Metalli ukkojen juottaminen.
-
Nazalspray
Metalli ukkojen juottaminen.
Tässä juuri kasaan whirlwindiä ja kun nuo liimat ei oikeen tunnu toimivan tuohon metalliseen ohjuspatteriin niin että, ajattelin juottaa sen ohjuspatterin tukipylvään kiinni.
Kysymys kuuluu: voiko metalli "ukkoja" juottaa kiinni?
Kysymys kuuluu: voiko metalli "ukkoja" juottaa kiinni?
-
Janne Forsell
- Viesti:
En tiedä paljonko whitemetallin sulamispiste on, mutta uskoisin että suurempikuin tinan, eli luultavasti voi. Lämmitä juotettavia osia kolvilla niin, että kun törkkäät sen tinalangan niihin (whirlwindin osiin) se sulaa niihin, jos pudottelet kolvilla sulatettuja tinapisaroita siihen saumalle niin homma ei varmasti toimi.
Kuitenkin, itse en alkaisi kolvilla pelleilemään, ennen kuin olen yrittänyt greenstuff+liima combolla.
Kuitenkin, itse en alkaisi kolvilla pelleilemään, ennen kuin olen yrittänyt greenstuff+liima combolla.
Viimeksi muokannut Janne Forsell, La 27.03.2004 18:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei kannata. White metal on suurimmaksi osaksi kuitenkin tinaa, ja vaikka sen sulamispiste on hiukan korkeampi kuin juotostinan, alkaa äijäkin sulaa kun kolvi on tarpeeksi kuuma juottamiseen. Älä yritä, pilaat vielä figusi. Nimimerkillä Kokemusta On.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-
-
Nazalspray
Kokeilin tuota juottamista varoitteluistanne hulimatta(ja osaksi siksi etten omista greenstuffia)ja se onnistuikin kohtuu hyvin.Niksi on siinä että juottaa piilossa olevassa paikassa (sillä mömmöä tulee)ja varoo sulattamasta white metallia.lopussa pieni viilaus ja hyvä tulee.
en suosittele käyttämään mihinkään uber kalliiseen figuun sillä epäonnistumisen mahdollisuus on suuri!
edit:en suosittele mihinkään muuhunkaan figuun mikäli pieni töhnä jossain nurkassa haittaa hirveästi!
en suosittele käyttämään mihinkään uber kalliiseen figuun sillä epäonnistumisen mahdollisuus on suuri!
edit:en suosittele mihinkään muuhunkaan figuun mikäli pieni töhnä jossain nurkassa haittaa hirveästi!
-
Dean Andersson
Juota jossain vetoisessa paikassa (ulkona?). Kyllä juottamalla pysyy paljon paremmin kiinni kuin liimalla (kokemusta onornatkur kirjoitti:Jossain vaiheessa höyryt menivät henkeen, enkä sen jälkeen ole kokeillut valkometallin sulattamista. Tina kiinnittää pinnat yhtä hyvin toisiinsa kuin useimmat liimat, ainoa vain se polttaa ja jättää isot jäljet...
Lyhyestä virsi kaunis