"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Lurkit!!!

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Nasse R
Viesti:

Lurkit!!!

Viesti Kirjoittaja Nasse R »

Eli ostimpa ekat luurangot VC armeijaani!
Nooh tuli onkelma, luulin osaavani maalta niitä, mutta niitähän tuli suorastaan surkeita, voisitteko kertoa miten TE niitä maalaatte! Olen ainakin usealla teistä nähnyt oikein mahtavia luurankoja!
Joo ja zombin maalaus neuvoja kans!
Lyhyesti ja ytimekkäästi: WAAAGH!
Kaleth

Viesti Kirjoittaja Kaleth »

jaa noh...riippuu minkälaisen skeletonin haluat...likaisen vai ?

noh undercoatasin skeleonit sit ohennetulla bleached bonella maalasin undercoatin päälle sen jälkee pistin brown inkkiä väleihin ja syvänteisiin sen jälkee maalaat bleached bonella ne paikat jossa brown inkkiä ei pitäisi olla ....ja sit viel voit highlitata vaikka bleached bone sekotettuna valkoseen....
Nasse R
Viesti:

Hmmm... tota mä vähänniinku yritin (kiva sana toi vähänniinku jos sen yhistää tollee)
Mut en kuitenkaan ihan tota. Kannattaa kans kokeilla... Lisää neuvoja vaan tulemaan!
Menempä tästä nyt kokeilemaan täota tommosta niinku suoraan tota! (vitsi mä selitän)

Onko missään sivuilla mitään maalausoppaita!?

Siis antakaa ihan mimmosii neuvoja van likaisia ja puhtaita, ihan sama! Kokeilen kaikkia!
DerAlte

Viesti Kirjoittaja DerAlte »

Käyppäs jenkkien gw-sivuilla... Siellä on kaikille armeijoille maalausoppaita, ja sieltä löydät mm. zombien ja skelejen maalaus oppaat (Tomb Kingsien ja VC:den kohdalta)... Kannattaa tsekata...

Itse olen maalannut skelejä seuraavasti: valkoinen undercoat, siihen päälle ruskeaa inkkiä, tämän jälkeen drybrushaus bleached bonella ja high lightit bleached bonen ja valkoisen sekoituksella. Melko kivuton ja nopea tyyli, ja jälkikin on hyvä...
Nasse R
Viesti:

Mahtavaaaaa....¨

[edit:] Köh köh en kyllä onnistunut käymään siellä GW:n maalusoppaissa, se alko valittaa jotain käyttäjätunnus juttuu...
Onks jotain muita sivuja? Mä ainakin muistan jollain sotulaisella hyvän sivun jossa olikin opas, mutten muista kenellä!
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Tämän parempaa kuvaa ei lurkeistani (vielä?) löydy:

http://img15.photobucket.com/albums/v46 ... chers2.jpg

Värit taitavat olla jokseenkin tällaiset:
-musta pohjamaali
-scorched brown karkea drybrush
-scorched brown + joku grey -II-
-bronzed flesh drybrush
-bronzed flesh + bleached bone lievä layerointi.

Ylläolevat sujuu aika nopeasti, sillä nuo maalinsekoitukset olen tehnyt suoraan paletilla lisäämällä uutta väriä edelliseen lammikkoon, ja vallejon (game colour) värit tarttuvat kuivaharjaamalla hyvin (paikka paikoin jopa liian hyvin). Ja kuivaharjaukset on todellakin nopeasti tehtyjä.

Tuon jälkeen olen lisänyt kulumisefektiä floodaamalla laimealla ruskealla inkillä ja ripottelemalla lammikkoihin suolaa (!), jonka olen rapsinut pois kun inkki on täysin kuivunut. Kyseistä kulumisefektiä on lähinnä metalleissa, mutta jonkin verran myös luissa (ruskea inkki samalla hieman korjaa luiden väleihin lipsahtanutta maalia).

Varjostuksia (=luunrakoja) olen korjannut ruskealla inkillä ja mustalla micron pigma -tussilla.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Nasse R
Viesti:

Joo noihan näytti ihan hyviltä! Voitte muuten muutkin antaa kuvienne URL:iä, niin saan hienoja malleja ja kertokaa samassa miten maalaattte ne!
Nasse R
Viesti:

Äääh! Katoin kaikki maailman sivuhistoriatkin läpi ku etin sitä maalausopasta, mutten löytänyt... Se oli jonkun sotulaisen, jolla oli hienot sivut! Ja pari maalausopasta (kaksi[2])
Nasse R
Viesti:

No, en ainakaan löytänyt sieltä GW:n sivuilta!
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Nasse R
Viesti:

Kiitti jullevi, ihansikaana!!! kitiitititititiittiii Kiiitti!!! Siis tosi Kiiitti! Ihan tosi paljon ihan kauheasti kiitti!!!!
Siis Kiitti!! Kiitos, Danke, Tack, Thank you!!!!!!!!!...

Nyt onnistu maalaus!
Wolffer

Viesti Kirjoittaja Wolffer »

Offtopic/ LoL /offtopic
ja sitten että chesnut ja ruskea ink antavat hieman erivärisen pinnan koska toisessa ohjeissa oli käytetty chesnuttia ja toisessa ruskeaa inkkiä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”