Minä ymmärsin hukan tarkoittaneen sitä, että valitaan sopiva kodex ja kookoonpano aina vastustajan mukaan. Eli että tekisit turnaukseen vaikkapa BT, DA ja SW listat ja armeijat, jotka käyttävät pääpiirteittäin samoja figuja. Sitten vaihtelet vastustajan mukaan koostumusta, tyyliin, "Mitäs kummaa, terminaattoriarmeija, no niitä vastaan DA plasmacannonit ovatkin käteviä... No seuraavalla vastustajalla onkin näköjään basiliskejä, taidanpa ottaa SW scoutteja..." Kyllähän tuota saattaisi saada vedätettyäkin, jos pokerinaamaa riittäisi, mutta aika villi huijaus idea se kyllä olisi... Ja selittelyä voisi riittää, kun turnauksen sattuisi voittamaan.Black scars kirjoitti:Pelaan jonkun verran turnauksissa ja olen missannut varmaan jotain, sillä Asmodeuksen kantaan yhtyen, codexia vaihtamalla ei mielestäni saavuta olennaista hyötyä. ...Mutta se on mielestäni typerää jos vaihtelee codexia useasti POWERPLAY- tarkoituksessa.
Tai sama hupipeleissä, sehän on kuitenkin tosiasia, että eri chaptereiden erikoissäännöistä jotkut toimivat paremmin jotain tiettyä armeijaa vastaan. Ja vaikka säännöt eivät auttaisi, niin ainakin raskasase valintojen optimointi vastustajan mukaan alkaa jo tuntua.
Eli nämähän ovat jo huijaamista, ja vähimmilläänkin kaveripeleissä tylyä powerplaytä. Mutta toki min maxatun listan saa mistä tahansa.
Noh, sanokoon Hukka itse, mikäli joitain muuta tarkoitti.