"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

4x Heavy support??

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Coridus

4x Heavy support??

Viesti Kirjoittaja Coridus »

Eli mitä suosittelisitte IW armeijaan täyttämään 4 heavy slottia(predator on jo ukon lahtaamiseen,mutta ne kolme muuta paikkaa?) ite mietin 2xhavoc ryhmää ja bassyä predan lisäks
Mechanized Salamanders
Tau
Ravenwing
Iron Warriors

40k since third edition.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Varsin toimiva yhdistelmä tuo varmasti on. Bassy on varsin kustannustehokas, ja TH havocit ovat erittäin tehokkaita yksiköitä kyllä, joskin vähän hintavia. Eikä predatorejakaan kukaan tunnu haukkuvan.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Vindicator on myöskin aina hyvä valinta... Esim. Vindi, Predator, Bassu ja TH Havoc ryhmä esim. missileillä.. (6 modelia, 3 missileä, tank hunters = n. 170pts.. siedettävän hintainen, pirun tehokas ja monipuolinen)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Coridus

Niin... Jos ottais Predatorin(autocannon, pair of heavy bolters,deamonic mutation)Basiliski(indirect)1 havoc ryhmä a´la 4 missileä, jäis jäljelle 170 pojoa.Paljonkohan vindikaattori maksaa? kai se vähän aikaa kestää mutated hullilla?
Mechanized Salamanders
Tau
Ravenwing
Iron Warriors

40k since third edition.
Teräratas
Valvoja

Vidicator taisi olla sen 120p raakaversiona.

Vindin suurin murhe on, että se on vain 24" kantamalla varustettu. Tosin kyllähän se vastustajan liikettä mukavasti rajaa, jos se vain on ampumakunnossa. Demolisheriä kauheampaa asetta kun ei juurikaan taida löytyä.

Henk. koht jättäisin tuon kuitenkin pois, mieluummin jotakin monipuolisempaa tilalle. Dreadnouht plasmacannonilla, havoc launcherilla ja missile launcherilla, sekä possessionilla on ihan mukava. Mahtuu sopivasti tuohon 170p paikkaan vielä. Ja tuo kyllä pistää sekä mariinia että hordea pinoon ihan kiitettävästi. (4 blastia vuorossa.)
Coridus

Sais kai vindikaattorista ihen kestävän 170 pojolla (120+30+20=170)
eli(tankki+Mutated hull+deamonic/parasitic possession=170) Dreadnoughti vois olla pelillisesti ihan kiva, mutta jostain syystä kammoan figua.(Space Crusade marine assault cannonillaki näyttää houkuttelevammalta)
Mechanized Salamanders
Tau
Ravenwing
Iron Warriors

40k since third edition.
Teräratas
Valvoja

Captain Coridus kirjoitti:Sais kai vindikaattorista ihen kestävän 170 pojolla (120+30+20=170)
eli(tankki+Mutated hull+deamonic/parasitic possession=170) Dreadnoughti vois olla pelillisesti ihan kiva, mutta jostain syystä kammoan figua.(Space Crusade marine assault cannonillaki näyttää houkuttelevammalta)
Juu, kyllä tuollainen vindi kestää jo ihan hyvin, ei siinä mitään. Ehdottomasti daemonic possu, on paljon vaikemapi hiljentää.

Siis kammoat kaikkia dredi figuja, vai vain sitä kaaosmallia? Omat kaaosdredini ovat kyllä lojalistivehkeitä extra piikeillä, en minäkään siitä kaaosversiosta hirveästi pidä...
Coridus

niin... siinä vois olla ideaa... spiky bits spruesta saa kivasti tavaraa siihen, mutta se #%¤?"!! Plasma cannon tois (taas) ongelmia. (Eli 75+40+25+30)
(dredi+plasma cannon+havoc launcher+mutated hull) oisko parempi?
Mechanized Salamanders
Tau
Ravenwing
Iron Warriors

40k since third edition.
Frenzy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frenzy »

No pah, ostat vaan jostain (mail order) sen plasmacannonin ja jos sille kerran tulee mutaatiot, kiinnität sen vain green stuffia hyödyntäen obliteraattorimaisella kudoksella drediin. Ehkä jotain armourplatea kruunaamaan komeuden.
Coveria ei jätetä.

WAR HEAD
Coridus

Hitsin kallista tuohua... oishan se iha siisti mutta mielessä kävi plasma cannon devastator ja metalliviila =) Eli upgrade vindicator/upgrade dreadi
oisko kellään kokemuksia defileristä ja mitä mieltä ollaan toisesta missile havoc ryhmästä?
Mechanized Salamanders
Tau
Ravenwing
Iron Warriors

40k since third edition.
Deetwo

Itse olen kahta kahden missilen ryhmää käyttänyt mm. turnauksessa, hyvin tuntuivat toimivan... Tosin tietysti eivät ole kuitenkaan se tehokkain vaihtoehto.

Devastatorin kanuunasta saa kyllä varmaan ihan pätevän kanssa :)
Coridus

Vindicator vois olla ihan kiva (vau.eka kerta kun armeijassa on ordnancea((jos railguneja ei lasketa)) Se saattaa olla heikko (BOTOOM!!) mutta sillä saa kivasti juustottuja ryhmiä pois (johonki terminator-ryhmään)defiler ois kans kova, ja 8 missile launchaa armeijaan ois kiva, ja dreadnought,josta lähtee fire frenzyzzä 8 lättyä... valinnanvaraa tuntuu olevan.
Mechanized Salamanders
Tau
Ravenwing
Iron Warriors

40k since third edition.
Deetwo

Railgunin submunition on kuitenkin aika paljon eriasia kuin oikea ordnance :)
Itse ottaisin tuon preda + havoc tai pari + vindi/bassu.
Tai sitten 3 LC havoc + 3 ML havoc + 3 AC havoc + vindi... Olisi ehkä eniten minun mieleiseni, lisäksi tietysti pari oblia ja closisvoimaa.
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

neljäksi valinnaksi ottaisin kaksi havoc yksikköä neljällä h-bolterilla ja tank hunttereilla ja kaksi tuollaista autocannoneilla.

Marko
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Neljä olisi minulla Basiliski, Vindicatori ja 2 Predatoria. Tankit ovat kovaa kamaa.
zqmfgb
ChildGamez

Viesti Kirjoittaja ChildGamez »

Itse kun tässä suunnittelen (hitaasti kun ei ole codex aina käen ulottuvilla) IW armyyni Heavyksi:
Basilisk indirectillä; Predator Lascannon täydennyksellä; Dread Plasma Cannonilla Havoc launcherilla ja mahd. liekkari kouraan ja vikaksi 5-6 äijän Havoc squad 4 autocannonilla ja tank huntilla.

Oman armeijani isojen tankkien hunttauksesta vastais pari lascannon squaddia ja Preda. Kulkuvehkeitä sit vois hajottaa vaikka millä (ja ne on heti tuhottava) ja sit luti, assault squad, Dread ja mahdollisesti ratorit hidastaan vihuu tai counter chargemaan.

EDIT: Onko Dreadile mahdollinen missilelauncher mättö käen tilalle pisteidensä arvoinen? Kyllähän seki ois iha mukava kun sais niit lättyjä kunnol viskoo kun ainaki yks kamu hankkii massa infantry IG.
A person can't defeat loneliness.
Waiting for the rising of Chaos Dwarfs
Teräratas
Valvoja

Omassa heavy supportissani on aina ainakin kaksi drediä, monesti kolmekin. Kolmen AC:n tank hunterit ovat myös henkilökohtainen suosikkini, ne kun melkolailla varmasti tekevät ainakin yhden clancen mihin tahansa AV13 tai huonompaan. (Huonolla noppakädellä on oltava paljon laukauksia...) Basiliskistä ei kyllä ole käytännössä yhtään huonoja kokemuksia tähän mennessä, joskin tuota käytän paljon säästeliäämmin listassani. Ja kullä ML 10p:llä on hintansa väärti, jos dredi on pelkästään ampumiseen tarkoitettu. Kuitenkaan en sitä ottaisi ilman daemonic possessionia, blood frenzy haittaa liikaa muuten. Tosin fire frenzyssä oleva plasma+3 sinkoa dredi on ihan mukava näky... :)

Tuossa vielä WIP kuva devastatorin plasmacanuunalla varustetusta dredistä. Ihan hyvältä se ainakin minun silmääni on näyttänyt...
http://personal.inet.fi/private/jkarki/ ... anuuna.jpg
ChildGamez

Tämä nyt ei liity varsinaisesti aiheeseen (joten anteeksi ny vaan) mutta en jaksa alkaa tekee uutta topicia. Elikkä olenkos nyt kässännyt Havoc Launcherin oikeen Codexia lukiessani:
Eka ammun sen lätyn sinne ja vihu asettaa sen haluamallaan tavalla squadin päälle kunhan se osuu väh. yhtämoneen äijään kuin mihin mää sen laitoin. Sit heitän osumist, jos molemmat osuu niin kaikki äijät lätyn alla ottaaki 2*hittiä yhden sijasta. Elikkä mää sain käsityksen et tavallaan siinä käytetään vain yht lättyy, jonka alle tulevat osumat tuplataa, jos molemmat "hitit" osuu
Teräratas
Valvoja

ChildGamez kirjoitti:Tämä nyt ei liity varsinaisesti aiheeseen (joten anteeksi ny vaan) mutta en jaksa alkaa tekee uutta topicia. Elikkä olenkos nyt kässännyt Havoc Launcherin oikeen Codexia lukiessani:
Eka ammun sen lätyn sinne ja vihu asettaa sen haluamallaan tavalla squadin päälle kunhan se osuu väh. yhtämoneen äijään kuin mihin mää sen laitoin. Sit heitän osumist, jos molemmat osuu niin kaikki äijät lätyn alla ottaaki 2*hittiä yhden sijasta. Elikkä mää sain käsityksen et tavallaan siinä käytetään vain yht lättyy, jonka alle tulevat osumat tuplataa, jos molemmat "hitit" osuu
Ihan oikein käsität, ja hittejä ei voi tulla enempää, kuin mitä ryhmässä on modeleita. Tosin lätty ymmärtääkseni laitetaan vasta osumaheittojen jälkeen, mutta ei sillä nyt ole kuin aikaa säästävä vaikutus, jos kumpikin meneekin ohi. Ja tuplatut hitit siis jaetaan koko ryhmälle, eli kuolleita voi poistaa muualtakin kuin lätyn alta.
ChildGamez

Teräratas kirjoitti: Ihan oikein käsität, ja hittejä ei voi tulla enempää, kuin mitä ryhmässä on modeleita. Tosin lätty ymmärtääkseni laitetaan vasta osumaheittojen jälkeen, mutta ei sillä nyt ole kuin aikaa säästävä vaikutus, jos kumpikin meneekin ohi. Ja tuplatut hitit siis jaetaan koko ryhmälle, eli kuolleita voi poistaa muualtakin kuin lätyn alta.
Eli siis koskeeko tämä pelkästään Havoc Launcherista tulleita "tupla hittejä" vai onko jopa niin, että jos ammun missile launcherilla ja teen 3 woundia niin vastustaja voi poistaa kuolleet muualtakin kuin lätyn alla olevista. Oletan että näin ei ole vaan, että Havoc Launcher on erikois tapaus. Vai onko niin, että kaikki havoc launcherin kudit menee koko ryhmään, eli lätty ei vaikuta ku hittien määrään?
EDIT: luultavasti vika oli oikeen kun sitä nyt mietin jälkikäteen. Antakaa kumminki vahvistus :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”