Aloittelijalle armeijaa...
Aloittelijalle armeijaa...
Olen jonkin aikaa keräillyt FB:tä ja ajattelin laajentaa myös 40k:n puolelle.
Ajattelin aloittaa Taulla tai Eldarilla. Olen noita armeijanvalinta oppaita selaillut ja päätynyt näihin kahteen. Kysyisinkin nyt omaa mielipidettänne, kumpi armeija olisi aloittelijalle parempi.
Tokihan saa myös ehdottaa jotain muutakin.
Ajattelin aloittaa Taulla tai Eldarilla. Olen noita armeijanvalinta oppaita selaillut ja päätynyt näihin kahteen. Kysyisinkin nyt omaa mielipidettänne, kumpi armeija olisi aloittelijalle parempi.
Tokihan saa myös ehdottaa jotain muutakin.
Dark Eldarit; IMO hyvän näköisiä, muokattavia, kaikki luonnistuu 
Mutta palatakseni noihin jo mainitsemiisi, uskoisin Eldareiden tarjoavan enemmän vaihtoehtoja listan kasaamiseen, vaikka ei Taukaan huono ole. Molemmat ovat suurinpiirtein yhtä kestäviä, Tau ehkä vie tässä voiton, Eldarit vähän nopeampia ja parempia lähitaistelussa, kun taas Tau ampuu paremmin. Eldareille löytyy myös Craftworld-codex, jossa on 5 uutta variaatiota peruslistasta (uuden codexin myötä julkaistaan varmaan myös tulevaisuudessa uusi CW-codex). Jos katsotaan silkkaa aloittelija ystävällisyyttä, Tau saattaa olla parempi vaihtoehto; sen pelaamiseen ei tarvitse-ainakaan alussa- osata kovin paljoa tehokkaan ampumisen lisäksi.
Fluffin puolesta Tau palvelee suurempaa hyvää, ja Eldarit palvelevat omaa rotuaan. Molemmat ovat, sanoisinko, "Neutraaleja".
Maalauspuolella Tau on ehkä hivenen helpompi maalata.
Mutta palatakseni noihin jo mainitsemiisi, uskoisin Eldareiden tarjoavan enemmän vaihtoehtoja listan kasaamiseen, vaikka ei Taukaan huono ole. Molemmat ovat suurinpiirtein yhtä kestäviä, Tau ehkä vie tässä voiton, Eldarit vähän nopeampia ja parempia lähitaistelussa, kun taas Tau ampuu paremmin. Eldareille löytyy myös Craftworld-codex, jossa on 5 uutta variaatiota peruslistasta (uuden codexin myötä julkaistaan varmaan myös tulevaisuudessa uusi CW-codex). Jos katsotaan silkkaa aloittelija ystävällisyyttä, Tau saattaa olla parempi vaihtoehto; sen pelaamiseen ei tarvitse-ainakaan alussa- osata kovin paljoa tehokkaan ampumisen lisäksi.
Fluffin puolesta Tau palvelee suurempaa hyvää, ja Eldarit palvelevat omaa rotuaan. Molemmat ovat, sanoisinko, "Neutraaleja".
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
-
ExoN
Enemmän suojelee kuin palvelee, kaverit on melkein sukupuuton partaallaMikki N kirjoitti:Dark Eldarit; IMO hyvän näköisiä, muokattavia, kaikki luonnistuu
-
ExoN
Vaikka itse Eldareita pidänkin enemmän niin sanoisin että tässä tapauksessa parempi vaihtoehto. Tau on kuitenkin paljon helpompi pelata kuin Eldar ja onhan se aina mukavaa kun Perus sotilaiden panssarit kestävät ne Bolterin osumat.Dacatch kirjoitti:Taidan kuitenkin kallistua Taun puolelle tulivoiman ja hienomman ulkonäön takia.
Noudatan tätä legendaarista: If its not worth writing for..Dont write it!
- Henri Ketonen
Eldareiden pahin puute on se, ettei peruskalustolle (=Wave Serpent) ole muuta figua kuin Forgen (kallis) konversiokitti. Tämä seikka onneksi korjautuu loppuvuodesta, jolloin vaihtoehtona ilmestyy GWn kallis Serpent :).
EDIT: Aaargh - pikavastaus ei tajua etten halua keltaisia pallukoita! Katoa, epatto!
EDIT: Aaargh - pikavastaus ei tajua etten halua keltaisia pallukoita! Katoa, epatto!
-
Black.Raider
Dark Eldareita
Sinuna ostaisin Dark Eldareit en ite pelaa niil mutta kaverini pelaa ja kehuu niit hyviks
Taut on armeijana kiva (minäkin niihin hurahdin), niiden pahin miinus mielestäni on se että vaikka kuin codeksissa sanotaan että ne ampuu ja vetääntyy ja taas ampuu. Koko Taun sodankäynti perustuu siihen ampumiseen, Silti yhtäkään 40k peliä et voita jos pelaat Taun oman doktriinin mukaan eli ammut ja kun alkaa olla vihu liian lähellä lähdet litomaan. 40K skenaarioissahan vihu saa pojot vetääntyneistä... tau ei välitä pätkääkään ns. honourable death jutuista vaan aattelee että se on aivan turhaa.
Kaikkia tämä fluffin vastaisuus ei häiritse, mutta minä ainakin häiriinnyn siitä että en voi oikein tauta hyödyntää (kamppanjassa missä ukkojen elossapitäminen on tärkeää Taut on taas hyvä vaihtoehto)
Tau voisi toimia paremmin Epicissä missä tosiaan ammuskellaan ja liikutaan eikä peliä ratkaista nyrkkimatsilla.
Kaikkia tämä fluffin vastaisuus ei häiritse, mutta minä ainakin häiriinnyn siitä että en voi oikein tauta hyödyntää (kamppanjassa missä ukkojen elossapitäminen on tärkeää Taut on taas hyvä vaihtoehto)
Tau voisi toimia paremmin Epicissä missä tosiaan ammuskellaan ja liikutaan eikä peliä ratkaista nyrkkimatsilla.
Dark Eldarien nykyisten mallien myyminen lopetetaan, mutta GW on sanonut että rotua ei poisteta vaan se tehdään uudestaan.caddy kirjoitti:Ja vaikka oppisikin hyvin, niin siltikin häviää helposti kunnolla. DE:tä ei välttämättä muutenkaan kannata enää aloittaa, GW kun on ilmoittanut että se on poistamassa tukensa tältä armeijalta - eli se ei ainakaan tule enää mihinkään kehittymään.
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
Eipäs kun ne poistetaan _hyllyistä_, eli tulevat sitten olemaan mail order only tavaraa GWn liikkeiden osalta.Mikki N kirjoitti:Dark Eldarien nykyisten mallien myyminen lopetetaan, mutta GW on sanonut että rotua ei poisteta vaan se tehdään uudestaan.caddy kirjoitti:Ja vaikka oppisikin hyvin, niin siltikin häviää helposti kunnolla. DE:tä ei välttämättä muutenkaan kannata enää aloittaa, GW kun on ilmoittanut että se on poistamassa tukensa tältä armeijalta - eli se ei ainakaan tule enää mihinkään kehittymään.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Muistaakseni n. 3v sitten fantasy Dark Elffit "lopetettiin", ja tehtiin sitten uudestaan... Eli sama juttu sielläkin, en usko että se todella lopetetaanMikki N kirjoitti:Dark Eldarien nykyisten mallien myyminen lopetetaan, mutta GW on sanonut että rotua ei poisteta vaan se tehdään uudestaan.caddy kirjoitti:Ja vaikka oppisikin hyvin, niin siltikin häviää helposti kunnolla. DE:tä ei välttämättä muutenkaan kannata enää aloittaa, GW kun on ilmoittanut että se on poistamassa tukensa tältä armeijalta - eli se ei ainakaan tule enää mihinkään kehittymään.
Tässä vain on suurimpana huolena se, että Dark Elfeillä on kyllä varsin paljon pelaajiakin, mitä ei ymmärtääkseni voi kyllä sanoa Dark Eldareista.Gaon kirjoitti: Muistaakseni n. 3v sitten fantasy Dark Elffit "lopetettiin", ja tehtiin sitten uudestaan... Eli sama juttu sielläkin, en usko että se todella lopetetaan
Noh, toivottavasti säilyvät jossain muodossa, ja vielä lähellä nykyistä muotoaan, yksi 40k:n eniten kiinnostavista armeijoista mielestäni kuitenkin.