"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kakkos armeijasta?

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Biibob HElf

Kakkos armeijasta?

Viesti Kirjoittaja Biibob HElf »

Olen alkanut miettiä itselleni kakkos armeijaa. Ensimmäinen oli high elfs. Nyt minulla vaihtoehtoina on Lizardman ja bretonnia. Haluaisin jotain, joka ei ole niin samanlainen, kuin high elfs. Siksi mietin, että lizardmaneillä myös on aika paljon magiaa, joka myös high elfeillä on olellisista. Lizarmaneilla on kuitenkin paljon lähitaistelijoita, jotka ovat ihan kestäviä kavereita. Bretonnia on kiinnostanut minua aina, koska pidän todella paljon hevosukoista. Mietin kuitenkin, että onko bretonnialla käytännössä sitten kuin se yksi peli taktiikka, eli täysillä päälle? Kaipaisin hieman apua, että mitä ominaisuuksia molemmissa armeijoissa on? Luin myös sen armeijanvalintaoppaan, joka oli sinänsä ihan hyvä, mutta tällähetkellä hain kuitenkin kakkosarmeijaksi vastapainoa high elfeille.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Onkohan nyt ollenkaan järkevää ruveta vielä miettimään toista armeijaa, kun et sääntöjäkään vielä oikein hallitse?
Ainakaan viestien perusteella. Ensin kannattaa opetella kunnolla pelaamaan... Harmittaa sitten vielä jälkeenpäin kun ei tiennyt ja on ostanut kaikenlaista turhaa.
Lissut ja bretonnia ovat itseasiassa hyvinkin erillaisia kuin high elffit.
Breteillä tunnetusti suoraan päälle on aikaisemmin ollut se toimivin taktiikka, mutta nyt kun on tullut ampujia ja kaikenlaista (esim. pegasus ritarit) niin lista tarjoaa paljon muutakin taktista vaihtoehtoa, kuten flyerlista, ampuva lista, ritarilista, pesanttilista, etcetc. yms. Nopeus on yhtäläistä oikeastaan vain.
Vaikka lissut taikovatkin kovaa, niin siihen yhtäläisyydet tonttujen kanssa oikeastaan jääkin.. Omaavat paljon kestävää ja iskuvoimaista yksikköä, sekä paljon mielenkiintoisia erikoissääntöjä :) Esim. se että heittävät 3d6 LD testit ja ottavat kaksi pienintä ja muuta pientä kivaa. Lissut ovat tosin sitten paljon hitaampaa porukkaa kun haltiat.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Biibob HElf

Joo siis olen aloittamassa uuden armeijan sitten kun mulla on 2000 - 3000 pistettä high elfejä ilman special charactereita ja sitten kun osaan kaverini kanssa säännöt suurinpiirtein kaikki tarvittava. En vain jaksanut alkaa kirjoittamaan tohon tota juttua kokonaan, koska se ei liittynyt aiheeseen millään tavalla. Haluan vain saada hiukan lisää tietoa noista armeijoista.
I.C. Wiener
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I.C. Wiener »

Samaa mieltä Deetwon kanssa. Ei tunnut olevan perus säännöt hallussa, mutta jos kerran on rahaa niin mikäs siin.
Jos haluat todella erillaisen armeijan kuin HE tee joku horde armeija.
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
Iippo_A_Paappo

Viesti Kirjoittaja Iippo_A_Paappo »

no mulla oli esin myöskin helffit ja niitä on aika paljon jo, joten mä haluaisin kerää jotin muutakin.
Onko ehdotuksia?
yours faitfully Iippo_A_Paappo...
Turretti

Viesti Kirjoittaja Turretti »

älkää välttämättä valitko sen mukaan, että mikä olisi erilainen, vaan mikä oli se toinen armeija, jota halusitte kun aloitte keräämään. Esim itsellänikin on helffit, ja mukavaa niillä on ollut, vaikka tappiolistaa varmaan johdankin. Sanon vielä lisäksi, ei kannata kiiruhtaa siinä toisen armeijan kanssa, koska sitten voi todellakin alkaa harmittamaan, kuten joku taisi jo mainita ylempänä.
"Monet ihmiset tuhlaavat rahoja, joita eivät ole ansainneet, tavaroihin, joita eivät halua, tehdäkseen vaikutuksen ihmisiin joista eivät pidä."
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

Iippo_A_Paappo kirjoitti:no mulla oli esin myöskin helffit ja niitä on aika paljon jo, joten mä haluaisin kerää jotin muutakin.
Onko ehdotuksia?
Beasts of Chaos
Bretonnians
Chaos
Dark Elves
Dwarfs
Empire
Lizardmen
Orcs & Goblins
Skaven
Tomb Kings
Vampire Counts
Wood Elves

Siinä muutama... Luulen kuitenkin ettei teillä Biibobilla ja Iipolla ole kuitenkaan ehkä ihan kokonaan perussäännötkään hallussa. Ja Sotavasara toimii muuten forum periaatteella, niin ettei ole ihmekään jos joku ei vastaa viestiisi kahdessa minuutissa.
Biibob HElf

Mä tiienkin ettei mulla oo vielä kaikki perussäännöt hanskassa, mutta pikku hiljaa. Tänään saatiin kaverin kanssa esim. ensimmäinen kunnon peli pelattua ja mukavaa oli. Armeijaa mulla kylläkin on jo n. 2000 pistettä. En tiedä miten sitä on niin paljon tullut. Yks kokenut pelaaja tulee meitä neuvomaan paikalliseen warhammerliikkeeseen ens viikolla, joten eiköhän me sen jälkeen osata kaikki perussäännöt.
Onko se bretonnian ritarien maalaaminen mukavaa, vai kyllästyykö siihen helposti?
Stenvall

Onhan Bretonnian ritareissa se puoli että ne voi maalata ihan hyvin monissa eri väreissä. Kannattaa katsella vaikkapa uusimpia White Dwarffeja tai GW:een sivuja jotta saa käsitystä, että onko se mukavaa vai ei. Itse en ole niitä maalannut.
Jos

Viesti Kirjoittaja Jos »

Uusissa ritareissa on aivan sikana yksityiskohtia, mikä on toisaalta mukavaa, sillä maalaaminen on mielenkiintoista ja varsin vaihtelevaa, mutta runsaat yksityiskohdat vievät aika paljon aikaa, varsinkin kokemattomammalta maalarilta. Vanhat Brettien muoviritarit taas ovat varsin helppoja ja nopeita maalata, mutta niihin hevosten lakanoihin (barding) voi tympääntyä helposti. Kuten maalaamisessa ja kaikessa yleensäkin, kyllästyminen riippuu maalaajasta/tekijästä itsestään.
ChildGamez

Viesti Kirjoittaja ChildGamez »

-DeF- kirjoitti: Beasts of Chaos
Bretonnians
Chaos
Dark Elves
Dwarfs
Empire
Lizardmen
Orcs & Goblins
Skaven
Tomb Kings
Vampire Counts
Wood Elves
...köh...köh...missä CD???!???....köh...köh....(himputin kuume)
A person can't defeat loneliness.
Waiting for the rising of Chaos Dwarfs
Turretti

Viesti Kirjoittaja Turretti »

Yks kokenut pelaaja tulee meitä neuvomaan paikalliseen warhammerliikkeeseen ens viikolla, joten eiköhän me sen jälkeen osata kaikki perussäännöt
En usko kuitenkaan, että heti kun kerran pelaat oikeilla säännöillä, osaisit ne. Ollaan mekin kamujen kanssa pelailtu jo varsin kauan, mutta aina oppii lisää, ja varsinkin sellaisista tilanteista, joita harvoin sattuu. Esimerkiksi olen itse saanut joskus kaikki äijät sumputettua jonnekkin nurkkaan, ja siitä sovelleettiin ( mutta tietenkin väärin :)). Itselläni tuottaa hankaluuksia juuri se reformi, pitäisi opetella, mutta en saa sitä paksuun kallooni että miten saisi siitä paljoakaan hyötyä.[/quote]
"Monet ihmiset tuhlaavat rahoja, joita eivät ole ansainneet, tavaroihin, joita eivät halua, tehdäkseen vaikutuksen ihmisiin joista eivät pidä."
Biibob HElf

nyt ollaan sitten lähössä mummon ja ukin luo. Siellä olis hyvä syy maalata, kun ei siellä muutakaan tekemistä oo. Oon miettiny, että ostaisinko mä eka army bookin, vai sen 16/8 ukon paketin. Mummolassa voi tulla tylsää pelkän army bookin kanssa, mutta onhan mulla vielä pari vanhaakin ukkoo maalaamatta. Uusien ukkojen maalaus vois olla ihan kivaa mummolassa. Tää kysymys tosiasiassa kuitenkin tarkoitti, että armybook vai paketti heti alkuun?
raastin

Viesti Kirjoittaja raastin »

Osta armybook ensin ja tutustu armeijaan ja sen erikoissääntöihin kunnolla. Jos vielä jaksaa, niin sitten se armydeal.
raastin raastaa ja ryystää
Snogo

Viesti Kirjoittaja Snogo »

Armydealeissa ei aina one niitä ukkoja mitä haluat niin kannattaa eka tsekata mitä se sisältää
Eraphion

Viesti Kirjoittaja Eraphion »

raastin kirjoitti:Osta armybook ensin ja tutustu armeijaan ja sen erikoissääntöihin kunnolla. Jos vielä jaksaa, niin sitten se armydeal.
Niin ja sen jälkeen heitä vesileipää sillä toisella armybookilla kun army dealissa tuppaa tulla sellanen..
Eye is green.
Tohtori-SyFilis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tohtori-SyFilis »

Eraphion kirjoitti:
raastin kirjoitti:Osta armybook ensin ja tutustu armeijaan ja sen erikoissääntöihin kunnolla. Jos vielä jaksaa, niin sitten se armydeal.
Niin ja sen jälkeen heitä vesileipää sillä toisella armybookilla kun army dealissa tuppaa tulla sellanen..
Army Dealissa tuppaa tulla myös figuja joilla et tee pelillisesti muuta kuin tuskaa itsellesi.
The small boys have come to see me hang
Stenvall

ChildGamez kirjoitti:
-DeF- kirjoitti: Beasts of Chaos
Bretonnians
Chaos
Dark Elves
Dwarfs
Empire
Lizardmen
Orcs & Goblins
Skaven
Tomb Kings
Vampire Counts
Wood Elves
...köh...köh...missä CD???!???....köh...köh....(himputin kuume)
Kopioin tuon listan suoraan GW:n sivuilta, joten näköjään sitä ei siinä ollut. Chaos kääpiöt on kuitenkin armeija jota en suosittelisi alkaa keräilemään, kun ei ole figuja juuri saatavilla ja säännötkin ovat vain se Ravening hordesin lista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”