"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kuinka tappaa lohikäärme?

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
DrPulser´
Viesti:

Kuinka tappaa lohikäärme?

Viesti Kirjoittaja DrPulser´ »

Eli siis miten sen saa hengiltä? Itse pelaan tomb kingseillä ja pelaan dark elffejä vastaan. Kaverilla on black dragon, jonka selässä highborn, jolla kädessä gauntlet of power. Kuinka minun pitäisi toimia? Myös kaikki muutkin lohikäärmeen tuhoamis tavat ovat tervetulleita (kaikki armeijat). Kiitos?
Lepää rauhassa, herää haudassa!
Loran

Viesti Kirjoittaja Loran »

No oon nähny kuinka Slaanesh Lordi lohikäärmeellä katosi aika nopeasti kun sai neljä single bolttia Helffien Repeater Bolt Throwereista... Ei se kauaa kestäny.

Kokeile Screaming Skull Catapulttia tai Tomb Guardia... Saat kuitenkin nostettua niitä ukkoja takas henkiin...
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

joo ja mä käytän slayereitä, ongelmana on vaan se, että loharit, griffonit jne. ei uskalla tulla esille.
DrPulser´
Viesti:

lohari

Viesti Kirjoittaja DrPulser´ »

Itse olen ajatellut käyttää ihan tomb kingiä viiden chariotin ryhmässä flail of skullsin kera. En oo kyllä vielä päässyt kokeilemaan..
Lepää rauhassa, herää haudassa!
Trekkeri

Viesti Kirjoittaja Trekkeri »

Jos siellä dragonin päällä on S8 Highborn, niin kannattaako sen kimppuun mennä charioteilla?

Mutta mitä tulee sen tuhoamiseen niin paras temppu Tomb Kingeilla on sitoa se dragon closikseen jollain mikä kestää siinä yhden vuoron sitä vastaan (skellut ja swarmit).

Tämän jälkeen isket sen kimppuun jollain kovemmalla, kuten Kingilla, Giantilla tai vastaavalla.

Toinen tapa on antaa sen hyökätä johonkin pieneen yksikköön mistä se voi juosta läpi ja sitten tehdä hyökkäys kun se dragon overruning jälkeen joko on taas lähitaistelussa tai yksinään avoimella (tässä pitää muistaa joukkojen oikeanlainen sijoittelu, jotta saat sen dragonin haluamaasi suuntaan).

Nämä on vaan suuntaviivoja, sillä dragoneilla on ikävä tapa valita taistelunsa (lentokyky auttaa tässä) joten parasta on antaa sille mahdollisimman vähän hyviä charge mahdollisuuksia.

Ampumiseen en luottaisi ainakaan Kingeilla, mutta katapultti voi kyllä saada siihen vahinkoa.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Quintus

Viesti Kirjoittaja Quintus »

Jos pelaatte suljetuilla listoilla, voisit ehkä käyttää Rakapakhin (tai minkä lie!) ikonia hyväksesi. Kaveri tappoi lahdessa tzeench loordin ja tämän lohharin tompguardilla, kun pääsi hyökkäämään. Vaikka kyllä hän siihen toi myöhemmin chariotit ja muuta apua, mutta jumittaa ainakin ja se on mielestäni tärkeintä.
Dice are my best weapons.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Mitä se ikoni siihen auttaa? Varmaan yksi parhaimmista keinoista on ajaa pakosalle, tai sitten ampua alas.. myös suuret ja mahtavat charrut käyvät varmaankin tähän tarkoitukseen, esim. multiwound tai instakill aseen kanssa.

Itse, jos voisin, ampuisin. Mutta en voi, niin tyydyn psykologiaan ja massaan kuten mitä tahansa muutakin vastaan :D
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
jullevi
Valvoja

Re: lohari

Viesti Kirjoittaja jullevi »

DrPulser´ kirjoitti:Itse olen ajatellut käyttää ihan tomb kingiä viiden chariotin ryhmässä flail of skullsin kera. En oo kyllä vielä päässyt kokeilemaan..
Hmm...eivät tule selviämään, ei niin millään. Jos ja kun black dragon saa näihin chargen, pistää highborni tumpullaan useamman haavan edestä chariotteja tuhannen pas-2 (tumpulla jokainen woundi tuhoaa yhden chariotin!). Noin isoon uniitin on hyvin helppo chargettaa niin että tomb king ei pääse lyömään lainkaan.

Icon of Always Taken Tomb Guardilla ei liene yllätys (kuin sen Ensimmäisen kerran), mutta ainakin se estää lohikäärmettä laskeutumasta Tomb Guardin liki. Kyllä se kärmes pitäisi katapulteillakin tippua, jos ammut sen 4 murkulaa vuorossa niin kyllä niistä joku aina osuu (ja taikavuorolla ampuminen helpottaa "arvaamista" shooting phasella huomattavasti).
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
paavo3

Viesti Kirjoittaja paavo3 »

Tompilla reilukerhotemppuhan on ottaa TG:lle reformi lippu, ja kun lohikäärmeherra ylivoimantunteissaan lentää näiden selkään pelosta vapaana, kohtaa hän seuraavalla vuorolla kolme riviä, ylivoiman, lipun, ja herkkusienen haasteen. Tai pakenee.
Jos sormet syyhyää ja sihti on kohdallaan, voit yrittää magian tukemana ampua skullchukilla jos et heitä kuin minä. Kolme direct hittiä, 0 woundia örkkiin wyvernin selässä (0 myös liskoon). Viestini kyllä näyttää aika samalta kuin jullevin, joten lisään vielä, että itsemurhaisku tomb scorpionilla voi toimia, oma kaaos lordini on kuollut scorpioniin yhdessä vuorossa kun se saa helposti rynnäköityä noustessaan maan pinnalle, (huom. ei tullut KB:tä).
Isoja kaasupilviä
dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

Oli puhetta highbornista jolla on ''gauntlet of power''.Mistäköhän lapasesta on kyse?
jullevi
Valvoja

dead flesh penalty kirjoitti:Oli puhetta highbornista jolla on ''gauntlet of power''.Mistäköhän lapasesta on kyse?
"Strena 8 no save strikes last" -tumppuhan tuo. Löytyypi täältä.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Grand Admiral Prawn

Viesti Kirjoittaja Grand Admiral Prawn »

paavo3 kirjoitti:Tompilla reilukerhotemppuhan on ottaa TG:lle reformi lippu, ja kun lohikäärmeherra ylivoimantunteissaan lentää näiden selkään pelosta vapaana, kohtaa hän seuraavalla vuorolla kolme riviä, ylivoiman, lipun, ja herkkusienen haasteen. Tai pakenee.

Paitsi että kukaan Darkelffipelaaja tuskin on niin tyhmä että lentää 8" päähän Tomb Guardeista opittuaan mitä Icon of Always Taken tekee. Ei, se lentää ensin vähän kauemmas ja tulee sitten reariin kiinni. Klosiksessa ei kukaan enää tee mitään reformeja.
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Lohikäärmeiden ja monsujen metsästykseen on olemassa eräs pieni, mutta varsin näppärä kikka. Se vain sattuu olemaan varsin tilanne rajoitteinen, mutta heitetään eteen taistelukykyinen yksikkö, jolla on mahdollisuuksia kyseistä monsua vastaan. Sen jälkeen laitetaan tämän suojaksi pari muuta iskukykyistä yksikköä suojaamaan kylkiä ja selustaa niin kauas, että monsun on joko peräännyttävä, chargattava suoraan taisteluyksikköä vastaan tai käytävä sen taa tai sivustaan, jolloin tukiyksiköt tekevät chargen.

Ei mikään pomminvarma juttu, mutta ajoittain sen saa toimimaan lentäviä monsuja vastaan. Tavallisestihan yksikkö ei voi suojautua lohikäärmettä vastaan, kun se aina pääsee yksikön taa hengittämään tulta. Siinä pyöritään kuin puolukka.. *kröhöm* ..tai otetaan charge selkään tai kylkeen. Esimerkiksi pari chariottia vahvan ritariyksikön takana ovat hyvä tapa "paimentaa" lohikäärmettä lähikontaktiin.
paavo3

Viesti Kirjoittaja paavo3 »

Grand Admiral Thrawn kirjoitti:
paavo3 kirjoitti:Tompilla reilukerhotemppuhan on ottaa TG:lle reformi lippu, ja kun lohikäärmeherra ylivoimantunteissaan lentää näiden selkään pelosta vapaana, kohtaa hän seuraavalla vuorolla kolme riviä, ylivoiman, lipun, ja herkkusienen haasteen. Tai pakenee.

Paitsi että kukaan Darkelffipelaaja tuskin on niin tyhmä että lentää 8" päähän Tomb Guardeista opittuaan mitä Icon of Always Taken tekee. Ei, se lentää ensin vähän kauemmas ja tulee sitten reariin kiinni. Klosiksessa ei kukaan enää tee mitään reformeja.
Ja TK pelaajallahan on tasan yksi pappi hieromassa niitä? Että joo, lordi lohikäärmeellä vie jo kaksi slottia, jäljelle jää max 4 scrollia ja 4 dispelliä karkeasti. Lordilla voi tosin olla seal. Eli reformi on dispellaamaton liike kuitenkin, lisäksi voi liikkua, ja sitten vielä taikavuorolla liikkua, ei tietenkään aina, mutta tompilla melko pomminvarmaa toi loitsiminen. Kyllä ne scrollit saa kulutettua jolloin lohikäärme joutuu olemaan aika varuillaan, tappaminen ei aina ole välttämätöntä, toiminnan eliminointi riittää.
Isoja kaasupilviä
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Eikös luujäteille saa jonkin giant bown mikä vastaa bolttista? Vai oliko se pelkästään kokeellinen sääntö, joka vaatii vastapuolen hyväksymisen? Muutenhan se voisi olla aika hyvä kun jätti näkee monien esteiden yli jollain sen ison kärmeksen on vaikeampi yrittää piiloutua.
jullevi
Valvoja

Gorkiporki kirjoitti:Eikös luujäteille saa jonkin giant bown mikä vastaa bolttista? Vai oliko se pelkästään kokeellinen sääntö, joka vaatii vastapuolen hyväksymisen? Muutenhan se voisi olla aika hyvä kun jätti näkee monien esteiden yli jollain sen ison kärmeksen on vaikeampi yrittää piiloutua.
Giant bow luujätille vaatii opponent's approvalin, vaan enpä tuota pitäisi uhkana ainakaan lohikäärmeille. Jätti tarvii kuitenkin aina 5+ osumiseen, 5+ haavoittamiseen (itse lohariin), ja mikäli onnistuisi vielä haavoittamaan, tekisi vain d3 woundia.

Kaksi katapulttia kuulostaisi hyvältä lohikäärmeitä vastaan. Heck, mitä vastaanpa ne ei kuulosta hyvältä...
hölömpöö

Viesti Kirjoittaja hölömpöö »

Magialla hyvä mies magialla.Jos hautakunnkujen magiassa löytyy jotain kunnon hyökkäys loitsua.
AssMuster

Viesti Kirjoittaja AssMuster »

Varsinaisia hyökkäys loitsuja löytyy tasan yksi kappale sekin tekee muhkeat d6 S4 hittiä. En tuota pitäisi kovin pahana uhkana käärmeelle
Kuninkaalla on keppihevonen.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Ylipäätänsä magia lohikäärmettä vastaan ei ole magialla hirveästi tehoa. Suurin osa loitsuista tekee S4 hittejä, jotka eivät juuri lohikäärmettä pelota.

Skavenien warppisalamat ja Gorkin toikkarointi onkin sitten jo paljon vaarallisempaa.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

jullevi kirjoitti:
Gorkiporki kirjoitti:Eikös luujäteille saa jonkin giant bown mikä vastaa bolttista? Vai oliko se pelkästään kokeellinen sääntö, joka vaatii vastapuolen hyväksymisen? Muutenhan se voisi olla aika hyvä kun jätti näkee monien esteiden yli jollain sen ison kärmeksen on vaikeampi yrittää piiloutua.
Giant bow luujätille vaatii opponent's approvalin, vaan enpä tuota pitäisi uhkana ainakaan lohikäärmeille. Jätti tarvii kuitenkin aina 5+ osumiseen, 5+ haavoittamiseen (itse lohariin), ja mikäli onnistuisi vielä haavoittamaan, tekisi vain d3 woundia.

Kaksi katapulttia kuulostaisi hyvältä lohikäärmeitä vastaan. Heck, mitä vastaanpa ne ei kuulosta hyvältä...
Joo se onkin aika huono itse kärmestä vastaan kun tavallisessa boltissa on S6 niin se olisi ollut vähän parempi. Eikö katapultilla ole aika vaikea osua tuollaiseen otukseen joka voi liikkua nopeasti paikasta toiseen? Vaan eipä niillä ole oikein muutakaan ampuvaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Taktiikat”