Häpeätkö harrastustasi?!

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Neukku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Neukku »

Harrastustani en häpiä.Parikertaa on ope varottanut kun hakkaan tyypit jotka haukkuu MINUN HARRASTUSTANI!!!!!
All Orks is equal, but some Orks are more equal dan others.

-Goff Warboss Bugrat Skumdreg
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Opettajat? Joo, niiden puolesta pari kertaa saanut hävetä. "Vanhahko" naisopettajamme muisti joka tunti mainita että "leikin nukeilla", ehdin sanomaan vain että pelaan warhammer 40 tonnista, kun ope jo sanoi väliin luokalle:"tiedättehän, ne nuket." Murr...
Höpsönassukka

Viesti Kirjoittaja Höpsönassukka »

NO EN TOD HÄPIÄ! En kyllä sitä kaikille ääliöille kerro ,mutta en minä häpiä! Onhan se kyllä kun olen 12 vuotta ja melkeen kaikki sillä iällä ovat vähän tai vähän enemmän ääliöitä ja kun on noita kiusaajia niin ei oikeen haluta kaikille kertoo...
Ghen'tos

Viesti Kirjoittaja Ghen'tos »

juho130 kirjoitti:Harrastustani en häpiä.Pari kertaa on ope varottanut, kun hakkaan tyypit jotka haukkuu MINUN HARRASTUSTANI!!!!!
Ei voi olla totta... Ei tätä harrastusta kannate ottaa sentään noin tosissaan. Anna vaan hemmojen puhua ihan rauhassa, kyllä ne sen lopettaa, kun et välitä niistä.
Itse en häpeä harrasustani, miksi häpeäisin (voi niitä raukkoja jotka näin tekevät.. Jäävät kaikesta hauskasta paitsi :)) ? Olen muutenkin vähän "pelle"jätkä, niin mikäs se siinä...Huoh, olisipa minullakin hammeriluokka niiden iänikuisten ammarien/gangstojen (noh, olenhan mieki aika gangsta) sijasta. Te onnelliset.
Mutta kuitenkin, mikä tämän topicin idea on ? Noin niinkuin yleensä ?
Ihan vain chattailla vai kerätä jotain tähdellisempääkin tietoa ?
Work out, in case future happens.
Nithadran
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nithadran »

rupu-ukko kirjoitti:NO EN TOD HÄPIÄ! En kyllä sitä kaikille ääliöille kerro ,mutta en minä häpiä! Onhan se kyllä kun olen 12 vuotta ja melkeen kaikki sillä iällä ovat vähän tai vähän enemmän ääliöitä ja kun on noita kiusaajia niin ei oikeen haluta kaikille kertoo...
12? Niin vähän? Olen 17 ja pelaan... enkä voisi vähempää pilkasta välittää... Tosin tuo pilkka on kadonnut aika pitkälti lukiossa...
Meaning of war is not to die for your country. But make the other bastard die for his.
- Patton
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Ghen'tos kirjoitti: Anna vaan hemmojen puhua ihan rauhassa, kyllä ne sen lopettaa, kun et välitä niistä.

Tästä on foorumilla kiistelty aikaisemminkin lukkoon asti, mutta homma menee niin että eivät tasan varmana lopeta ennen kuin helvetti jäätyy. Missä oikein kävit koulua? Realistisesti ajatellen tuollaiset ihmiset pitävät turpansa kiinni vasta sen jälkeen kun siitä on irroittanut muutaman hampaan. Tyhmille vain voima puhuu.

Mutta siinä olet oikeassa että niin paljoa ei kannata hommalle pistää väliä. Sellaiset joilla on huono itsetunto aukovat aina kaikille päätään, ja se on ihan ymmärrettävää. Niin kauan kun eivät käy päälle tms. niin ei ole mitään väliä, ei tarvitse kuunnella. Tämä on tietenkin todella huono neuvo siinä mielessä, että läheskään kaikilta ei löydy tarpeeksi vahvaa itsetuntoa ollakseen välittämättä muiden päänaukomisesta, eikä nyt varmasti ainakaan yläasteiässä.
zqmfgb
Froggy

Viesti Kirjoittaja Froggy »

Periaatteessa olen samaa mieltä tuosta hampaiden kurkkuunlyömisestä. Ainoa ongelma on, että olen luokallani ainoa, joka pelaa hammereilla. Hammereiden aktiivisia vastustajia taas on n. 10 eli jos sattuu vahingossakaan löymään yhdeltä hampaat kurkkun, niin ne 9 muuta potkii tasan varmaan pään irti harteilta.
Muutenkaan ei itsestäni ole tappelijaksi, joten en luultavasti saisi edes sitä yhtä taintumaan. :)
Baurus

Viesti Kirjoittaja Baurus »

Mulla ei oo koulussa ainakaan mitään ongelmaa, kun siirryin ylä-asteelle. Satuin huomaamaan, että lähes kaikki uuden luokan pojat harrastaa hammereita. Olen muuten sitä mieltä siitä hampaiden kurkkuun lyömisestä, että TYHMÄÄ TOUHUA. Itse en sitä todellakaan tekisi, vaikka aihetta olisikin. Onneksi ei ole.
megszentségtelenithetetlenségeskedéseitekért
- tekojenne vuoksi, joita ei voi halventaa
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Toisaalta taas riippuu siitä, miten jättää sen homman välittämättä. Jos porukka tulee aukomaan päätään, ja siinä vain pokerina jatkaa hommiaan kiinnittämättä huomita niin siitä ne kyllä innostuvat. Minä tiedän kyllä, onneksi itse en siihen halpaan mennyt. Se, että 'älä välitä, kohta ne lähtee' täytyy tulkita oikealla tavalla. Jos sinulle autoaan päätä, niin sanot vain hymyssä suin jotain takaisin 'mitäs väliä?' 'no en minä sinulle tule valittamaan tupakasta' tai 'emmie tiennykkään että sinuu miun tekemiset noin paljon kiinostaa'. Tämä on juuri sitä, mikä saa porukan lopettamaan. Mitä enemmän vedät hernettä nenään (ei pelkästään suuttumisesta, myös siitä, että jätät koko ihmiset huomiotta) sitä enemmän tulee palautetta. Se ei ole koskaan, ikinä auttanut että kuvittelet että maa nielaisisi valittajat. Näin ei tapahdu, ja parempien aikojen toivominen on aivan turhaa. Sitä saa odottaa, ja homman saa kuriin todella pienellä vaivalla. Siinä sitten kun painat koko jutun villaisella, ja heität jonkun vastajutun takaisin ihan by the way mielessä niin siinä oppii olemaan ottamatta joitain asioita turhan vakavasti, ja elämä helpottuu sosiaalisella tasolla huomattavasti.

Ja tähän loppuun puhdas, 'Nimimerkki kokemusta on', nimittäin itselläni olen tämän huomannut toimineen, ja kyllä se toimii muillakin. Älkää vain kuunnelko mitään kuraattoreja, tai suodattakaa huonot ideat pois, tai vaikka soveltakaa niitä ideoita. Mitä sosiaalisempi pystyt mitä useamman ihmistyypin kanssa olemaan, sitä helpommaksi elämä muuttuu. Uskokaa herranjumala pois.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Hukka

Viesti Kirjoittaja Hukka »

Ei täällä varmaan tosissaan olla tuon hampaiden kurkkuunlyömisen kanssa. Kuten Ghen´tos tuossa jo sanoi antaa muiden puhua. Kuhan itse tiedostaa sen, että hammerit on hieno ja kehittävä harrastus.

Itse olen yläasteiässä ja luokallani on vain kolme kerääjää minun lisäkseni ja hyvinpä olemme pärjänneet. Muut olivat aluksi sitä mieltä, että ei *ittu mitä lällärikamaa, mutta he ovat tottuneet harrastukseemme. Asiaa auttoi varmasti muutama esitelmä mitä pidimme luokalle hammereista.
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
MYYRÄ

Viesti Kirjoittaja MYYRÄ »

Mitä vanhemmaksi ja, etenkin, aikuisemmaksi porukka tulee, sitä vähemmän kuulee minkäänlaista kuittia WH:n mukamas niinsanotusta "lällyydestä". Kyllä kun järkeä alkaa olla päässä, ja nyt tarkoitan yläpäätä, johon se menee joillakin ilmeisesti vasta myöhemmin murrosiässä, niin osaa sitä arvostaa tätä harrastusta niin kuin mitä tahansa muutakin.
Esimerkkinä muutama jätkä jotka naureskellen ekan kerran näkivät miniatyyrejäni, eivät siitä sen enempää sanoneet kun selitin sen lautapeliksi, jossa pelinappulat maalataan (yksinkertaisin selitys tepsii parhaiten).
Sen jälkeen kuulin vain että "no et sentään kerää postimerkkejä..".

Onneksi olin jo lopettanut sen siinä vaiheessa....

Tässä iässä (>19v) en enää kuule kyllä keneltäkään ainakaan v*uilua mistään harrastuksesta.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Ja tietenkin jos on tarpeeksi vahva persoonallisuus, tietynlaisia sosiaalisia taitoja yms. kukaan ei tule aukomaan sinulle päätään oikeastaan paljon mistään. Eri asia ovatkin sitten ne tyypit jotka vain haluavat olla rauhassa, yläaste voi näille olla melkoisen ahdistava kokemus...
zqmfgb
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Henri kirjoitti:Ja tietenkin jos on tarpeeksi vahva persoonallisuus, tietynlaisia sosiaalisia taitoja yms. kukaan ei tule aukomaan sinulle päätään oikeastaan paljon mistään.
Suomeksi = jos on reilu satakiloinen, hartioiden leveys toista metriä, nostaa penkistä reilun 250 kiloa ja on napsinut anabolisia sen verran että on jatkuvasti avoimen aggressiivinen, niin varmasti kukaan ei tule aukomaan päätään, ainakaan enää toista kertaa :).
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Eikä todellinen sotastrategisti käy yksinään avoimeen taisteluun kymmenkertaisita ylivoimaa vastaan. Hän viritteleee ennemmin nightgobboja keihäät tanassa vihollisen tuolille ja asettaa kaaosterminaattorin luistimeen. Levittää huolella pikaliimaa vihollisen koulutarvikkeiden pintaan, asettaa avoimia maalipurkkeja strategisesti tärkeisiin paikkoihin (Kuten sellaisiin, joista ne kaatuvat vihollisen haaroväliin.)

Jos tämä on lähellä johtaa avoimeen selkkaukseen, on syytä kohdata vastustajat yksi kerrallaan, ja pyrkiä hankkimaan sekä yllätysetu (varmistat siis, että saat ensimmäisen kierroksen, esim. nurkan takana vaanimalla), että parempi varustelu viholliseen nähden. (Pirkka niksi: Aseta kaksi metallista dreadnoughtia sukkahousujen kärkiosiin, näin saat kätevän flailin.)
Nurgle Master

Viesti Kirjoittaja Nurgle Master »

Niin saakin tyhjäksi 5e setelilä, se on täysin totta. Mutta silti. Olen kerran käynyt siellä ostamassa
siveltimiä.Siellä vaan on niitä mummoja jotka kutoo.....naisia jotka tekee lapsilleen
erikeper pulloista veneitä......en mä tykkää siellä olla.
-Im SO BACK-
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

LordDemon kirjoitti:Häpeänkö Warhammer pelaamista?
En tietenkään, mulla on 1+ häpeä invu. suoja. ;)

Ainoa ero miten tämä homma eroaa pienoismallien rakentelusta (laivat/lentokoneet) tai pienoisrautatien teosta on että warhammereilla voi tehdä muutakin kuin kerätä pölyä hyllyssä.
jep mutta olen huomannut että jos kasaat pienois tankkeja niin olet selvä järkinen vaikka tuhlaisit niihin yhtä paljon kuin hammeriin.

Mitä pitäisi hävetä? sitäkö että pitää hauskaa? kyllä ne jotka on veemäisiä saisivat hävetä paljon enemmän.
Ghen'tos

Viesti Kirjoittaja Ghen'tos »

No voihan perskule, Runepa sitten meni ja pisti mun ajatukset sanoiksi, johon en itse pystynyt.. ;) Noh, eipähän ole ihme, senkin kissamiumausanahirmu (onko se muuten Ranma½ mangasta ? Siinä oli ainakin yhessä kirjassa ihan sikana kissoja..). :)
Work out, in case future happens.
east

Viesti Kirjoittaja east »

No, kuka nyt 40:koon keräämistä häpeäisi?
Sen voin sanoa etten ainakaan mie.
Vihannes

Viesti Kirjoittaja Vihannes »

Joo kaverit ei oieen pidä näistä "tinasotilaista"
Kamreks

Viesti Kirjoittaja Kamreks »

Vihannes kirjoitti:Joo kaverit ei oieen pidä näistä "tinasotilaista"
So? Sä oot ainoa jonka niistä pitäis pitää jos niitä keräät
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”