Sankareiden deployment yksikköön
Sankareiden deployment yksikköön
Saako pitched battlessa liittää sankareita yksiköihin jo deploymentissä, ennen pelin alkua?
Aivan, juristeriaa pahimmillaan. Minä väitän, ettei teknisesti ottaen saa: sankareiden liittymissäännöt sanovat, että sankarin pitää liikkua yksikön viereen. Ja tämähän voi, tietysti, tapahtua vasta movement phasessa. Tiedän ettei kukaan pelaa noin (eikä varsinkaan Lothern Seaguardia vastaan :). Toivon sääntöihin perustuvia argumentteja väitettäni vastaan.
Aivan, juristeriaa pahimmillaan. Minä väitän, ettei teknisesti ottaen saa: sankareiden liittymissäännöt sanovat, että sankarin pitää liikkua yksikön viereen. Ja tämähän voi, tietysti, tapahtua vasta movement phasessa. Tiedän ettei kukaan pelaa noin (eikä varsinkaan Lothern Seaguardia vastaan :). Toivon sääntöihin perustuvia argumentteja väitettäni vastaan.
Re: Sankareiden deployment yksikköön
Niitä ei liene. Eli pienen typon takia The Kirjasta lienee jäänyt tuollainen aukko paikkaamatta, ja jos hard-boiled idealla pelataan, niin charrut lienee pakko jättää ulos yksiköistä. Kukaan ei niin pelaa, kyllä, mutta bastard-player-from-hell käyttäisi tätäkin hyväkseen ja vaatisi niin tehtäväksi.AVVV kirjoitti:Toivon sääntöihin perustuvia argumentteja väitettäni vastaan.
Soo-soo AVVV!
Oletetaan hypoteettisesti että olisit tuomaroimassa ropeconin finaalia Seaguard vs. necromancer-council.
Meinaatko tosiaan että antaisit seaguardin ampua kaikki noin 70 laakiaan pelkkiin necromancereihin ennen pelin alkua?
: P
EDIT: Master of the mists:in kuvauksessa sanotaan, ettet voi ampua charruja unittien sisällä. Veikkaanpa että niitä voi siis laittaa sinne.
Oletetaan hypoteettisesti että olisit tuomaroimassa ropeconin finaalia Seaguard vs. necromancer-council.
Meinaatko tosiaan että antaisit seaguardin ampua kaikki noin 70 laakiaan pelkkiin necromancereihin ennen pelin alkua?
: P
EDIT: Master of the mists:in kuvauksessa sanotaan, ettet voi ampua charruja unittien sisällä. Veikkaanpa että niitä voi siis laittaa sinne.
Pahvi: characterien deploymenttaus yksiköiden sisällä määrittyy skenaarioissa. Pitched battlessa moinen salliminen puuttuu, tarkoituksella tai ei, ja muissa se on erikseen mainittu. Lothern listan rivin voisi tulkita vain tarkoittavan niitä skenaarioita joissa hahmot SAA laittaa yksikön sisälle, mutta niissä skenuissa, tarkasti tulkuten pitchedin ollessa moinen, missä charactereita EI saa laittaa yksikön sisälle ei tuolla lauseella ole merkitystä.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
http://www.ropecon.fi/ ?Qhayshu kirjoitti:Koska ja missä ropecon muuten järjestetään tänä vuonna?
Tänä vuonna tosin taitaa olla 40k-turnauksen vuoro.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
-
Black scars
Eiköhän se kuitenkin niin ole että SG listan yksiköt käyttävät peruskirjan sääntöjä _ellei toisin mainita_, bolttikset ovat siis tasan samanlaiset kuin kirjassakin.Black scars kirjoitti:Aika hyvä huomio.
Mahdetaanko asia korjata samalla kun sea guardin annettaan ottaa enemmän kuin yksi bolttis / rare slotti. Meinaan CoS listassa mainitaan erikseen, että kaksi saa ottaa kerralla, mutta merivartiostolta moinen maininta puuttuu.
Ja kun SG pdfässä ei ole erillistä kohtaa, ei ole mitenkään perusteltua olettaa että niissä olisi jokin listakohtainen rajoitus.
Mutta ei siitä sen enempää.
Minun mielestäni aika naurettavaa että ei saisi laittaa charruja yksiköihin deploymentissä.. Jos tämä kielletään niin se vaikuttaa huomattavasti pelin kulkuun, hidastuu alku ja juuri tuollaiset esimerkit kuten seaguard listan ampuminen, tai no-los pitkän rangen damagespellit...
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Onneksi on vanha kunnon mielivaltaoptio. Siinä vaiheessa kun fanatic slingshotia aletaan käyttää, tuomari sanoo soo soo, vaikka sääntökirjassa seisoisi mitä (kuten muistaakseni kävi kerran GT:ssa). Viimeistään siinä vaiheessa kun järjestävä osapuoli alkaa hakea mukavaa niska-perse-otetta, kovapäisinkin sankari yleensä alkaa ymmärtää, missä se kuuluisa pelin henki astuu kuvioihin.AVVV kirjoitti:Jos ei firma korjaa virhettään (josta sille on kyllä mainittu), turnaussäännöt korjaavat sen kyllä.
Viimeksi muokannut Dolmot, Pe 23.04.2004 00:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
-
Black scars
Eiköhän.Eiköhän se kuitenkin niin ole että SG listan yksiköt käyttävät peruskirjan sääntöjä _ellei toisin mainita_, bolttikset ovat siis tasan samanlaiset kuin kirjassakin.
Keskustelun teema oli kuitenkin:
Sääntökirjan s. 95 antaa myös hämäävästi kuvan siitä, että vain taistelun aikana voi liittyä yksiköihin. Huomatkaa lukiessanne, että sivulle on julkaistu virallinen errata, joka korvaa yhden kappaleista.juristeriaa pahimmillaan.
Ehkä tämä kaikki selittää Grimgorin kalliin hinnan?
Onneksi tosiaa järkeä käytetään figupeleissä, koska sääntöjä noin tarkkaan lukemalla voidaan vedenpitävästi osoittaa, ettei vanhelilla saa liikkua kiinni viholliseen (Tuon teorian kehitti ja osoitti todeksi ihan oikeasti juristi, tosin vasta opiskelijaversio).
*Hu*
Mielenkiintoista, mistähän moinen teoria oikeen on saatu aikaseksi?Black scars kirjoitti:Onneksi tosiaa järkeä käytetään figupeleissä, koska sääntöjä noin tarkkaan lukemalla voidaan vedenpitävästi osoittaa, ettei vanhelilla saa liikkua kiinni viholliseen (Tuon teorian kehitti ja osoitti todeksi ihan oikeasti juristi, tosin vasta opiskelijaversio).
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
Yhtä yksiselitteiset kuin säännöt charrujen deployaamisesta unittien sisään?Deetwo kirjoitti:Mielenkiintoista, mistähän moinen teoria oikeen on saatu aikaseksi?Black scars kirjoitti:Onneksi tosiaa järkeä käytetään figupeleissä, koska sääntöjä noin tarkkaan lukemalla voidaan vedenpitävästi osoittaa, ettei vanhelilla saa liikkua kiinni viholliseen (Tuon teorian kehitti ja osoitti todeksi ihan oikeasti juristi, tosin vasta opiskelijaversio).On kuitenkin aika yksiselitteiset nuo vanhelin säännöt...
- Dru Perim
PS. TUlipa hirvittävää finglishiä taas vaihteeksi...
"Now it's time to choose
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"
- The Buoys: "Give Up Your Guns" -
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"
- The Buoys: "Give Up Your Guns" -