Hive Tyrant, se lentävä tappokone
Ja se, että nidillä sattuisi olemaan siivet, ei tarkoita, ettei sillä voisi olla jalkoja. Kyllä iso tyranti tulee toimeen yhdelläkin kynsisetillä, jos niikseen on.
Ei kuvittelisi ison tyrantin paljon välittävän, jos sen on hive mindin tahtoa toteuttaakseen mentävä läpi mahdottoman piikkipusikon, silpovan siipensä siinä samassa tuhotakseen vihollisen.
Hyvin selkeä ratkaisu voisi olla automaattinen woundi, joka saven epäonnistuessa tarkoittaisi lentokyvytöntä tyranidia.
Nidit muutenkin ovat pelottomia ja peräänantamattomia, välittäisivätkö ne henkilökohtaisesta turvallisuudesta? Pienemmät gauntit sun muut polkevat toisensa surutta kuoliaaksi.
Ei kuvittelisi ison tyrantin paljon välittävän, jos sen on hive mindin tahtoa toteuttaakseen mentävä läpi mahdottoman piikkipusikon, silpovan siipensä siinä samassa tuhotakseen vihollisen.
Hyvin selkeä ratkaisu voisi olla automaattinen woundi, joka saven epäonnistuessa tarkoittaisi lentokyvytöntä tyranidia.
Nidit muutenkin ovat pelottomia ja peräänantamattomia, välittäisivätkö ne henkilökohtaisesta turvallisuudesta? Pienemmät gauntit sun muut polkevat toisensa surutta kuoliaaksi.
minun mielestä tämä kuusijalkaisuus on olemassa sistä syystä että armeija näyttäisi paremmalta.
Siis että ei olisi liian suuria erilaisuuksia armeijoiden välillä ilman konvertointia.
Ja se että siivekkäät eivät saisi lentää metsään on olemassa sistä syystä että niistä ei tulisi liian voimakkaita,
siivekäs tyranttihan teurastais kaikki eikä missään olis suojaa.
Mutta on pakko myöntää että kuulostaa tyhmältä että tyrantti ei tajua laskeutua ennen kun menee metsään.
Ja pitää muistaa etä fluffi ja säännöt eivät aina sovi yhteen, fluffihan on "taiteilijan näkökulmasta" eikä sääntöjen.
Siis että ei olisi liian suuria erilaisuuksia armeijoiden välillä ilman konvertointia.
Ja se että siivekkäät eivät saisi lentää metsään on olemassa sistä syystä että niistä ei tulisi liian voimakkaita,
Mutta on pakko myöntää että kuulostaa tyhmältä että tyrantti ei tajua laskeutua ennen kun menee metsään.
Ja pitää muistaa etä fluffi ja säännöt eivät aina sovi yhteen, fluffihan on "taiteilijan näkökulmasta" eikä sääntöjen.
munch munch...
Tällä taas ei oikeastaan ole minkään ilveen tekemistä nidien lentosääntöjen kanssa, vaikka hivet turnauksissa järjestäen taitavat olla lentäviä.Murhe kirjoitti:Jaa-a. Hive Tyrantithan niitä 40K über tappokoneita ovat tunnetusti ja vaativat aivan erityistä heikennystä verrattuna muihin mörköihin? Mietitäänkö hetki tyrantiarmeijoiden menestystä turnauksissa hetki tai kaksi tuon väitteen valossa?
Läpinäkyvät ötökät on se suurin syy
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
-
Itiöpesäke
Tuli mieleen tosta raaja-keskustelusta: Lentäviä tuhatjalkaisia 
Joo, mut on oletettavaa, että ainakin gw:n suunnittelutiimi otti tyrkyille malleja maan kitiinikuorisista, 6-jalkaisista ötököistä. Kuitenkin kaikki tietävät, että esim. heinäsirkka ja kärpänen ovat ötököitä, vaikka niiltä siivet löytyvätkin. Sudenkorennolla on jopa 2 siipiparia. Voi olla että gw ajatteli tätä faktaa suunnitellessaan tyrkkyjä, mutta kärpästen verkkosiipien malli ei tyydyttänyt heitä. Niinpä lepakkojen siipiä muistuttavat nahkaläpyskät.
Joo, mut on oletettavaa, että ainakin gw:n suunnittelutiimi otti tyrkyille malleja maan kitiinikuorisista, 6-jalkaisista ötököistä. Kuitenkin kaikki tietävät, että esim. heinäsirkka ja kärpänen ovat ötököitä, vaikka niiltä siivet löytyvätkin. Sudenkorennolla on jopa 2 siipiparia. Voi olla että gw ajatteli tätä faktaa suunnitellessaan tyrkkyjä, mutta kärpästen verkkosiipien malli ei tyydyttänyt heitä. Niinpä lepakkojen siipiä muistuttavat nahkaläpyskät.
Ensimmäisenä itiöt
seuraavana lictorit
jonka jälkeen hivet
viimeisenä ripperit
seuraavana lictorit
jonka jälkeen hivet
viimeisenä ripperit
-
DarkStalker
Ei tuo metsäänastuminen tekisi 'Nideistä mitenkään voittamattomia. Ehkä vain vähän tasavertaisempia muihin rotuihin nähden. Kuten Murhe sanoi, Tyranidien menestys turnauksissa ei ole mikään päätä huimaava, jos suljemme Black Scarsin pois laskuista.Critter kirjoitti:Ja se että siivekkäät eivät saisi lentää metsään on olemassa sistä syystä että niistä ei tulisi liian voimakkaita,
Kuten Deetwo sanoi, screenauksen puuttuminen on 'Nidien suurin ongelma tällä hetkellä. Esim. genestealerit, ravenerit ja warriorit ovat monesti täysin hyödyttömiä, sillä ne ehtivät kuolla kolmeen kertaan ennen lähitaistelua. Varsinkin genet olisivat huomattavasti käyttökelpoisempia, jos niille voisi rakentaa halvan gaunttimuurin suojaksi.
Tässähän suoraan sanot, että mikään ei kiellä yli/ali kuusiraajaisia Tyrantteja, sillä fluffillinen kuusiraajaisuus on vain taiteilijan näkökulma...Critter kirjoitti:Ja pitää muistaa etä fluffi ja säännöt eivät aina sovi yhteen, fluffihan on "taiteilijan näkökulmasta" eikä sääntöjen.
Mutta mikäli olen oikein ymmärtänyt,tyranidit voivat muuttua vaikka käveviksi 16 jalkaisiksi kynnysmatoiksi jos se hyödyttää niitä.Tyranidithan ovat käytännöllisiä nimenomaan siksi että niillä tapahtuu mutaatiota?Jos codexiinkiin on laitettu 8 raajainen tyrantti,mikä estäisi sääntöjen ''parantamista'' ja tyrantit voisivat muuttua 8 raajaisiksi?Ja Space Marineillakin taitaa olla jonkinlainen lentoreppu,ja silti ne voivat mennä metsään syömään mustikoita.Eikö olisi aivan kohtuullista että siivekäs,8 raajainen 'nidi voisi mennä metsään metsästämään mustikan poimijoita?
Ja kävi niin että uljaat lehmät valtasivat maailman...
Tässä ei ole kyse kohtuullisuudesta, logiikasta tai mistään muustakaan sellaisesta, vaan yksinkertaisesti sääntöjen johdonmukaisuudesta.Valo kirjoitti:Eikö olisi aivan kohtuullista että siivekäs,8 raajainen 'nidi voisi mennä metsään metsästämään mustikan poimijoita?
Kaiketi ainoa lentävä nidi on ollut aikoinaan gargoyle, jolla EI ole jalkoja ollenkaan millä kävellä sinne metsään, joten samaa sääntöä on sitten jatkettu muillekkin nideille... Typerällä tekosyyllä tosin, mutta tämä taitaa olla se syy.
Onneksi uudistettu kirja tulee näinkin nopeasti
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt