"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Jos nyt tänään maalais.... no ehkä huomenna. jne

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
hawauk

Viesti Kirjoittaja hawauk »

Minäkin olen hyvin laiska maalaamaan. Hyvä jos saan yhden valmiiksi viikossa. Aloittamainen vain on vaikeeaa, mutta sitten kun pääsee vauhtiin niin se kyllä menee ihan mukavasti. Aloittaminen voisi olla helpompaa jos pöytä ja välineet olisivat hyvässä kunnossa, mutta pöydän siivoamisen aloittaminen on vaan niin vaikeaa... huokaus.
Atuan

Viesti Kirjoittaja Atuan »

Vauhkottaja kirjoitti: Hyvä jos saan yhden valmiiksi viikossa.
VIIKOSSA!? Mulla menee noin 3 viikkoo, et saan maalattuu jonku Arwenin...
Delrip_

Viesti Kirjoittaja Delrip_ »

Itelläni on tuolla pelipöydällä siistimistä ja pohjamaalausta odottelemassa 12 Minas Tirithin solttua, 24 Mordorin örkkiä ja 4 metallista gobboa. Lisäksi siellä on n. 11 maalia vailla olevaa Uruk-Haita, 10 Minas Tirithiläistä ja 12 goblinia. Noita kertyy kun ostelee vuoden välein uuden aloituspaketin ;-) Mutta ei voi mitään, nyt olis kyllä inspiraatio maalata ne 4 gobboa ja Tirithiläisiä, mutta musta spreymaali pääsi loppumaan :-( Huomenna Puokkiin ---->
Squier Standard Stratocaster 3-värin sunburstina. Mmmmm...
rampale

Viesti Kirjoittaja rampale »

Yhdeksän kuukautta sitten ostin ensimmäiset viisi Dragon Prinssiä. Nyt tällä viikolla vasta jaksoin maalata ne hevoset. Maalasin kahdessa päivässä kahdeksan hevosta, ja oli kyllä tuskaa. Jostain syystä inhoan hevosien maalausta.

Jälki oli melkoista pikamaalausta. Järkyttyisitte, jos laittaisin niistä kuvan näytteille. Mutta siellä pelikentällä ne näyttivät ihan hyviltä.
Pointtina tässä oli, ettei pidä pyrkiä turhaan täydellisyyteen, kunhan figussa on värit jotenkuten oikeilla paikoilla, niin se näyttää ihan ok:lta kentällä.
Spears shall be shaken, shields shall be splintered. It is a sword-day; a red day, ere the sun rises.
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Pikaisesti sutimalla jotain ja tyytymällä nopeaan jälkeen, ei kyllä koskaan opi hyväksi maalaamaan, nopeastikkaan, jos kaikki riippuu vaan siitä että ne pitää saada kentälle, niin miksi ei osta jotain spraytä millä vetää perusvärit ja sitte sohii sinne tänne jotain tarvitavia värejä, jos sillä ei ole niin väliä ?
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

baretul kirjoitti:Pikaisesti sutimalla jotain ja tyytymällä nopeaan jälkeen, ei kyllä koskaan opi hyväksi maalaamaan, nopeastikkaan, jos kaikki riippuu vaan siitä että ne pitää saada kentälle, niin miksi ei osta jotain spraytä millä vetää perusvärit ja sitte sohii sinne tänne jotain tarvitavia värejä, jos sillä ei ole niin väliä ?
No tuolla menetelmällä maalatut tuskin miellyttävät enää kenenkään silmää?

Ja aika iso osa varmaan maalaa figuja saadakseen pelikuntoisen armeijan, joka näyttää kohtuu hyvältä siitä metrin päästä katsottuna. Ei itsellänikään ole tavoitteena tulla miksikään mestarimaalariksi, tärkeämpää on saada riittävän hyvä maali, jotta figuilla on mukava pelata (maalaamattomilla ei tosiaankaan ole). Toki osalle tärkein osa harrastusta on maalaaminen, mukavaa heidän töitään on katsella, kaikilla vain ei maalaaminen ole itsetarkoitus.

Eli kyllä itsellänikin on tarkoitus saada figuista kohtuu hyvän näköisiä, kuitenkin pidän kyllä rajan siinä, että maalaamiseen käytetty aika pysyy varmasti vähäisempänä, kuin pelaamiseen käytetty aika. Konvertointi sitten viekin ehkä eniten... (Kukahan maalaisi nuo kaikki konversioni..? :) )
Atuan

Ärsyttävää, kun pitäis maalata n. 30+ figuu, mut haluisin ostaa pari Rackhamin figua ja siinä välissä pitäis vielä oppii blendaamaan ja NMM tekemään... Kauankohan kestää...?
baretul

eagleye kirjoitti:Ärsyttävää, kun pitäis maalata n. 30+ figuu, mut haluisin ostaa pari Rackhamin figua ja siinä välissä pitäis vielä oppii blendaamaan ja NMM tekemään... Kauankohan kestää...?
Ei siihen ole mitään aika rajaa. NMM ei sitte ole mikään kovin vaikea oppia, ainoa vaikea missä kestää on oppia maalaamaan tasasia ohuita kerroksia tekemään pehmeitä blendejä ja saamaan värit oikeille paikoilleen. Sellaset 5-10 vuotta ylensä ihmisillä menee ennen ku ne oppii maalaamaan suht kivan näköstä showcase tasoa, jos ei ole siis pahemmin aiempaa kokemusta minkäänlaisesta maalauksesta.
Impaleq

Viesti Kirjoittaja Impaleq »

Ite alkuaikoina maalasin jotai 20 figuu 4 päiväs sillo maalaus tuntu kivalta nyt maalaan ehk viikos 2 figuu. Ainaku ostan jonku paketin kokoon kaikki figut saman päivän. Ja maalaamisee menee joku kuukaus :)
Loope

Viesti Kirjoittaja Loope »

Juu minulla on samanmoinen ongelma eli pöydällä on joku 80 figuu joista on noin 60 maalattu kerran, mutta kylpyyn lähtevät. Maalttuna on: (silleen että tykkään et ne on hienoi) 6 swordmasteria, 5 silver helmiä, 6 archeria, tyrion ja 30 spearmania. Ja pöydällähän minulla on tälläistä porukkaa: 11 silver helmiä, 10 archeria, 10 swordmasteria, 20 white lionia, 16 lothern sea guardia, 8 dragon princeä, 12 shadow warrioria, 2 bolttista, 1 chariotti, 2 maagia ja 16 phoenix guordia. Kivaa eikö juu?
wat
Uruk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uruk »

NO en mäkään aina oikeen jaksa maalailla. Mut ku tuun koulust tai jostain nii ei sitä maalausta voi vastustaa. Se on niin rentouttavaa. Mun melkeen jokainen figu on yksilöllinen väreissä. Joten en ennen maalaamista mieti minkälaiseksi teen koko armeijan. Mut esim...: Boltgun ja brown ink on mun haarniska suosikki. Sil teen haarniskat. Mä en osta figuja sillon kun en jaksa maalata. Ja on mun mielestä ihan hyvää jälkee tullu. Mut ei kaikki, jotkut on ihan hirveen nopeesti maalattu..
If you're not playing miniatures you're stupid.
baretul

Ihme että ihmiset pitää sitä jotenki erikoisena jos maalaa hitaasti, ei ole sen kummoisempi maalaaja jos maalaa 20 figua päivässä tai jos maalaa 1 kuukaudessa. Kaiken ratkasee se minkä näkösiä ne on. Tää pakko saada maalattu armeijja buumi on tehny sen että kukaan ei enää välitä siitä minkä näkösiä noi oikeesti on, vaan kaikki riippuu siitä kuinka nopeasti ne saa väreihi.
The Scientist

Viesti Kirjoittaja The Scientist »

baretul kirjoitti:Ihme että ihmiset pitää sitä jotenki erikoisena jos maalaa hitaasti, ei ole sen kummoisempi maalaaja jos maalaa 20 figua päivässä tai jos maalaa 1 kuukaudessa. Kaiken ratkasee se minkä näkösiä ne on. Tää pakko saada maalattu armeijja buumi on tehny sen että kukaan ei enää välitä siitä minkä näkösiä noi oikeesti on, vaan kaikki riippuu siitä kuinka nopeasti ne saa väreihi.
Ehkäpä toisilla on suurempi hinku päästä pelaamaan kuin tekemään ne viisi blendauskerrosta jokaiseen rank-and-file-figuun. Toisilla ei ole aikaa tai tahtoa opetella sinunkaltaiseksi mestarimaalajaksi.
"I don't know what I want, but I know how to get it."
baretul

Elanthor kirjoitti: Ehkäpä toisilla on suurempi hinku päästä pelaamaan kuin tekemään ne viisi blendauskerrosta jokaiseen rank-and-file-figuun. Toisilla ei ole aikaa tai tahtoa opetella sinunkaltaiseksi mestarimaalajaksi.
Eli siis kun toisilla on suurempi hinku päästä pelaamaan kuin tekemään ne viisi blendaus kerrosta jokaiseen fank-and-file-figuun, ja heillä ei ole aikaa opetella maalausmestareiksi, he luokitelevat maalatut figunsa määrän perusteella eikä sen perusteella kuinka hyvin ne on maalattu. Toi kuulostaa jotenki tyhmältä. Enkä ole mikään maalausmestari.
Atuan

En viitsis pelata ketään vastaan kuka on maalannu ukkonsa ihan hutasten, kyllä blendattuja vastaan ois paljon mieluisempaa pelata ja hävitä. ;) Ja ainakin mulle se maalaus on tärkeempää, kun pelaaminen, mutta et kai oo tosissas baretul, että blendauksessa kestää 5-10v.? Oon sillon jo 24!? Ei, ei ja ei en maalaa enää sillon varmaankaan...
Averren

Viesti Kirjoittaja Averren »

Juuri viimeaikoina olen tajunnut, että laatu korvaa määrän. Maalaan esim. n. 3 tirithiä viikossa ja sitten beissaan ne Osgiliath teemaani sopivaksi. Hienoja on tullut.
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.

Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
Valtsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Minäkin maalaan aina figuni (enkä hutaise), aluksi en edes pelannut vaan maalasin. Sitten aloin pelaamaan, mutta maalaamattomia figuja en päästä kentälle en sitten kavereilla enkä itselläni. Se ei jotenkin tunnu mukavalta pelata maalaamattomilla figuilla.
Lalalaa
Atuan

Averren kirjoitti:Juuri viimeaikoina olen tajunnut, että laatu korvaa määrän.
Totta!
Viimeksi muokannut Atuan, To 08.04.2004 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
baretul

eagleye kirjoitti:En viitsis pelata ketään vastaan kuka on maalannu ukkonsa ihan hutasten, kyllä blendattuja vastaan ois paljon mieluisempaa pelata ja hävitä. ;) Ja ainakin mulle se maalaus on tärkeempää, kun pelaaminen, mutta et kai oo tosissas baretul, että blendauksessa kestää 5-10v.? Oon sillon jo 24!? Ei, ei ja ei en maalaa enää sillon varmaankaan...
Ei blendaamisen opeteleussa kestää ku minuutti :D, mutta siinä että oppii tarkaksi, ja oppii sekotelemaan ja ohentamaan värejä oikean paksuisiks ja värisiks kuhunki tilanteeseen, siinä kestää ylensä se 5-10 vuotta.
Atuan

Mutta, kun ei oo hajuakaan mistä alottaa ja mihin kannattais kokeilla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”