"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Eri liikkeiden vertailua

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Nagash

Eri liikkeiden vertailua

Viesti Kirjoittaja Nagash »

elikkä kirjoittakaa tänne mielipiteitä liikkeistä ja liikeketjuista jotka myyvät Hammereitä :)
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

*Leikkii ketjun avaimella*

Tästä ei sitten tehdä mitään flametus-ketjua, kun kerran annan olla tämän auki. Ei, (tiedoksi Nagashille) tämä ei ole huono aihe, mutta pelkään pahoin että keskustelu voi karata käsistä.

Puolenkuun Pelit toimittaa tuotteet nopeudella, joka miellyttää minua. Itse joudun kaiken tilaamaan postitse, koska Varkaus ei ole paikka josta tavaraa ostetaan. Puolenkuun Pelit ovat saaneet tavaran perille yleensä paluupostissa, ja kun nettipankilla maksaminen onnistuu, itse suosin sitä vaihtoehtoa. Täydet pisteet.

Musta Susi toimii myös postitse erittäin hyvin, ja asiakaspalvelu on erinomaista. Miinuksena ettei nettipankkisydeemi tilauksen yhteydessä onnistu (tai ainakaan viimeksi kun katsoin). Mutta erinomaiset kokemukset myös täältä.

Maalien suhteen Combat Models myy Vallejoa, nopea toimitus ja hyvin toimiva asiakaspalvelu. Eli maalini ostan sieltä.

Negatiivista palautetta en ala antamaan, sanotaan niin että yllämainitut täyttävät täysin nykyisen tarpeeni, en tarvitse muita. Eli postimyynnin suhteen uskallan suositella noita kaikkia, aina on ollut palvelu ja toimitusnopeus ja -varmuus ensiluokkaista.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Itse käytän uskollisesti Fantasiapelien palveluja. Ilmeisesti Puolenkuun Pelit toimittaisivat tavaran edullisemmin postissa, mutta aina riittävän usein tulee käytyä "sivistyksen parissa".

Olen yleensäkin uskollinen asiakas liikkeelle. Joensuun ja Jyväskylän Fantasiapelit ovat ansainneet erityistä kiitosta ystävällisellä palvelullaan.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Grond kirjoitti:Musta Susi toimii myös postitse erittäin hyvin, ja asiakaspalvelu on erinomaista. Miinuksena ettei nettipankkisydeemi tilauksen yhteydessä onnistu (tai ainakaan viimeksi kun katsoin). Mutta erinomaiset kokemukset myös täältä.
Itse käytän tätä vaihtoehtoa tällä hetkellä, fantsuunkun ei oikein huvita mennä, hangossa kun asun. Ja postikulut ärsyttää. Mustan suden kautta 100€ tilaukset kun toimitetaan ilmaiseksi(ja luonnollisesti järkkään tuon koon vaikka kaveritilauksena jos ei omasta takaa euroja riitä :D). Myöskin se että heiltä voi tilata fanaticin tuotteita(EPIC!) on iso bonus(ei onnistu esmes fantsussa, tiedä sitten muista liikkeistä).

Haittana liikkeen nopeus on järkyttävän hidas, ja on tuntunut hidastuneen lähiaikoina. Uusin tilaukseni meni heille viime viikon puolenvälin nurkilla eikä vielläkään ole kuulunut mitään :-( Mikäköhän mahtaa ongelmana olla, ei niillä ennen näin hidasta ole ollut(paitsi toimitusajat fanatic tuotteilla)...

Oletan että kiirettä vain piisaa ja kyllä se tilauksesta kuuluu jotain joskus. Kun ei ole varsinaisesti kiire(forgen banebladet ja warhoundit vain haluaisin nähdä elävänä ASAP :D) kun on muutakin maalattavaa ei viiveestä varsinaisesti haittaa ole, lähinnä kummastuttaa(varsinkin kun ironisesti suden henkilökunta taisi mainostaa liikkeen sulkemisen aikoihin että postimyynti nopeutuu :D Tulipa taas todistettua että lupauksia ei kannata tehdä, silloin ei niitä voi rikkoa :D).

GW:n virallista liikettä en ole kokeillut kun eivät postimyyntiä harrasta(ihme juttu sinänsä). Jos asuisin helsingissä pistäisin varmaan fanatic tuotteiden tilaukset sitä kautta, toimitusajat kun ilmeisesti tuppaavat olemaan vikkeliä.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Lisättäköön vielä edelliseen, Puolenkuun Pelit saivat Munterin kovan panostuksen ansiosta myös GW:n Eliitti-Statuksen. Eli bitzien ja (ilmeisesti myös Forgen ja Fanaticsin) tilaus onnistuu tuota kautta kivuttomasti myös tänne huitsin-nevadaan, mistä vielä täysien pisteiden lisäksi lisäpisteet.

Tämä ei siis todellakaan ole mainos, minulla ei ole mitään tekemistä kyseisen liikkeen kanssa, muuta kuin useampi erittäin onnistunut tilaus heiltä.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Grond kirjoitti:Lisättäköön vielä edelliseen, Puolenkuun Pelit saivat Munterin kovan panostuksen ansiosta myös GW:n Eliitti-Statuksen. Eli bitzien ja (ilmeisesti myös Forgen ja Fanaticsin) tilaus onnistuu tuota kautta kivuttomasti myös tänne huitsin-nevadaan, mistä vielä täysien pisteiden lisäksi lisäpisteet.
Juh. Huomasin itsekkin kun heidän sivuja tarkistelin. Pistin viellä tarkennusta pariin asiaan(ensinäkin että epic tuotteita voi tilata ja toisekseen mites postikulut menee jos tilaa sekä mail orderista että forge worldilta).

Mukavaa huomata että bitsien yms tilauskin helpottuu suomessa :D
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Onkos tässä kyse nyt vain GW:n tuotteita vai ylipäänsä figuja myyvistä liikkeistä? Hammerit viittaisivat puhtaasti FB:hen & 40k:hon, mutta mukaan on nyt jo vedetty myös fantatic, forgeworld ja vallejo.

Espoolaisena Helsingin keskustan liikkeet ovat lähellä sydäntä ja tarjoavat lähes kaiken, mitä voisin kuvitella tarvitsevani ja täten vältyn postikuluilta. Vaihtoehtoja on siis oikeastaan kaksi: GW ja Fantsu.

GW:ssä tulee harvemmin käytyä, lähinnä kun on maalauskisaa ilmassa, jolloin tulee vietyä sinne nappeja/kyseltyä säännöistä/noudettua nappeja ja samalla voi tarrautua mukaan jokunen figu, jonka jostain syystä tajuan tarvitsevani. :roll: Samoin sinne suuntaisin, jos/kun tulisi tarvetta tilata esim. bitsejä.

Helsingin fantasiapelit ovat kuitenkin suosiossani koska sieltä saa mm. MP:n maaleja, woodland greensin tuotteita ja sinne saa myös tilattua mm. Reaperin figuja. Lisäksi Hobbypoint lähellä vetää puoleensa vallejon maalien ja muun pienoismalleihin liittyvien tuotteiden muodossa. Lisäksi myös lohikäärmen luolan maalausopetukseen tulee aika ajoin paineltua.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Cacodemoni

Viesti Kirjoittaja Cacodemoni »

Jos Hyvinkäällä päin asustelet, niin Royal Toys on aivan ehdoton paikka 'hammer-hankinnoille. Siellä on aina ja jatkuvasti päällä jonkinmoinen alennus, ja jos ei ole, niin hintaa voi yrittää tinkiä. Valikoimat ovat kattavat kaikkiin kolmeen pääpeliin, ja näkyipä siellä viimeksi käydessä myös Mordheim-figuja, Black Library -tuotteita jne. Löytöjä tulee tehtyä lähes joka kerta. Jos jotain ei ole, niin pyydä tilaamaan, tosin tilaus ottaa usein aikansa.

Paikallista liikettä on aina hyvä tukea. Ikävä kyllä Royalilla on ollut ongelmia varkaiden kanssa. Blistereitä on näpistelty sen verran, että varotoimina on tällä hetkellä läpinäkyvä muovipeite 40k blisuille, ja Fantasyn blisut on siirretty siivouskomeroon (!). Pidemmän päälle näpistelijät itse menettävät toiminnallaan, sillä jos/kun Royal sulkee ovensa, menettää Hyvinkää ainoan figupelikauppansa (ja vielä erittäin huokean sellaisen). Jos ei ole varaa, älä pelaa peliä, ja luulisi että Royalin hinnoilla alkaisi olla jo varaa.

Anteeksi tuo pieni vuodatus, mutta en voi käsittää varastelijoita.
Pinegulf

Viesti Kirjoittaja Pinegulf »

Fantasiapelit on monipuolinen paikka. Fantsun pelitilassa ei kuitenkaan aina ole kauheasti tilaa muiden pelien viedessä tilaa 40k:ta ja fb:ltä. Suuri etu onkin valikoiman laajuus, joka ei rajoitu pelkästään Gw:hen. Muilla valmistajilla on todella upeita figuja. Suosittelen tukemaan tätä puljua. Vikana onkin sitten, se että tuotteet tulevat hieman myöhemmin kuin gw:hen.

Gw:ssä on ihmisillä v-mäinen asenne. Sain 3 kuukautta sitten kakksi dwarffia postissa ja kiikutin toisen liikkeeseen. -Rehellisyys maan perii.- Ja siellä minulle naurettiin päin naamaa. "Mitä hittoa sä tätä tänne tuot?" Lisäksi tuo "nää ei oo meijän figui. Mee pois."-juttu imee pahemmin kuin lauma villejä Nilfiskejä. Ainoa positiivinen asia onkin sitten tuo figujen tilaus ilman suurempia ongelmia/kuluja.

Muista saavat muut kertoa.

-Pinegulf
Tyhmäkin voi käydä fiksusta... -kun pitää suunsa kiinni.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Puolenkuun pelit ja fantsu myyvät ansiokkaasti GW:n nappeja. Fantsun pluspuoli on se että sieltä voi tilata myös esim. sarjakuvia, joita olenkin usein tilannut sieltä. Tosin puolenkuun peleissä on PC ja konsolipelejä.

Haluaisin kuitenkin myös erikseen kehua Sotataitoa, koska sieltä tilaaminen on ollut ainakin tähän mennessä nopeinta. Vain 2-3 päivää ja paketti on perillä ja lisäksi sieltä saa helposti esim. kauan kaipaamiani Rackhamin ukkoja. Muutenkin sotataidon palvelu on ollut hyvää, eli toivottavasti sekin paikka menestyy.

PS. myös Vanha kaarti on ihan kiva pikku liike josa on ainakin erittäin mukavan oloinen kauppias ja sieltä saa myös WW2-pienoismalleja.
Jesh

Viesti Kirjoittaja Jesh »

Henkilölle, joka on kuvaruudun toisella puolella on kaksi paikkaa mistä hommata figut: GW ja Fantasiapelit.

Fantsusta on suurin osa kaikesta miniatyyreistä, maaleista ja sun muusta oheiskrääsästä hommattu. Liike on avara ja siellä on hyvä valikoima, itseasiassa tietyin osin parempi kuin GW:eessä. 30 euron metalliboxeja, joissa tulee 10 metalli figua esim. Longbeardeja, Stormverminejä jne. löytyy viime näkemälläni ainoastaan Fantsusta, eikä GW:eestä, vaikka tämä on tuotteiden virallinen kauppa. Lotrejakin täältä löytyy hyvin.
Henkilökunnasta en kuitenkaan pidä. Minua kohdellaan kuin mitäkin pikkupoikaa (Jolta varmasti näytän) ostaessani sieltä ja myyjät automaattisesti olettavat, että en tiedä tästä harrastuksesta mitään. Ei tykkää yhtään, ei ollesskaan aarre.
Lohikäärmeen luolassa on hieno pelipöytä ja siellä olisi varmasti mukava pelata, mutta harmiksi koko paikka on usein Pokemon/MtG korttipelaajia täynnä. Maalausopetuksesta en sano mitään, koska en ole käynyt siellä, saatika sitten nähnyt koko tapahtumaa.

Kun GW:eehen ensiksi astuin niin minut valtasi erikoinen tunne. Tuntui kuin miniatyyrien luvattu maa olisi ollut edessäni. Taustalla soi jylhä ja ylevä musiikki ja hienosti maalatut armeijat pyörivät lasivitriineissä. Kaikenlisäksi oli Gamesnight, joten paikka oli täynnä innostuneita ja vähemmän innostuneita pelaajia ja näiden armeijoita.
GW:een työntekijät ovat mukavaa porukkaa ja nämä auttavat sinua jos pyytää ja muutenkin moikkailevat ja hyvästelevät asiakkaita. He myös pelaavat silloin tällöin Gamesnightissa, mikä on erittäin hyvä.
Harmi vaan, että usein olen muualta joutunut hakemaan figut, koska sieltä ei ole löytynyt. Kolme kertaa putkeen olen joutunut matkaamaan Fantsuun, koska uusimpia Lotreja ei sieltä löytynyt, eikä usein edes vanhoja esim. Urukkeja ole sieltä löytynyt. Kerran henkilökunta ei edes tiennyt olivatko Easterlingit ilmestyneet vielä, joka oli erittäin outoa.
Gamesnight oli aluksi erittäin hauska kokemus, mutta pitemmän päälle puuduttava. Huomasin, että suuri osa siellä kävijöistä oli noin 10 vuotiata naperoita, jotka eivät sääntöja kunnolla osanneet. Osa taas oli kunnon Powerpelaajia, joille voitto oli absoluuttisesti tärkeintä ja nekin tulivat usein pienia lapsipelaajia vastaan. Neljän häviön jälkeen ei siellä ole käyty.

En tiedä kumpi on parempi, koska kummassakin on hyvät ja huonot puolensa.

Aamen.
The Swordmaster

Viesti Kirjoittaja The Swordmaster »

Musta Susi on(oli) minun ehdoton lempi paikka, varmaan sen takia koska se on suht koht lähellä tätä lande paikkaa missä asun...
Palvelu on aika hyvää mutta paras on kuitenkin suuret ilmaiset pelitilat jossa on aina mahtunut kavereitten kanssa pelamaan.

Fantasiapelit on hyvä suurella valikoimallaan mutta harvoin pääsen sinne tulemaan. Hesan GW:stä en osaa paljon sanoa koska en ole sielä vielä käynyt. Pitäis kyllä joskus mennä kun sain lahjakortinkin sinne...
Tässä oli quote mutta jostain ******** syystä se on kieletty.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Royal Toys on minun suosikkipaikkanen as of today, 15% alennus, tarpeelliset figut kädessä ja päälle vielä WD292 niin aika hyvä mieli käynnin jälkeen. Muutenkin oli paljon tarjouksia ja kaikenmoista.
Tosin jos helsingissä käy, niin Fantasiapelithän se on. GW store on aivan liian ahdas.
Postimyyntiä ei ole vielä tarvinnut harrastaa, mutta veikkaisin että puolenkuunpeleihin tilaukseni siinä tapauksessa menisi.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Kyllä minä Puolenkuun pelejä tuen. Nopeampi toimitusaika, paljon helpommin toimiva nettikauppa ja -pankkitoiminta, arkipelaajalle enemmän kuin riittävän suuret valikoimat ja postikuljen alhaisempi hinta verrattuna fantsun minun mielestä vaikeaan nettikauppasysteemiin ja muuhun. Harvemmin kuitenkaan tulee livenä mitään ostettua, mutta jos jotain ostan, ostan yleensä Porvoon Askarteluaitasta ( http://www.hobby-boden.com ) tai sitten Fantasiapeleistä.
edit: lisättäköön listaan myös Kotkan Eagle card.
VD

Viesti Kirjoittaja VD »

En minäkään osaa sanoa mikä noista Helsingin "kolmesta suuresta" on se paras. Mitä vähää nyt niissä olen käynyt. Fantsusta jäi hyvä kuva, mutta suden ilmainen pelipaikka on kiinnostava ja hyvä asia. Myös GW:llä näytti olevan hyvät valikoimat, tosin en sitten tiedä maksaako se pelaminen vai ei. Kuitenkin vain 20 minuuttia siellä olen viettänyt. Mutta etupäässä tuolta Porvoon Askarteluaitasta minä ne figuni ostan. Tosin joudun varmaan kohtapuoliin turvautumaan puolenkuun peleihin heidän halvan hinnastonsa takia.

OT osaisitteko sanoa kuinka paljon sieltä tulee postimaksua sellaiselle suht pienelle warhmmer paketille? Eli sellaiselle 8 tyypin wood elves boksille? OT
Badruk ´eadsplitta

Viesti Kirjoittaja Badruk ´eadsplitta »

n.3 euroo
Meitä on moneen junaan ja osa jää vielä asemallekin.
zakug_the_insane

Viesti Kirjoittaja zakug_the_insane »

Kaiken mitä olen hankkinut, on Jyväskylän fantsusta tullut. Hieman pieni, mutta aika mukava paikka silti. Henkilökunta on ollut aina ystävällistä ja palvelu laadukasta.
Tohtori-SyFilis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tohtori-SyFilis »

Itse olin Suden kannattaja mutta kun se on nyt tilaustoiminassa niin olen Fantsua tukenut.
GW:seen en suostu astumaan jalallanikaan (Tein niin kerran kun piti viedä kaveri sinne kädestä pitäen kun hän ei löytänyt). Joten Fantsu on nyt ostospaikkani, kunnes Susi taas aukeaa.
The small boys have come to see me hang
Trekkeri

Viesti Kirjoittaja Trekkeri »

Itselläni on Fantsun, Suden ja GW:n kesken työnjako.

Ostan Fantsusta pienemmät ostokset, kun se on matkan varrella kun menen keskustaan. Siellä olen harrastuksen alottamisesta alkaen käynyt ja olen ollut tyytyväinen palveluun. Hyvä palvelu on ollut kaikissa muissakin Fantsun liikkeissä missä olen käynyt (ainoa missä en ole käyny on Oulun liike). Valikoima on tosin paras Helsingissä.

GW:n liikkeessä teen vain Mail Order tilaukset, mutta on sieltä joskus blisteri tullu ostettua. Palvelu on mielestäni hyvää. Ehkä ainoa asia mikä häiritsee on pieni tila, joka on aina täynnä ihmisiä (tilauksen teko on näin ollen joskus hankalaa).

Mustan Suden ollessa paikallaan kävin siellä usein pelaamassa ja ostin samalla mitä tarvitsen. Palvelu oli ehdottomasti parasta näistä kolmesta, vaikka valikoima oli ajoittain todella huono. Pelien ohella aion hankintoja tehdä kyseisessä paikassa edelleenkin kunhan Susi on löytänyt uudet liiketilat.

Postimyyntiä en ole harrastanut minkään kaupan kautta, kun työni puolesta olen keskustassa lähes päivittäin ja näin ollen on kaikki kaupat saavutettavissa.

GW:n Mail Orderista sen verran, että se on toiminut erittäin hyvin ja olen saanut kaikki osani viimeistä 1,5 odotuksen jälkeen liikkeeseen.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Oberon kirjoitti:edit: lisättäköön listaan myös Kotkan Eagle card.
Vähän OT mutta onko tuolla hyvä valikoima ja muistatko millä kadulla se sijaitsee?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”