"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Gw:n metalliliimalla saa vain sormensa yhteen!

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Gimgor

Viesti Kirjoittaja Gimgor »

Mä käytän ite sellasta kaks-kompponentti liimaa esim Bison merkkistä Toimii silleen että sekotetaan kahen tuubin sisältöä keskenään ja sit se kuumenee ja kuivuu kovaksi 5-10minuutissa kunnon tököttii tosin käytän sitä vaan isompien kohteiden liimaamiseen. tavallista pikaliimaa käytän normaalisti.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
-Albert Einstein
Graq

Viesti Kirjoittaja Graq »

Totanoin, tämä ei varsinaisesti liity topiciin, mutta tätä lukiessani huomasin että moni valittelee kun menee sormille. En tiedä miten liimaattee figujanne, sillä itselläni, liimalla kuin liimalla ei ole sormille tullut lainkaan oikeastaan lainkaan liimaa. Ei sitä tartte puristaa kuin tuomiopäivän terminaattori sitä tuubia.

Itse suosin enemmänkin tuota Loctiten gel liimaa, pystyy liimaa vaikka mistä vinkkelistä kun se ei valu, mutta ei niillä nestemmäisilläkään ongelmia ole kummemin tullut.
"There is nothin' as sure in the world as the glitter of gold and the treachery of Elves."
Nasse R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nasse R »

erikeepperikin pitää paremmin.... No mä liimasin mun rätogren käden kiini ainakin 4 kertaa eikä koskaan pysynyt viikkoa enempää, sit laitoin jotain uhu allplastia, se kesti 3 viikkoo aj sitte ei kun erikeepperiä..
On ollut ainakin 3 kk:ta kasassa...
Lyhyesti ja ytimekkäästi: WAAAGH!
Roksteri

Viesti Kirjoittaja Roksteri »

Minulle kelpaa ihan GW:N liimat, ei mitään ongelmia, ja onahan pienoinnen määrä kuivunutta liimaa kiva rapsuttaa sormista irti :) Eikä se niin kallista ole, kyllä sillä saa ihan arvostaan ukkojakin liimattua.
Rincewind

Viesti Kirjoittaja Rincewind »

Graq kirjoitti:Totanoin, tämä ei varsinaisesti liity topiciin, mutta tätä lukiessani huomasin että moni valittelee kun menee sormille. En tiedä miten liimaattee figujanne, sillä itselläni, liimalla kuin liimalla ei ole sormille tullut lainkaan oikeastaan lainkaan liimaa.
Ah, arastelin kommentoida kun alkoi tuntua siltä että olen yksin maailmassa. Noin 20-vuotisen pienoismalliharrastuksen aikana en ole toistaiseksi saanut vielä liimattua kertaakaan sormiini superliimalla. En ymmärrä myöskään miten superliiman saa valumaan pitkin poikin, kuulostaa siltä että sitä on silloin laitettu aivan liikaa. Jos pystyy maalaamaan pensselillä figuurin, liiman hillitty annosteleminen on täysin triviaali juttu.

Loctiten Super Attak tuskin kemiallisesti on mitenkään poikkeavaa vastaaviin kilpailijoihinsa nähden, mutta hyvin suunniteltu puteli on idioottivarma sekä kuivumista estävä ja siksi suositeltava.
"He had a mind that ticked like a clock and, like a clock, it regularly went cuckoo."
-Terry Pratchett, Wyrd Sisters
Nurgle Master

Viesti Kirjoittaja Nurgle Master »

Mä ostin jotain scottsin pilipali p#skaa ja ei tullu mitää.
-Im SO BACK-
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Yksi syy pikaliiman huonoon pitoon voisi olla se, ettei pese figuja ennen kuin liimaa niitä osia toisiinsa - pikaliima ei välttämättä tartu hirmu hyvin likaiseen ja rasvaiseen pintaan. Pinnaaminen auttaa myös. Jos figu on vähänkin tavallista ukkoa isompi, pala lähtee takuuvarmasti irti jossain vaiheessa. Sitä ei oikein voi välttää kuin pinnaamalla.

Jos liimaus ei pidä, kannattaa myös muistaa pestä vanha liima huolella pois sen sijaan että lorauttaisi palojen väliin lisää liimaa. :)
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
hypsilurus

Viesti Kirjoittaja hypsilurus »

Syanoakrylaattiliimat liimat menettävät tehoaan avaamisen jälkeen.
Kylmässä säilyttäminen pidentää elinkaarta jonkin verran.
Jos purkki on ollut auki vuoden ja liima ei enää tartu muualle kuin sormiin on todennäköistä että liimasta alkaa olla paras ponsi poissa.

Tämä on tosin vain yksi syy...mutta varmasti melko yleistä.

ÄLKÄÄ OSTAKO SIKAHALPOJA PIKALIIMOJA KOSKA NE OVAT USEIN VALMIIKSI VANHOJA
(Esim. Anttilan tarjouslaatikot)

M
"Kaulaparta huohottaja"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”