"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Sekalaisia Huhuja (mm. 4th Edition & SM)

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Lukittu
Hellbender
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hellbender »

Toisaalta jos rhino rush oli liian halpa. Eli jos rhinoihin laitettaisiin joku upgrade, että niistä saisi assaultata suoraan, niin tilanne tasoittuisi. Lisäksi hyppyrepuilla pääsee esteiden yli. Kaikilla ukoilla on lähitaisteluaseet jne. Toisekseen, jos indirect aseiden tehoa pienennetään (AP puolitetaan muualta kuin reiän kohdalta), niin katveessa voi yrittä edetäkin.

Kaikkia muutoksia katotaan mun mielestä liikaa turneen kannalta muutenkin. Älkää käsittäkö väärin. arvostan turnauspelaamista hyvin korkealle, mutta se on vain pieni osa koko pelaamisesta. Nämä säännöthän suunnitellaan muutakin, kuin turnauspelaamista varten;)

Muutenkin peräänkuuluttaisin enemmän tällasta menestyksen suhteuttamista oman armeijan tehoon- tyyppistä ajattelua. Siis sillä tavalla, että jos tietää ettei oma armeija ole kovin tehokas, niin iloitsee sillä tasapelistäkin.

No tulipa avauduttua :) Se on se vappu vissiin...
"Miehet rakastavat pelejä, ja sota on raaka, tappava peli - mutta peli kuitenkin, ja paras mitä on" - William Broyles
Mikki N

Viesti Kirjoittaja Mikki N »

Hellbender kirjoitti:Toisaalta jos rhino rush oli liian halpa. Eli jos rhinoihin laitettaisiin joku upgrade, että niistä saisi assaultata suoraan, niin tilanne tasoittuisi.
Olen samaa mieltä, että rhinoihin pitäisi antaa mahdollisuus ostaa joku assult ramp. Rhino rushin heikennys on hyvä asia, sen täydellinen poistaminen ei. Kyllä niitä CC mariineja pitää vastaisuudessakin tukea! Mitä siitä nyt tulisi jos tulevaisuudessa vain Örkit ja Tyranidit pystyvät kunnollisen lähitaisteluun?
Henk.koht ampuminen on turhan staattista, ja en keksi juuri tylsempää peli tapaa kuin paikallaan seisominen ja apuminen. Tuo 4 meltan Deva-ryhmä rhinossa tarjoaa kyllä myöskin hyvän vaihtoehdon, sisältääpä enemmän liikettä kuin eräät Eldar-listat.
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Mutta, pystyväthän Dark Eldaritkin vielä huristamaan niskaan transportilla ja hyökkäämään sieltä ulos ;)

Ehkä tähän asiaan on keksitty joku jekku, koska tässä muodossaan tämä systeemi ei voi toimia. Rhinoilla täytyy olla jotain muutakin virkaa kuin tuleva AV12 edessä, joka taas ei vaikuta yhtään siihen että sieltä ulos tullessaan pitää odotella vuoro paikallaan.

Totta kyllä että pelkkä cheesyshoota on vähän tylsä vaihtoehto, mutta... Se että rhinosta ei saa assaulttaa ulos ei kyllä pitäisi tehdä koko pelistä pelkkää ampumista. Jotenkin outo ajatus että YKSI feature muuttuu niin koko peli muuttuisi ihan täysin.
Itse pelaan Tyranideillä, joten voin haistattaa TVRlle.. :) Tosin sitten TAR toi monien hyvien puoliensa lisäksi erittäin ikävän miinuksen nideille... Toivottavasti ampumissääntöjen muuttumisen mukana tulee jotain kivaa myös nideille... ja varsinkin sitten jouluna uudessa codexissa :)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Deetwo kirjoitti:Itse pelaan Tyranideillä, joten voin haistattaa TVRlle.. :)
Ei kai se kovin kivaa ole jos suurin osa esim. mariiniarmeijoista vaan ampuu omalta kentänlaidaltaan? :P

-A
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Deetwo

Abu kirjoitti:
Deetwo kirjoitti:Itse pelaan Tyranideillä, joten voin haistattaa TVRlle.. :)
Ei kai se kovin kivaa ole jos suurin osa esim. mariiniarmeijoista vaan ampuu omalta kentänlaidaltaan? :P

-A
No ei, mutta nideillä on onneksi loistavat keinot saada kyseiset ampuvat marinet kiinni viimeistään vuorolla kolme :)

Sitäpaitsi, osaa nidit ampua takaisinkin ja parhaimmillaan ERITTÄIN kovaa :)
Mikki N

Hmm..Seeding swarm tulee myöskin ehkä olemaan tulevaisuuden turnausarmeija..Genestealerit iskevät ysikutosten ja Devastaattoreiden keskelle..tai vaikka tankkien takapanssariin. Nuff said.
Ja itsekkin DE pelaajana voin haistattaa TVRlle, Raiderit kärsivät tulituksesta oli TVR käytössä tai ei. Mutta onhan se kivempaa kun toinen osapuoli edes yrittää tulla vastaan ;)
Saa nähdä mitä hirveyksiä DElle tapahtuu, jos nuo Eldareiden codexiin pääsevät mukaan, todennäköisesti Statit heivataan alas normaalien nössö-eldareiden tasolle..CTM ravager voisi tosin jo olla jotain..

Ja juustoahan se on kun Tyrantit mättävät venom cannonilla tankit hajalle ja Carnit lahtaavat Barbedilla mitä vain samalla kun itiö-miinaa sataa kukkulan takaa niskaan kuin vettä juhannuksena ;) Sitten kun tulevassa Codexissa warrioreillekkin tehdään jotain..voi voi tätä elämää :P
Deetwo

En usko että seeding swarm yleistyy sen enenmpää kuin se on nytkään.

Genet ovat siinäkin samanlailla liian kalliita ja kuolevat STBOn takia heti.
0-1 Hive tyrant
Ei biovoreja

Seedinglista on huonompi kuin kirjan custom fleet lista.

Juustoa on kun 2 hiveä takoo WBllä ja 2 fexiä Venomeilla, 3 biovorea ja älyttömästi gauntteja...
Eikä siltikään ole kovin juustoa oikeastaan.
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Deetwo kirjoitti:En usko että seeding swarm yleistyy sen enempää kuin se on nytkään.

Genet ovat siinäkin samanlailla liian kalliita ja kuolevat STBOn takia heti.
--- En minäkään usko että SS tulisi yleistymään, mutta kyllä SS:iin kannattaa 'Stealereita ottaa...

Ferocious ja WON tekevät niistä sen verta ikävämpiä (ja hauskempia ;) )! Ovat edelleen yhtä kalliita ja kuolevaisia... Mutta ainakin ne saattavat repiä jotain palasiksi heti kättelyssä tai sitten tulevat takaisin... Ja takaisin... Ja takaisin... :D

Toivottavasti antavat 'Stealereille FoC:in uudessa kodeksissa, eivät muuta tarvitse kuin lisää nopeutta!
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
ChildGamez

Viesti Kirjoittaja ChildGamez »

Oli kait se niin että (anteeksi anteeksi en millään jaksanut lukee koko topicia) et tuo ei saa rynnäköidä ulostullessaan koskee vain ei open-topped vehiclejä? Jos koskee myös open-toppedeja... niin suunnittelemastani speed freek armeijastanihan tulee täysin hyödytön :(
A person can't defeat loneliness.
Waiting for the rising of Chaos Dwarfs
Mikki N

Open Tpppedistä saa rynnäköidä normaalisti, joten no worries ;)
Deetwo

ChildGamez kirjoitti:Oli kait se niin että (anteeksi anteeksi en millään jaksanut lukee koko topicia) et tuo ei saa rynnäköidä ulostullessaan koskee vain ei open-topped vehiclejä? Jos koskee myös open-toppedeja... niin suunnittelemastani speed freek armeijastanihan tulee täysin hyödytön :(
Open topped transportista saa edelleenkin assaulttaa ulos.
JiimK

Viesti Kirjoittaja JiimK »

Niin juu, mutta ei niillä friikeillä mitään tee enää, vaikka saisikin tulla ulos ja chargeta. Se nyt vaan on sillain, että ne autot stunnailee kaikesta ja jannut on pinnissä tahi hyppää ulos autosta omia aikojaan.
Deetwo

Raketti-abU kirjoitti:Niin juu, mutta ei niillä friikeillä mitään tee enää, vaikka saisikin tulla ulos ja chargeta. Se nyt vaan on sillain, että ne autot stunnailee kaikesta ja jannut on pinnissä tahi hyppää ulos autosta omia aikojaan.
Meinaatko? Juuri tuossa jokin aika sitten eräs turnaus voitettiin KoSilla.

Niitä on kuitenkin tyypillisesti niin paljon että muutama ku menee alta ni huihai, lisää löytyy.
Pelikone

Viesti Kirjoittaja Pelikone »

ööö... kysymys:
Olen käsittänyt että jos stormtroopperit ampuvat rhinosta (kyseessä DH) niin se luetaan opentoppediksi. Voivatko stormit silloin assaulttaa ulos tankista??
Praise the Emperor for his sacrifice,
as he endures so shall we.
We who are Hunters of Daemons,
shall strive in his name eternally.
Brightstar

Viesti Kirjoittaja Brightstar »

eivät. jos vähän järkeä käyttää niin tajuaa että movement phasella pitää tulla tankista ulos että pystyy chargaamaan. ja shooting phase on movementin jälkeen, eikö? :)
GW:n kotisivut ovat kuin diablo: joka kerta kuin aloitat uuden seikkailun niin sinulle on luotu uusi sattumanvaraisesti tehty labyrintti missä vielä suurinosa poluista ei edes johda mihinkään...
Pelikone

Viesti Kirjoittaja Pelikone »

damn :D krapulan pirulainen
Praise the Emperor for his sacrifice,
as he endures so shall we.
We who are Hunters of Daemons,
shall strive in his name eternally.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Deetwo kirjoitti:
Raketti-abU kirjoitti:Niin juu, mutta ei niillä friikeillä mitään tee enää, vaikka saisikin tulla ulos ja chargeta. Se nyt vaan on sillain, että ne autot stunnailee kaikesta ja jannut on pinnissä tahi hyppää ulos autosta omia aikojaan.

Niitä on kuitenkin tyypillisesti niin paljon että muutama ku menee alta ni huihai, lisää löytyy.
Käytettiinkö kyseisessä turnauksessa seuraavan laitoksen sääntöjä? Tai edes TVR:ää?

Eipä tainnut. Joten eipä ihmekkään jos viellä toimii.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Deetwo

tneva82 kirjoitti:
Deetwo kirjoitti:

Käytettiinkö kyseisessä turnauksessa seuraavan laitoksen sääntöjä? Tai edes TVR:ää?

Eipä tainnut. Joten eipä ihmekkään jos viellä toimii.
TVRkö sen KoSin sitten tappaa? :)
Käsittääkseni opentoppedeja tvr haittaa kaikkein vähiten.

Se että opentopped trukki hajoaa helposti EI ole TVRn tai 4. editionin tuoma ominaisuus.
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Deetwo kirjoitti:Se että opentopped trukki hajoaa helposti EI ole TVRn tai 4. editionin tuoma ominaisuus.
Ei niin, mutta se on, että tuhoutuneesta trukista pelastautuneet lasketaan pinnanneiksi yhden vuoron ajan...

-A
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
JiimK

Viesti Kirjoittaja JiimK »

Niin tai että ne joutuvat tulemaan immo-tuloksella ulos, tai että toinen aseen tuhoutuminen stunnaa yms. Ja koska ne katot ja forcefieldit pitävät friikit hengissä, niin ei niistä oikein enää ilman kattoja mihinkään ole.

Maltan vain kuvitella, kun saan ampua friikkien screenikasaan kahdella virvelilläni tvr:n kanssa.
Ei meinaan tee kovin hyvää vihreille kavereille :D

Deetwo tarkoitin kyllä juuri sitä, että tvr:n kanssa ne eivät enää yksinkertaisesti toimi, kuten ei muutkaan transport-rushi armeijat.
Kyllähän ne friikit vielä ovat kovimmasta päästä, mutta ei ilmeisesti kauaa.
Lukittu

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”