"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Dark Eldar jetbike, statsit ja huumeet

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Konrad von Richtmark

Dark Eldar jetbike, statsit ja huumeet

Viesti Kirjoittaja Konrad von Richtmark »

Muutama nuubi-kysymys huomisen peliin lainatulla DE-armeijalla. Olen kyllä lukenut lainattua codexia, mutten löytänyt vastausta pariin kysymykseen.

-Jetbike-pojilla on muutama parannettu statsi verrattuna rivimiehiin (+1S ja T). Jos charrun heittää mopolle, saako hänkin nämä bonukset?

-Charrulle saa ostettua taisteluhuumeita, joista yhdellä saa pidentää assaultti-etäisyyttään 12 tuumaan. Voiko mopolla ajava charru hyötyä tästä? En ole nähnyt mitään suoraa kieltoa, mutta toisaalta charrun kai pitäisi alistua mopon liikkumissääntöihin, ja jotenkin 12 move + 12 assault vaikuttaa liian vammaiselta ollakseen totta.
Hukka

Viesti Kirjoittaja Hukka »

Tuo T- bonus ainakin siirtyy charrulle. Ja tuo 12" periaatteessa tulee myös jos ei siinä erikseen sanota.
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

*virnistää aina ilkeästi kun gauntit ryntää 24" eteenpäin*
Hmmh :) Mitäs vikaa siinä, en tiedä onko tarkoitus olla niin, mutta ainakin tuo on mahdollista.. esim. kävelevällä deldarilla huumeiden kanssa ja gaunteilla (6+d6+12) ja gargoyleillä (12+d6+6).

Tietysti epäloogista mopon selässä moinen :)

Sääntökirjan mukaan mopo lisää +(1)T... Deldarien wargear osiossa tätä ei mainita.. aika outoa.
Viimeksi muokannut Deetwo, Su 02.05.2004 22:25. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Nólimon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nólimon »

Hukka onpi väärässä tuon assaultin suhteen. Combat Drugseista jota Charrulle on annettu ei saa pidempää assaulttia mopon kyydissä. Tästä oli maininta Dark Eldareiden Q&A:ssa tuolla GW:n sivuilla.
Sopor Aeternus
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

vaikk akaveri olisi kuinka pilvessä niin ei se mopo sitä ymmärrä.

Dark Eldarit on muuten maailman paras huumevalistus porukka.
Ei se pieni pertti pelkää jos sille sanotaan että "Drugs are bad, don't use drugs, ok?
Mut kun 200 pisteen Deldar lordi kupsahtaa heitettyään kolme ykköstä niin siinä vaiheessa tajutaan ettei niiden kanssa kannata pelleillä...
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Konrad von Richtmark

Viesti Kirjoittaja Konrad von Richtmark »

daider kirjoitti:vaikk akaveri olisi kuinka pilvessä niin ei se mopo sitä ymmärrä.
L :D L

Tässä tuli toinen kysymys mieleen: Jos charrulla on shadow field (2+ invulnerable ekaan ykköseen saakka), estääkö tämä Fleet of Foot:in käytön? Kirjassa kyllä luki että FoF kielletään kaikilta joilla on 3+ tai parempi save (selventämättä minkälainen save), mutta eikö tän pitäisi vain symbolisoida sitä kun ei raskaalla haarniskalla saa juostua (shadowfield tuskin on raskas).
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Konrad von Richtmark kirjoitti: Tässä tuli toinen kysymys mieleen: Jos charrulla on shadow field (2+ invulnerable ekaan ykköseen saakka), estääkö tämä Fleet of Foot:in käytön? Kirjassa kyllä luki että FoF kielletään kaikilta joilla on 3+ tai parempi save (selventämättä minkälainen save), mutta eikö tän pitäisi vain symbolisoida sitä kun ei raskaalla haarniskalla saa juostua (shadowfield tuskin on raskas).
Luepa shadow fieldin kohdasta. Siinä kun sanotaan, että ei estä fleet of foottia.

Sääntökirjan DE-listassa mopo antaa +1T:n lisäksi +1S:ään piikkeineen sun muineen. Näkisin tämän olevan yhä voimassa - jouduttiinhan witchbladenkin säännöt lukemaan sääntökirjasta ennen eldar-codexin uusinta painosta.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Deetwo

Tarkoitushan on että 3+ armour save estää FoFin, invusaveilla siihen ei koskaan ole ollutkaan vaikutusta.. eli kyllä saa fleettaa shadow fieldin kanssa :)
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

The Captain kirjoitti: Sääntökirjan DE-listassa mopo antaa +1T:n lisäksi +1S:ään piikkeineen sun muineen. Näkisin tämän olevan yhä voimassa - jouduttiinhan witchbladenkin säännöt lukemaan sääntökirjasta ennen eldar-codexin uusinta painosta.
Ettei tarvitse spekuloida:
Dark Eldar FAQ kirjoitti: Q. Does the Dark Eldar Reaver Jetbike give +1T & +1S to characters as it does to Wyches? These are specifically mentioned as benefits in the rulebook, but not in the Codex.

A. Reaver Jetbikes add +1 to the rider’s Toughness, as do all bikes. The entry in the Codex ‘should’ say you get +1 Strength as well. We'll cover this in Chapter Approved, and future printings of the Codex will include the change.
En muista varmasti, miten tämä on nykyprintissä esitetty.

Nolimon kertoi tähän aiempaan ongelmaan jo ratkaisun, eli FAQ-kertoo:
Dark Eldar FAQ kirjoitti: Q. Can a Dark Eldar character on a jetbike use Combat Drugs to assault
12"?

A. No. The bike doesn’t go any faster because the character has taken combat drugs.
Phil Kelly says "No!"
willownen

Viesti Kirjoittaja willownen »

Entä antaako mopo paremman Armor Saven?
Hakaneula on yksinkertaisuudessaan niin hieno keksintö, ettei mikään tuotekehittely voi sitä parantaa.
Deetwo

mico kirjoitti:Entä antaako mopo paremman Armor Saven?
ei
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”