Jos nyt tänään maalais.... no ehkä huomenna. jne
-
NightBlade
Jos nyt tänään maalais.... no ehkä huomenna. jne
Siis kuin moni täällä ajattelee juuri noin? Eli pitäs ukot saaha maalatuiksi mutta kuitenki se jää tekemättä. Itelläni ei ole yhtään unittii maalattuna vaikka oon harrastanu about 2 vuotta. Ukkoja taas on 2 spearmen boxii 1 archer 1 Helms, sekalainen porukka pikku velipojan ukkoja. Tietenki ne kaks maagii ja suunnitelmia ja suunnitelmia mutta ei yhtään toteutettua suunnitelmaa. Ja mites te pidätte sitä maalaus intoa yllä???????. Itselläni on vaikeuksia jatkaa siitä 3 maalista eteenpäin.
Itse saan inspiraatiota katselemalla muiden upeita armeijoita, niin alkaa haluttaa itelläki maalata. Esim. tuolta gallerian puolelta löytyy hyviä inspiksen lähteitä. Minulla on kylläki sama vika... ei yhtään pelattavaa armya tällä hetkellä (oli, mutta meni koko army maalinpoistoon).
Work out, in case future happens.
-
baretul
Mä en koskaan tee mitään sen takia että saisin sen peliin valmiiks, vaan siis sen takia että saisin siitä hienon. Ei oo edes tavotteena armeijja, kun en edes pelaa mitään.
Usein maalaaminen jää just seuraavalle päivälle, varsinki ku pitäis joka päivä liikkua ja lukea jotain koulu roskaa, niin ei oikein enää innosta sen jälkeen rupee järjestelemään maalaus pöytää ja maalaata. Ylensä maalaan todella paljon just kesällä ja lomilla ku on paljon aikaa käytetävissä. Suoranaisesti ei jää figuja pahemmi siis viimeistelemättä, mutta pöytälaatikkoon/suunitelupöydälle jää aika paljo, just sen takia että se projekti on liian aikaa vievä tai sitten muutenvaan alkaa tympimään se jossain vaiheessa, eipä se sinänsä edes harmita että ne jää kesken, tai muutenvaan siihen tilaan että vaan unelmoin maalaavani jonkun figun, koska mä en ainakaan halua edes valmiiks sellasia figuja mitkä ei toimis, tai veis aiva törkeenä aikaa tehä ja veis aikaa jostain antoisemmasta maalauksesta.
Usein maalaaminen jää just seuraavalle päivälle, varsinki ku pitäis joka päivä liikkua ja lukea jotain koulu roskaa, niin ei oikein enää innosta sen jälkeen rupee järjestelemään maalaus pöytää ja maalaata. Ylensä maalaan todella paljon just kesällä ja lomilla ku on paljon aikaa käytetävissä. Suoranaisesti ei jää figuja pahemmi siis viimeistelemättä, mutta pöytälaatikkoon/suunitelupöydälle jää aika paljo, just sen takia että se projekti on liian aikaa vievä tai sitten muutenvaan alkaa tympimään se jossain vaiheessa, eipä se sinänsä edes harmita että ne jää kesken, tai muutenvaan siihen tilaan että vaan unelmoin maalaavani jonkun figun, koska mä en ainakaan halua edes valmiiks sellasia figuja mitkä ei toimis, tai veis aiva törkeenä aikaa tehä ja veis aikaa jostain antoisemmasta maalauksesta.
Tosiaan. Minullakin on unelmana kokonaan maalattu armeija, mutta haluan sille myös toimivan ja yhtenäisen teeman. Suunnittelen yleensä ennen armeijan maalamisen aloittamista, minkälaiset univormut/panssarit niillä on ja mitä värejä käytän. Kun toimiva teema löytyy, maalaaminen sujuu kuin itsestään.
Charactereihin tietenkin menee oma aikansa, mutta ne ovat mukavaa vaihtelua muuhun hordeen ja innostavat näin enemmän.
Charactereihin tietenkin menee oma aikansa, mutta ne ovat mukavaa vaihtelua muuhun hordeen ja innostavat näin enemmän.
Minäkin olen todennut, etten saa läheskään tarpeeksi figujani maalattua (kaksi-kolmesataa maalaamatonta figua saattoi vaikuttaa), lähinnä koska teen liian hienoa ja tarkkaa jälkeä peruspelifiguihin, ja olen patalaiska surkimus. Tämän takia otinkin itseäni niskasta kiinni maanantaina, ja hilasin itseni Fantsun maalauskerhoon - vähän seuraa, ettei tule heti tylsää, ja "pakko" maalata, kun sinne asti on vaivautunut 
(Ja tulihan niistä 15mm nihdeistä hienoja. Läeeh. Haluaa noita 30
)
(Ja tulihan niistä 15mm nihdeistä hienoja. Läeeh. Haluaa noita 30
Mulla on vähän sama ongelma, ettei jaksais kauheesti maalailla sekä koota. Mulla on noita kokoomattomiakin ukkoja aika pirun paljon(1 spearmen boxi helffeille, yks handgunner boxi empirelle, yks crossbowmen boxi empirelle , 2 archer boxiä helffeille, 3 dragon princeä, 15 white lionia ja sitten pitäs konvertoida itelle tav.prinssi hepalla ja great weponilla.) Maalaamattomia on myöskin ihan kivasti, 8 silver helmiä joista 1 heppa valmis, ja 1 kesken, White wolf knighteja empirelle 8 kpl, ellyrian reavers 8 kpl, dragon princes 5 kpl, kotka 1 kpl, repeater bolt throwers 3 kpl, sword masters 17 kpl, chariotin hepat(eli 2 kpl hevosia), commander hevosella 1 kpl, prince dragonilla 1 kpl. Siinä sitten. No pitänee kai aloittaa tuo hullun mahdottomalta tuntuva kokoamis/maalaus/beissaus urakka 
Minulla oli ainakin jossain vaiheessa todella pitkään tuollainen. 40k armeijat ovat aika nätisti pysyneet maalissa, mutta FB:ssä ei ole tähän mennessä muut kuin morddisbändit saaneet kunnolla maalia pintaansa. Pyrin Nurgle armeijassa sitten parantamaan panosta. Tosin nyt kun Empire sai uutta puhtia minussa Grandbeloksen myötä niin maalausvimmakin iski ainakin alkuun. Tosin tyssäsi melkein sitten siihen kun vedin kolmeen päivään 13 hilparimiestä.
Oli nimittäin sellaista tuskaa. "Vyön solki... inkki... seuraava... vyönsolki... inkki... seuraava... vyönsolki... En hemmetissä maalaa enää ikinä!" Mutta kyllä nyt on kaksi 25 äijän blokkia valmiina ja erinäinen kasa tykkimiehiä, plus heeroja. Nihdit ovat nyt työn alla, mutta ensimmäisten jälkeen nämäkin jäivät taas vähän taka-alalle. Tänään ajattelin vetäistä vielä tuon uuden hellblasterin maaliin vaikka huomenna on matikan koe (osaan kyllä toisaalta jo...) jne, mutta pakko nyt on jotain saada maaliin. Itseasiassa taidankin mennä maalaamaan sen nihtin hevosen valmiiksi tässä nyt. Tervis.
Olen huomannut, että jos pöydällä on 30+ figua odottamassa maalausta, lopahtaa into hyvin helposti. Siksi pidänkin maalaamattomia ukkoja kaapissa, ja esillä vain niitä kolmea-viittä figuja jotka ovat työn alla. Tällä tavalla maalausinto pysyy pidemmänkin aikaa korkealla.
Toinen hyvä keino on maalata hyvin erityyppisiä figuja siinä seassa. Itselläni on nyt Rohanit ja Mordor orcit työn alla, mutta siinä seassa on pari Cthulhu-figua piristämässä.
Kaveriporukassa maalaaminen on myös yllättävän kivaa, sitä kannattaa kokeilla.
Yksi keino on saada aikaan "maalaushypnoosi", jonka aikana maalaa pohjamaalit ja perusvärin. Televisio päälle ja videot pyörimään, leffojen/sarjojen seuraaminen vie mukavasti keskittymistä siitä maalauksen tylsemmästä vaiheesta. Pelkkä musiikki ei anasta tarpeeksi huomiota (joskin se voi piristää muuten hiljaista maalaustuokiota).
Yleensä kyllä lopetan maalailun pariksi kuukaudeksi, kun se alkaa maistumaan puulta. Pienen tauon jälkeen myös maalaustaidot yleensä hyppäävät pykälän paremmaksi, jostain kumman syystä.
Yleensä en ikinä pelaa maalaamattomilla figuilla, joten sekin tuo oman potkunsa fiiliksen ylläpitämiseen
Toinen hyvä keino on maalata hyvin erityyppisiä figuja siinä seassa. Itselläni on nyt Rohanit ja Mordor orcit työn alla, mutta siinä seassa on pari Cthulhu-figua piristämässä.
Kaveriporukassa maalaaminen on myös yllättävän kivaa, sitä kannattaa kokeilla.
Yksi keino on saada aikaan "maalaushypnoosi", jonka aikana maalaa pohjamaalit ja perusvärin. Televisio päälle ja videot pyörimään, leffojen/sarjojen seuraaminen vie mukavasti keskittymistä siitä maalauksen tylsemmästä vaiheesta. Pelkkä musiikki ei anasta tarpeeksi huomiota (joskin se voi piristää muuten hiljaista maalaustuokiota).
Yleensä kyllä lopetan maalailun pariksi kuukaudeksi, kun se alkaa maistumaan puulta. Pienen tauon jälkeen myös maalaustaidot yleensä hyppäävät pykälän paremmaksi, jostain kumman syystä.
Yleensä en ikinä pelaa maalaamattomilla figuilla, joten sekin tuo oman potkunsa fiiliksen ylläpitämiseen
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
-
Pikku-Oskari
taipumus on: jos ostan esim. Falconin,Farseerin ja guardianeja niin ajattelin että petskules nyt maalaan kaikki guardianit ennen Farseeria ja farseerin jälkeen Falconin... Mutta mitenkäs aina käy ensin n.5 guardia sitten farseer kork.1 guard ja äkkiä falconin kimppuun...
Uudet armeijjat innostaa maalaamaan mutta esim. Eldar jota olen maalaillut 2v. ja sitten poistan kaikista maalit ja meinaan aloittaa uudelleen maalauksen niin siinä tarvitsee jo pientä henkistä kamppailua
Uusi väriteema innoistaa maalaamaan
Uudet armeijjat innostaa maalaamaan mutta esim. Eldar jota olen maalaillut 2v. ja sitten poistan kaikista maalit ja meinaan aloittaa uudelleen maalauksen niin siinä tarvitsee jo pientä henkistä kamppailua
Uusi väriteema innoistaa maalaamaan
Internal affairs inquiry? A court of impeachment? no! this is an inquisition.
-
The Scientist
Itse olen onnistunut kehittämään tavan jolla tälläinen ehkäistään. Olen ostanut uusia figuja vasta kun vanhat on maalattu. Okei, ehkä se armeija on tavallaan myöhemmin koossa, mutta ainakaan se ei odota siellä hyllyllä pelkässä pohjamaalissa.
Viimeksi muokannut The Scientist, Ke 24.03.2004 16:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I don't know what I want, but I know how to get it."
Minä olen päättänyt tehdä noin kohta kuusi vuotta :). Koskaan ei ole onnistunut. Niinpä hyllyssä on figuja reilut toistatuhatta, joista ehkä kolmasosa "lopullisissa" (joopa joo) maaleissa. Tilannetta hankaloittaa vielä se, että jokaista maalattua figua kohden noin puolitoista figua päättää käydä maalinpoistossa ;).Elanthor kirjoitti:Olen ostanut uusia fuguja vasta kun vanhat in maalattu.
Sisulla aina eteenpäin, ja jokaisesta valmistuneesta yksiköstä saa taas uutta innostusta ja puhtia aloittaa seuraava. Työn palkinto kun on siinä että näkee onnistuneen lopputuloksen. Ja kun välillä maalaa muutaman yksittäisen sankarin tai sotakoneen isojen yksiköiden välissä, niin tervetullutta vaihtelua sekin.
Nyt semmoiset 400 nappia maalattuna, ja kohta puolessa välissä urakkaa, ei tässä enää kauaa kestä ennen kuin armeijat valmiina.
Nyt semmoiset 400 nappia maalattuna, ja kohta puolessa välissä urakkaa, ei tässä enää kauaa kestä ennen kuin armeijat valmiina.
Veni, Vidi, Vici
Hah, minulla käy tällälailla ihan koko ajan. Illalla lupaan itselleni maalata koulun jälkeen, mutta sitten kun sieltä kirotusta helvetinloukosta pääsee, niin maalaus ei suju alkuunkaan. Ekana on käytävä Sotussa, ehkä sen jälkeen. No ehkä sitten vähän ajan päästä. Sitten huomaan, että kello on jo kymmenen ja ajattelen, että tunti enään aikaa, joten ehkä sitten huomenna. Ja sama toistuu. No kyllä aina välillä tulee maalattua himassa, mutta suurin osa figuista syntyy kavereilla. Mutta kuitenkin nyt on taas maalailu alkanut enemmän kiinnostaa ja pitäisi mennä jatkamaan Bumban Warlockin maalausta... No ehkä vähän ajan päästä.
Tuttu ilmiö minullekkin. Tossa lojuu nyt puolet lurkeista ja zombeista maalamattomana kaapissa. Mutta jostain syystä ei ole käynyt näin WElffien kohdalla, vaikka armeijani pääpaino on niillä archereilla. Mutta tuleee kyllä aina silleen että, "nyt maalaan, eiku katos joku puhuu ircissä. No nyt, eikun hei mitäs asiaa tolla on?" Mutta kyllä niitä aina joskus on tollasia aikoja jolloin ei ota maalataakseen.
Minullakin maalaaminen on yleensä tuskaa. Ei vain millään jaksaisi.
Mutta uusia ei osteta, ennen kuin vanhat ovat maaleissa. No, säästyypähän rahaa.
Myöskin se, ettei pelaa kuin maalatuilla äijillä, motivoi hieman maalaamaan.
Itse ajattelen maalausta myös siten, että ei siinä nyt mene kuin ehkä tunti per sälli, mutta eipähän niitä sitten enää tarvi enää ikinä maalata. Maalinpoisto figuista kauhistuttaa, vaikka aika kauhean näköisiä ne figutkin ovat.
Mutta uusia ei osteta, ennen kuin vanhat ovat maaleissa. No, säästyypähän rahaa.
Myöskin se, ettei pelaa kuin maalatuilla äijillä, motivoi hieman maalaamaan.
Itse ajattelen maalausta myös siten, että ei siinä nyt mene kuin ehkä tunti per sälli, mutta eipähän niitä sitten enää tarvi enää ikinä maalata. Maalinpoisto figuista kauhistuttaa, vaikka aika kauhean näköisiä ne figutkin ovat.
Spears shall be shaken, shields shall be splintered. It is a sword-day; a red day, ere the sun rises.