"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

IC:den lähettäminen ryhmiin

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Dracheny

IC:den lähettäminen ryhmiin

Viesti Kirjoittaja Dracheny »

Voinko laittaa IC tuleen jonkin ryhmän kanssa deep strikilla kentälle, jos ne tulevat esim. Deep strikettävällä Raiderilla?
One who has seen the Horrors of Warp and prevailed, still fears girls...
Draznik

Viesti Kirjoittaja Draznik »

Mielestäni kyllä, mikäli Deep Striken aiheuttaa nimenomaan se transportti. Mutta jos Deep Striken omaa ainoastaan se unitti, niin silloin varmaankaan ei, paitsi tietysti jos charrulla on sama rule esim. Terminator Armour. Mutta silti charrua jump packilla ei voi Deep Strikettaa Assault Mariinien kanssa.
There is only one thing in life for sure:
You kill people...WAAGH!!!
Milkman

Viesti Kirjoittaja Milkman »

Draznik kirjoitti:Mutta silti charrua jump packilla ei voi Deep Strikettaa Assault Mariinien kanssa.
Ööö, miks. Tähän mennessä kyllä on voinut. Muistaakseni siellä lukee jotain että "characters with JumpPacks can deep strike", jos nyt en ihan väärin muista.

Mutta mistäs tuolle land raiderille ne säännöt löytyy??
I'm not crazy, the voices told me so.
Jiipee

Re: IC:den lähettäminen ryhmiin

Viesti Kirjoittaja Jiipee »

Dracheny kirjoitti:Deep strikettävällä Raiderilla?
Anteeksi, mutta musta tuntuu, että kyse on dark eldarien raiderista,
vai??
:)[/url]
"..kaikkea sitä näkee kun vanhaksi elää.."
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

ICn voi asettaa pelin alussa ryhmään, jolloin se tulee samalla tavalla kun ryhmäkin, mikäli joku sääntö ei aja yli tai puutu (esim. terminator armour päällä tai sen puute).
Eli voi tottakai deep strikettää. Kaikkein paras esimerkki tästä että tosiaan näin voi tehdä on se kun Raiderin kanssa striketään pöydälle :)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
JiimK

Viesti Kirjoittaja JiimK »

Mutta kysymys kuuluukin, voiko IC joinata squadiin ennen pelin alkua, sillä eikö joinaaminen tapahdu yleensä vasta movement phasella.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Raketti-abU kirjoitti:Mutta kysymys kuuluukin, voiko IC joinata squadiin ennen pelin alkua, sillä eikö joinaaminen tapahdu yleensä vasta movement phasella.
ICn saa liittää squadiin pelin alussa, esim. deep strikeen, transporttiin, jalan, yms.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Deetwo kirjoitti:ICn saa liittää squadiin pelin alussa, esim. deep strikeen, transporttiin, jalan, yms.
Onko tuosta jossakin mustaa valkoisella? Noin olemme pelanneet, mutta mm. viime JCL:ssä yksi vastustajistani ei antanut örkkipomoni liittyä Trukk Boyzeihin (joka jäi Pitchedissä reserviin) vaan vaati sen HQ-valintana pöydälle. Mitään tukea en löytänyt säännöistä, joten pomon deployasin sitten yksikseen.
Milkman

Viesti Kirjoittaja Milkman »

Grond kirjoitti:
Deetwo kirjoitti:ICn saa liittää squadiin pelin alussa, esim. deep strikeen, transporttiin, jalan, yms.
Onko tuosta jossakin mustaa valkoisella? Noin olemme pelanneet, mutta mm. viime JCL:ssä yksi vastustajistani ei antanut örkkipomoni liittyä Trukk Boyzeihin (joka jäi Pitchedissä reserviin) vaan vaati sen HQ-valintana pöydälle. Mitään tukea en löytänyt säännöistä, joten pomon deployasin sitten yksikseen.
No tuota reserveistä tulohan on taas pikkaisen eri homma kun joudut heittämään sille HQ unitille erikseen, eli jos eivät satu samaan vuoroon niin se on kai vaan voi voi. =)
I'm not crazy, the voices told me so.
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

CA 2004 kirjoitti: An independent character within 2" of a squad is not automatically part of it, you must state that he joins it during the movement phase (and only the movement phase).
Tuosta voi vetää johtopäätöksen että, A) charru voi liittyä ryhmään vasta movement phasessa ja B) koska deep strike ei tapahdu movement phasessa (vaan se tapahtuu vuoron alussa), charru ei voi deep strikeä ryhmän mukana, vaan joutuu heittämään omat reservince ja scatterit.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”