"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Heavy Gear figupeli?

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
NetDiver

Heavy Gear figupeli?

Viesti Kirjoittaja NetDiver »

Onko jollain kokemusta DreamPod 9 valmistamasta Heavy Gearistä tai muista Silhouette-sääntöjä käyttävistä peleistä. Mitä itse olen tietoa kerännyt, niin kyseinen Heavy Gear sisältää ropesäännöt ja taktiset taistelusäännöt, jotka vaikuttavat hieman Battletech tyylisiltä. Pelkät miniatyyrisäännötkin on olemassa ja näistä olisin eniten kiinnostunut. Miten pelimekaniikka toimii? Helppous? Jne...

Sitten vielä HG-figuista. Tietoa kyseistä? Mistä voisi tilata?
Comebackia pelaamisen eturintamaan...
joppu

Viesti Kirjoittaja joppu »

Itse en ole koskaan pelannut tuota mutta olen kuullut sen olevan realistisempi kuin Battletech.

Figuja saa tilattua ihan DreamPod 9:n sivuilta tai tilaamalla jälleenmyyjän(kuten Fantasiapelit Oy) kautta aivan kuten BT:n figujen kanssa.
irc:ssä minut tunnetaan nikillä Mechafan

Vain yksi asia voittaa hammerin peluun ja se on animen katselu.
NetDiver

Joppu kirjoitti:Itse en ole koskaan pelannut tuota mutta olen kuullut sen olevan realistisempi kuin Battletech.
Sellaista itsekkin olen lukenut/kuullut.
Joppu kirjoitti:Figuja saa tilattua ihan DreamPod 9:n sivuilta tai tilaamalla jälleenmyyjän(kuten Fantasiapelit Oy) kautta aivan kuten BT:n figujen kanssa.
Vähän veikkailinkin, että Fantsu ja Musta Susi olisi oivia hankintapaikkoja. Se DP9:ltä suoraan tilaaminen tulee vaan aika hintavaksi tullien ja lähetyskulujen kautta. Kiitoksia kumminkin vinkistä.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Jonkun kirjoittaman arvostelun tuosta joskus luin, ja muistelen, että olisi kehutti ihan mukavasti. Samalla sivustolla oli paljon muitakin saman henkilön kirjoittamia arvosteluja, ja asiallisesti kirjoitettuja kaikki. (Liekkö ollut hänen kotisivustonsa... :) ) Harmi vain, että ei kyllä ole mitään muistikuvaa linkistä.

edit: muistinpas, kun oikein yritin:
http://koti.mbnet.fi/meadow/heavy_gear_tactical.html
NetDiver

Teräratas kirjoitti:muistinpas, kun oikein yritin:
http://koti.mbnet.fi/meadow/heavy_gear_tactical.html
Näytti ihan mukavalta sivulta ja kehuja on kerännyt (siksi kiinnostus). Saman tyylisiä sivuja kyllä löytyy myös Googlella etsien.

Muistaakseni Pelit-lehdessä oli juttua Heavy Gearistä sen tietokonepeliversion arvostelun ohella, mutta ei mitään maailmaa mullistavia. Fantsun jakamissa vanhoissa Magus-lehdissä oli myös muutama artikkeli.

Olen saanut semmoisen käsityksen, että säännöt olisi hieman hajallaan ympäri eri lähdekirjoja. Esim. kustomointisäännöt eivät oleva perussääntökirjassa. Jos jollain on tämän mielipiteen kumoavia tietoja, niin pistäkää ihmeessä.
tnjrp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tnjrp »

NetDiver kirjoitti:Olen saanut semmoisen käsityksen, että säännöt olisi hieman hajallaan ympäri eri lähdekirjoja
Semmoista minäkin muistelen kuulleeni, mutta varma en ole (mistä varmaan voi päätellä, etten pelaa HG:tä :roll:). Joka tapauksessa HG-kirjoja on aika monta (7 + armeijalistoja, skenaariopakkeja ja pari kirjaa avaruusalustaisteluista vielä päälle), ja tuskin ne kaikki ainakaan ihan silkkaa pörröäkään sisältävät.

Asiaan voinee odottaa jonkinmoista parannusta myöhemmin keväällä, kun (jos?) DP9 saa ulos uuden Silhouette CORE Miniature Rules -kirjan (joka siis ei vielä ole myynnissä, vaikka tuosta linkistä sellaisen käsityksen saakin). Siinä on ainakin perussäännöt kaikki DP9:n tactical-peleihin yhtenäistetty ja yhdistetty yhteen kirjaan.

HG:n miniatyyrien saatavuus on tällä puolen Atlantin aina ollut aika heikkoa ja satunnaista. Sitäpaitsi ne eivät ole ihan niitä kaikkein ilmaisimpiakaan figuja, tosin ei niissä harvoissa luonnossa näkemissäni sitten taas vastaavasti mitään isompia teknisiä vikojaan ole ollut (ellei lasketa sitä, että Jovian Chroniclesin battlesuitit on äkkiä ajatellen aikas hankalia kasata).
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi
NetDiver

tnjrp kirjoitti:Asiaan voinee odottaa jonkinmoista parannusta myöhemmin keväällä, kun (jos?) DP9 saa ulos uuden Silhouette CORE Miniature Rules -kirjan
Hyvä tietää moisesta. Pitänee vain odotella ja herättää vanha klassinen Battletech taas henkiin kaapin perältä.
NetDiver

Noista HG figuista vielä...

Noista HG-figuista vielä sen verran, että kiinnostuneet voivat tilata niitä ainakin Fantasiapelien kautta. Itse pistin nimittäin niitää tuossa eilen tilaukseen ^_^.

Fantsu tilaa niitä Alliance-nimiseltä jenkkifigutukulta. Toimitusaika on 2+ viikkoa, joten kannattaa varautua odottamaan. Kannattaa ennen tilaamista surffailla Dream Pod 9 kotisivuille napata haluttavien figujen nimet ja tuotenumerot.

Itse tilasin 20 Gear blisteriä (20 härveliä eri variaatioin) ja 10 blisteriä jalkaväkeä (100 kaveria), joista saa 30-40 jalkaväen pelimerkkiä. Hintaa kertyi noin 200 usan dollaria. Kerron lopullisen eurohinnan, kun saan ne figut käsiini.

DP9 väittää figujensa olevan 1:144 suhdetta. Kuvia katselemalla Gearit näyttäisivät olevan hieman GWn ukkoja isompia. Jalkaväki näyttää pieneltä, mutta on kumminkin isompaa kuin Epicin figut. Enemmän tästä myöhemmin.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Itse kun tilasin DP:n jovian chronicles ukkoja niin se kesti noin 4 viikkoa.
Ne gearit on ainakin jotain samaa kokoluokkaa kun space marine.
NetDiver

Pitkän neljän viikon odotuksen jälkeen Heavy Gearin figut saapuivat fantsuun ^_^. Tässä pieniä havaintoja tilauksesta ja itse figuista.

20 gearin ja 10 infantry blisterin tilauksesta jäi USAn puolelle jälkitilaukseen vielä neljä etelän joukkojen geariä ja 2 pohjoisen joukkojen infantry blisteriä. Harmitti hiukan, mutta onhan noissa saapuneissakin maalattavaa. Jälkitilauksissa toimitusaika on noin kaksi viikkoa. Hintaa blistereille kertyi karkeasti dollarihinta + 1 = eurohinta. Gear blisterit liikkuvat noin 7-9 euron välillä, mallista riippuen.

Koska oikeat gearit ovat noin neljä metrisiä kahdella jalalla kulkevia tankkeja ja Heavy Gearin figut ovat 1/144 suhdetta, niin perusgearfigu on noin GWn mariinin kokoinen. Rakennuskin on hieman samankaltainen. Jalat ja vartalo ovat yhtä mönttiä, johon kädet, "selkäreppu" ja pää liimataan. Pinnaus on suositeltavaa. Aseet, rakettipakkaukset ja "varusteet" on myös liimattavat paikoilleen. Gearit ovat sopivan sotilaallisen näköisiä ja eri mallit erottaa toisistaa varsin nätisti. Jalkaväki blisterissä tulee 10 mosuria, joilla on pituutta reilu sentti. Mosurien asennoissa on mukavasti vaihtelua ja ykstyiskohtia on nätisti. Lisäksi johtajat, raskaat aseet, perusmosurit, etelän ja pohjoisen joukot erottaa selvästi toisistaan. Jalkaväen figut eivät vaadi kuin liimauksen pohjaan. Kaikkien blistereiden mukana tulee 25mm hexapohja. Gear sopii tähän varsin nätisti, mutta kymmenen mosurin tunkemiseen tarvitaan jo taidetta. Paras tulos tuleekin laittamalla 3-4 mosuria per base. Figujen metalli on aavistuksen kovempaa kuin nykyinen GWn metalli, mikä tekee konfauksesta hieman vaikeampaa. Tilauksessa tulleista blistereistä ei löytynyt yhtään huonoa valua ja figuissa oli yllättävän vähän valulankoja.

Koska Dream Pod 9 on siirtymässä peleissään kolmansiin laitoksiin, en ole vielä ostanut Heavy Gearin sääntökirjaa. Vanhat miniatyyritaistelusäännöt on lyödettävissä vielä Fantasiapeleistä parilla kympillä. Nykyisen trendin mukaan DP9kin on siirtymässä yhteineiseen sääntökirjaan, jota täydennetään universumikirjoilla. Roolipeli puolella Silhouette CORE RPG rulebook onkin jo ilmestynyt ja tnjrpn mainitsema Silhouette CORE Miniature rules-kirjakin olisi tulossa vielä ennen kesää. Sitä odotellessa voi figuja käyttää vaikka Battletechissä. *Ja jälleen kansa huutaa ja kiljuu: Kerettiläinen!*
chrome

Viesti Kirjoittaja chrome »

minä olen pitkään omistanut noita HG kirjoja ja tykkään ideasta aluksi tuli ostettua ihan sern takia että loisi taktiikka pelin ihan uudelle fluffille. Sääntökirjoissahan on detaljoidut säännöt uusien laitteiden teolle (jopa gason kulutuksesta jne)

On vaan jäänyt mutta yrittänyttä ei laiteta :)
NetDiver

chrome kirjoitti:minä olen pitkään omistanut noita HG kirjoja ja tykkään ideasta aluksi tuli ostettua ihan sern takia että loisi taktiikka pelin ihan uudelle fluffille. Sääntökirjoissahan on detaljoidut säännöt uusien laitteiden teolle (jopa gason kulutuksesta jne)

On vaan jäänyt mutta yrittänyttä ei laiteta :)
Voisit kertoa hieman pelikokemuksistasi. Itse pidän siitä, että ropesäännöt ja taktiset säännöt menevät lähes saumattomasti yhteen.
chrome

Viesti Kirjoittaja chrome »

Mä ja, on kiva kun pelaajia voi käyttää isoimmissakin mätöissä. Huonopuoli kumminkin on pelaajien heiveröisyys ellei ne ole jonkun koneen miehistönä sillä kyllä HG:ssäkin jalkaväki kaatuu vikkelästi jos niitä oikeilla aseilla ampuu (oikea=anti infantry). Peli mekaniikka toimii ja kun säännöissä on detaljeja niin hidastahan se on ja siksi mieluusti ottaa pelit ajan kanssa.

Peleihin pelaajahahmoilla osallistuminen tuo hyvänä havaittua itsesuojeluvaistoa jota normi figupeleissä ole (ei edes kamppanjoissa jos yksiköt täydentyvät itsestään esim.40k) huonona puolena taas se että kentän tulee olla iso kun pelaajat saattavat keksiä kaikkea kikkailua ja heille on se suotava kun kyseessä on kumminkin ns. roolipelitilanne.

Esimerkkinä: ryhmän tuli hiljentää vihun radioasema ja pelaajat lähtivät varusteinaan muutama gear ja ryhmällinen infantryä ajoneuvolla. Paikalle saavuttuaan pelaajat olivat jo sumplineet kuinka hoitaa tää siististi ja mahdollisesti ilman tappioita. Eräs pelaaja joka oli gearissa oli myös pätevä demolition mies, hän pääsi ajankanssa radioaseman katolle ja otti ja pamauuti sen huitsin nevadaan..... itse miniatyyri peli alkoi siitä kun tämä yksinäinen gear mies hyökkäsi pamauksen kuultuaan esiin ja räiski parisarjaa ja sitten hävisi pusikkoon vihut perässä. Pelaajien infantry ampui hulluna tulikeskitystä vihun jalkaväkeen ja sen jälkeen ne hyppäsi autoon ja pakeni myös. Demogearisti :9 pakeni katolta toiseen suuntaan ja meni gearilleen ja myös lähti.

Tässä tapauksessa oli aika turhaan nuo figut mutta silti oli kivaa. Suurin erohan tuossa tarkkaan figupeliin on ettei ne dredukuskit hiivi jakamaan räjähteitä ja siitä oisi tullut rehellinen rähinä (mihin minäkin aluksi ajattelin pelaajien hyökkäyksen johtavan)

HG:ssä realismi on hyvä ja liika realismi ei ole rpg:ssä hyväksi kuten että yksi hekon anti-gear missile tappaa sen pelaajan ja sen gearin 100varmasti. mutta taas tee se itse taktiikka/strategia peleihin se sopii hyvin (puhumattakaan siihen että peliin saa tarkkuutta kun joku yrittää salamurhata toisen empiren johtajaa)
NetDiver

*Kova räsäys, otsan osuessa lattiaan syvän kumarruksen johdosta.*

Kiitoksia paljon. Postitan omia kokemuksia, kunhan saan säännöt hommattua, luettua, pelattua, jne...

*Katselee lompakkoa ja hymyilee mielipuolisesti, koska tietää mitä tänään ostaa työstä tultuaan...*
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”