"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Turnajaiset!

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

AnlaShok kirjoitti:Kumpikin hahmo lasketaan chargeavaksi ensimmäisellä vuorolla (eli esimerkiksi lancesta saa S-bonuksen ensimmäiselle vuorolle), mutta toisesta vuorosta eteenpäin taistelu käydään I-järjestyksessä normaalisti.
Kumpi lyö siis ensiksi ensimmäisellä vuorolla ? Tuolloinkin I-järjestys ? Vai yhtäaikaa ?

Fly vs. Always Strikes First tulee tietysti pelata sääntöjen mukaan, eli Always Strikes First lyö ensin ellei toisella ole samaa ominaisuutta (jolloin käytettäisiin Initiativeä). Minun puolesta tosin olisi järkevintä jättää Fly kokonaan huomioimatta.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
AnlaShok

Viesti Kirjoittaja AnlaShok »

jullevi kirjoitti:
AnlaShok kirjoitti:Kumpikin hahmo lasketaan chargeavaksi ensimmäisellä vuorolla (eli esimerkiksi lancesta saa S-bonuksen ensimmäiselle vuorolle), mutta toisesta vuorosta eteenpäin taistelu käydään I-järjestyksessä normaalisti.
Kumpi lyö siis ensiksi ensimmäisellä vuorolla ? Tuolloinkin I-järjestys ? Vai yhtäaikaa ?

Fly vs. Always Strikes First tulee tietysti pelata sääntöjen mukaan, eli Always Strikes First lyö ensin ellei toisella ole samaa ominaisuutta (jolloin käytettäisiin Initiativeä). Minun puolesta tosin olisi järkevintä jättää Fly kokonaan huomioimatta.
Ensimmäisellä vuorolla molemmat chargeavat, eli yhtäaikaa. Tuota käsitettä ei taida FB:ssä ollakaan, mutta matemaattisesti oikein ratkaisu on laskea samalla I:llä tapahtuvat hyökkäykset (minä lasken, että charge muuttaa I:n vaikkapa sadaksi sille vuorolle) yhtäaikaa. Fly antaa tässä turnauksessa hahmolle "Always Strikes First" muita kuin immune to fly tjsp sekä toisia lentäviä heppuja vastaan. Eikä mene säätämiseksi :D

Siis
Fly = "Always Strikes First", ei toimi toisia lentureita vastaan (tällöin toimitaan I-järjestyksessä. Ei toimi myöskään, jos vastustajalla on jotain lentämisen estävää. Tällöinkin toimitaan I-järjestyksessä. Jos hahmolla 1 on fly ja hahmolla 2 on fly ja ASF (jotain toista kautta), niin tottakai hahmo 2 lyö aina ensin. Fly vs ASF tapahtuu siis yhtäaikaa.

Kysykää jos (ja kun) on epäselvää.
AnlaShok

Viesti Kirjoittaja AnlaShok »

Olen taas tämän viikon aika tehokkaasti pois kotoa, joten varmistusviestit voivat viipyä. Kaikki ennen määräaikaa lähetetyt kyllä hyväksytään.

Ja vielä muistutukseksi:
Tehkää hahmo sellaisena kuin sen haluatte olevan. Jos laskurista ei jotain ominaisuutta löydy (tai näytä löytyvän), niin se pistetään löytymään. Ei kannata tehdä hidasteista esteitä.
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Vielä tuli semmoinen mieleen, että lasketaanko Warrior Priest velhoksi, joten saisiko se hyvitystä pisteissä?
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

AnlaShok kirjoitti:Fly antaa tässä turnauksessa hahmolle "Always Strikes First" muita kuin immune to fly tjsp sekä toisia lentäviä heppuja vastaan. Eikä mene säätämiseksi :D

Siis
Fly = "Always Strikes First", ei toimi toisia lentureita vastaan (tällöin toimitaan I-järjestyksessä. Ei toimi myöskään, jos vastustajalla on jotain lentämisen estävää. Tällöinkin toimitaan I-järjestyksessä. Jos hahmolla 1 on fly ja hahmolla 2 on fly ja ASF (jotain toista kautta), niin tottakai hahmo 2 lyö aina ensin. Fly vs ASF tapahtuu siis yhtäaikaa.

Kysykää jos (ja kun) on epäselvää.
Jos tuolla fly = "always strike first":llä haetaan chargen tuomaa etua (mitä muutakaan ??), niin silloinkin ne, joilla on oikea Always Strike First -kyky (esim taikaesineen tuomana), lyövät ensin.

Fly ei ole säännöissä loogisesti ekvivalentti Always Strike Firstin kanssa, eikä sen tulisi olla turnajaisissakaan. Siinä on jotain ajatusta, että lentävä heppu lyö ensimmäisellä vuorolla ennen jalka/heppamiehiä (flyn antaman liikkeen, eli pitemmän chargen tuoma etu), mutta ei se silti kumoa Always Strike First-kykyä (ASF-esineillä lyödään ennen chargettajia!).
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Armeijakirjassa lukee ettei priestiä lasketa velhoksi.

edit\\ Ai niin, siis pistemielessä... Kun niistä boundeista on turha maksaa pisteitä jos niille ei mitään tee. Kannattaisi ehkä ottaa jokunen piste pois, eli halventaa priestiä. Voisi olla kannattavin.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
VD

Viesti Kirjoittaja VD »

[Pakollinen kommentti] Oi oi, kohta se alkaa :D [/Pakollinen kommentt]
ais

Viesti Kirjoittaja ais »

huomenna alkaa kilpailu tsemppiä kaikille (dwarffeille :))
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

ais kirjoitti:huomenna alkaa kilpailu tsemppiä kaikille (dwarffeille :))
Samat sanat (kääville!) ! Pääsen itse vasta seuraavan kerran nettiin maanantaina, mutta onnittelukortteja saa ruvetella jo lähettelääm ;)
niih.
VD

Viesti Kirjoittaja VD »

Mitkään käävät voita!Tulos järjestys on aivan varmasti imoittautumis järjestys. Eli, minun lohari loordi pieksee kaikki :D
ais

Viesti Kirjoittaja ais »

ei nyt sentäs vitsi vitsinä. mutta montako nyt on osallistunut? enpä usko enää tänään kukaan ilmotautuu.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Huomiseen asti taisi olla vielä aikaa ilmoittautua, että voi olla että sieltä joku tulee... :)
40kn puolella anlashok pidensi viikolla ilmoittautumisaikaa kun niitä tuli määräajan (joka oli tosin liian lyhyt) jälkeenkin.
VD kirjoitti:Mitkään käävät voita!Tulos järjestys on aivan varmasti imoittautumis järjestys. Eli, minun lohari loordi pieksee kaikki
40kssa aivan viimeisien joukossa ilmoittautunut voitti turnauksen... :D
Hmmh.. oliskohan sittenkin pitänyt ilmoittautua vasta huomenna, kun tällä kertaa olen siellä puolivälissä ilmoittautumisjärjestyksessä kai.
Aika ilkeän vastuksen hahmostani lupaan kyllä, varsinkin jos sattuu olemaan vähän vähemmän sitä panssaria... :D
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
ais

Viesti Kirjoittaja ais »

joo mä vaan veikkasin mutta suotahapi noita tulla. offtopic: kuka sen 40k voitti ihan?
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

ais kirjoitti:joo mä vaan veikkasin mutta suotahapi noita tulla. offtopic: kuka sen 40k voitti ihan?
Minä :)
139 pisteen implant attack cc hive tyrant, finaalin tasapeli ratkaistiin minun hyväkseni kun olin halvempi.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
VD

Viesti Kirjoittaja VD »

Itse asiassa, tänään kello 23:59 kai loppuu ilmoitautumis aika.
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Argnolilla ainakin on sitä kurituksensietokykyä aivan tarpeeksi, kunhan osuukin sitten jonnekkin... ;) Kai ne taistelut saa vilkaista pyytämällä, AnlaShock? Tahdon ehdottomasti nähdä kun mies lahtaa vastustajansa Haepin ja Nurglen nimeen. :D
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Ar-Senator

Viesti Kirjoittaja Ar-Senator »

VD kirjoitti: Eli, minun lohari loordi pieksee kaikki :D
Lohikäärme? Eikös monstrous mountit ole kielletty, ja käärme maksaakin ihan liikaa mahtuakseen mukaan. Vai olenko (taas) käsittänyt ihan väärin?
ais

Re: Turnajaiset!

Viesti Kirjoittaja ais »

AnlaShok kirjoitti:Mountit, joihin ei erikseen voi kohdistaa hyökkäyksiä (ts. ei-monstrous mountit) sallitaan.
et jos tuosta katsotaan.
Níght

Viesti Kirjoittaja Níght »

monstrous mountista en tiedä mutta maximi pistemäärä on 250.

haluan tietää mikä armeija saa loharin ja lordin(kai ainakin lordi saa loharin heroista en ole varma. tunnen vain helffit chaoksen, delffit ja wellfit ja jotenkuten vc:n eli en ole varma mitä tässä yritän selittää)
"Victory needs no excuse, defeat allows none."
ais

Viesti Kirjoittaja ais »

örkit saa wyvernin ja azhag the slaughterer special character saa muistaakseni dragonin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”