"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

SoC listojen sääntöpulmia

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Ropetus
Valvoja

SoC listojen sääntöpulmia

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Tällaisia tuli mieleen kun lueskelin noita listoja:

1. Grimgor listan Big 'Unit
Lista sanoo, että voi ottaa kuinka monta yksikköä haluaa, mutta pitääkö listassa silti olla yhtä paljon normaaleita örkkejä kuin isoja poikia? LÖista ei tätä paljasta kovin yksiselitteisesti.

2. Errantry listan bannerit
Itse lipusta pitää maksaa, koska se selitetään säännöissä yksioikoisesti, mutta pitääkö yksiköiden maksaa myös Errantry Bannereista? Säännöissä sanotaan, että "count as having the Errantry Banner".

3. Cult of Slaaneshin hate high elves
Jos De yksiköllä on MoS, inhoavatko he yhä HEtä? Lista ei mainitse poikkeukseksi kuin Cold Onien stupidityn, mutta toisaalta Witch Elffitkin inhoavat frenzystään huolimatta.

4. Undivided Demoni charrut
Voivatko nämä liittyä oikeastaan mihinkään ryhmiin? Listassahan ei ole muita Undivided demoneita kuin Furyt, joihin ei voi liittää charruja. Tekeekö tämä Undivided Heraldit aikalailla hyödyttömiksi?
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

Ei pidä maksaa siitä lipusta ainakaan, jos se lukee "count as". Listassa lukee myös selvästi että MoC Dark elffit vihaavat yhä High Elffejä.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Ropetus
Valvoja

Oikolukurölli kirjoitti:Ei pidä maksaa siitä lipusta ainakaan, jos se lukee "count as". Listassa lukee myös selvästi että MoC Dark elffit vihaavat yhä High Elffejä.
No niinpäs lukikin! Pitää näköjään hankkia toisetkin silmälasit.
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

Hellcannon
Mitä kaaoskääpiöt tekevät jos rampagesta tulee yli 6"(kääpiöitten chargen kantama)? Pääsevätkö nämä taisteluun vai jotain muuta?

Clan Eshin
Jos Master Assassin on piilossa ja kantaa Fellbladea, joutuuko MA silti testaamaan kärähtämistä?
Ropetus
Valvoja

Ari kirjoitti:Clan Eshin
Jos Master Assassin on piilossa ja kantaa Fellbladea, joutuuko MA silti testaamaan kärähtämistä?
Tämä ainakin oli korjattu Q&Assa. Salanirhaaja joutuu heittämään sitä testiä vaikka olisi piilossa (Sitä ei tietenkään tarvitse paljastaa, missä se on)
Cacodemoni

Viesti Kirjoittaja Cacodemoni »

Army of Sylvania

1. Levyn ja Militian asevaihtoehdot ovat oudosti kirjoitettu: Light armour, shield, & spear, or halberd. Tarkoittaako tämä että niillä on LA, Sh ja spear, tai vaihtoehtoisesti pelkkä halberdi? Vai tarkoittaako se että LA, Sh ja spear TAI Halberd. Viimeinen tulkinta ilmeisesti oikea, mutta ei käy selväksi kirjoitusasusta.

2. Onko Levyllä ja Militialla hand weaponit (myös BoC:n Ungoreilta näyttäisi moinen puuttuvan entrystä)?

3. Luoko Vampyyrin loitsima Invocation of Nehek Militiaa/Levya vaiko "normaaleja" skeletoneja ja zombieita?

4. Tuplaako Drakenhof Banner Summon Bats -loitsulla kutsutun Bat Swarmin?

EDIT: uusi kysymys lisätty
Viimeksi muokannut Cacodemoni, To 08.04.2004 02:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Oikolukuhirvi
Viesti:

1. Niillä on Light Armour. Sitten joko kilpi & keihäs tai hilpari

2. Sääntökirjassa (korjatussa) lukee selvästi, että kaikilla jampoilla on hand weaponit ellei erikseen sanota (kuten chopat, jotka ovat "instead of hand weapons")

3. Se on se sama mikä kirjassa.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Ari kirjoitti:Hellcannon
Mitä kaaoskääpiöt tekevät jos rampagesta tulee yli 6"(kääpiöitten chargen kantama)? Pääsevätkö nämä taisteluun vai jotain muuta?
When rampaging, the whole unit moves 2d6"

Eikös tuo jo vastaa kysymykseen ?
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Oikolukuhirvi
Viesti:

Tuo minun viestini siis vastasi Cacodemonin Sylvania -kyselyihin, jos joku ei tajunnut ;)
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

jullevi kirjoitti:
Ari kirjoitti:Hellcannon
When rampaging, the whole unit moves 2d6"

Eikös tuo jo vastaa kysymykseen ?
Katos perhana, hämäsi kun sitä ei ollut tuossa Rampage-kohdassa.
Chade

Viesti Kirjoittaja Chade »

Seapatrol ampuu ilmaisen kierroksen:

1) Aiheuttaako ampuminen paniikkia ja jos aiheuttaa, niin heitetäänkö testit ennen pelin alkua? Eli toisin sanoen voiko juosta ennen kuin peli edes alkaa?

2) Jos kaksi Seapatrolia sattuu vastakkain, niin kumpi ampuu ensin vai ampuvatko molemmat samaan aikaan? Turnauksissa tämä on mahdollista.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
Cacodemoni

Oikolukurölli kirjoitti:1. Niillä on Light Armour. Sitten joko kilpi & keihäs tai hilpari
Yleisin tulkin on että niillä on Light armour ja kilpi. Sitten joko keihäs tai halpertti.
Oikolukurölli kirjoitti: 2. Sääntökirjassa (korjatussa) lukee selvästi, että kaikilla jampoilla on hand weaponit ellei erikseen sanota (kuten chopat, jotka ovat "instead of hand weapons")
Mitä tarkoittaa "ellei erikseen sanota", pitääkö entrystä käydä ilmi esim. että NO HANDWEAPONS tms. Eli se että entryssä ei mainita HW:ta ei silti tarkoita että HW:ta ei olisi?
Oikolukurölli kirjoitti: 3. Se on se sama mikä kirjassa.
Eli Sylvania-armeijassa Invocation of Nehekillä pystyy ainoastaan luomaan "normaaleja" epäkuolleita yksiköitä, ja buustamaan vain ja ainoastaan näitä. Eli Militiaan/Levyyn ei siis voi heittää Invocationia vai?
Viimeksi muokannut Cacodemoni, Ke 07.04.2004 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Entä kumpi tapahtuu ensin Bretonnian polvistelu vai Seapatrollin ampuminen? Eli saako blessingin ennen hittejä. Tähän jo tein oman ehdotukseni toisaalla (täällä).
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Cacodemoni kirjoitti:Army of Sylvania

1. Levyn ja Militian asevaihtoehdot ovat oudosti kirjoitettu: Light armour, shield, & spear, or halberd. Tarkoittaako tämä että niillä on LA, Sh ja spear, tai vaihtoehtoisesti pelkkä halberdi? Vai tarkoittaako se että LA, Sh ja spear TAI Halberd. Viimeinen tulkinta ilmeisesti oikea, mutta ei käy selväksi kirjoitusasusta.

2. Onko Levyllä ja Militialla hand weaponit (myös BoC:n Ungoreilta näyttäisi moinen puuttuvan entrystä)?

3. Luoko Vampyyrin loitsima Invocation of Nehek Militiaa/Levya vaiko "normaaleja" skeletoneja ja zombieita?
1. Joko panssarin lisäksi spear + kilpi tai pelkkä halberd.. Näin itse ainakin käsitin asian sanamuodon perusteella.

2. Katseleppas huviksesi VCn kirjaa, useammalla yksiköllä ei ole ollenkaan hand weaponeita listassa. Mutta kuitenkin koko pelin kaikilla yksiköillä on aina defaulttina jonkinlainen "hand weapon"... vaikka esim. pelkkä nyrkki käy tässä tilanteessa.

3. Invocation nostaa yksikköön skeletoneja tai zombeja samalla aseistuksella kun loppuyksikkö. Militia = skeletoneja, Levy = zombeja, tästä tosin voi sitten kiistellä vuosisatoja onko näin, mutta minä varaan itselleni tämän mielipiteen kunnes virallisesti korjataan :) Levyä ja Militiaa ei voi luoda tavallisella invocationilla uusina yksiköinä, koska kyseinen taika nostaa vain hw+shield skeletoneja tai hw zombeja.

Täytyy kyllä myöntää että Sylvanian lista on aivan liian pikaisesti väännetty, ajatusvirheitä on vaikka muille jakaa sekä asioita ja selityksiä puuttuu.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Hmm.. Vlad Von Carsteinin säännöissä lukee, että hänellä on kaikki VC:n bloodlinet. Tarkoittaako tämä siis sitä, että käytettäessä Sylvanian listaa, hänellä on myös nuo uudet? :)

Tuo vampyyripariskuntahan parani juuri huomattavasti. Ensinnäkin saavat grave-markereista bound spellit, sitten bloodlien powereiden takia hiukan magia puolustusta (Vladille MR1 ja vihun heittoihin -1) ja Vlad voi kutsua susia loitsuinkin. Hmmh... mitäs luulette, kuinkahan moni Sylvanian listiä käyttävä saattaisi alkaa käyttämään tätä pariskuntaa? Itse mietin, että ehkä se lista onkin sitten ihan ok, jos nappasee tän pariskunnan. :)

Vladia ja Isabellaa varmaan saa käyttää tuon listan yhteydessä, koska ovathan he selvästi Von Carsteineja ja listassa ei mainita kieltoa heidän käytölleen (ja taitavat olla ihan virallisia, eli turnauskelposia ellei Special charactereja täysin kielletä)?
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Cacodemoni

M. Salava kirjoitti:Hmm.. Vlad Von Carsteinin säännöissä lukee, että hänellä on kaikki VC:n bloodlinet. Tarkoittaako tämä siis sitä, että käytettäessä Sylvanian listaa, hänellä on myös nuo uudet? :)

Tuo vampyyripariskuntahan parani juuri huomattavasti. Ensinnäkin saavat grave-markereista bound spellit, sitten bloodlien powereiden takia hiukan magia puolustusta (Vladille MR1 ja vihun heittoihin -1) ja Vlad voi kutsua susia loitsuinkin. Hmmh... mitäs luulette, kuinkahan moni Sylvanian listiä käyttävä saattaisi alkaa käyttämään tätä pariskuntaa? Itse mietin, että ehkä se lista onkin sitten ihan ok, jos nappasee tän pariskunnan. :)

Vladia ja Isabellaa varmaan saa käyttää tuon listan yhteydessä, koska ovathan he selvästi Von Carsteineja ja listassa ei mainita kieltoa heidän käytölleen (ja taitavat olla ihan virallisia, eli turnauskelposia ellei Special charactereja täysin kielletä)?
Itse olen mietiskellyt täysin samaa, mutta en todellakaan tiedä onko V&I "virallisia". Sitähän voisi vielä perustella että 2000 pisteen pelissä Vlad voisi olla kenraali, ja Isabella täyttää sen pakollisen Thrallin viran.
Matti
Valvoja

Ai hitsi... mä unohdin ton thrallin paikan, koska joku voi niuhottaa ettei Isabella ole thralli tai ainakaan VC-thralli - onhan sillä Lahmian kyky.

Virallisuus on kai tehty Annual 2002:ssa ja GW:n sivujen versiossakaan ei lue, että vaatisi OA:n.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Isabella taitaa olla vain geneerinen hero, on sillä muuten carstein kyky myöskin ;) Ja onhan se ihan korsteeni kuitenkin..
Veikkasin että on kuitenkin pakko käyttää se neljäs slotti tavan thralliin jos meinaa vladin ja isabellan ottaa, mutta en kyllä itse ainakaan keksi mitään syytä miksi ei saisi sylvanian listaan heitä.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Tooninki

Viesti Kirjoittaja Tooninki »

Slayer army!

Lasketaanko Goblin Hewer uusiin sotakoneisiin vai saako siihen ottaa riimuja? Tuosta kun ei ollut (vielä) mitään mainintaa minkä olisin löytänyt... :)

Ja sitten mitä tehdään kun Fanaatikko ja Doom seekeri kohtaavat? :)
Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without.
Matti
Valvoja

Deetwo kirjoitti:Isabella taitaa olla vain geneerinen hero, on sillä muuten carstein kyky myöskin ;) Ja onhan se ihan korsteeni kuitenkin..
Veikkasin että on kuitenkin pakko käyttää se neljäs slotti tavan thralliin jos meinaa vladin ja isabellan ottaa, mutta en kyllä itse ainakaan keksi mitään syytä miksi ei saisi sylvanian listaan heitä.
Vlad+Isabella vievät lordi+3hero slottia, eli 2000p armeijaan ei sais noita+thrallia. Oleellista siis on myös, onko Isabella thralli vai ei.

Mutta entäs saako Vlad nuo uudet kyvyt? Vois aatella, ettei sen pistehintaan oo sisällytetty noita 3:a uutta bloodlinea.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”