"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Örkkien maalaus neuvoija???

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Malboro

Örkkien maalaus neuvoija???

Viesti Kirjoittaja Malboro »

Eli milla vihreällä ne örkit kannattais maalata?????

Edit: Eli mulla on nyt lähinnä citadelin maaleja.

Mutta sitten ajattelisin kysyä, että miten sen housut ja paidan voisi maalata?? Itse olisin ajatellut lähinnä jotain harmaata ta beesin ruskeaa. Örkkien army bookissa sivulla 54 alhaalta vasemmalta katsottuna kaks ekaa ukkoa, jotain ton tapast väriteema haen. Mutta otan tietysti muita vaihtoehtoja vastaan mielelläni.
Viimeksi muokannut Malboro, To 29.04.2004 22:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kamreks

Viesti Kirjoittaja Kamreks »

Itse kun joskus (tulevaisuudessa) ostan noita niin olin ajatellut goblin gree ja green ink päälle, on varmaan parempiakin tapoja...
I.C. Wiener
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I.C. Wiener »

The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
Malboro

Viesti Kirjoittaja Malboro »

Toi oli tosi hyvä :) KIITOS! Pitääpi koittaa tota ja sitten sitä night goblin juttua.

Mutta otan mielelläni lisää ehdotuksia vastaan.
Roksteri

Viesti Kirjoittaja Roksteri »

No on aika monimutkanen tapa tuo I.C. Wienerin osote. Mielummin pistää vaan Goblin Greenin ja sitten vois Green Inkillä.
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Jeh tuota, ei ole mitään selvää reseptiä minkään hahmon maalaamiseen. Kannattaa alottaa selaamalla värioppia ja maalaustekniikoita, joita löytyy tuosta yläpuolella olevasta topicista, ja esim. näiltä sivuilta:
http://www.paintingclinic.com/
http://www.wellofminiatures.net/opas/maalaus1.htm
http://www.coolminiornot.com/go.php?go= ... &levels=99
http://hot-lead.org/

http://www.kolumbus.fi/ari.lindholm/06/03.html
http://www.handprint.com/HP/WCL/color4.html
http://www.conceptart.org/forums/showth ... adid=17837
Sivuja ei vältämättä kannata selata sanasta sanaan, mutta tuollainen väriteorian sisäistäminen ja tekniikoitten harjoittelu ei ole koskaan pahitteeksi.

Örkit voi maalata melkeempä millä vaan vihreällä, varjostukseksi sopisi ehkä suoraa mustaan varjostus, ruskeaan varjostus tai vastaväriin (eli punaseen) varjostus. Korostaa voi keltaseen, beessiin, valkoseen, melkeempä mihi vaan.
Roksteri

Mitä mieltä ootte: Goblin Green ja sit päälle Brown Ink. Itseni mielestä on suht hyviä peli figuiks (ainakin parempia kuin pelkkä Goblin Green). Sopiika Brown Inktiedän mieslestä Goblin Greenin päälle.
baretul

Roksteri kirjoitti:Mitä mieltä ootte: Goblin Green ja sit päälle Brown Ink. Itseni mielestä on suht hyviä peli figuiks (ainakin parempia kuin pelkkä Goblin Green). Sopiika Brown Inktiedän mieslestä Goblin Greenin päälle.
Jos meinaat että valutat sitä inkkiä siihen päälle, niin ei toimi. Ja sitä paiti imo liian suuri väriero brown ink > goblin green. Mieluiten suositelisin pikaseks ton tyypiseks maalaukseks 50/50 beastil snot ja siitä korostais sitte snottiin ja goblin greeniin.
Grim

Viesti Kirjoittaja Grim »

Minä olen kokeillut erilaisia menetelmiä, ja havainnut tämän ihan hyväksi ainakin näyttelyyn meneville figuille:

Pohjalle dark angels green. Drybrushaus dark angels greenin ja goblin greenin 50/50 sekoituksella. Ink wash green inkillä. Highlightit goblin greenin ja rotting fleshin / bleached bonen sekoituksella (itse käytän bleached bonea).

Tuo vie pirusti aikaa, ja vaatii harjoitusta (itse kokeilin vasta viime viikolla), mutta näyttää aika pahuksen hyvältä.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Warboss ZagSnikk kirjoitti:Minä olen kokeillut erilaisia menetelmiä, ja havainnut tämän ihan hyväksi ainakin näyttelyyn meneville figuille:

Pohjalle dark angels green. Drybrushaus dark angels greenin ja goblin greenin 50/50 sekoituksella. Ink wash green inkillä.
Nyt olen ymmälläni... näyttely figu, jossa ihon kaltaiseen pintaan käytetään Drybrushia ja inkwashia? Ei voi toimia, ei voi toimia... en suostu uskomaan, että se voisi oikeasti voittaa blendatun figun. :)

Itse alkuperäisen kysymyksen esittäjälle kysymys: Millaista ihoa haet? Vihreää löytyy useaa sävyä ja kun lisätään mahdollisuus varjostaa ja korostaa useampaan suuntaan on vaihtoehtoja melkoisen monta. Auttaisi siis jos tiedät mitä haet ylipäänsä figuilta, iho on kuitenkin vain yksi osa figua ja sen pitäisi istua myös loppufiguun.

Entäs minkäs valmistajan maaleja käytössä, vallejoa, citadelia vai jotain muuta? Ilmeisesti haet ihan maalien nimiä, joten auttaa jos tietää mistä lähteä neuvomaan. :)

Entäs kuinka tasokasta jälkeä tai oikeastaan kauanko jaksat maalata / nappi. Jos et kovin kauaa, niin lienee turha lähteä neuvomaan miten tehdä hieno, jos se hienous alkaa näkyä vasta 5-10+ blendi kerroksen jälkeen ja sitä ennen näyttää selvästi keskeneräiseltä...
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Roksteri

baretul kirjoitti:
Roksteri kirjoitti:Mitä mieltä ootte: Goblin Green ja sit päälle Brown Ink. Itseni mielestä on suht hyviä peli figuiks (ainakin parempia kuin pelkkä Goblin Green). Sopiika Brown Inktiedän mieslestä Goblin Greenin päälle.
Jos meinaat että valutat sitä inkkiä siihen päälle, niin ei toimi. Ja sitä paiti imo liian suuri väriero brown ink > goblin green. Mieluiten suositelisin pikaseks ton tyypiseks maalaukseks 50/50 beastil snot ja siitä korostais sitte snottiin ja goblin greeniin.
Huomasin, että ei sovi keskenään. Mitenkäs kävisi Green Inki ?
baretul

Roksteri kirjoitti:
baretul kirjoitti:
Huomasin, että ei sovi keskenään. Mitenkäs kävisi Green Inki ?
Edelleenkään ei inkkejä :D. Maalaa ne varjostukset tumemmalla värillä mieluiten. Inkit ei sovellu mun mielestä tollaseen käyttöön. Personally mä en käytä ollenkaan inkkejä, muuta ku patinoina metalleissa.
tom12

Viesti Kirjoittaja tom12 »

mitä toi imo tarkoittaa
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

tom12 kirjoitti:mitä toi imo tarkoittaa
IM(H)O= Minun mieletäni, en nyt muista miten meni enkuksi.
Meitsi

Viesti Kirjoittaja Meitsi »

hyytelöperuna kirjoitti:
IMO=In My Human Opinion
Darth Mangusti joka on addiktoitunut pepsiin
Grim

Viesti Kirjoittaja Grim »

M. Salava kirjoitti:
Warboss ZagSnikk kirjoitti:Minä olen kokeillut erilaisia menetelmiä, ja havainnut tämän ihan hyväksi ainakin näyttelyyn meneville figuille:

Pohjalle dark angels green. Drybrushaus dark angels greenin ja goblin greenin 50/50 sekoituksella. Ink wash green inkillä.
Nyt olen ymmälläni... näyttely figu, jossa ihon kaltaiseen pintaan käytetään Drybrushia ja inkwashia? Ei voi toimia, ei voi toimia... en suostu uskomaan, että se voisi oikeasti voittaa blendatun figun. :)
Tarkoitin tuolla "näyttelyyn menevillä" että maalaus on vaikeaa ja hidasta, eli toisinsanoen ei sovi "tavallisille pelifiguille".

Ja tuota, minä siis keksin tuon menetelmän örkkicodexista ja muokkasin sitä hieman omiin maaleihini / maalaustaitoihini sopivaksi. Ihan hienoa jälkeä olen sillä saanut aikaan, kyllä tuo iholle sopii ihan hyvin. Olen ehkäpä hieman-yli-keskitason-maalaaja vaikka itse sanonkin, mutten tosiaankaan mitään maalauskilpailuvoittaja-tasoa...
I.C. Wiener
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I.C. Wiener »

Meitsi kirjoitti:
hyytelöperuna kirjoitti:
IMO=In My Human Opinion
Enpä ollut tota kuullutkaan.
IMHO = In My Humble/Honest Opinion
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
Meitsi

Viesti Kirjoittaja Meitsi »

Meitsi kirjoitti:
hyytelöperuna kirjoitti:
IMO=In My Human Opinion
no virheitä sattuu tekevälle
Darth Mangusti joka on addiktoitunut pepsiin
Impaleq

Viesti Kirjoittaja Impaleq »

Ite sekoittelin vihreää mustaa harmaata ja hopeeta nii tuli iha hyvä... Hieman tummempi kuin goblin green mutta hieman vaaleempi kuin dark angels green
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Antelius kirjoitti:Ite sekoittelin vihreää mustaa harmaata ja hopeeta nii tuli iha hyvä... Hieman tummempi kuin goblin green mutta hieman vaaleempi kuin dark angels green
Hopeeta?!?! Öh enpä tiedä sopivatko metallit ihoon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”