Mutta taas kun on hand weapon niin niillä on 1+ sv parempi kuin speareilla
mutta onko niillä silloin atackkejä 2 vai 1 ? Vai miten tämä homma oikein
menee.. ? ( Olisi kiva tietää
Onhan niillä kaksi, mutta tokan rivin spearsaurukset ei saa lyödä kuin kerran lyödessään edessäolevan yli.Zeob kirjoitti:kyllä niillää minun ymmärtääkseni on kaksi attackia riipumatta siitä onko niillä spear vai hand weapon
Warhammer Armies: Lizardmen, s.25, Predatory Fighters kirjoitti:...Saurus Warriors fighting with spears may only make a single attack, rather than two, if they are positioned where they can attack in the second rank of fighting against a foe to the unit's front.
Niin on, mutta jos Saurus unitti on closiksessa speareilla, toisen rivin modelit saavat vain yhden iskun. Saurus unitti, jossa speareillakin toinen rivi saisi kaksi iskua per modeli olisi karmea, sillä edes DoWin pikemenit eivät olisi Saurusten rinnalla mitään (Parempi strena, myös Infantryä vastaan; kestävempiä, jne.).Zeob kirjoitti:kyllä niillää minun ymmärtääkseni on kaksi attackia riipumatta siitä onko niillä spear vai hand weapon
Chargettaessaan spearmänit lyövät yhdestä rivistä vähemmän kuin normaalisti, eli chargatessa sauruksista lyö vain eturivi..Reclaim kirjoitti:Saurukset speareilla + Sotek blessingillä on kivoja, jos pääsee chargettamaan.. 26 iskua strenalla 4. Olen ainakin käsittänyt että toka rankin saurukset voivat lyödä sotek blessingin ansiosta kaksi kertaa (+1 attack kun chargettaa on sotek).
Siitä huolimatta hilparein aseistautunut temple guard kynsii/puree toisenkin hyökkäyksensä S5:llä.Bondage kirjoitti:Siis kysehän on siitä että saurusten toinen attacki tulee pureskelu/kynsiminen-osastolta ja takarivistä ei yltä rähisemään kun keihäillä vaan. Siksi siis ainostaan base to base contactin modelit saa toisen attackin.
Q. Does the ‘Predatory Fighters’ rule imply that one of the two Saurus Attacks is made without a weapon bonus? Temple Guard have 2 Attacks but not the Predatory Fighters rule, so does it mean that they have 2 Attacks, both with the halberd bonus? What about characters?
A. Predatory Fighters, simply put, is only meant for Saurus armed with spears, and says that the second rank has only 1 Attack. In all other cases, use the Attack value indicated, and that’s why Temple Guards and characters do not have this rule.