Ohje kuusipuun tekemiseen

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Assassin

Ohje kuusipuun tekemiseen

Viesti Kirjoittaja Assassin »

Ohjeita suhteellisen kuusipuun tekemiseen (kokeillut itse ja toimii)
voit esim:

1)hommata ensi oikean puun oksasta suhteellisen rungon, joka on omasta mielestä sopiva (ei haittaa vaikka se on jostain muusta tehty) ja sen täytyy olla mieluiten oksaton ja jos oksia on niin poista ne leikkaamalla ne.

2) sen jälkeen hommaat kotoasi vanhan joulu koristeen jossa on teko havuja rautalankaa kiinnitettynä (nimi on kai joku tekohavu granssi) esim. oveen kiinnitetyssä koristeessa ja leikkaat niitä muutaman irti ja sen jälkeen puolitat ne kekskeltä kahtia

3)sen jälkeen sivelet liimaa (itse käytin erikeepperiä) puun runkoon yhdeksi janaksi johonkin sivuun ja sen jälkeen kiinnittät rautalanka havun palasia kaksi liima kohtiin ja annat kuivua ja sen jälkeen teet saman jokaiselle puolelle.

4)sen jälkeen sinulla on hieno, halpa, kaunis puu (jos on onnistutnut) jonka sen jälkeen voi liimata ojuelle pahville jonka maalaa peiteväreillä vihreäksi ja sen jälkeen sivelee sen pohjan täyyteen maalia ja lisää ruoho (WH tai tillimauste jota itse käytin (se ei haise kauaakaan)).

5)sen jälkeen lisää siihen hivennen hiekkaa tai jotain oman mielen mukaista painavaa tavaraa joka antaa alustalle painoa.

6)sen jälkeen kasta puusi pohja liimaan ja laita se pahvi alustalle ja pistä puu johonkin sopivaan esineeseen nojaamaan ja annat kuivua ja siinä on sinulla alustalla varustettu hieno kuusi puu.
(itse tein vähän aikaan sitten)

kertokaa jos ei toimi tai jotain jäi epäselväksi
Viimeksi muokannut Assassin, Ke 12.05.2004 21:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hukka

Viesti Kirjoittaja Hukka »

Eikös tämä kuuluisi tuonne maalaus, konverttaus ja maiseman teko -osioon. Ihan hyvä ohje muuten.

edit: Tämähän onkin se osio. Voi jumpe kun osaa joskus olla niin puusilmä, olin menevinäni galleriaan. Noh vahinkoja sattuu.
Viimeksi muokannut Hukka, Ke 28.04.2004 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
Assassin

No kyllä niitä virheitä muillekin sattuu.
Viimeksi muokannut Assassin, To 29.04.2004 11:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Scar Veteran

Viesti Kirjoittaja Scar Veteran »

Harmi että ei ole sinulla kuvia tästä mahtavasta kuusi puusta. Ihan hyvät ohjeet.
Assassin

Onko kukaan itse käyttänyt tätä kyseistä ohjettani sillä haluasin uteliasuudest tietää onnistutteko
ja olisi hauska saada kuvia teidän puista verrattuna minun puuhuni (minulla ei ole digi kameraa niin en voi lähettä kuvia
:()
Maelis

Re: Ohje kuusipuun tekemiseen

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Assassin kirjoitti: 2) sen jälkeen hommaat kotoasi vanhan joulu koristeen jossa on teko havuja rautalankaa kiinnitettynä esim. oveen kiinnitetyssä koristeessa
Tostaki vois olla kuva, en tiedä yhtään mitä tarkotat.
(saattaa tietty johtua yhdys sanoistakin mut en silti keksinyt mitään)
Assassin

no se on tekohavu granssi tietääkseni
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Äh, samalla tavalla tehtyjä puita on jo kaksi vuotta lojunut pelikentällä, eli ei ole uusi juttu. ;) Mutta hyvän näköinen, ei siinä mitään. Nättejä tulee.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Assassin

Niin tiedän, että en ole ensimmäinen joka tajuaa tuollaista käyttää, mutta hienoja niistä tulee ja mitä mieltä olette tilli-mausteesta WH FB ruohona?:D
Hukka

Viesti Kirjoittaja Hukka »

Tilli haisee ainkin mun mielestä sen verran pahalle että en laittas sitä maastoon ilveelläkään. Tosin jos käyttäis jotain hajunpeittävää niin voi olla hienoakin. (siis semmosta hienonnettua tilliä)
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
Assassin

no minustakin se haisee aluksi, mutta kun on tehnyt sillä 4 kukkulaa ja 4puuta niin kyllä sen huomaa että se ei haise kun sen on upottanut liimaan ja antanut olla ja kuivua ja se haisee vain jos laitaa nenän kiinni tilliin.
Gragh the Bloodhammer

Viesti Kirjoittaja Gragh the Bloodhammer »

Ei se tilli enää haise kun se on kuivunut siihen liimaan.Tiiän kokemuksesta.
Gragh is back.
Assassin

Käyttääkö kukaan tuota ohjettani sillä olisi kiva tietää teinkö sen turhaan vai oliko siitä jollekkin hyötyä
Gragh the Bloodhammer

Eikös männyn voi tehä niin et leikkaa vähän pidemmän puun ja jättää siihen oksat ja niihin liimataan niit havuja?
Gragh is back.
Assassin

Gragh the Bloodhammer kirjoitti:Eikös männyn voi tehä niin et leikkaa vähän pidemmän puun ja jättää siihen oksat ja niihin liimataan niit havuja?
Kyllä niin luultavasti voi tehdä tekeee siitä noin 4 kertaa örkin koko
Vihannes

Viesti Kirjoittaja Vihannes »

Kokeilin. Hieno tuli!
Gragh the Bloodhammer

Joo tulee hienoja.
Gragh is back.
Tybraal

Viesti Kirjoittaja Tybraal »

Muuten kuulostaa ihan hyvältä ohjeeltä, ainoa rajoite on koriste-havujen puute. :( Lisäksi ohjeen oikeinkirjoitusta voisi tarkistaa, meni pari lukukertaa että tajusi.

Siis ei: 1)hommata ensi oikean puun oksasta suhteellisen rungon joka on omasta mielestä sopiva

Vaan: 1) Hommaa ensin oikean puun oksasta runko, joka on mielestäsi sopivan kokoinen.

Anteeksi nyt hirveästi jos kaikki katsovat minuun vihaisesti ja mutisevat että nipotan turhasta, mutta hyvin kirjoitetut (ja kuvitetut jos mahdollista) ohjeet helpottavat elämää ja madaltavat eteenkin aloittelijoideen maastontekokynnystä.
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
Gragh the Bloodhammer

Joo vois selitää vähän selkeemmin noi jutut.
Gragh is back.
Assassin

No huomautelkaa lisää niin korjaan ne pikimmiten.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”