit toimii kans hyvin, tosin irroitetu pala menee hieman pilalle helposti, ja viilaa saa käyttää aika ahkerasti jälkeenpäin
Blood for the bloodgod!
Iron within, iron without.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

peehoo kirjoitti:Teräsratas, tylsyykö sulla noi sun puukkosi? Itse en uhraa milloinkaan puukkoa metallien työstämiseen
Tokihan ne tylsyvät, onneksi moria ja fiskarsseja saa rautakaupasta n. 1-2e kappalehintaan... Ja jos nuukailemaan ryhtyy, niin perus morassakin kyllä riittää tilaa aika pirun monelle teroitukselle. Mitään oikeaa puukkoa ei tulisi mieleenkään käyttää tuohon hommaan.

Hienosäätötyön teen yleensä askarteluveitsellä tai mattopuukolla sitten.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”