SoB/Witch hunter asiaa
SoB/Witch hunter asiaa
eli onko SoB/Witch hunters helppo aloittelijoille (ei vielä yhtään peliä, sääntökirjaa lueskeltu vasta noin viikko eli aika "NooB" oon vielä)
niin ja se on kyllä aika massa armeija (näin sain tuntemattomasta lähteestä tietää) ja mielestäni figut ovat kauniita, maksaa kuulemma paljon (kaikki "jalo"metalleja).
Kommentia uudesta Inkvistio-armeijasta saa myös antaa
ilman codexia kyselen joten sen ostan jos saan "kannustavaa" palautetta.
niin ja se on kyllä aika massa armeija (näin sain tuntemattomasta lähteestä tietää) ja mielestäni figut ovat kauniita, maksaa kuulemma paljon (kaikki "jalo"metalleja).
Kommentia uudesta Inkvistio-armeijasta saa myös antaa
ilman codexia kyselen joten sen ostan jos saan "kannustavaa" palautetta.
Noh ei ole kaikista helpoin ainakaan aloittelijalle. Eikä tietojeni mukaan ole myöskään kovin massa-armeija, lähes verrannollinen space marineihiin määrässä. Korjatkaa jos olen väärässä.
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
-Teräratas
- Cacodemoni
- The Captain
- Valvoja
Perus-sister-ryhmiä ei ole edes pakko olla. Troopeiksi voi ottaa 2*5 stormaria ja käyttää loput pisteet eliittiin ja tankkeihin. Omaan armeijahahmotelmaani tulisi noin 40 Siskoa (serafit sun muut mukaan luettuna), pari kolme immolatoria, exorcist ja lähistelevä inkvisiittiö kavereineen. Ei siis vielä mikään massa-armeija. Minusta tosin ei kannata ottaa mallia, armeijani kun eivät tähän päivään mennessä ole suurella teholla pullistelleet.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- Druzhina Captain
- Valvoja
Jos armeijaani aloittaessa pohdin, onko daemonhunters helppo aloittelijalle, en olisi koskaan aloittanut koko 40k:n pelaamista. Mielestäni armeijan kannattaa valita sen mukaan, mikä tuntuu mielekkäältä. Armeijaan keräämiseen liittyy monta muuta seikkaa kuin vain pelaaminen ja peleissä pärjääminen. Ennen kuin ehtii armeijalla pelata joutuu valitsemaan yksiköitä, maalata figut ja mahdollisesti miettiä fluffia. Jos ei ole kiinnostunut koko aiheesta voi käydä niin, ettei sitä vaan jaksaa viedä loppuun asti ja silloin pelitkin voivat jäädä väliin.
Täytyy kuitenkin muistaa, että mitä tahansa armeijaa valitset, turpaan tulee alussa. Sille ei voi mitään, kun vain yrittää uudestaan ja uudestaan kunnes oppii pelaamaan kyseisellä armeijalla. Kun opit pelaamaan yhdellä armeijalla, sen jälkeen lyhyen tustumisen jälkeen pystyt pelaamaan millä tahansa armeijalla (tai miltei).
Täytyy kuitenkin muistaa, että mitä tahansa armeijaa valitset, turpaan tulee alussa. Sille ei voi mitään, kun vain yrittää uudestaan ja uudestaan kunnes oppii pelaamaan kyseisellä armeijalla. Kun opit pelaamaan yhdellä armeijalla, sen jälkeen lyhyen tustumisen jälkeen pystyt pelaamaan millä tahansa armeijalla (tai miltei).
- Henri Ketonen
-
MangaReaper
Hereticus nyt ei mitään kamalia tappoyksiköitä saa, mutta ihan mukavia "poikkeussääntöjä" kuten rukoukset, immolator etc. Itse witch hunter inkvisiittorit ovat ehkä vähän kaksipiippuisia, erittäin käteviä psyykikkoja vastaan, mutta muuten eivät mitenkään kovin ihmeellisiä. Perus siskot ovat hyvin panssaroituja ja onneksi nykyään myös ihan hyviä ampujia. Tehokkuudesta ja figuista voidaan olla tietysti kahta mieltä, mutta ei voittaminen mitenkään mahdotonta ole ja figut ovat mielestäni erittäin upeita. Jos haluat helpon armeijan alkuun, marinet tai kaaos vastaavat ovat ehkä anteeksi antavimpia, mutta hereticus tarjoaa mielestäni tyylikkäämmän ja persoonallisemman armeijan.
Lisää salaisuuksi avatarien takaa:
VD: Animefani, kuvassa Vash Trigunista
Kuolo: Miyazakin ystävä, pienet pallopäät Mononoke himesta
FallenOne: Ei katso animea, silti avatarissa Totoro
VD: Animefani, kuvassa Vash Trigunista
Kuolo: Miyazakin ystävä, pienet pallopäät Mononoke himesta
FallenOne: Ei katso animea, silti avatarissa Totoro
-
Brightstar
Vähän niinkuin IG jossain kolmosen alussa...Brightstar kirjoitti:lainatakseni melkeen suoraan Codex: WH:ta : "Witch huntterit ovat vaikea armeija sisäistää ja oppia mutta jos siinnä onnistut on sinulla armeija mikä on kova ja erittäin tappava mutta samalla myös nopea sekä monipuolinen"
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
- Henri Ketonen
Toisaalta, jos pelaat aloittelijaporukassa jossa kenelläkään ei ole oikein käsitystä siitä mikä on tehokasta ja mikä ei, mikä tahansa armeija on aloittelijaystävällinen.
Aloitin itse Dark Eldareilla eikä niillä nyt todellakaan koko aikaa tullut otettua takkiin (siis sen jälkeen kun säännöt opittiin kunnolla)
Aloitin itse Dark Eldareilla eikä niillä nyt todellakaan koko aikaa tullut otettua takkiin (siis sen jälkeen kun säännöt opittiin kunnolla)
zqmfgb
Eivät ne mitään über listiöitä ole, mitä minä olen niistä oppinut. Ja ne ovat myös "vaikeampia" maalata. (eli vaikeampia tehdä hienosti, kuin vaikka mariini) Mikä vaikeuttaa vasta-alkajaa, joka ennen ei ole siveltimeen koskenut.
Se niissä vielä mättää että psyykkeri armeijoita on aikas harvassa, joka tekee heidän kaikenmaailman erikoissäännöistä aikas turhia. Eli niiden kanssa pitää taktikoida.
Joten en nyt sanoisi että ne kaikkein aloittelijaystävällisimpiä olisivat.
Se niissä vielä mättää että psyykkeri armeijoita on aikas harvassa, joka tekee heidän kaikenmaailman erikoissäännöistä aikas turhia. Eli niiden kanssa pitää taktikoida.
Joten en nyt sanoisi että ne kaikkein aloittelijaystävällisimpiä olisivat.
"mielestäni muuten hieno mutta ehkä pieni lisäväri olisi poikaa." XD
Kyllä tuosta WHsta saa aika alottelijaporukan... inq + marine hybridin tekemällä siitä saa heti kättelyssä aika kovan listan aikaseksi.
Sitäpaitsi modelit ovat pirun hienoja
Sitäpaitsi modelit ovat pirun hienoja
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
-
tom12
off topic:missä muuten hesan gw on? ja onko se lohokäärme luola sama kuin fantsu vaikka fantsu on siinä ihan lähellä?
in topic: Oon kuullut et sob ja wh on aika vaikeita pelata lähes kaikki ukot metallisii ja metallisethan maksavat aika paljon eli jos rahaa löytyy jatykkäät just tästä armeijasta niin ala keräämään.
in topic: Oon kuullut et sob ja wh on aika vaikeita pelata lähes kaikki ukot metallisii ja metallisethan maksavat aika paljon eli jos rahaa löytyy jatykkäät just tästä armeijasta niin ala keräämään.
Helsingin GW on kampissa, simonkentän hotellin alakerrassa...
Lohikäärmeen luola on Fantasiapelien pelitila.
Ei ne metalliset ukot siihen pelaamisen vaikeuteen vaikuta... Mutta ostamiskynnykseen ehkä kyllä.
Lohikäärmeen luola on Fantasiapelien pelitila.
Ei ne metalliset ukot siihen pelaamisen vaikeuteen vaikuta... Mutta ostamiskynnykseen ehkä kyllä.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt