Pitäisikö Pure Grey Knight armeijat kieltää?
Pitäisikö Pure Grey Knight armeijat kieltää?
Minä pelaan pure Grey Knight armeijalla johon kuuluu toistaiseksi vaan 20 perus Knightia 10 terminaattoria ja Brother-Captain Stern (Grey Knight BC/GM). Mutta minun peliporukassani jossa on tällä hetkellä 4 jäsentä minun lisäkseni on 2 henkilöä jotka kieltäytyvät pelaamasta pure Grey Knight armeijaa vastaan.
Toisaalta toisen mielipiteen ymmärrän mutta toinen valittaa siitä että en saisi pelata armeijalla jossa on pelkkiä Grey Knighteja ja sanoo että minun pitäisi ostaa lisää imperial guard sotilaita, minun mielestäni hänellä ei ole siihen mitään valittamista että millaisella armeijalla pelaan kuhan se on sääntöjen sallima...
Toisaalta toisen mielipiteen ymmärrän mutta toinen valittaa siitä että en saisi pelata armeijalla jossa on pelkkiä Grey Knighteja ja sanoo että minun pitäisi ostaa lisää imperial guard sotilaita, minun mielestäni hänellä ei ole siihen mitään valittamista että millaisella armeijalla pelaan kuhan se on sääntöjen sallima...
-
ExoN
Pure Grey Kighteilla sen verran vaikea pelata että jos joku viitsii niin tottakai se pitää sallia. Jos kaverisi pelaavat kaaoksella ymmärrän kyllä heidän ärymyksensä mutta muuten pitäköön suunsa kiinni. Pure GK armeija on ehkä koko 40K:n tyylikkäin armeija joten ei sitä saa kieltää.
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah´nagl fhtagn
Jos sinulla on sääntöjen sallima armeia, pelaa sillä eläkä kuuntele muiden valitusta. Saat itse päättää millä armeialla pelaat ja mitä yksiköitä siihen otat. Toisaalta, jos olet voittanut kaverisi 20+ kertaa putkeen voin ymmärtää että he ovat turhautuneita. Tuollaisessa esimerkissä ei tosin ole sääntäjen mukaan mitään, mutta jonkinlainen tasapainottaminen voisi kenties olla hyväksi, ihan siksi että kaikilla on hauskaa pelata. Onko ottelut pelattu oikeilla säännöillä ja pisteillä ja suht. tasapuolisilla kentillä?
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
- Henri Ketonen
Aika outoa on kieltämättä käydä tuosta valittamaan... Ehkä sinun pitäisi tutustuttaa kaverisi vaikka neljän pizzan iron warrioreihin, niin joutava kitinä DH armeijasta saattaisi loppua 
Mutta jos nyt pelit on pisteiltään tasapainoisia, ja maasto on tasapuolista, niin kyllä pelien oikeasti pitäisi tasapainoisia olla. Tosin pienemmillä pistemärillä (karkeasti alle 700p) voi tulla pahojakin epätasaisuuksia, koska voi olla, että vastustajalla ei ole käytännössä mitään, millä voi edes vahingoittaa esim. jotain land raideria tai sen terminaattorilastia.
Mutta kannattaa kysyä kavereiltasi MIKSI he ovat armeijaasi kieltämässä, jos sen ylivoimaisuus on syynä, niin silloin vika kyllä löytyy kavereistasi. Jos syy on joku muu, niin sen tietäminen tosiaan helpottaisi.
Mutta jos nyt pelit on pisteiltään tasapainoisia, ja maasto on tasapuolista, niin kyllä pelien oikeasti pitäisi tasapainoisia olla. Tosin pienemmillä pistemärillä (karkeasti alle 700p) voi tulla pahojakin epätasaisuuksia, koska voi olla, että vastustajalla ei ole käytännössä mitään, millä voi edes vahingoittaa esim. jotain land raideria tai sen terminaattorilastia.
Mutta kannattaa kysyä kavereiltasi MIKSI he ovat armeijaasi kieltämässä, jos sen ylivoimaisuus on syynä, niin silloin vika kyllä löytyy kavereistasi. Jos syy on joku muu, niin sen tietäminen tosiaan helpottaisi.
Eh eiExoN kirjoitti:Ei tosiaan ole, eikä mikään armeija ole ylivoimainen. Kiitos GW hyvä pisteityssysteemi
Esmes koko grey knight armeija on tietyissä tapauksissa varsin vahvoilla ja joissain varsin surkea. Esmes tyypillistä turnaus WAAC armeijaa vastaan on heillä kurja mennä, kuolevat yhthelposti kuin perus marinet ja maksavat 66% lisää eikä tappoteho kasva vastaavassa suhteessa.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Vai voisiko johtua siitä, että kaverisi eivät osaa pelata kovin hyvin.
Tämäkin on totta. On todella vaikea tehdä täysin balanssissa oleva peli, kuten varmasit Warcraftia III pelanneet ovat huomaneet. IMHO Taun suitit ovat ehkä kaikista epäreiluimpia ja sen jälkeen Pulserifle. Syvin totuus vaan on, että pitää osata pelata.tneva82 kirjoitti: Eh ei Suhteellisen tasapainossa on mutta kiitos sen että absoluuttisen reiluja arvoja on mahdotonta saada aikaan(et pysty esmes määrittelemään +1S upgradelle reilua hintaa kaikkiin tapauksiin) ei pelikään ole täysin tasapainossa.
Viimeksi muokannut sanp0, Ma 15.03.2004 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Now, One Day I Started To Tell Everyone That `Killing is my Business...`
Tämä on kyllä yhtä älytön väite että pure GK armeija pitäisi kieltää.sanp0 kirjoitti:IMHO Taun suitit ovat ehkä kaikista epäreiluimpia ja sen jälkeen Pulserifle. Syvin totuus vaan on, että osaa pelata
Onhan ne toki hyviä mutta ei paljoo lämmitä kun Taulla on hankalahko pärjätä vaikka onkin kovia pyssyjä tarjolla.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Sen mitä mä oon pelannu taulla ja tauta vastaan on kyllä koettu. Ei niissä muuta pahaa oo muutankuin se assault phasessa liikkuminen, joka niistä sitten tekeekin epäreilun.Onhan ne toki hyviä mutta ei paljoo lämmitä kun Taulla on hankalahko pärjätä vaikka onkin kovia pyssyjä tarjolla.
Now, One Day I Started To Tell Everyone That `Killing is my Business...`
Tämä kysymyshän on varsin tyhmä, sillä ainakaan power armour -Grey knightit eivät ole kustannustehokkuutta nähneetkään. Ja kieltämisestä puhuminen on muutenkin aika arveluttavaa. Jokainen pelaa sääntöjen sallimissa rajoissa, eli perjaatteessa jos ne sallivat all Grey Knight- armeijan teon niin ei pitäisi olla vastustajalla valittamista.
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Ovat ruumiita heti kun jokin vähänkään grottia kummempi on iholla. Taun lista ei ole epäreilua nähnytkään.sanp0 kirjoitti:Sen mitä mä oon pelannu taulla ja tauta vastaan on kyllä koettu. Ei niissä muuta pahaa oo muutankuin se assault phasessa liikkuminen, joka niistä sitten tekeekin epäreilun.Onhan ne toki hyviä mutta ei paljoo lämmitä kun Taulla on hankalahko pärjätä vaikka onkin kovia pyssyjä tarjolla.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
Itseasiassa, epäreiluus on Taulle tavallisen tuttu näky laudan toiselta puolelta mistä ne paremmat lähitaistelijat heittävät 4 pizzalättyä ja BS 4:n lascannon myrskyn. Yritä siinä saada IW pelaaja vakuuttuneeksi että Taut ovat liian hyviä.Deetwo kirjoitti:Ovat ruumiita heti kun jokin vähänkään grottia kummempi on iholla. Taun lista ei ole epäreilua nähnytkään.sanp0 kirjoitti:Sen mitä mä oon pelannu taulla ja tauta vastaan on kyllä koettu. Ei niissä muuta pahaa oo muutankuin se assault phasessa liikkuminen, joka niistä sitten tekeekin epäreilun.Onhan ne toki hyviä mutta ei paljoo lämmitä kun Taulla on hankalahko pärjätä vaikka onkin kovia pyssyjä tarjolla.
Galleriaan pääsee tästä.
Pure Grey Knightit on erittäin vaikea armeija, koska vaihto ehtoja on paljon ja erillaisia listoja saa vaikka kuinka monta. Jos tarkkoja ollaan niin Pure Grey Knightit ovat vaikein armeija mitä on tällä het´kellä 40k:ssa, mutta kun pelannut tarpeeksi ja tehnyt pari sataa eri armeija listaa niin eiköhän se lähe kulkeen.
Loputon väittely siitä mikä on epäreilua ja mikä ei on aivan turhaa...
IMO:
Jos ei osaa pelata "just for fun" asenteella, tai jos niin paljon haluaa voittaa että valittaa tosissaan pienistä epäreiluuksista (vaikka useimmiten vika on tuurissa tai taktiikassa, ei siinä että toisen armeija olisi epäreilu), vaihtakoon armeijaa tai lopettaakon pelaamisen.
Meni hieman OT tuon Warcraftin kanssa, mutta siinä tämän päivän valitustulva...
Itse pelasin yhteen aikaan kyseistä peliä varsin paljon, ja siinäkin "omfglol that´s imba!!" puheita pääsi suurimmaksi osaksi niiden suista jotka todellisuudessa olivat huonoja pelaajia, ja halusivat vain saada mahdollisimman paljon voittoja hinnalla millä hyvänsä. Kun siellä isommilla leveleillä pelaili esim. top100 tasoisia pelejä, niin ei siellä oikeastaan ikinä kukaan valittanut epäreiluuksista. Sanottiin vain "gg" pelin jälkeen... Unohtamatta sitä että peli (v1.12) oli todellakin varsin hyvin balanssissa.sanp0 kirjoitti: On todella vaikea tehdä täysin balanssissa oleva peli, kuten varmasit Warcraftia III pelanneet ovat huomaneet
IMO:
Jos ei osaa pelata "just for fun" asenteella, tai jos niin paljon haluaa voittaa että valittaa tosissaan pienistä epäreiluuksista (vaikka useimmiten vika on tuurissa tai taktiikassa, ei siinä että toisen armeija olisi epäreilu), vaihtakoon armeijaa tai lopettaakon pelaamisen.
Meni hieman OT tuon Warcraftin kanssa, mutta siinä tämän päivän valitustulva...
- Henri Ketonen
Läpi ot, mutta miten muka kolmoswessa muka on epätasapainossa? Omasta mielestäni kaikilla roduilla on yhtä suuret mahkut voittoon. Paitsi että siellä missä on huono pelaaja, siellä asiat ovat huonosti.
Ja 40k on jossakin mielessä varsin hyvin tasapainossa. Kaksi ei - maksimoitua armeijaa pärjäävät toisiaan vastaan luultavasti ihan hyvin.
(Tosin ennen TVR:ää muistan Blood Angeleiden leiponeen Tau - ukkoja turpaan ilman sen kummempaa maksimoimista. Rhinollinen veteraaneja + powerfist riitti.)
Ja 40k on jossakin mielessä varsin hyvin tasapainossa. Kaksi ei - maksimoitua armeijaa pärjäävät toisiaan vastaan luultavasti ihan hyvin.
(Tosin ennen TVR:ää muistan Blood Angeleiden leiponeen Tau - ukkoja turpaan ilman sen kummempaa maksimoimista. Rhinollinen veteraaneja + powerfist riitti.)
zqmfgb