"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Miten tehdä realistisia kiviä?!

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Spongebob-Väyrynen

Viesti Kirjoittaja Spongebob-Väyrynen »

eikös hiekka liima seoksella tulee sellaista röpelö kiviä jotka taasen eivät näytä oiken oikeilta kiviltä (kokeilemani mukaan)
Half-bread kirjoitti:Nyt sitten suosittelen sinua pysymään hiljaa kun aikuiset puhuvat.
behemoth
Viesti:

Viesti Kirjoittaja behemoth »

Minun käyttämäni siloite...

Optirocin valmistama Vetonit -niminen Gyproc-siloite. Pakkaus sisältää 5 kiloa siloite-jauhetta, jota vain sekoitetaan veteen sopivassa suhteessa. Ohjeita myös pakkauksen kyljessä. Itse olen tehnyt ihan jumalattoman paljon maastoa, joten minulla tämä on toinen paketti - ensimmäisestä tosin puolikas meni vanhan kämpän seinien siloittamiseen :D

Hintaa tälläisella pakkauksella on ollut (vuonna 1998, josta saakka tämä nykyinen 5 kilon paketti on riittänyt) noin satasen verran (mummon markkoj), mutta muistan elävästi saaneeni jonkinlaisen alennuksen. Yhteen kukkulaan ei kovin paljoa siloitetta tarvitse sekoittaa. Levittäminen kiviin/kukkuloihin helpoimmin sormella ja bunkkereihin tms tasaisiin pintoihin lastalla tms.

Siloitteita on toki monelta valmistajalta ja tämä nyt sattuu vain olemaan sitä, minulla on käytössä.

Valmis siloite (esim. Oiva-pikasiloite) on konsistentiltaan tasaista, mutta ehkä liian "tuhtia" joihinkin kohteisiin - ja valmis siloitteelle tulee hintaa aivan liikaa isompiin projekteihin, vaikkakin eipähän ole ihan niin suttaista, kun ei tarvitse sekoittaa jauhetta.
Badruk ´eadsplitta

Viesti Kirjoittaja Badruk ´eadsplitta »

Kiitos tiedoista, täytyypä mennä ostamaan tätä siloitetta
Meitä on moneen junaan ja osa jää vielä asemallekin.
Spongebob-Väyrynen

Viesti Kirjoittaja Spongebob-Väyrynen »

kun tein niitä oasis kiviä huomasin että niistähän pienellä vaivalla voi veistää melkein mitä vain valmistin siitä örkki hordelleni pari toteemia niistä tuli myös ihan kivoja.
Half-bread kirjoitti:Nyt sitten suosittelen sinua pysymään hiljaa kun aikuiset puhuvat.
behemoth
Viesti:

Jep. Niin voi ... arvaapa vain mitä kaikkea on tässä tullut valmistettua oasiksesta noin kymmenen vuoden aikana :D :D
Lurker

Viesti Kirjoittaja Lurker »

Jaa, no.. Itellä sellanen kokemus näistä kivistä, että kun kerran olin viime kesänä juoksemassa lenkkiä mettässä, niin sattu ihan vahingossa silmään tosi hienoja kiviä, näyttää siis tosi hyviltä ja on just hienon muotosia, parista pienestä maalasin rune kiviä ja isoa kulmikasta kiveä pidän vaan isona kivenä maastossa. Oikeet kivet on myös hyviä siitä syystä, että ne pitää ruohomaton hyvin paikoillaan eikä kukaan ohikulkeva ihminen vahingossa kiskase ruohomattoa pödältä.

Muovikukkien vihreistä lehdistä saa muuten ihan mielenkiintosia näkösiä puskia ja muita kasveja esim. Lizardmanien suo-maastoon.
Avenger
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Avenger »

behemoth, mitä olet käyttänyt noissa maastonpalasissa pohjana?
On muuten aika hyvän näköisiä.
behemoth
Viesti:

Pohjana? Pahvia ... :D Päällystetty ihan ruohomatolla. Noita on semmoisen 260x200 -pelialueen verran leikeltyinä 20x20, 40x40, 60x60, 60x40 ja 40x20 paloihin

Pistin vielä yhden kuvan... tässä oasis-tiilestä tehtyjä 1:300 skaalan raunioita. Oasiksen ylijäämäpaloista leikeltyjä sopivia muotoja, jotka päällystetty erikeepperin ja veden seoksella ja maalattu. 1/2 megan kuva.

http://koti.mbnet.fi/behemoth/kuvat/fig ... ge-101.jpg
blind

Viesti Kirjoittaja blind »

Kun tässä on nyt ollut noista kivistä puhetta, niin onhan sitä olemassa sellaista "kivimaalia". Pari päivää sitten kun olin sinooperissa käymässä, niin siellä oli sellaisia saviruukkuja maalattu sillä, ja näytti pinta kyllä aikas kiveltä. Hyvä puoli noissa kivimaaleissa on se, ettei niitä tarvitse enää sitten maalata, kun ovat hienon värisiä, ja saa niitä erivärisinäkin, ruskeen ja harmaan eri sävyissä. Tota tököttiä olis varmaan ihan kiva käyttää muuhunkin maastontekoon kun vaan kivien maalaamiseen, mutta se on aika kallista. Yksi purkki maksoi jotain 4 euroa. Kokemuksia ei kyllä itse ole tuosta kivimaalin käyttämisestä, mutta ihan okeilta se näytti.
If Barbie is so popular, why do you have to buy her friends?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”