"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Daemonhunters - mistä aloittaa?

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Grim

Daemonhunters - mistä aloittaa?

Viesti Kirjoittaja Grim »

Eli nyt kun olen saanut Necron- armeijani (lähes) valmiiksi, niin olen päättänyt aloittaa Daemonhuntersit. Pääsyinä on mm. kallis pistehinta eli joukkoja tulee vähän, siistit figut ja mahtava fluff.

Codex on tietysti ensimmäinen hankinta, mutta en viitsisi tilata pelkästään sitä, joten siksi kysynkin neuvoa.

Minkälainen on keskiverto DH armeija? Grey knighteja, inquisitor, storm troopereita? Onko laisinkaan kannattavaa tilata Torquemada Coteaz - Lord + retinue vai ostaa retinue mielummin pala kerrallaan?

Eli tällä viestillä siis pyrin selvittämään että mitä tilaisin codexin seurana, etten myöhemmin pitäisi sitä hyödyttömänä ostona, jos käsitätte.
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

osta se boksi.... saat multi-melta servitorin... Lisäksi Torquemada on hieno figu jolla on Daemonhammer ja Psyber Eagle...

Grey Knightit on hyvä selkäranka armiejalle, mutta Storm trooppereita kannattaa olla lisäämässä massaa. Lisäksi niiden avulla saat kentälle muutamia panssarivaunuja.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Veikkaisin että keskiverto kohtuullisen käyttökelpoinen DH armeija on radical inqulla varustettu marine allylista.

Eli kymmenkunta stormtroopperia on vähintään pakko-ostos, koska ilman niitä ei puhdas grey knight armeijakaan oikeen ole mistään kotoisin.. vaikka se nyt ei sitä muutenkaan sinänsä ole :D

Pure GK tuskin on kovin kova pärjäämään, ellei heitä TODELLA hyvin.
Viimeksi muokannut Deetwo, Su 02.05.2004 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Rommi

Viesti Kirjoittaja Rommi »

Eikö se tavan tr00peista kannata alottaa.
Saman tien varmaankin se koko boxi kannattaisi ostaa, säästyypi ainakin rahaa. Ja ne modelitkin siinä on hienompia kuin blistereissä. Tässä on se mitä minä tekisin, voit toki olla eri mieltä.
"mielestäni muuten hieno mutta ehkä pieni lisäväri olisi poikaa." XD
Grim

Ne kaikki figut on minun mielestäni niin hienoja, että sen kannalta sillä ei ole väliä. Mutta acolyte, sage ja cherubim ovat siis käyttökelpoista sakkia? Jos noista haluaa muovata kunnon retinuen niin tarvitseeko ostaa porukkaa vielä blistereissä?
daider
Viesti:

kaikki henchmennit on hyödyllisiä, niitä pitää vain osata käyttää oikein

Familiaarit ( servoskull, psybereagle ja Cherubim ) ovat hyviä jos lähdet lähikseen tai aiot tehdä vahvan psyykkerin
Hierophantit taas oivallisia demoneita vastaan painiessa
Akolyytit ovat Inkvisaattorin todellinen tuki ja turva, sillä ne ottavat iskuja vastaan isäntänsä puolesta
Warrioreita kannataa olla aina mukana, Warriorin tyyppi riippuu siitä aiotko olla kaukana vihollisesta vai iholla kiinni
Saget ovat pakko ostos ampuvalle Inkvisaattorille ja jos käytössäsi on plasma-cannon servitori, hanki kaksi Sagea
Mystikit puolestaan ovat auspexin paranneltuja versioita ja vahvasti demoneihin painottavaa armeijaa vastaan kullan arvoisia

blistereitä kannattaa ostaa sen mukaan miten aiot toimia, mutta sanoisin että acolyytti-blisteri on melkein pakkohankinta.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Hukka

Viesti Kirjoittaja Hukka »

Sitten kannattaa hankkia ainakin semmoset 20 stormtroopperia. [mielipide] osta kaksi boxia kasrkinejä, saat halvemmalla ja hienommat ukot... [mielipide].

10 grey knightia troopseiksi on myös kannattava ostos ja vaikkapa 5 tulemaan deep strikenä. Dredin tarvit ehdottomasti AT tueksi. Lantikka (crusader myös) on myös hyvä vehje, samoin kuin chimera. Terminaattorit toimivat, tosin aika kalliita, niin pisteissä kuin rahassa. GM on myös todella hyödyllinen juusto. Assassini osaa, kuin edellämainitutkin, olla paha rasite vihulaiselle. Itse tykkään vindicaresta ja calliduksesta.
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
Illotus

Viesti Kirjoittaja Illotus »

DHlla pärjäämiseen liittyen kannattaa lukaista http://www.bolterandchainsword.com/inde ... opic=38027
Jenian Katarn
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Jenian Katarn »

Huomaa kuitenkin yksi homma armeijaa kasatessasi, mitä monet eivät ole nähtävästi lukeneet (ainakin olen tavannut monta tällaista ihmistä) Grey Knightejä ei voi olla Marineiden kanssa samaan aikaan kentällä. Ei edes samassa listassa. Siksi on melkolailla hyödytöntä ottaa Daemonhuntereita marineiden liittolaiseksi. Ellei assassinia halua :D

Itse luotan 4 ryhmään Stormtrooppereita joilla Chimera ja Rhino. Meltat Rhinolla ja Chimeralla ajavilla, plasmat jalkasin juoksevilla.
2 ryhmää greyknightejä joissa 4 psycannonia yhteensä. (Oikein kiva tulituki kaukaa tai pieksijä lähellä) 2 Dreadnoughtia missilelauncehr & twin- lascannon/plasmacannon. HQ Grand Master ja Terminaattori retinue mukaan. Inkvisiittori eliitiksi ja Vindicare mukaan. Tuolla pitäisi pärjätä. :D Ainakin itse pärjään jahka saan lisää figua :D
NOMADS Bakunin: "Shuffel Puff Grrls"
Illotus

Höps köps, ainoastaan allied space marineja ei saa olla kentällä samaan aikaan kuin grey knighteja. Space marinet saavat ottaa vaikkapa GK terminaattori -squadin liittolaisena, mutta toisinpäin homma ei siis toimi.
Viimeksi muokannut Illotus, Su 02.05.2004 20:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nightbringer

Viesti Kirjoittaja Nightbringer »

Itse aloittelin Daemonhunter armeijani kasaamisen tilaamalla mail orderista bitzejä ja kasaamalla niistä pari Inkvisiittoria. Lisäksi konvertoin Daemonhosteja ja kätyreitä bitz boxista löytyneistä osista. Siihen se mun Daemonhunter armeija sitten jäikin. ;)
Who is this irresistible creature who has insatiable love for the dead?
Jenian Katarn
Peliporukkavalvoja

Illotus kirjoitti:Höps köps, ainoastaan allied space marineja ei saa olla kentällä samaan aikaan kuin grey knighteja. Space marinet saavat ottaa vaikkapa GK terminaattori -squadin liittolaisena, mutta toisinpäin homma ei siis toimi.
Ja vain silloin, jos vastassa on kentällä demoneja.
Codex: Daemonhunters kieltää käyttämästä Grey Knighteja, jos pelissä on jonkin muun chapterin marineja...
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Jenian Katarn kirjoitti:Codex: Daemonhunters kieltää käyttämästä Grey Knighteja, jos pelissä on jonkin muun chapterin marineja...
Se on siis siinä tapauksessa, jos DH lista on päälista ja SM on liittolaisia. Jos taas tehdä toisinpäin eli ottaa SM lista päälistaksi ja DH:t liittolaisiksi, silloin voi valita mitä tahansa lojalistichapteri.
Tässä on lainaus DH codexista sivulta 21: "... Daemonhunters units can be included as allies in any of the following Codex armies: Space Marines, including variant armies such as Blood Angels, Space Wolves, Dark Angels, Black Templars, Salamanders and other loyalist Index Astartes Chapters ..."

Eikä codexissa kielletään GK:den käyttöä vaan liittolais SM:ien käyttöä GK:den kanssa. Lainaus samasta kirjasta samalta sivulta: "Allied Space Marines may not be used if Grey Knights are present in the Daemonhunters force."
Jenian Katarn
Peliporukkavalvoja

Ok. No tuo oli minun moka sitten... En löytänyt mitään mikä kieltäisi GK liittolaisena käyttämisen...
Onkohan tuo GW:n mahtavia ajatusvirheitä... Ei olekaan, koska niiltä saa fast attack choisen, joka on vain Grey Knightejä. Eli jep, kyllä ne saakin Knighteja.

Mikähän idea tuossa on, että DH:ta voi ottaa mukaan, mutta DH:t eivät voi ottaa mukaan. Olisiko fluffillisesti siten, että on kunnia, jos DH:ta pyydetään avuksi, kuin DH pyytää apua "tavallisilta" *toteaa halveksuen* mariineilta.
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Jenian Katarn kirjoitti:Mikähän idea tuossa on, että DH:ta voi ottaa mukaan, mutta DH:t eivät voi ottaa mukaan. Olisiko fluffillisesti siten, että on kunnia, jos DH:ta pyydetään avuksi, kuin DH pyytää apua "tavallisilta" *toteaa halveksuen* mariineilta.
Veikkaisin että pointti on tämä: Mihin Daemonhunterit kaipaavat normimariineja jos niillä on jo Grey Knighteja?

-A
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
daider
Viesti:

veikkaisin että kyseessä on sama kuin esim Tyranideilla Harlekiineja liittolaisina kaaosta vastaan:
eli kun mariinit saavat vastaansa kaaosta, Daemonhuntterit kiitävät apuun pyytämättäkin estääkseen kaaoksen leviämisen.
Tasitelun jälkeen osapuolet lähtevät omille teilleen.
Hellbender
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hellbender »

Lähdetään siitä, että tarkoitus on päätyä turnauskelpoiseen armeijaan. Eli käytetään codexista löytyviä yksiköitä.

Ensimmäinen valinta on päättää on Inquisiittorisi radikaali vai vanhollinen.

Radical

Daemonhost - IMHO radikaali ei ole mitään ilman näitä.

Stormtroopers - Näitä tarvitsee vähintään pakolliset 10 miestä (2 squadia). Flamerit ja meltat vaunuun. Plasma ja grenadelauncher pärjää ilmankin.

Assassin - Kannattava ostos. Oma valintani on Callidus

Inquisitor Lord - Pakollinen ostos. Muodostuu helposti kalliiksi. Itse käytän "jokeri"-mallia. Eli jokapaikan höylää.

Inducted IG - näillä saa shootavoimaa ja jopa Leman Russinkin, jos pisteet riittävät.

Allied Space Marines - Näillä saa itse asiassa enemmän tulivoimaa aikaiseksi, kuin ig:llä.

Joku toinen voi jatkaa puritaaneista
"Miehet rakastavat pelejä, ja sota on raaka, tappava peli - mutta peli kuitenkin, ja paras mitä on" - William Broyles
Illotus

Harmaisiin nihteihin luottavilla puritaaneilla on periaatteessa kaksi näppärää tapaa koostaa armeijaa, psycannon-shoota ja nemesis-closis. Ensimmäinen luottaa 31-36" etäisyydellä vihollisesta pysyviin pieniin 4 nihdin ja kahden psycannonin squadeihin, toinen taasen enemmälti aktiiviseen lähitaisteluun pyrkimiseen useimmiten isompien nihti-ryhmien muodossa.

Grand Master terminaattori-retinuella on myös vallan mainio yksikkö, mutta se, kuten muutkin terminaattori-yksiköt, täytyy pitää tarkasti ap1-2 -aseiden ulottumattomissa.

Molempia voi maustaa mukavasti inkvisiittoreilla, storm troopereilla ja assasiineilla. Nihtien lähitaisteluvoiman huomioiden kannattaa harkita fire base -sortin inkvisiittoria. Stormareilla taasen saa mukavasti joko tankintuhovoimaa viiden miehen ja kahden meltan squadilla rhinossa, tahi sitten staattisempaa parin plasman ja isomman joukon tulta.

Modelien vähäisen määrän takia puritaaneilla pelatessa on erittäin olennaista tulen ja hyökkäysvoiman nopea keskittäminen. On pyrittävä siihen, että kykenee tulittamaan yhtä vihollisyksikköä useilla omilla yksiköillä pitäen samalla vastatulen määrän minimissä. Luonnollisesti tämä on paljon helpompaa jos on enemmän maastoa.

Jos hyödyntää deep strikeä kannattaa aina pyrkiä tuomaan yhdelle alueelle monta squadia. Yksinäinen squadi kuitenkin tuhotaan varsin nopeasti, usein jopa ennen kuin se pääsee assaultoimaan. Parhaimmillaan IMO deep strike on neljännesten valtauksessa ja tankkien takapanssarien kolkuttelussa.
Jenian Katarn
Peliporukkavalvoja

Illotus: Sanoit asiasi hyvin. Tuosta juuri pidän DH armijassa :D
Niissä on asennetta!!
Grim

Tarkoituksenani olisi tehdä armeija, joka on hauska maalata, hauska kerätä ja hauska pelata, mutta olisihan ihan kiva turnauksissakin pärjätä. Tarkoitan siis, etten aio ottaa samoja modeleita kahta squadia enempää, koska silloin armeija alkaa maistua puulta (tai juustolta).

Eli armeijaani haluasin ainakin niitä storm trooppeja (näyttävät tosi hauskoilta maalattavilta), grey knaitteja (figut ovat ehkä siistimpiä jotka tiedän) ja Inquisitor & retinue tietysti. Ehkäpä assassin, stormeille chimera you say? Liittolaisarmeijaa en tosin taida tehdä.

Mieluiten tekisin tästä closis-painotteisen, koska toinen sakkini on siis necronit joilla ei oikein voi muuta kuin ampua, ja haluaisin vähän vaihtelua.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”