"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tyranid mutantit

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Teräratas
Valvoja

Tyranid mutantit

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Eli nidi codexia tutkiskellessani tuli mieleen, jotta saakos genofixed lajit ottaa mutanttia joukkoonsa? Eli tekisi mieleni ottaa genestealereiden sekaan acid bloodia, mutta saako niin tehdä? Suoraa kieltoa en mutantti kohdasta löytänyt, mutta onko jossain täsmennetty, koskeeko yksilöllinen mutatointi vain mutable genusta, vai kaikkia?

Ja kuten tavallista, toivoisin, että minut viitotaan oikean tietolähteen ääreen, mikäli sellainen jossain on.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

One-off mutantit koskevat kaikkia.
Genofixedin ja mutable genuksen ainoa ero on siinä että mutablen kanssa voi leikkiä leegoinsinööriä.

"Each brood may include mutants"

Custom listalla siis on täysin sallittua mutatoida mitä vain haluaa, tietysti specierajoituksia noudattaen.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Teräratas
Valvoja

Eli alien hordeni toteutuu sittenkin :)

Vielä kun lista, jossa ei ole kuin yksi siivetön tyranni, kasa warrioreita ja rippereitä, ja iso lauma genestealereita maksimi acid bloodilla oikeasti toimisi... Noh, fiilistely armeija tästä muutenkin tulee. Jopa tyrannille saa acid bloodin, jos ei enää enempää lajeja ota. Kaunista.
Deetwo

Et muuten saa tyrantille mutaatiota.

Muista se että specieihin on aina pakko laskea mukaan hq, elite, troops ja heavy support... Tyrantin voi siis mutatoida vain ja ainoastaan jos on yksi noita jokaista :)

Tietysti voit tiputtaa ripperit pois tai jos on identtisiä warruja elitessä ja heavyssä niin saat neljän specien listasi.
Teräratas
Valvoja

Deetwo kirjoitti:Et muuten saa tyrantille mutaatiota.

Muista se että specieihin on aina pakko laskea mukaan hq, elite, troops ja heavy support... Tyrantin voi siis mutatoida vain ja ainoastaan jos on yksi noita jokaista :)

Tietysti voit tiputtaa ripperit pois tai jos on identtisiä warruja elitessä ja heavyssä niin saat neljän specien listasi.
Jep, warrut kaikki on identtisiä, eli onnistuu sen puolesta. Ampumista koko listasta löytyy tasan warp blastin verran, se on ainoa suora myönnytys peliteholle, siivetön hive kun on muuten melko turha n. 5 kierrosta pelistä... Piti kehitellä jotain vaihtelua Iron Warrioreille ja IG:lle :)

edit: nythän mää hokasin mitä tarkoitit, eli siis minulla on pakko olla joku HS valinta hive fleetissäni? Vaikka en sitä kuitenkaan käyttäisi.
Deetwo

Teräratas kirjoitti:Jep, warrut kaikki on identtisiä, eli onnistuu sen puolesta. Ampumista koko listasta löytyy tasan warp blastin verran
No mutta, warrut tarvitsevat vähintään kaksi barberia/venomia että niistä saa heavy supporttia :)
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Teräratas kirjoitti:edit: nythän mää hokasin mitä tarkoitit, eli siis minulla on pakko olla joku HS valinta hive fleetissäni? Vaikka en sitä kuitenkaan käyttäisi.
--- Aivan. Tämä nimenomaan tarkennetaan kodeksin sivulla 36, oikeanpuoleinen palsta, "Force Organization".

Eli vaikket peliin HS:ää ottaisikaan, se pitää huomioida mukaan species-listaan mutanttimääriä laskettaessa.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Teräratas
Valvoja

Hmm. No kai se sitten on tyrantilta happoveri unohdettava... Vaikka eihän tässä enää nykyisellä codexilla pitkään ehdi pelatakaan, saa nähdä, millainen uusi codex sitten tulee olemaan. Toivottavasti sillä saa sitten pomppivia tyrantteja, sellainen olisi aika mukava.
Deetwo

Kuulemma lista ei kamalasti muutu..
Todennäköisesti jotain kuitenkin tehdään ainakin genestealereille, warrioreille ja ravenereille... Sekä mahdollisesti ja toivottavasti myös zoanthropeille :)

Leaping tyrant voisi olla ihan mielenkiintoinen :) Pääsisi vielä sen 18" ja metsiin sen lisäksi, eikä tarvitsisi osta siipiä :D

Mutta... Joulunahan se vasta tulee :(
*whine*
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

Deetwo kirjoitti: Muista se että specieihin on aina pakko laskea mukaan hq, elite, troops ja heavy support.
korjaan, fast attack, ei heavy...

edit: korjasin kirjoitusvirheen
Viimeksi muokannut daider, Su 25.04.2004 13:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

daider kirjoitti:korjaan, fast support, ei heavy...
--- Kodeksi spesifioi HQ, E, T, HS. FA on ainoa ei-pakollinen FOC-slot.

Syyt siihen että nuo neljä edellämainittua ovat pakollisia:

1) Skenaarioiden pakolliset joukkovalinnat. Skenusta riippuen HQ, E, T ja/tai HS ovat pakollisia, ja Custom Hive Fleettien pitää pystyä täyttämään niiden vaatimukset ollakseen laillisia.

2) Pitää mutantit aisoissa. :P
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Deetwo

daider kirjoitti:
Deetwo kirjoitti: Muista se että specieihin on aina pakko laskea mukaan hq, elite, troops ja heavy support.
korjaan, fast support, ei heavy...
Aika kehnosti korjattu.

Miksi vaivautua edes vastaamaan kun ei selvästikkään ole mitään hajua mistä puhuu?

a) fast slottia ei ole pakko ottaa custom fleettiin. Codex on hyvin selvä tässä asiassa.

b) fast support slottia ei ole olemassakaan, on fast attack ja heavy support.
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

okei, mun codexissa on ilmeisesti kirjoitusvihrhe... siinä likee selvästi että fast attack...

fast support oli kirjoitusvirhe...
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”