"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tomb Spyder ja scarabien luominen

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Julistaja

Tomb Spyder ja scarabien luominen

Viesti Kirjoittaja Julistaja »

Jos heittää ykkösen, kun Tomb Spyder luo scarabia, niin saako aiheutuneeseen woundiin heittää armor saven? Codex ei kiellä eikä salli armor savea. Mielestäni armor saven heittämisessä ei ole mitään järkeä, koska Tomb Spyderin "energiavarat kuluvat" scarabia luotaessa. Kysynkin tässä sääntöteknistä tulkintaa.
C'tan

Viesti Kirjoittaja C'tan »

Olen ainakin itse toiminut yleensä niin, että olen automaattisesti poistanut yhden woundin TS:ltä, sillä niinhän Codexissa sanotaan. Ei saveja siis.

Käsittääkseni tämä on myös oikea tapa.
Only through permanence can we truly triumph, only through the Machine can we find victory
Julistaja

Viesti Kirjoittaja Julistaja »

Codex ei puhu mitään saveista. Normaalisti 40K:ssa hahmo saa heittää armoursaven, jos kärsii woundin, jollei erikseen kielletä(esim. poweraseet). Tomb Spyder ottaa woundin, jos heittää ykkösen. Tuolla logiikalla Spyder saisi heittää armoursaven, koska sitä ei erikseen kielletä.
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Julistaja kirjoitti:Tomb Spyder ottaa woundin, jos heittää ykkösen. Tuolla logiikalla Spyder saisi heittää armoursaven, koska sitä ei erikseen kielletä.
Mutta jos tomppa heittää savensa, silloinhan se ei ota woundia... Ja kun siinä sanotaan että spider_takes_a_wound...

-A
Viimeksi muokannut Abu, Ti 13.04.2004 17:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
C'tan

Viesti Kirjoittaja C'tan »

Codex ei puhu mitään sellaista, totta.

Sanasta sanaan codex sanoo kuitenkin näin:
"On a 1, the Spyder takes a wound as it is drained by the energy expenditure"

ja tämän perusteella olen vahvasti sitä mieltä, ettei saveja heitellä.
Only through permanence can we truly triumph, only through the Machine can we find victory
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”