"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Bretonnian Questing knightit

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Dragonize

Bretonnian Questing knightit

Viesti Kirjoittaja Dragonize »

Kun tämä uusi Bretonnia on tupsahtanut ulos, niin löysin kuin löysinkin sieltä epäselvyyksiä. Uusi Lance-sääntö, ja Questing knightien yhteensopivuus. Lance-säännössä ei nimittäin sanota että tarvitaan lance, jotta sääntöä voisi hyödyntää (kolme rankissa, lisäattackit chargessa).
Ja kun Questing knighteilla on Great weapon, eikä lancea kuin muilla Grail ym. knighteilla, herää kysymys: Päteekö lance questing knighteihin?
"Knowing how to play with them is a different thing than actually doing it"
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Pätee.
Ase lance ei vaikuta yhtään mitenkään lanceformaatioon... Muutenhan siitä olisi mainittu jos tarvitsee olla, eikö? :)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Dragonize

Viesti Kirjoittaja Dragonize »

Eli nimi Lance on tässä säännössä tehty hämäämään ja miettimään turhanpäiväisiä asioita, kuten sen että Questing knightit olisivat surkeita ilman lance-sääntöä. Mutta miksi nimi on Lance, jos siinä ei tarvitse käyttää lancea? Vitos edikassa lancemuodostelma oli sentään peitsen näköinen joten se selittää sen, ja kun mietitään oikeassa maailmassa keskiaikaista aseistusta, vain peistä pystyi käyttämään kuten tässä sanotaan: "This formation enables the Knights to charge deep into enemy units, angled so as to maximise the number of attacking Knights"
"Knowing how to play with them is a different thing than actually doing it"
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Lance on vain muodostelman nimi, aikaisemmin keihäänkärjen muotoinen ja nimi on säilytetty... Nimi imho sopii käyttötarkoitukseen loistavasti, enkä ollenkaan ymmärrä MITEN voi saada käsityksen muodostelman nimestä että se vaatisi jonkin tietyn aseen :D

Noh, huvinsa kullakin. Mutta tosiaan aseella ja muodostelmalla ei ole sääntöteknisesti mitään tekemistä keskenään. Muodostelma _täytyi_ muuttaa nykyiseen muotoonsa puhtaasti mekaanisista syistä. Warhammer on neliskulmaisten peli, jossa ei ole oikein sijaa kolmikulmaisille.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

[OT]
Warhammer on neliskulmaisten peli, jossa ei ole oikein sijaa kolmikulmaisille
Rasismi tunkee kaikkialle ;)[OT]
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Itseasiassa nykyinen lance formaatio on paljon paremmin toimiva kuin se aikaisempi. Tietysti oli huvittavaa vangita vihollisen lance kahdella chariotilla ja ritarit siinä sitten tyhmänä hölmistelivät, että mitenkäs tässä näin pääsi käymään.

Ja Questin Knightit olisivat varsin mukavasti aseistautunutta ritaristoa ilman lance formaatiota, eivätkä kärsisi ritarien pahimmasta ongelmasta - hyytymisestä chargen jälkeen. Erittäin näppärää etenkin, jos aikoo höyrytankin pilkkoa. Samaan taitavat päästä ainoastaan kaaoksen ritarit, jotka tosin hakkaavat ihan eriluokkaa olevalla iniativella.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Murhe kirjoitti: Samaan taitavat päästä ainoastaan kaaoksen ritarit, jotka tosin hakkaavat ihan eriluokkaa olevalla iniativella.
IC white wolfit...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”