Jos nyt tänään maalais.... no ehkä huomenna. jne

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Ghen'tos

Viesti Kirjoittaja Ghen'tos »

Acoparaptor kirjoitti:Itselläni vasta alkaa tämä vaihe, mutta yritäppä konvertata ja soveltaa, niin hommasta tulee mielenkiintoisempi ;) Kun saa itse testata omaa luovuuttaan niin homma sujuu jo paljon nopeammin!
Muuten hyvä neuvo, muttei toimi mulla. Kun meinaa se maalaus jäädä kokonaan pois. On nääs conffaus enemmän minun mieleen. :)
Work out, in case future happens.
niblebitzer
Chaosboyz Crew

Viesti Kirjoittaja niblebitzer »

En tiedä olenko oikea ihminen kommentoimaan tähän topicciin, mutta kommentoin silti.

Ensinnäkin maalauksen kohde tai tavoite määrittelee motivaation. Motivaatiota voi myös hakea ulkopuolelta. Ilman motivaatiota on hyvin vaikea lähteä maalaamaan mitään, tosin ei mahdotonta. Itse olen maalannut ukkoja n 15v ja olen pitänyt välillä pieniä ja isompia taukoja. Pisin oli noin 2 vuotta ja yleensä isomman projektin jälkeen tulee pidettyä kuukauden tai kahden tauko. Valmiiksi on tullut maalattua 5 fb, 4 40k, 1 dbm, pari epic armeijaa ja jonkin verran pienempiä projekteja. Keskeneräisiä projekteja ja maalaamattomia pikku-ukkoja on satoja.

Hyviä motivaation lähteitä on kauniit kuvat pikku-ukoista, joku hieno idea jonka haluaa toteuttaa, selkeät lyhyen ja pitkän aikavälin tavoitteet, muiden kannustus, näyttämisen tarve, valmiiksi saaminen ja useampi pienemmässä roolissa oleva tekijä. Motivaation puutetta ei voi suoraan syytää muiden virikkeiden syyksi vain siksi, että esim kynnys aloittaa pelaamaan tietokoneella on matalampi sen sijaan että maalaisi pikku-ukkoja. Tuo aloittamiskynnys on tekijä, joka tulee eteen kaikkialla ja sen kanssa on opittava elämään ja siitä on opittava pääsemään ylitse. Voisi tietysti puhua kynnyksestä selvitä vastoinkäymisistä ja epämiellyttävistä asioista, mutta se ei muuta jutun juonta.

Motivaatiota voi hakea yllä mainituista asioista, mutta krooniseen motivaation puutteeseen ei auta monikaan asia. Mutta ei heitetä kirvestä kaivoon, koska sen voi oppia kiertämään. Se ei ole edes vaikeaa, vaikeampaa on hyväksyä se mitä pitää tehdä. Ja se mitä pitää tehdä on: aloittaa. Siinä se, aloittaa. Vaikka ei mitenkään huvittaisi maalata, niin istu alas, ota pensseli kouraan ja maalaa turvallisia perusvärejä ukkoon. Motivaatio löytyy jonkin ajan kuluttua, joskus myöhemmin, joskus aikaisemmin. Valmiiksi saaminen palkitsee ja kannustaa eteenpäin.

-Eikka
- The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your action.

http://lunatix.epixx.org/
Valtsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Minulla on kanssa kovana ongelmana, enkä maalaa viikolla lähestulkoon mitään. Sitten viikonloppu menee kokonaan maalatessa. Jotenkin silloin ei ole yhtään niin paljon stressiä (yllätys, yllätys) kun ei tarvitse ajatella koulua ja maikkoja.!
Lalalaa
Dw

Viesti Kirjoittaja Dw »

Joops joskus 2-3 vuotta sitten ostin empiren battalionin.. siitä päivästä lähtien ajatellut että josko huomenna maalais noi spearmanit.
(21:45:10) (@Eraphion) Gav thorpe tulee, failaa stupidity-testin ja uusi FB edition ilmestyy
DJ_Silverpig

Viesti Kirjoittaja DJ_Silverpig »

Karmiva tilanne tuo! Silloin käy aina mielessä, että miten tämän harrastuksen nyt käy... Että menikö siinä nyt parituhatta € taivaan tuuliin?!

Ongelmana voi olla se, että ostaa kerralla liian paljon samoja figuja.
Ostin 12 cold one rideriä saurus cavalry armeijaani ja huhhuh... Neljä maalattuna ja kaksi puoliksi liimattua figua pöydällä. Hankalaa tehdä aloite. Tosin sitten kun sen tekee, sujuu maalaaminen sitten rattoisasti.

Eri armeijoiden maalaaminen tuo myös mukavaa vaihtelua puuhailuun.
Samoin eri väriteemat.

-Hopeapossu
Possu
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

No kun mulla nyt on lähes 6000pts Empireä maaleissa ja hienoja pelifiguiksi (3-5 highlightia) niin ei tässä mitään paineita ole ;)
Mulla on huoneessa maalauspöytä, joka on aina maalauskunnossa (aika saavutus mun minihuoneeseen), joten maalailen aina melkein joka päivä jotain pientä. En jää koskaan odottelemaan "maalausfiilistä" koska se kyllä tulee (jos tulee) kun tarpeeksi kauan maalailee... Jos maalaan jotain hauskaa, saattaa mennä yhteen yöllä asti ja pitäisi jaksaa mennä kahdeksaks kouluun. Nykyään panostan enemmän laatuun, sillä mikään ei ole hienompaa kuin itse maalattu yksikkö, jonka joka ukossa on aikaa kulunut 5-7 tuntia! Joten kyllä armeijan saa väreihin, kunhan maalaa aina vähän kerrallaan.
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Noh.. Miulla tulee usein pelien jälkeen sellane olo et "uhhuh olipas hieno armeija sillä toisella, pitäs kai itekkin maalata" Ja sit maalaan aina pelien jälkeen. :) (eli sen klo. 21-22 sunnuntaina)
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Minua auttaa se, että en tykkää pelata maalaamattomilla figuilla. Eli siksi suurin osa figuista on maalattu, ja liki kaikki ovat ainakin pohjamaalissa.

Maalauksen taso sitten vaihtelee varsin paljon, ja pahimmillaan armeijassa on montaa eri väriteemaa, kun osa on vanhassa teemassa, ja osa uudessa.

Toki maalaamattomia figujakin on kasapäin, mutta niillä nyt ei ole niin kiire, kun eivät pelipöydälle ole ihan pian menossa.

Ja kun on huono maalaaja, maalaa armeijan pariin iltaan helposti. Ei ole paineita täydellisyydestä... Eli innokkaimmin tulee tehtyä konversioita, maalaus on asettunut kategoriaan välttämätön paha, jotta voi pelata maalatuilla figuilla. (No on muutamaa figua aina ihan kiva maalta, 120 guardsmania ei ole.)
Porkkana

Viesti Kirjoittaja Porkkana »

Elanthor kirjoitti:Itse olen onnistunut kehittämään tavan jolla tälläinen ehkäistään. Olen ostanut uusia figuja vasta kun vanhat on maalattu. Okei, ehkä se armeija on tavallaan myöhemmin koossa, mutta ainakaan se ei odota siellä hyllyllä pelkässä pohjamaalissa.
Juuri näin minäkin teen.Köyhä kun olen saan hyvällä tuurilla Regiment boksin + Blisun kuukaudessa.Sitten seuraavaan kuukauteen mennessä pitäis koittaa maalata ostetut figut.Nyt en olekkaan käynyt vähään aikaan ostamassa...
Älä syö porkkanaa.
NightBlade

Viesti Kirjoittaja NightBlade »

Niin no minun lyömätön taktiikka on että aina kun käyn jossain muualla kuin täällä peräkylässä(Kuusamo). Niin kun käyn yleensä Oulussa nih samalla käyn Fantasiapeliliikkeessä ostamassa jotain ( Viimeks maaleja,suteja ja konvaustarvikkeita 70Eurova). Sitte harvoin jaksan maalata edes 2 päivää putkessa. Ehkä täällä !!!!Pohjolassa!!!!! kun ei ole ketään pelikaveria joten pelaaminen jää tosi vähälle( Onko siitä jo puoli vuotta)
makkarafolio

Viesti Kirjoittaja makkarafolio »

Tosi kummallista lukea tuollaisia "maalaus on tuskaa" viestejä. Itsellä on lähes kokoajan intoa maalata. Joskus himoan Khazad guardeja, joskus Rivihelffejä. Inspiraatiota auttaa suuresti pitämään yllä minulla se, etten omista omia maaleja, vaan kavareiden kanssa puoliksi. Sitten kun saan ne pariksi päiväksi, niin viikon tauon jälkeen kädet syyhyää. Tänään on ensimmäinen päivä, jolloin voin viikon tauon jälkeen maalata täysipainotteisesti ja aionkin nyt mennä kyhnyttämään uutta kääpiötä... Tai pitäisikö sittenkin Haltioita... Vai Frodon ja Samin.. King of menkin on maalaamatta. Niin paljon vaihtoehtoja ;)
The Man

Viesti Kirjoittaja The Man »

Näin on, jos on vaihtoehtoja. Jos kerää vain yhtä rotua ei vaihtoehtoja liiemmin riitä. Kyllä joitakin alkaa kyllästyttää sellainen vähitellen :(
Lyhyestä virsi kaunis
NightBlade

Viesti Kirjoittaja NightBlade »

No nyt minä kyllä maalaan nuo tattigoblinit( 5 irvileukaa joiden hatut ovelasti yrittävät muistuttaa kärpässientä) tällä viikolla..... jos ehdin. Maalausinto lopahtaa monesti siihen kun se maalausurakka ei näytäkkään niin täydelliseltä kuin aluksi ajatteli.
Kuuker

Viesti Kirjoittaja Kuuker »

Ostat armeijan valmiiks ja sitten ilmottaudut turnaukseen niin on pakko maalata :D
Myytävänä Necron Armeija... yv jos kiinnostaa..
The Man

Viesti Kirjoittaja The Man »

Niinpä, pakko. JA se vie maalausintoa aika paljon.
"Mun on pakko maalata tää nyt tai..." ;)
Lyhyestä virsi kaunis
Zindaju

Viesti Kirjoittaja Zindaju »

yksin ei ole minusta mukava maalata mutta kyllä sitä kuiteski tulee maalailtua aina jonkun verran yksinkin. kaverin kanssa on mukava koska saa jutella ja niin päin pois
Ico
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ico »

Tämä ketju pisti mulle "maalauspössiksen" päälle...
Adios!
*poistuu maalauskammioonsa*
"Fucked up eyes, stupid grin
Perfect people won't let me in
Who's who list, where's my name
They won't let me join their game"
Roksteri

Viesti Kirjoittaja Roksteri »

Mulla on sama tyyli kun parilla muullakin täällä. Ostaa uuden boksin kun edelliset on maalattu, paitsi että nyttenkin on Black Orcien Full Commandi maalaamatta, 5 fanaticia, 9 Black Orcia inkkaamatta, kasaamaton Orc Boyz Boksi. Tiistaina käyn ostamassa 20 maalattua night goblinia, mutta itse maalaan värien päälle, ostan myös Shamani blisterin. Eli periaatteeni ei oikein toimi, mutta silti into ei laske. Maalaan silloin kun huvittaa eli 3-5 päivänä viikossa. Valmiiksi olen maalannut: Orc Boyz boksin, Goblin Wolf Riders boksin, Shamani blisterin ja yhden fanaticin.
hölömpöö

Viesti Kirjoittaja hölömpöö »

En jaksa yleensä maalata. Mutta tuunt lukemaan tän ketjun ja katon galleriasta kuvia. Mutta ei oo figuja nyt en voi maalata dam!.
Níght

Viesti Kirjoittaja Níght »

ainakin minä ajattelen noin

ite oon ostanut helffeille 1 archer boxin, silver helms boxin,
yhen shadow warriors blisterin, swordmaster boxin
ja tyrionin

lopputulos: maaleissa on noin 7 archeria kaikki shadowt pari(3?) swordmasteria ja yksi silver helm
"Victory needs no excuse, defeat allows none."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”