Salamanders?
Salamanders?
Olen kerännyt Blood Angeleitä jonkun aikaa, mutta lähitaistelu ei ole minulle tehty. Eli voisiko joku kertoa Salamanderien +/- asiosta.
Iniativen menetys ei minua kovin paljon haittaisi, koska haluan armeijaani......................terminaattoreita!
Iniativen menetys ei minua kovin paljon haittaisi, koska haluan armeijaani......................terminaattoreita!
Mechanized Salamanders
Tau
Ravenwing
Iron Warriors
40k since third edition.
Tau
Ravenwing
Iron Warriors
40k since third edition.
tossa on jotain. (tais olla hellbenderin kirjoittama joten kunnia hänelle)SALAMANDERS SPACE MARINES
YLEISTÄ
Salamanterit ovat erityisominaiksuuksiltaan hitaampi ja sitkeämpi, kuin muut chapterit. salamanterit ovat myös, kätevämpiä käsistään, joten heillä onkin parempi varusteiden saatavuus. Jotkin varusteet ovat uniikkeja salamantereille.
Aseista salamanterit ovat mieltyneet liekinheittimiin ja melta-aseisiin, sekä thunder hammereihin. Muutenkin he tykkäävät käydä lähitulitaistelua.
Käyn seuraavaksi lähinnä seikkoja, jotka poikkeavat tavallisista mariineista.
ERIKOISSÄÄNNÖT
Never Give up
Salamander komentaja voi vaatia pelattavaksi yhden ylimääräisen pelikierroksen. Ässä salkkaripelaajan hihassa. Erittäin tehokas oikein käytettynä.
Self-reliant
Salamander yksiköiden ei tarvitse ottaa "Last man standing"-testiä. Hidastaa sen viimeisen missile launcherin tai veteraani kessun karkuun lähtemistä.
Sturdy
Kaikkien joukkojen aloite (I) sekä fallback- ja advanceliike vähenee yhdellä. Alennettu Initiative onkin se seikka, mistä salamanderit yleensä muistetaan. Se ei kuitenkaan ole niin merkittävä, kuin luulla voisi. Varsinkin uusilla assault-säännöillä kun eniten tuhoa aiheuttavat aseet kuitenkin lyövät viimeisenä.
JOUKOT
HQ
Chaplain - Ilmaisen thunder hammerin ansiosta lähes pakkohankinta.
Librarian - Erikoinen psyykkinen kyky, librarianista vedetään linja, jolla kaikki ottavat osumaa. Harvinainen ja mielenkiintoinen, mutta luultavasti hankala käyttää.
Troops
Tactical squad - Voivat vaihtaa toisen raskaan aseen flameriin eli mahdollisuus kahteen flameriin. Miinuksena lascannon vaihtoehdon vaihtuminen multimeltaan. Yksi salamanterien pahimmista puutteista.
ELITES
Terminator squad - Halvempia, kuin muilla chaptereilla. Miinuksena rajoitetumpi asevalikoima.
FAST ATTACK
Assault squad - Aseoptioina ainoastaan yksi flamer. Reppuja ei voi poistaa.
Bike squadron - Attack bikeen saa multimeltan ilman lisä veloitusta.
Fast attack osastossa on myös rajoite 0-1 eli mitään unittia ei voi olla enempää kuin yksi kappale. Attack bikeja ei ole ollenkaan omana yksikkönään.
HEAVY SUPPORT
Ei muutoksia
VARUSTEET
Kaikki characterit voivat ostaa signumin. Tästä ei juuri ole hyötyä kuin devastator squadissa.
Characterit voivat ostaa artificier armourin halvemmalla. Tästä ei uusilla assault säännöillä ole juuri hyötyä.
Master crafted on halvempi. Käytännössä yksi ylimääräinen lyönti. Suosittelen ainakin veteraanikessuille.
Salamanders mantle - Estää instakillauksen. Tekee ainakin force commanderin varsin kovan lähitaistelijan.
AJONEUVOJEN LISÄVARUSTEET
Reinforcer ceramite armour. Mitätöi melta-aseiden tehokkuuden. Toimii lähinnä lantikassa.
YHTEENVETO
Haastava ja erilainen chapteri.
Toimii parhaiten skenaarioissa, joissa on selkeä objektiivi, eikä tappioista välitetä.
Tietyt rajoitteet aiheuttavat välillä sen, että tekisi mieli vaihtaa chapteria. Tämän takia suosittelenkin tekemään oman chapterin, jota voi käyttää sitten mullakin codexeilla. Mielestäni on aivan turhaa joko ostaa uutta mariiniarmeijaa tai sitten maalta vanhaa uudelleen vain sen takia, että haluaa vaihtelua.
Viimeksi muokannut Sopuli, Ma 03.05.2004 15:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-HPVäitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
-
Hellbender
- Viesti:
kiitos!
Suosittelen oman chapterin tekemistä. Voit valita mieleisen kokeilemalla eri mariinicodexeja. Uuden codexin ostaminen on paljon helpompaa ja halvempaa, kuin koko armeijan ostaminen. Uusi codex ilmestyy aika piakkoin, kesällä? Siinä saattaa olla mahdollisuus oman chapterin räätälöimiseen. Itse maalaisin oman chapterin ja odottaisin uuden codexin ilmestymistä.
Salamandereista sen verran lisää, että turnausarmeijana se on hankala. Niiden paras ominaisuus, ylimääräinen vuoro jää énemmän, kuin usein käyttämättä. Vaikka ei jäisikään, niin saa varautua siihen ettei tauon aikana kerkiä kunnolla syömään, kun on aina viimesenä pelaamassa. Salamanders... slow, food... fast.
Suosittelen oman chapterin tekemistä. Voit valita mieleisen kokeilemalla eri mariinicodexeja. Uuden codexin ostaminen on paljon helpompaa ja halvempaa, kuin koko armeijan ostaminen. Uusi codex ilmestyy aika piakkoin, kesällä? Siinä saattaa olla mahdollisuus oman chapterin räätälöimiseen. Itse maalaisin oman chapterin ja odottaisin uuden codexin ilmestymistä.
Salamandereista sen verran lisää, että turnausarmeijana se on hankala. Niiden paras ominaisuus, ylimääräinen vuoro jää énemmän, kuin usein käyttämättä. Vaikka ei jäisikään, niin saa varautua siihen ettei tauon aikana kerkiä kunnolla syömään, kun on aina viimesenä pelaamassa. Salamanders... slow, food... fast.
"Miehet rakastavat pelejä, ja sota on raaka, tappava peli - mutta peli kuitenkin, ja paras mitä on" - William Broyles
-
tom12
Duoda duoda... pitäis kai munkin ajatella omaa chapteria... Mutta voiko tehä vaikka sillee, et maalaa white scareiks ja käyttää blood angeleiden bannereita ja vielä lopuks black templareiden sääntöjä, se ois ihan unelma!
edit: tai vaikka salamandereiden säännöt, niin ois jotain haastettakin...
Lyhyesti ja ytimekkäästi: WAAAGH!
Ei. Et voi maalata toisen aidon chapterin värejä ja käyttää toisen sääntöjä. Jos olet maalannut jonkun valmiin chapterin väreihin, niin niiden sääntöjä on sitten käytettävä.Nasse R kirjoitti:Duoda duoda... pitäis kai munkin ajatella omaa chapteria... Mutta voiko tehä vaikka sillee, et maalaa white scareiks ja käyttää blood angeleiden bannereita ja vielä lopuks black templareiden sääntöjä, se ois ihan unelma!
Mutta, voit maalata marinesi valkoiseksi omilla merkinnöillä ja käyttää vaikka salamantereiden sääntöjä.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
DIY chaptereissa hyvin tehtyinä on paljon persoonallisuutta, sen takiaCaptain Coridus kirjoitti:Salamanderit vois olla kivoja, ja väriteemaa en aio kovin paljoa muutella(tykkään tummanvihreästä!)Nimiki on hyvä, niin miksi pitäis tehä oma chapteri?
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
mielestäni kyllä.... ei ainakaan minulle ole kukaan tullut valittamaan.
Teitysti sinun pitää ennen taistelun alkua ilmoittaa selvästi, minkä chapterin jälkeläisistä on kyse.
Teitysti sinun pitää ennen taistelun alkua ilmoittaa selvästi, minkä chapterin jälkeläisistä on kyse.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"