...Mikä se neljäs Inkvisition haara on?
- Henri Ketonen
...Mikä se neljäs Inkvisition haara on?
Eli on Ordo Malleus, Ordo Hereticus ja Ordo Xenos. Mutta mikä se neljäs sitten on? Ja mitä ne tekevät?
zqmfgb
Re: ...Mikä se neljäs Inkvisition haara on?
Noh, Ordo Malleus=Daemonhunters, eli metsästävät demoneita. Ordo Hereticus=Witchunters, metsästävät psyykkereitä. Ordo Xenos= Alienhunters?, metästävät alieneita. Pääpiirteissään noin.Henri kirjoitti:Eli on Ordo Malleus, Ordo Hereticus ja Ordo Xenos. Mutta mikä se neljäs sitten on? Ja mitä ne tekevät?
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
-
ExoN
Neljättä haaraa ei vissiin oikeastaan ole, ellei lasketa Officio Assassinoriumia... joka on yhdistetty tähän hunterstrilogiaan, eli malleus hereticus xenos. Organisaatioita on paljon kyllä, mutta ei tietääkseni kuin nämä kolme inkvisition osaa.Henri kirjoitti:Eli on Ordo Malleus, Ordo Hereticus ja Ordo Xenos. Mutta mikä se neljäs sitten on? Ja mitä ne tekevät?
Witchhuntereiden, eli ordo hereticuksen militaryhaara on sisters of battle. Elikkä joo ja ei. SoB listaa ei ole "tehty uusiksi", vaan ensimmäinen kirja on julkaistuExoN kirjoitti:Muuten kun tuli puheeksi nuo WH onko ne siis uudestaan tehty SoB?
Tutun näkösiä figuja sillä
Samaan tapaan kuin nykyiset Deathwatchmarinet jossain vaiheessa löytyvät Ordo Xenos, a.k.a Alienhunters kirjasta, tai grey knightit julkaistiin daemonhunters kirjasta, kun aikaisemmin joskus olivat vain yksikkö muun imperiumtavaran seassa.
Tai mahdollisesti myös techpriestit, enginseerit, yms voivat löytää tiensä Codex Marsin/Adeptus Mechanicuksen sivuille
Kyse on siitä siis että kyseiset organisaatiot ovat aina olleet olemassa, niille on julkaistu erinäisiä supplement sääntöjä vuosien varrella ja nyt vasta hunters-trilogian tullessa kokonaiset ja kunnolliset sääntökokoelmat.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Ordo Sicarius on ainakin olemassa. Liittyy juurikin noihin Officio Assassinorumin toimiin. Käsittääkseni valvoo ja tutkii Assassinorumin agentteja, johtajia ja toimintaperiaatteita.Deetwo kirjoitti: Neljättä haaraa ei vissiin oikeastaan ole, ellei lasketa Officio Assassinoriumia... joka on yhdistetty tähän hunterstrilogiaan, eli malleus hereticus xenos. Organisaatioita on paljon kyllä, mutta ei tietääkseni kuin nämä kolme inkvisition osaa.
- Egi
- ankara halla
- Valvoja
kuulosta ihan joltain isojen pomojen järjestöltäEgi kirjoitti: Ordo Sicarius on ainakin olemassa. Liittyy juurikin noihin Officio Assassinorumin toimiin. Käsittääkseni valvoo ja tutkii Assassinorumin agentteja, johtajia ja toimintaperiaatteita.
Ei mutta olisi kyllä pirun hienoa, jos GW julkaisisi (tai joku tekisi) jonkun selkeän kaavion, mistä näkyisi nuo Imperiumin organisaatiot ja niiden keskenäiset arvoasteikot.
- ankara halla
- Valvoja

Tuossa
(Toivottavasti en nyt pahemmin riko tekijänoikeuksia tuolla scannilla? Saa ja pitää poistaa jos näin on.)
Yksinkertaisesti siis Keisari on korkein auktroriteetti mitä on. Seuraavaksi tulevat High Lords of Terra jotka ovat siis omien organisaatioidensa pomoja.
Inkvisiitio on poikkeus muista Imperiumin haaroista siinä, että vastaavat suoraan Keisarille.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
- ankara halla
- Valvoja
Kyllä. Malleus on tiosin "salainen" osa Inkvisiitiota jonka tehtävänä on demonien tutkimisen ja jahtaamisen lisäksi valvoa ja suojella Inkvisitiota sisäiseltä korruptiolta.
Mutta Inkvisiittoreiden arvovalta perustuu ikään/asemaan/kokemukseen eikä Ordoon joten keskenään Inkvisiition alajärjestöt ovat kyllä tasa-arvoisia.
Mutta Inkvisiittoreiden arvovalta perustuu ikään/asemaan/kokemukseen eikä Ordoon joten keskenään Inkvisiition alajärjestöt ovat kyllä tasa-arvoisia.
- ankara halla
- Valvoja
Juuri näin. Ajatuksena varmaan on, että voidakseen yleensä taistella ja tutkia demoneja pitää olla luonteeltaan niin luja ja puhdas, että korruptoituminen ei olisi mahdollista. Ja varmaan pitää aika pitkälle paikkansakkin.
Käytännössä kuitenkin esim. kirjassa Inquisitor/Draco kerrotaan kuinka jopa Malleuksen johtomiehiä on osallisena Hydra salaliittoon jonka tarkoituksena on siis orjuutta ihmiskunta (tosin väittävät toimivansa Keisarin nimissä ja tarjoavansa pelastusta Ihmiskunnalle).
Käytännössä kuitenkin esim. kirjassa Inquisitor/Draco kerrotaan kuinka jopa Malleuksen johtomiehiä on osallisena Hydra salaliittoon jonka tarkoituksena on siis orjuutta ihmiskunta (tosin väittävät toimivansa Keisarin nimissä ja tarjoavansa pelastusta Ihmiskunnalle).
- Cacodemoni
- Cacodemoni
"Unlike the rest of the Inquisition, the Ordo [Malleus] has a rigid and formalized hierarchy. It is controlled by a council of 169 Masters, who have the right to direct audience with the Emperor. Their authority extends even to the Master of the Inquisition who has, on more than one occasion, been tried and executed by the Masters of the Ordo." - Realm of Chaos: Slaves to DarknessAnlaShok kirjoitti:Mikäs on Malleuksen sisäinen hierarkia? Onko Inquisitoreilla valtaa käskeä Grey Knightejä, vai vastaavatko nämä jollekin muulle?
Toisaalta, tuo saattaa olla hyvinkin vanhentunutta tietoa. RoC:ssa esim. sanotaan että Grey Knightien Chapter Master on Inkvisiittori eikä Space Marine, kun taas DH 'dex viittaa että:
"one of its Grand Masters is traditionally a member of the Inner Conclave of the Inquisition."
- ankara halla
- Valvoja
Itse en näe tuossa ristiriitaa. Kuten WD114 kirjoitti...Cacodemoni kirjoitti: "Unlike the rest of the Inquisition, the Ordo [Malleus] has a rigid and formalized hierarchy. It is controlled by a council of 169 Masters, who have the right to direct audience with the Emperor. Their authority extends even to the Master of the Inquisition who has, on more than one occasion, been tried and executed by the Masters of the Ordo." - Realm of Chaos: Slaves to Darkness
Toisaalta, tuo saattaa olla hyvinkin vanhentunutta tietoa. RoC:ssa esim. sanotaan että Grey Knightien Chapter Master on Inkvisiittori eikä Space Marine, kun taas DH 'dex viittaa että:
"one of its Grand Masters is traditionally a member of the Inner Conclave of the Inquisition."
"Alone of all the Marine Chapters, the Grey Knights possess full knowledge of the terror of Chaos. Designated Chapter 666, they are the Chamber Militant of the Ordo Malleus, and the Grand Master of the Grey Knights is traditionally a member of the Inquisition. The Knights are among the most faithful of the Emperor's servants, fully the match of the Inquisition in their zeal to defeat those who would overthrow the Imperium and steal the souls of Mankind."
...niin missäänhän ei ole kiveen kirjoitettu, että Knighttien GM on pakostakin sitten taustaltaan mariini tai Inkvisiittori. Kun asiaa ajatteelee, niin ei olisikaan mitään järkeä sulkea pois mahdollisuutta kykenevimmältä henkilöltä (on hän sitten mariini tai inkvisiittori) johtaa kyseistä äärimmäisen erikoistunutta organisaatiota.
Ajat muuttuvat ja kuka milloinkin on minkäkin haaran pomona muuttuu myös.
Ordon Hydra on salajärestö joka tulee tutuksi Ian Watsonin Inquisitor war-trilogian kirjoissa ja noissa kirjoissa ei kerrota kuin että sitä johtaa muka Ordonin pääjehut, joiden naamoja ei Jaq Drago edes näe joten siinä voi olla myös muita johtamassa. Mutta järjestön tarkoitus on käyttää jonkinsortin Chaos-olentoa joka tunnetaan nimellä Hydra ja joka voi ottaa komentoonsa ihmisen kuin ihmisen, tai minkä tahansa muun olennon jolla on mieli. Eli se haluaa kontrollin galaxiin, ja olla itse komennossa. Ja jos kukaan ei vielä tuonut esille niin Inner Ordos myös on joka on järjestö joka valvoo Inquisitoreja, sekä tekee myös normaaleja Inquisitorin hommia siinä samalla =)
I am, I am
-
hypsilurus
-
hypsilurus
....Jatkoa
Tästä on kai ollut paljonkin tulkintaa mutta GW'n fluffissa on ollut mainintaa yhteensä kuudesta =I= Ordosta.
Hieman pengottuani selvisi että Sicarius on todellakin osa Inkvisiitiota.
Ordo Hydran status "virallisena" Ordona linee vähintäänkin kyseenalainen?
Lisäksi on mainittu Ordo Obsuletus joka kaikkea "abnormaalia" toimintaa, kuten Legion of the Damnedia jne...
Eli....kuusi, viisi vai neljä Ordoa????
M
Tästä on kai ollut paljonkin tulkintaa mutta GW'n fluffissa on ollut mainintaa yhteensä kuudesta =I= Ordosta.
Hieman pengottuani selvisi että Sicarius on todellakin osa Inkvisiitiota.
Ordo Hydran status "virallisena" Ordona linee vähintäänkin kyseenalainen?
Lisäksi on mainittu Ordo Obsuletus joka kaikkea "abnormaalia" toimintaa, kuten Legion of the Damnedia jne...
Eli....kuusi, viisi vai neljä Ordoa????
M
"Kaulaparta huohottaja"