Kysymys yksi käsittelee lumen maalaamista. Pelkästään valkoinen ei oikein näytä lumelta, mitä sille oikein voisi tehdä? Ei nyt oikein ole mitään mielessä...
Kysymys kahdella haluaisin saada kuulla vinkkejä ilmapyörteiden maalaamiseen (tuohon Seraphimin lentotikkuun)... Kun en sitä viitsisi maalata vain mustaksi tms. hölmöä... No kieltämättä ne pyörteet tuskin tuon varpaista lähtisi muutenkaan, mutta jotain sille tikulle pitäisi tehdä...
Lumen ja ilmapyörteiden maalaus
- Henri Ketonen
Lumeen voit alkukerrokseksi laittaa vaikka vaalean sisintä tai harmaata ja siihen sitten brushailla, taikka miten tykkäät sitä valkoista. Tee siihen lentotikkuun ympärille rautalangasta pyörre ja maalaa se. 
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
-Teräratas
Henkilökohtaisen mielipiteen mukaan lunta on todella vaikea saada hienon näköiseksi pelkästään maalaamalla. Jostain pitää kuitenkin aloittaa ja aloittaisin juuri Hukan mainitsemista vaalean sinisestä tai harmaasta. Siitä brushailisin hieman päälle valkoista. Tämä ei kuitenkaan mielestäni vielä näytä lumelta. Kuohkeus puuttuu.
Lumenteko onkin taito itsessään. Kuohkeutta voi yrittää saada aikaan sekoittamalla leivinjauhetta valkoiseen maaliin. En ole kyllä kokeillut. Greenstuff voi toimia, mutta hieman hintavaa pitkän päälle. Suosittelenkin hommaamaan jostain keinolumitököttiä. Itse olen hommannut Hoppypointista The Real Snow lumimaalia. Halpaa ja riittoisaa. Hyvää jälkeä tulee varmasti yhdistämällä Hukan maalausvinkit ja tehostaa niitä tuolla The Real Snow maalilla.
Ilman pyörteitä miettiessä tulee ensimmäisenä mieleen greenstuff. Stuffista muotoillaan pyörteet ja maalataan tomuisilla väreillä. Katso mallia nykyisistä Chaos Space Marine Raptoreista. Toinen mikä voisi toimia on peittää rautalangat pumpulivanulla. Vanu kovetetaan lakalla tai ohennetulla liimalla ja maalataan.
Lumenteko onkin taito itsessään. Kuohkeutta voi yrittää saada aikaan sekoittamalla leivinjauhetta valkoiseen maaliin. En ole kyllä kokeillut. Greenstuff voi toimia, mutta hieman hintavaa pitkän päälle. Suosittelenkin hommaamaan jostain keinolumitököttiä. Itse olen hommannut Hoppypointista The Real Snow lumimaalia. Halpaa ja riittoisaa. Hyvää jälkeä tulee varmasti yhdistämällä Hukan maalausvinkit ja tehostaa niitä tuolla The Real Snow maalilla.
Ilman pyörteitä miettiessä tulee ensimmäisenä mieleen greenstuff. Stuffista muotoillaan pyörteet ja maalataan tomuisilla väreillä. Katso mallia nykyisistä Chaos Space Marine Raptoreista. Toinen mikä voisi toimia on peittää rautalangat pumpulivanulla. Vanu kovetetaan lakalla tai ohennetulla liimalla ja maalataan.
Comebackia pelaamisen eturintamaan...