Häpeätkö harrastustasi?!
-
Fanaatikko
Ei kai tässä harrastuksessa ole mitään hävettävää. Jotkut ymmärtävät, jotkut eivät ymmärrä mistä on kyse. Ne jotka alkavat haukua sinua "leluilla leikkimisellä" niin ne eivät ymmärrä harrastuksen päälle hevon humppaakaan, so what elämä jatkuu ja kummatkin voitte olla iloisia.
There is no way to fight than goblin way.
-
Hellbender
- Viesti:
Leikkiä, peliä, taidetta... whatever. Totuushan on se, että silloin, kun ihminen lakkaa leikkimästä, hän on menettänyt elämän halunsa. Siis tekemästä jotain muuta kuin hyödyllistä. Ihminen pyrkii aina "leikkimään", kun sen perustarpeet on tyydytetty. Leikillä voidaan tarkoittaa niin monia asioita.
Mitä vähemmän tarvetta hengissä säilymiseen, sitä enemmän tarvetta leikkimiseen:)
Mitä vähemmän tarvetta hengissä säilymiseen, sitä enemmän tarvetta leikkimiseen:)
"Miehet rakastavat pelejä, ja sota on raaka, tappava peli - mutta peli kuitenkin, ja paras mitä on" - William Broyles
-
Hellbender
- Viesti:
Toi on kyllä totta. Miehet pitävät "metsästysleikeistä" ja elämästä "rajalla". Silloin, kun kuolema on lähellä, tuntuu elämäkin merkittävämmältä. Sad but true. Kannattaa lukea kirja "Ihmisyys", jos aihe kiinnostaa.Henri kirjoitti:Sotakin on leikkiä tuollaisella logiikalla. Isot miehet leikkivät panssarivaunuilla ja muilla leluilla sotaleikkiä.
"Miehet rakastavat pelejä, ja sota on raaka, tappava peli - mutta peli kuitenkin, ja paras mitä on" - William Broyles
En häpeä tätä antoisaa harrastusta, vaikka tosin en sitä kuulutakkaan ympäri maailmaa, mutta jos joku kysyy niin vastaan myöntävästi.
Tuohon "leikkimistä vai pelaamista" juttuun voisin sanoa, että eikö se ole aika nakki homma, kun peli on board game eli pöytäpeli, niin eikö se tee Warhammereista peliä :P. Toki voitte vääntää siitä omaa mielipidettänne vaikka maailman tappiin saakka, mutta jos peli luetellaan lautapeliksi niin kyllä se silloin on yleisesti pelaamista.
Tuohon "leikkimistä vai pelaamista" juttuun voisin sanoa, että eikö se ole aika nakki homma, kun peli on board game eli pöytäpeli, niin eikö se tee Warhammereista peliä :P. Toki voitte vääntää siitä omaa mielipidettänne vaikka maailman tappiin saakka, mutta jos peli luetellaan lautapeliksi niin kyllä se silloin on yleisesti pelaamista.
Knowledge is power, hide it well.
Tuo oli kyllä ihan totta. Siis se että Warhammerit ovat aikuisten tai teinien leluja. Mutta säännöt kohoavat hieman normaali leikkien perus tasoa ylemmäksi. Otetaan nyt esimerkiksi lasten sotaleikki jonka säännöt menevät suunnilleen näin "kun suhun osuu, sä joudut laskemaan kymmennen ja saat jatkaa..." ja warhammerissa sinä vaan heität noppaa siihen että osutko ja haavoitatko *loputonta selostusta siitä kuinka lastenleikit ja warhammerit liittyvät toisiinsa*. No joo, itse olen sitä mieltä että lasten lelut eivät kovinkaan paljon eroa warhammereista. Vain säännöt ovat monimutkaisemmat. Mutta se nyt on vaan minun mielipiteeni.Tapsa kirjoitti:Otetaan vaikka legot. Itse olen "leikkinyt" niillä vaikka kuinka vanhaksi ja pitänyt niistä valtaisan paljon. [OT] Hmm. Olikohan tuota järkeä paljastaa yleisellä nettisivulla?[/OT] Sakkinappuloistakin ja varsinkin sakin pelaamisesta pidän myös. Kysynkin nyt: eivätkö warhammerit ole nerokas sekoitus näitä molempia? Harrastukseen sisältyy niin strategista arvioimista, kuten sakissa, kuin hauskuuttakin, kuten legoissa ja muissa "leluissa".
Warhammerit ovat aikuisten - tai teinien- leluja, joilla leikitään aikuisten leikkejä. Minusta on hienoa, että varttuneemmatkin voivat kuluttaa häpeämättä aikaansa tällaisten asioiden parissa.
"Stay where you are... You're making me look amazingly brilliant."
No, en häpeä olla friikki! No ei, en ajattele noin, tämä on vain harrastus muiden joukossa, joten mitä tätä nyt turhaan häpeämään! Ja hauskaa on myös harrastuksen parissa!
Viimeksi muokannut Late M, Ti 25.05.2004 20:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tapsa kirjoitti:Otetaan vaikka legot. Itse olen "leikkinyt" niillä vaikka kuinka vanhaksi ja pitänyt niistä valtaisan paljon.
[OT]Ja tuota ei kannattanut paljastaa netissä. No ei vaiskaan. itsekin leikin legoilla harva se päivä. Nykyään on kyllä jäänyt vähemmälle, mutta silti.[OT/]
"Stay where you are... You're making me look amazingly brilliant."
-
MangaReaper
Itse asiassa figuilu voisi tietyssä mielessä ollakin hävettävää toimintaa.
!!Lue vielä eteenpäin ennen kuin räjäytät pääsi!!
Nimittäin figuilua voi mielestäni harrastaa myös väärin. Juuri näitä kamalia raharikkaita (lue: isin/äitin rahoilla eläviä) teinejä jotka eivät oikeastaan hanki figuja mistään paremmasta syystä kuin se, että ne ovat kivan näköisiä/niitä on pakko omistaa (eräänlainen kulutusyhteiskunnan huipentuma). Sitten kun nämä ovat hankkineet ~300? arvosta figuja ja ehkä sutineet pari kappaletta todella karmiviksi, innostus lopahtaa ja figut unohtuvat jonnekin kaapin perukoille. Tästä ei oikeastaan pidä syyttää näitä teinejä, vaan vanhempia jotka mahdollistavat tämän. Häpeäkseni joudun myöntämään, että itsellenikin on meinannut käydä näin (tosin omia rahojani käytin), mutta nykyään olen kohtalaisen aktiivinen harrastaja.
Tosin onneksi tällaiset harrastajat ovat kaiketikin aika harvassa.
!!Lue vielä eteenpäin ennen kuin räjäytät pääsi!!
Nimittäin figuilua voi mielestäni harrastaa myös väärin. Juuri näitä kamalia raharikkaita (lue: isin/äitin rahoilla eläviä) teinejä jotka eivät oikeastaan hanki figuja mistään paremmasta syystä kuin se, että ne ovat kivan näköisiä/niitä on pakko omistaa (eräänlainen kulutusyhteiskunnan huipentuma). Sitten kun nämä ovat hankkineet ~300? arvosta figuja ja ehkä sutineet pari kappaletta todella karmiviksi, innostus lopahtaa ja figut unohtuvat jonnekin kaapin perukoille. Tästä ei oikeastaan pidä syyttää näitä teinejä, vaan vanhempia jotka mahdollistavat tämän. Häpeäkseni joudun myöntämään, että itsellenikin on meinannut käydä näin (tosin omia rahojani käytin), mutta nykyään olen kohtalaisen aktiivinen harrastaja.
Tosin onneksi tällaiset harrastajat ovat kaiketikin aika harvassa.
Lisää salaisuuksi avatarien takaa:
VD: Animefani, kuvassa Vash Trigunista
Kuolo: Miyazakin ystävä, pienet pallopäät Mononoke himesta
FallenOne: Ei katso animea, silti avatarissa Totoro
VD: Animefani, kuvassa Vash Trigunista
Kuolo: Miyazakin ystävä, pienet pallopäät Mononoke himesta
FallenOne: Ei katso animea, silti avatarissa Totoro
-
Nurgle Master
- Konrad von Richtmark
Ei itelle ole juuri tapahtunut että joku olisi dissannut Warhammerin pelaamisesta, vaikka lähipiirissäni useampi tietää siitä. Tosiaan aloitin hammerien pelaamisen vasta lukiossa. Kun ylä-asteessa pelasin aktiivisesti MtG-tä porukassa näkyvällä paikalla välitunneilla tuli kyllä sitä sun tätä kuultua, esim. luokan bimboblondi kysyi mistä niitä edes saa, ja vastauksen jälkeen tuli kommentti tyyliin "miten v***ssa voi olla olemassa kauppa jollekin noin turhalle?"
Toisaalta palaute hammereista on ollut suhteellisen positiivista - ulkopuoliset on tullu ihailemaan figuja y.m.
Toisaalta palaute hammereista on ollut suhteellisen positiivista - ulkopuoliset on tullu ihailemaan figuja y.m.
Eipä tässä kauheasti häpeiltyä ole tullut.
Pari kertaa joku on kysellyt vähän tarkemmin ja kuultuaan mistä on kyse, on vaikuttanut peräti innostuneelta.
Pari kertaa joku on kysellyt vähän tarkemmin ja kuultuaan mistä on kyse, on vaikuttanut peräti innostuneelta.
TK-armeijani blogi Toistaiseksi jäissä...
No näinhän se on. Paitsi silti warhammereissa on myös vahvana perustana tuuri. Strategiaa ei tarvita välttämättä ollenkaan, luottaa vain tuuriinsa.Tapsa kirjoitti:Kysynkin nyt: eivätkö warhammerit ole nerokas sekoitus näitä molempia? Harrastukseen sisältyy niin strategista arvioimista, kuten sakissa, kuin hauskuuttakin, kuten legoissa ja muissa "leluissa".
Lyhyestä virsi kaunis
- Henri Ketonen
Se taas tuo sitä taktisuutta tavallaan sekin... Riskeeraako toivomalla yli keskimääräistä noppatulosta, vai pelaako varman päälle eikä odota edes keskimääräistä?Nobody kirjoitti: No näinhän se on. Paitsi silti warhammereissa on myös vahvana perustana tuuri. Strategiaa ei tarvita välttämättä ollenkaan, luottaa vain tuuriinsa.
zqmfgb
Aluksi se on näin sitten kun yhä suurempi joukko on harrastusta vastaan niin sitten "dissaus" alkaa ja sitten yritetään vakuuttaa että ei pidetä jääkiekosta vaan pikku ukoista jotka muut laskevat leluiksi (no on ne leluja mitä muutakaan ne oisCython kirjoitti:Pari kertaa joku on kysellyt vähän tarkemmin ja kuultuaan mistä on kyse, on vaikuttanut peräti innostuneelta.
-
Betrayer-Of-Light
Hah, tiimarista saa yhtä ja toista halpaa hyödyllistä kamaaNurgle Master kirjoitti:Mutta tiimariin en mene. Se on yksi ja varma asia. Sinne en minä senttän kehtaa mennä.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Olen samaa mieltä. Koko kaupan saa tyhjäksi 5€ setelillä
. Mutta kyllä sieltä saa kaikkea hyödyllistä konffaukseen, itse on ainakin joskus tullut ostettua.
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.
Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä