Voiko heron liittää kesken pelin rykmenttiin
-
SupraJohde
Voiko heron liittää kesken pelin rykmenttiin
Voiko heron liittää kesken pelin rykmenttiin tai pois siitä ja jos liitän charrun esim war wagoniin ja se tuhoutuu niin selviääkö charru/hero? Ja eikö charrua voi ampua war wagonista ja muistakin sotakoneisa 6+:salla? Kiitos jo etukäteen
-Litsis Lätsis lepakko, nouda mulle kepakko.
noh, kyllähän charrut saavat liittyä uniitteihin ja pois niistä, ainakin niin muistelen. ja heroon joka on sotakoneessa, ekaksi katsotaan osuuko sotakoneeseen vai miehistöön, sitten jos osui miehistöön, arvotaan osuuko heroon. (ainakin näin muistelisin)
"Monet ihmiset tuhlaavat rahoja, joita eivät ole ansainneet, tavaroihin, joita eivät halua, tehdäkseen vaikutuksen ihmisiin joista eivät pidä."
Hahmo voi liitty yleensä yksiköihin. Vaunuihin voi liittyä vain vaunuissa valmiiksi oleva charru, kevyeen ratsuväkeen ratsastava ja skirmishereihin jalan oleva. Vaunuihin ei hahmoa voi liittää, jo se ei ole valmiiksi vaunun päällä ihan vain siksi, että ainoastaan armeijalistaa tehdessä hahmo suostuu hyppäämään sellaisen kyytiin.
War wagonista muistan kuulleeni edellisessa edikassa?
Osuma sotakoneeseen randomoidaan miehistön ja koneen välillä niin, että 5+ heitolla osuma osuu miehistöön ja randomoidaan miehistön ja charrun välillä. Vaunuun tullut osuma randomoidaan vaunun ja charrun välillä, jos charru on kyydissä, 6+ heitolla. Miehistö on sisällytetty nykyisessä editionissa vaunun profiiliin, joten miehistön suhteen ei tarvitse randomoida.
War wagonista muistan kuulleeni edellisessa edikassa?
Osuma sotakoneeseen randomoidaan miehistön ja koneen välillä niin, että 5+ heitolla osuma osuu miehistöön ja randomoidaan miehistön ja charrun välillä. Vaunuun tullut osuma randomoidaan vaunun ja charrun välillä, jos charru on kyydissä, 6+ heitolla. Miehistö on sisällytetty nykyisessä editionissa vaunun profiiliin, joten miehistön suhteen ei tarvitse randomoida.
Onko noin? Ei paljoakaan hyötyä laittaa jalan olevaa kevyeen ratsuväkeen mutta en muistanutkaan että se olisi oikein kiellettyä?Murhe kirjoitti:kevyeen ratsuväkeen ratsastava ja skirmishereihin jalan oleva.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
tneva82 kirjoitti:Onko noin? Ei paljoakaan hyötyä laittaa jalan olevaa kevyeen ratsuväkeen mutta en muistanutkaan että se olisi oikein kiellettyä?Murhe kirjoitti:kevyeen ratsuväkeen ratsastava ja skirmishereihin jalan oleva.
Näin taitaa ollaRulebook kirjoitti:Mounted characters may join fast cavalry units and move with the unit, but.... (blaablaa)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Tuo charrujen ominaisuus tekee heistä erittäin hyviä ja antaa edun champpoihin nähden(tosin se statien paremmuus on selvempi ero). On esim. mahdollista suojata maagi laittamalla se rykmentiin mutta poistamalla se siitä ennen rynnäkköä(joko omaa tai vastustajan riippuen etäisyydestä).
irc:ssä minut tunnetaan nikillä Mechafan
Vain yksi asia voittaa hammerin peluun ja se on animen katselu.
Vain yksi asia voittaa hammerin peluun ja se on animen katselu.
"Mounted character models may join fast cavalry units and move with the unit, but do not benefit from any of the special shooting rules" -The Kirja, The Sivu 117 (erään vaununäkemyksen mukaan vaunussa olevan charrun voisi tuoda kevyeen ratsuväkeen)
"A character on foot can join a skirmish unit and fight with it. No other characters (mounted, riding in chariots, etc) can join skirmish units." -The Kirja, The Sivu 116
"A character on foot can join a skirmish unit and fight with it. No other characters (mounted, riding in chariots, etc) can join skirmish units." -The Kirja, The Sivu 116
Tottahan tuo onnistuu, mutta kai sinä muistat, että chargen julistamisen jälkeen ei sankari enää ennätä ulos yksiköstä. Se pitää siis kierrosta aikaisemmin juoksuttaa pois (lukuunottamatta skavenit, jotka saavat yksikön takaa kunniapaikalta karata),Joppu kirjoitti:Tuo charrujen ominaisuus tekee heistä erittäin hyviä ja antaa edun champpoihin nähden(tosin se statien paremmuus on selvempi ero). On esim. mahdollista suojata maagi laittamalla se rykmentiin mutta poistamalla se siitä ennen rynnäkköä(joko omaa tai vastustajan riippuen etäisyydestä).
Hups. No eipä tuolla paljoakaan väliä ole mutta kiitos kuitenkin muistutuksesta.Murhe kirjoitti:"Mounted character models may join fast cavalry units and move with the unit, but do not benefit from any of the special shooting rules" -The Kirja, The Sivu 117 (erään vaununäkemyksen mukaan vaunussa olevan charrun voisi tuoda kevyeen ratsuväkeen)
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Eipä taida olla.Deetwo kirjoitti:Näin taitaa ollaRulebook kirjoitti:Mounted characters may join fast cavalry units and move with the unit, but.... (blaablaa)
Erratoikaa sääntökirjanne. Manuaalinen copy & paste on hauskaa.Rulebook 2004-erratan kera kirjoitti:Character models may join fast cavalry units and move with the unit, but...
it is apparent the intent has been revealed
Rulebook errata muuttaa tuon "mounted characterin" pelkäksi characteriksi. Eli ainakin minun käsityskykyni mukaan jalkamiehet voivat juosta fast cavalryn mukana.Murhe kirjoitti:"Mounted character models may join fast cavalry units and move with the unit, but do not benefit from any of the special shooting rules" -The Kirja, The Sivu 117 (erään vaununäkemyksen mukaan vaunussa olevan charrun voisi tuoda kevyeen ratsuväkeen)
EDIT: Vähän myöhästyin.
-
Corpse God
ELI TOISIN SANOEN; Character voi liittyä mihin tahansa ryhmään (lukuun ottamatta esim. Swarmeja tai Furiesseja yms.) olkoot hän jalan, ratsulla tai vaunulla. Hän ei kuitenkaan voi "nousta" vaunuun. Jos yksikön Movement on suurempi kuin Character on footin, joutuvat he kulkemaan hitaimman Movement-arvon mukaan...
Korjatkaa, jos olen rikki...
- Druzhina Captain
- Valvoja
Paitsi jos yksikkö on skirmishers, silloin character voi olla vain jalan eikä ratsulla eikä vaunulla eikä monsterilla eikä muulla vastaavalla, kuten Murhe aikaisemmin jo sanoikin. Ei kannata tehdä liian hätiköityjä yleistyksiä ja johtopäätöksiä.Corpse God kirjoitti:ELI TOISIN SANOEN; Character voi liittyä mihin tahansa ryhmään (lukuun ottamatta esim. Swarmeja tai Furiesseja yms.) olkoot hän jalan, ratsulla tai vaunulla.
Ja vaunulla ratsastava character voi liittyä ainoastaan chariotuniittiin, ja chariotuniittiin voi liittyä ainoastaan vaunulla ratsastava character.
Rautalankaa väännetty Q&A 2003:n sivulla 2/4. Sama löytyy myös WD272:sta ja ainakin Warhammer Chronicles 2003:sta, ilmeisesti myös 2004:stä.
Rautalankaa väännetty Q&A 2003:n sivulla 2/4. Sama löytyy myös WD272:sta ja ainakin Warhammer Chronicles 2003:sta, ilmeisesti myös 2004:stä.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
-
Corpse God
Taisin kirjoittaa liian kiireisesti, noh, tekevälle sattuu...
Omia sanojani lainaten; "Character voi liittyä mihin tahansa ryhmään (lukuun ottamatta ESIM. Swarmeja tai Furiesseja YMS.)
- Eikös Furiessit ole skirmishereitä?
- YMS. on lyhenne, joka kannattaa noteerata!
Noh, se siitä...
Omia sanojani lainaten; "Character voi liittyä mihin tahansa ryhmään (lukuun ottamatta ESIM. Swarmeja tai Furiesseja YMS.)
- Eikös Furiessit ole skirmishereitä?
- YMS. on lyhenne, joka kannattaa noteerata!
Noh, se siitä...
Korjatkaa, jos olen rikki...
Furyt ovat flying skirmaajia, fakta joka varmaankin on selvästi merkitty armeijakirjaan 
Character voi liittyä mihin tahansa ryhmään _ellei toisin mainita_
Character voi liittyä mihin tahansa ryhmään _ellei toisin mainita_
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
-
Corpse God